Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 23:06

Och, die kat Freekieee. Gelukkig is het gelukt!

Marlis, dat ziet er inderdaad oncomfortabel uit. Snap dat je niet voor een draaipoging wilt gaan gezien de omstandigheden, kan me voorstellen dat je dan voor een keizersnede kiest.

Volgens mij toch wel wat dames waarbij het eerdaags kan gebeuren, toch? Spannend allemaal hoor! Onze kleine dame mag nog een weekje of 10 blijven zitten wat mij betreft :D Zal, als ik straks verlof heb, ook echt even tijd nodig hebben om te cocoonen denk ik: nu is het nog erg druk thuis en op mijn werk. Dus ik hoop nog een paar weekjes van mijn verlof te kunnen genieten voor de geboorte (hoewel ik er tzt misschien anders over denk, haha).

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-23 23:45

Hier ook nog wel Effe te gaan als we van de uitgerekende datum uit gaan.

9 mei laatste dienst op het werk. En woensdag nog vijf weken tot uitgerekende datum. Benieuwd of ik nog verlof heb of baby eerder komt aha.

Moet hier nogsteeds beginnen aan vluchttas.

@gnome: maandag weer controle. Ctg en echo. Of ctg en gesprek idk. Is natuurlijk laatst ctg bijgekomen.
Heb vrijdag en weekend avonddiensten en maandag om negen uur al ziekenhuis.

Zal dan ook is vragen voor telefoon nummers mocht bevalling of iets beginnen.

En moet nu maandag en dan die week erop kan ik pas woensdag weer ziekenhuis werk maandag en dinsdag dus zal wel weer gedoe worden ziekenhuis. Ivm te lang er tussen

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:29

Marlis, dat ziet er idd niet comfortabel uit, maar snap dat je liever voor de keizersnede gaat
Missannemijn, fijn dat het toch goed was en dat je haar wat meer kon voelen in de avond
Freekie lekker geslapen in het bed?

Hier schijnt heerlijk het zonnetje, ben al even bij de paarden geweest, lekker de dekentjes af! Vanmiddag even met de honden naar het bos, klein rondje want de pup gaat ook mee.
En dan vanavond een kort dienstje draaien van 20-23 uur

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 10:32

Het is hier ook echt zalig. Lekker die bolle buik in het zonnetje haha.

Hier alles weer rustig en heerlijk geslapen. Hebben het inmiddels een plekje gegeven en met het mooie weer vind ik het ook een stuk minder lastig om nog even te genieten van de rust {:}

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 10:45

Ja het is echt super lekker weer.
Hier net terug gekomen van een boswandeling door de overloonse duinen. Mijn workout weer gehad. 5 kilometer met een grote hondenkar gelopen over onverharde paden waarvan 1,5 a 2 kilometer met de oude driepoot hond erin a 30 kilo.

Maar echt wat een heerlijk weertje.
Hier nu even rustig aan en dan zo weer werken half twee tot tien vandaag. En morgen ochtend weer vroeg weg voor ziekenhuis.

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:26

Is het echt blote buik lekker weer? Ik heb me net aangekleed en twijfelde zo erg. Wel echt zin om zo in de zon te zitten.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 11:28

Kiwipitje schreef:
Is het echt blote buik lekker weer? Ik heb me net aangekleed en twijfelde zo erg. Wel echt zin om zo in de zon te zitten.

Hier tegen de Duitse grens wel. Het is dat m'n schoonmoeder op bezoek is, anders had ik in m'n bikini gelegen nu. Nu gewoon m'n shirt opgeknoopt.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 11:51

Bij ons is het dus de hele ochtend al bewolkt. Ik hoop dat de zon nog doorbreekt, want heb echt zin om in de zon te zitten!

Gnome: fijn dat je het een plekje hebt gegeven. Het lekkere weer maakt het inderdaad een stuk beter :)

Marlis: oei dat ziet er inderdaad niet fijn uit. Ik snap dat je voor een keizersnede zou gaan, zo’n draaipoging heeft dan niet veel kans. Al hoop ik voor je dat je nog wel even kunt genieten van je verlof straks!

