Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 11:49

SV jij had een hongerige wasmachine zag ik op insta :oo

Kylan wat een leuk vooruitzicht om in Berlijn te gaan lopen.

Suusje en Ieris wat gezellig om samen te lopen en ook nog een 1/2 marathon samen gepland. Kenden jullie elkaar al of is dit via het topic ontstaan?

Ninus deze keer geen modder maar wel lekker gelopen, top!

ieris

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 19:06

SV, mooie tattoo's ben je een echte vogel liefhebber? Ik vind vogels ook heel mooi, heb ook kipjes, een parelhoen en pauwen hier.

Kylan, veel plezier in Berlijn, kun je alvast de route verkennen voor als je daar ooit de maratthon wilt gaan lopen!

Miss Montana, nee we kenden elkaar niet, echt door dit topic, echt heel leuk.
Ik zag destijds een post van Suusje voorbij komen met de route die ze gelopen had, en dacht hee dat is bijna mijn achtertuin, zo dichtbij!
De hond van Suus is ook erg goed opgevoed, leuk dier! zou willen dat ze allemaal zo waren.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 21:53

Ik ben gek op de natuur en dieren van (Zuid) Afrika en een aantal tattoos hebben daarmee te maken. Vogels vind ik wel extra leuk. Mijn volgende tattoo wordt ook een vogel, een Afrikaanse. Een secretarisvogel, die ik eindelijk van dichtbij heb mogen zien in het wild, afgelopen mei toen ik in Zuid-Afrika was.
Die op mijn benen zijn gebaseerd op de vorkstaartscharrelaar, prachtige Afrikaanse vogel met veel kleuren en de bijeneter.

Afbeelding

Afbeelding

Mizzmontana ja balen. Mijn fusion broek kwam eruit met gaten. Heb inmiddels al een nieuwe binnen. All4running levert lekker snel.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-22 22:27

Wat een prachtige vogels <3 en ook knap getatoeëerd.

Echt leuk Ieris dat je via dit topic een loop maatje hebt. Ik vind het ook gezellig als mijn partner mee gaat. Als ik nog wat meer km’s kan lopen zou een loopmaatje er bij wel leuk zijn.

Vandaag eerste keer 30 min gelopen zonder wandelen tussendoor. Het begint ergens op te lijken :D

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 07:52

Goedemorgen!
Ik heb vanmorgen gelijk even Berlijn verkend. Valt nog niet mee in het donker :)) Een rondje van een ruime 6k langs de muur, Brandenburger Tor, Rijksdag en herdenkingsmonument voor de vermoorde Joden. Dat vond ik heel indrukwekkend zelfs in het voorbijgaan. En nog een stukje langs de rivier want dan hoef ik niet op te letten welke kant ik op moet :D
Het is een heerlijke stad om in te lopen met alle brede goed verlichte paden.
Nu ga ik de hele dag in een vergaderzaal ook wel weer door komen!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 08:10

Klinkt als een mooi loopje @Kylan. Succes vandaag :)
Hier mag ik morgen weer lekker even een rondje doen.
Geen idee nog hoe en wat, misschien kijk ik wel wat Garmin zegt en doe ik dat.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:15

Een leuk begin van de dag, Kylan.

Heb je nog veel spierpijn gehad van het evenement, Musli?

Wat leuk dat jullie samen gelopen hebben, Ieris en Suusje! Gaaf dat jullie een halve gaan lopen, mooi doel.

MizzMontana, jij komt ook uit Friesland toch? We kunnen wel eens een blokje lopen, als je dat leuk lijkt?

Wat een stoute wasmachine, SV. :=

Als het goed is, krijg ik vandaag twee nieuwe broeken van Fusion binnen, een winterbroek en een gewone. Ze voldoen zo goed en ik heb een aantal die minder worden of niet meer passen.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:20

Puera schreef:
Een leuk begin van de dag, Kylan.

Heb je nog veel spierpijn gehad van het evenement, Musli?

Wat leuk dat jullie samen gelopen hebben, Ieris en Suusje! Gaaf dat jullie een halve gaan lopen, mooi doel.

MizzMontana, jij komt ook uit Friesland toch? We kunnen wel eens een blokje lopen, als je dat leuk lijkt?

Wat een stoute wasmachine, SV. :=

Als het goed is, krijg ik vandaag twee nieuwe broeken van Fusion binnen, een winterbroek en een gewone. Ze voldoen zo goed en ik heb een aantal die minder worden of niet meer passen.