Prachtige foto’s Freekieee!

Azmay: fijn dat het zo goed gaat thuis, wat moet dat fijn zijn :)

Lisette: oh ik snap dat rustig aan doen lastig is als dat niet echt bij je past. Hopelijk heb je nog wel lekker geslapen vannacht

Charlotte: sterkte, logisch dat het verdriet op zo’n dag extra binnen komt.

Kiwi: tjonge alweer op de fiets! Ging goed dus :) bijzonder dat de kleine op dezelfde dag is geboren als je vader.

Ik heb vannacht best last gehad van mijn buik. Ik denk harde buiken, maar ik heb dat nog nooit gehad, dus weet totaal niet hoe het voelt. Nog steeds heb ik er last van, het gevoel alsof je buikspieren continu aangespannen zijn en niet willen ontspannen. Dus maar even rustig aan doen vanmiddag. Gelukkig hoef ik deze week maar 2 dagen te werken, dus kan ik voldoende rust pakken.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 12:59

Hier wel zon en lekker temperatuurtje maar geen bikiniweer, ik heb het stretchbed al klaar staan buiten voor m’n dutje zo, lekker buiten onder een dun dekentje :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:02

Ik zit buiten maar ga zo m’n badpak aan trekken. En insmeren :=

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 13:20

Kiwipitje schreef:
Ik zit buiten maar ga zo m’n badpak aan trekken. En insmeren :=

Hier ook al zonneuitslag haha. Straks lekker australian gold erop. Dan ben ik in een paar dagen al hartstikke bruin. Geloof dat het morgen net zo wordt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 13:23

Ballard_L schreef:
Bij ons is het dus de hele ochtend al bewolkt. Ik hoop dat de zon nog doorbreekt, want heb echt zin om in de zon te zitten!

Gnome: fijn dat je het een plekje hebt gegeven. Het lekkere weer maakt het inderdaad een stuk beter :)

Marlis: oei dat ziet er inderdaad niet fijn uit. Ik snap dat je voor een keizersnede zou gaan, zo’n draaipoging heeft dan niet veel kans. Al hoop ik voor je dat je nog wel even kunt genieten van je verlof straks!

Prachtige foto’s Freekieee!

Azmay: fijn dat het zo goed gaat thuis, wat moet dat fijn zijn :)

Lisette: oh ik snap dat rustig aan doen lastig is als dat niet echt bij je past. Hopelijk heb je nog wel lekker geslapen vannacht

Charlotte: sterkte, logisch dat het verdriet op zo’n dag extra binnen komt.

Kiwi: tjonge alweer op de fiets! Ging goed dus :) bijzonder dat de kleine op dezelfde dag is geboren als je vader.

Ik heb vannacht best last gehad van mijn buik. Ik denk harde buiken, maar ik heb dat nog nooit gehad, dus weet totaal niet hoe het voelt. Nog steeds heb ik er last van, het gevoel alsof je buikspieren continu aangespannen zijn en niet willen ontspannen. Dus maar even rustig aan doen vanmiddag. Gelukkig hoef ik deze week maar 2 dagen te werken, dus kan ik voldoende rust pakken.

Ik zou een harde buik omschrijven als een blok beton waardoor je moeilijk kunt bewegen en amper nog flexibel bent. Kun je moeilijk indrukken ook. Online las ik alleen dat ze snel ook weer afzakken maar bij mij bleef dat meestal tot ik gewoon maar op bed ging.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 13:35

Harde buiken heb ik nog niet gehad, dus kan ik niet over meepraten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:03

Lekker allemaal in het zonnetje aha. Hier in de tuin (zuiden van het land) ook heerlijk warm, tuin ligt op het zuiden ook. Maar helaas aan de arbeid dus binnen zitten haha.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:23

Charlotte446 schreef:
Veel plezier met de fotoshoot vandaag Mriek!

Dat zal heftig zijn om te horen Azmay. Gelukkig zijn jullie er beide aan de goede kant uitgekomen.
Hoe is het nu met jou?

Balen dat het nog niet doorzet Gnome.

Jij ook al Hancox, wel spannend hoor dat de kleine bijna komt :D

Hondjes zijn zo lief Lisette <3 Hier blijft de hond ook continue in mijn buurt.

Gisteren was hier een pittige dag. Het was de verjaardag van mijn vader die vorig jaar is overleden. Ik mis hem zo verschrikkelijk, het lijkt steeds meer te worden ipv minder |( Ik dacht dat mijn hormonen dat misschien versterken momenteel, maar mijn zus ervaart precies hetzelfde. Wat wel heel fijn is, is dat de baby zijn tweede naam die van mijn vader wordt. Mijn vader had dat vreselijk (zonde) gevonden _O- maar het geeft me op de een of andere manier troost en een trots gevoel. Ik was de afgelopen dagen al verkouden maar vanmorgen is het losgebarsten, flink aan het hoesten en knallende hoofdpijn erbij. Ga maar proberen een soort van rustig aan te doen vandaag.

Sterkte, kan me voorstellen dat het juist zwaar is nu, dit zou je zo graag met hem willen delen

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:24

Azmay schreef:
Rustig aan doen is een kinst Lisette maar wel heel belangrijk.

Sterkte Charlotte, dat verdriet mag er gewoon zijn.

Dat is wel even akelig Gnome, fijn dat de echo goed was.

Hier gaat het super, ben zelfs uitgerust vandaag. Nimue is overdag nog wel eens onrustig maar snachts laat ze ons heerlijk slapen tussen de voedingen door. Papa helpt geweldig en we zijn een goed team. Op wat nat geplaste rompers na loopt alles zoals het moet :D

Wat ontzettend fijn!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:26

Kiwipitje schreef:
Hou je vast aan dat dit gevoel ook weer weg gaat. Maar ik vergeet dat zelf ook steeds als ik in een mindere periode zit. Mijn vader is 72 geworden maar hij was echt nog heel fit en gezond |( Iedereen in de familie vind het zo bijzonder dat ons kindje op pap z’n verjaardag geboren is. Hij heeft ook een tweelingbroer. Hij was hier maandag en pinkte wel even een traantje weg.

Het voeden an sich is gelukkig niet pijnlijk meer maar het aanhappen sinds 2 dagen wel. Kolven ook iets meer dus ongetwijfeld iets met hormonen.

Vind het ook bijzonder! Hopelijk gaat de pijn weer weg

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:27

Azmay schreef:
Maagzuur heb ik een tijd omeprazol voor geslikt, was echt niet meer te doen met de normale trucjes en ook rennies en gaviscon deden niet meer genoeg.

Nimue vind de telefoon echt vreemd, dus een mooie foto maken is een uitdaging _O-
[ [url=m/b5yPYi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hihi :wow:

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:29

Kiwipitje schreef:
Wij zijn vandaag met de bakfiets een rondje boodschappen gaan doen. Ik vond het maar spannend. Überhaupt dat autostoeltje in die bak en ook dat ik net daarvoor live gevoed had en niet weet of hij dan na 1,5 uur of na 2,5 uur weer komt maar ging gelukkig helemaal goed. Ik kon zelf gelukkig ook prima op een zadel zitten.

[ [url=m/Pqt2W2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/l1mbn7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooi dat het goed ging!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:30

mriek1990 schreef:
Lisette oh dat gevoel herken ik zo erg. Ik baalde ook echt dat ik toen rustiger aan moest doen van de verloskundige. Maar ik merkte wel dat het hielp om mij beter te voelen. Wel gezellig zo met de hondjes op de bank. Hoop dat jij je er ook beter door gaat voelen.

Charlotte veel sterkte, blijft altijd moeilijk zulke dingen. Mooi dat jullie kleine de naam van je vader gaat dragen.

Kiwi wat een mooie gedachte dat je vader en de kleine op dezelfde dag jarig zijn. Heeft zo moeten zijn.
Heerlijk weggeweest op de fiets! <3 Fijn dat alles goed gegaan is, dan ga je de volgende keer veel ontspannender op weg.

Gnome wow wat een schrik. Gelukkig kon je een echo maken en was alles goed. Je blijft wel kramp en vocht verlies houden dus? Ik hoop ook voor je dat het wat rustiger gaat worden nu. Steeds die schrik en onzekerheid is ook niet fijn.