Ik had zondag een klein rondje hardgelopen om het allemaal een beetje los te houden, maar dat zorgde eerder voor uitstel dan afstel :P Maandag wel flink betonnen benen. Dinsdag ook nog wel goed aanwezige spierpijn, maar vanaf gisteren eigenlijk wel weer in orde :D Gelukkig waren het alleen mijn benen (quads).

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:27

Zo, ik ben echt heel slecht in het bijhouden van topics. Sorry voor mijn intense aanwezigheid gevolgd door intense afwezigheid in een cyclus :')

Ik ben naar mijn plannen voor volgend jaar aan het kijken. In het "triathlon seizoen" (eind mei tot eind september) hou ik me vooral bezig met triathlon evenementen. Maar omdat ik in de winter bijna niet fiets heb ik juist nu de tijd en mogelijkheid om voor een hardloop uitdaging te trainen. Nu ben ik dus op zoek naar iets leuks/interessants om te doen tussen nu en eind mei. Ik heb al gekeken naar de Rotterdam marathon maar die hebben alleen de kwart marathon of de hele en geen halve. Verder heb ik gekeken naar Egmond begin januari maar dat is volgens de event site een hele zware dus daar vertrouw ik mezelf niet genoeg om binnen de tijdslimiet binnen te komen als ik de halve daar zou doen. Hebben mensen hier nog suggesties voor leuke evenementen de eerste helft van 2023?

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:34

Egmond schijnt heel erg van de weersomstandigheden af te hangen. Tijdslimiet is 3 uren, dat moet makkelijk kunnen toch? Da’s iets meer dat 7 km per uur.

In welke regio wil je lopen?

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 09:36

Puera schreef:
Egmond schijnt heel erg van de weersomstandigheden af te hangen. Tijdslimiet is 3 uren, dat moet makkelijk kunnen toch? Da’s iets meer dat 7 km per uur.

In welke regio wil je lopen?

Regio maakt me niet zo veel uit, ik heb een auto en die rijd wel. Nu heb ik in Amsterdam dus 2:35 gelopen en dat was behalve aan de warme kant een best ideaal parcours. Daarom twijfel ik aan een duinen parcours zoals Egmond is. Ik heb hem voor nu voor de 10.55km in mijn planning staan, dat is een afstand waarin ik meer vertrouwen heb in mezelf. Misschien is het wel gewoon een gebrek aan vertrouwen in mezelf hoor, ik hoor graag peptalks...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 10:26

Apeldoorn, de 25km van de midwintermarathon?

Stevensloop in Nijmegen?

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:07

SV, gaaf de gekleurde bijeneter is ook een van mijn favorieten! Zijn er geloof ik nog maar een paar van in Limburg.
Tof dat je in Afrika bent geweest! Staat ook nog op mijn lijstje om ooit nog eens heen te gaan.
Maar eerst wil ik naar Noord Noorwegen om valwissen te spotten.

Mizz Montana, goed zeg, een half uur gelopen! Gaat lekker.
Ja is zeker gezellig om met iemand samen te lopen, voor je het weet is de tijd voorbij!

Kylan, klinkt goed daar in Berlijn, mooi dat je de kans hebt gekregen daar heen te gaan, lijkt me ook een indrukwekkende stad.
Fijn dat je nog een loopje van 6km gedaan hebt!

Puera, fijn wat extra broeken! Ik ken de fusion broeken niet, ga er eens naar kijken, haal je die dan bij Declathon of ergens anders?

Muslie, ja snap ik wel dat je daar even flink spierpijn van krijgt, zag er behoorlijk heavy uit,dat evenement, gelukkig voel je je nu beter!

Imay, is de midwinter marathon in Apeldoorn niks voor je? Er zijn verschillende afstanden, en het is er erg gezellig hoorde ik, veel muziek en leuk parcours.
Of anders ook de Lenteloop in Eerbeek, dan doen er 3 bokkers mee aan de halve marathon daar gezellig :))

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:14

Fusion wordt naar mijn weten niet bij de Decathlon verkocht. Ik heb ze besteld bij Triathlonworld, daar hadden ze korting.
Maar er zijn meerdere verkooppunten. Je kan ook rechtstreeks bij Fusion bestellen maar die rekenen € 10 voor het retourneren dus daar bestel ik niet meer en in de regel zijn die net wat duurder dan andere webshops.