Azmay wat fijn dat het zo goed gaat! <3 Wat een mooie foto ook. Dat haar! Wauw ♡
Vervelend die regeldagen! Klinkt inderdaad wel als eentje met dat vele drinken.

Freekieee wat naar van je buik. Goed dat je vandaag dan even je rust pakt. Ik had ook erg veel last van maagzuur, gelukkig hielp de Gaviscon bij mij nog wel. Vervelend is dat hé, dat gevoel in je slokdarm!

MissAnnemijn bij twijfel altijd bellen toch. Beter een keer te veel dan te weinig. Of gaat het inmiddels beter?

De fotoshoot was echt leuk. Hidde deed zó goed mee. <3 De fotograaf was ook heel fijn, gaf goede tips enz.
We hebben deze twee foto's al van der gekregen en ben hier al zó blij mee.
[ [url=m/0csfiL.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/WNOKEz.jpg]Afbeelding[/url] ]

Echt prachtig!! <3

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:33

Freekieee schreef:
Was wel heerlijk weer kiwipitje! Maar snap dat je het wel spannend vond zo.

Ben heel benieuwd Gnome! Hoop zo voor jou dat het echt even doorzet.

Hier hadden wij weer wat…. Wilde ons bed uit elkaar halen op zolder zodat hij eindelijk weer de slaapkamer in kon. Hoorde we opeens gemiauw….
Kjken we uit het raam, zit onze kat in het puntje van de boom… heeft heel erg der best gedaan om door het raam naar buiten te kunnen… van alles geprobeerd.

Uiteindelijk verdieping lager heeft mijn man de boom weten te pakken en naar zich toe getrokken, en ik op zolder half hangend uit het raam Maze gepakt….

Maar ons bed staat eindelijk weer zoals het hoort op de eerste verdieping normaal in de slaapkamer *\o/* bedverhogers meteen er onder want scheelt best gedoe om te doen. Weet wel dat ze na de kraamweek meteen eronder uit gaan.. nu opzoek naar een opstapje want kom er niet fatsoenlijk op.

En als ze er onderuit zijn kan ook de ledikant eromheen. Is nu niet echt te doen

[ [url=m/lWXsmT.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/DecNt7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een domkop die kat haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:35

Marlis schreef:
Dit is trouwens echt zo oncomfortabel. Continu ligt het hoofdje net onder mn rechter borst/ribben en je ziet dus ook gewoon dat zo raar liggen. [ [url=m/P4N9PH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat lijkt me erg oncomfortabel ja! Hier ook steeds last rechts van d'r benen in m'n ribben, ze was van de week gedraaid dat was een stuk beter maar nu toch weer naar rechts _-:( :')

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 14:42

Ja hier ook mooi weer! Ga ook even lekker in de tuin zitten, vanochtend al eerst lekker bij de paarden geweest maar was toen nog wel bewolkt.

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-23 16:54

Marlis, oeii dat ziet er inderdaad oncomfortabel uit :=

Gnome, he wat balen dat je zo in twijfel moet zitten steeds. Hopelijk houdt je lijf het nu even rustig tot het écht zo ver is… :(:)

Charlotte (dacht ik?) mijn vader is 11 jaar geleden overleden maar ik heb dat soort momenten nog steeds…. zeker nu ik weer verhuisd ben en zwanger… had zo graag gehad dat hij het allemaal nog had mogen meemaken. Aan de andere kant maakt het mij wel extra dankbaar dat mijn moeder (met fikse gezondheidsproblemen) er wel nog is :j sterkte in ieder geval :(:)

Mriek, wat een mooie foto’s <3

Wij hebben vrijdag de controle in het radboud gehad en gek genoeg vonden zij helemaal niet dat ik gevaarlijk veel vruchtwater had. Dus opgelucht weer verder met verhuizen :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-23 17:00

Fijn Linda! Wat een ellende dat de meningen daar zo over verschillen dan.. Echt raar. Dit je al die tijd in spanning voor niks. Hoe nu verder bij jou?