Ik vind ze super. Heb inmiddels meerdere modellen en uitvoeringen. De winterbroek die ik heb, is de enige waar ik goed warm in blijf. Dus daar heb ik nog maar een van besteld, alleen nu het uniseksmodel. Het damesmodel had ik al in de winteruitvoering, nu een gewone besteld.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 11:21

Fusion verkopen ze ook bij All4running. Die hebben soms ook acties met 10/15% korting op een product naar keuze. Dan kun je nog wel eens een iets goedkopere scoren. Maar ze komen echt maar heel erg weinig in de aanbieding..

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 11:52

Ik kruip even uit mijn meeleesgrot :+

Decathlon verkoopt (helaas) geen Fusion. :n
Ik heb de mijne laatst bij All4running besteld. Die leverden echt super snel. :j

Gebeurt verder op hardloopgebied niks spannends hier. :')
Geen zwart gat, maar gewoon rustige, korte rondjes lopen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 13:20

Ik heb hem ook bij all4running besteld. Eergisteren besteld, gisteren in huis.

Sherivey dat zwarte gat is ook een beetje een soort self fulfilling prophecy van mensen denk ik. Als je maar hard genoeg denkt dat er een zwart gat komt, dan komt ie ook.

Ieris, ben inmiddels 5 keer in Zuid-Afrika geweest en ook in Namibië, Mozambique, Lesotho en Eswatini. Botswana staat nog hoog op mijn lijstje. Of Zambia.

En Lapland kan ik alleen maar aanraden. Daar hebben wij een walvistocht gedaan vanuit Andenes. Potvissen en andere walvissen gespot.

Vanmorgen 22.5km getraild. Om 8.16 ging de zon op, en op die tijd liep ik ook het bos in. Fantastische zonsopkomst, burlende damherten en lekker gelopen.
Sorrynotsorry fotospam.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 14:17

Prachtige foto's weer SV.

Hier even geen loopjes meer deze week denk ik. Sinds dinsdagmiddag aan het waken bij mijn (schoon)oma, helaas geeft haar hart nog niet op. Zo sneu, daar familiedrama zijn mijn vriend, mantelzorg en ik de enige die nu bij haar blijven. Hopelijk vind ze snel haar rust, best intens om hele dagen in het ziekenhuis te zijn.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-22 14:55

SV, mooie foto's :wow:
Ik had eigenlijk 2 dagen na de marathon alweer zin om te lopen :+
Kon me ook moeilijk voorstellen dat ik ineens niet meer zou willen lopen.

Suusje, sterkte :(:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 15:21

Sterkte Suusje.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 16:01

Heel veel sterkte suusje, dat vreet energie.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:03

Heel veel sterkte Suusje :(:)

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 18:12

Prachtige foto's weer supervixen.

Suusje: heel veel sterkte. Gelukkig dat jij en je vriend er wel voor haar zijn. Hopelijk vind ze snel haar rust, hoe triest ook :(:)

Gisteren 18km gemountainbiked in het zoniëmwoud en toch met wat stijve spieren opgestaan dus hersteldagje gehad. Morgen wil ik wel gaan lopen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 19:50

Sherivey, fijn dat je weer rustig aan je rondjes loopt!

SV, gaaf zeg dat je zo vaak in Afrika bent geweest!
Goed om te horen dat Lapland ook de moeite waard is, lijkt me ook geweldig.
Prachtige foto's, spam maar door hoor!Suu

Puera, bedankt voor de tip over de fusion broeken, ik heb ze opgezocht, ze zijn wel prijzig zeg, maar vast top kwaliteit.
Ik hoop er een in de aanbieding te kunnen scoren.

Suusje, heel veel sterkte met je schoon oma, dat moet echt wel een heftige tijd voor jullie zijn, snap goed dat het lopen er dan even niet inzit.
Wel fijn dat jullie bij haar kunnen zijn.
Dat doet haar vast goed.
Maar voor jullie wel loodzwaar inderdaad.

Betadine, zo 18km gefietst, ook een prestatie zeg!
Leuk dat je morgen weer een loopje wil doen.

Hier vanmorgen 10 km gedaan, ging lekker.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-22 20:01

Ik las Zombiewoud. := Lekker, zo’n rondje fietsen, betadine!

Ieris, momenteel zijn een aantal modellen van Fusion met korting bij Triathlonworld maar wellicht dat er elders met Black Friday nog een leuke aanbieding is.

Na het werk met m’n collega een leuke route van 11 km gelopen, ging lekker.
Volgende week heuveltraining.