Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:10

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:13

Dat vinden wij niet raar, alleen maar heel bijzonder :P
De pharma industrie op haar best :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:15

Schandalig, ik vraag me af of we ooit duidelijk krijgen wat daar nou gebeurt.
Met zo'n onbetrouwbare leverancier, daar kan geen strategie tegenop.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 18:45

*disclaimer, mijn fantasie is op de loop*

Mijn eigen kleine komplotje (jaja verkeerde topic) is dat sinds de samenwerking met Rusland de Sputnik die ze in eigen land aan de straatstenen niet kwijt kunnen iets van een wisseltruc gedaan hebben. Ze gebruiken immers dezelfde vector en Rusland heeft meermaals aangegeven dat samenwerking met AZ hun imago probleem kan oplossen. Vervolgens komt er recent een kop in de krant dat Rusland de EU miljoenen inentingen aanbiedt om de onverwachte leverproblemen van AZ op te lossen.

Nee, nul bewijs, maar goede stof voor een crimi-boek.
Helaas heb ik geen werktijdverkorting anders ging ik hem schrijven :D

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:12

Dat is niet helemaal fictie denk ik. :D

Vorige week een gesprek op tv met een viroloog ( denk ik ) die ook zei dat de russen niet echt bereid zijn om zich te laten vaccineren en er dus een hoop vaccins ongebruikt zullen blijven liggen.
Poetin wil kost wat kost vermijden dat het een politieke kwestie wordt, dus hij ' verkoopt ' het een beetje als ' soft money ' om de EU uit de problemen te helpen door te trage en onvoldoende leveringen van andere fabrikanten.

Tegen juni zouden ze x-aantal miljoen dosissen kunnen leveren aan de EU. Mits goedkeuring door het EMA uiteraard.

BigOne

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:23

Az mag nu ook aan 65 + gegeven worden, enige probleem ? Ze leveren niet. Ik hoop zo dat Janssen in dat gat springt en wel kan en gaat leveren, samen met Pfizer .

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:33

En AZ hoeft er maar 1 per persoon als je het afgelopen half jaar Corona gehad hebt.

Dat zijn er zo ongeveer 175 x 5000-10000? :')

Toch weer ‘n miljoen minder vaccins nodig.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:44

Ik had het net in het andere topic ook gezet, maar ik vraag me dan wel af of een doorgemaakte coronabesmetting + 1 vaccinatie een volwaardig vaccinatiebewijs is? Dit aangezien ze echt aan het kijken zijn naar het invoeren van een vaccinatiepaspoort.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 19:45

Vayo schreef:
Ik had het net in het andere topic ook gezet, maar ik vraag me dan wel af of een doorgemaakte coronabesmetting + 1 vaccinatie een volwaardig vaccinatiebewijs is? Dit aangezien ze echt aan het kijken zijn naar het invoeren van een vaccinatiepaspoort.

Als de regering het advies overneemt in de strategie wel lijkt me. Maar voor nu is het nog een advies van de gezondheidsraad dus zou ik daar niet op gokken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:00

Wanneer je Corona hebt gehad en dus in principe afweerstoffen dan is één vaccinatie dus een extra boost. Klinkt wel logisch.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:13

De Jonge is nog steeds heel optimistisch. Voor deze keer wil ik zijn optimisme wel echt delen! :j

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:15

Ik ben ook echt wel optimistisch nu. Ik denk echt dat we in de laatste hobbel zitten en deze zomer weer relatief normaal is.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:17

Ik zou wel nu 3 maanden willen overslaan en dan wakker willen worden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:18

Hij legt de bal duidelijk en heel terecht bij de Nederlanders. Laat al die mensen die het allemaal wel goed vinden nu nog aub vier weken ook opletten samen met de mensen die er zich wel aan houden dan kunnen we straks eindelijk weer op het terras.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:20

Alleen die avondklok is weer geen woord over gerept :+

Maar goed, ik ga wel van 1 tot 9 op het terras, flesje wijn erbij en a la!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:30

Ja de avondklok is echt onduidelijk of de intentie is deze 31 maart te schrappen of dat hij steeds verlengd blijft worden in ruil voor wat anders.

Ik vind het wel een dingetje dat zelfs als iedereen die gevaccineerd wilt worden gevaccineerd is, alsnog gekeken moet worden wat mogelijk is. Nu gaat het om ´iedereen die dat wilt 1 prik´, dus dan moet je hen nog beschermen tot ze de tweede gehad hebben. Maar daarna ga ik me toch echt niet meer aan maatregelen houden om mensen te beschermen die de vaccinatie niet willen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 20:44

Ik deel dat wel Vayo. Als iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is moet het klaar zijn.
Mocht het zo zijn dat een dusdanig grote groep geen vaccin wil dat die groep alsnog de zorg kan overspoelen dan is het m.i. tijd om een vast aantal corona-bedden te gaan bieden en als die vol zijn dan is er dus geen zorg mogelijk. Wat mij betreft mag het niet zo zijn dat mensen die bewust niet vaccineren dan een bed innemen van de niet-corona zorg.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:02

secricible schreef:
Ik deel dat wel Vayo. Als iedereen die dat wil volledig gevaccineerd is moet het klaar zijn.
Mocht het zo zijn dat een dusdanig grote groep geen vaccin wil dat die groep alsnog de zorg kan overspoelen dan is het m.i. tijd om een vast aantal corona-bedden te gaan bieden en als die vol zijn dan is er dus geen zorg mogelijk. Wat mij betreft mag het niet zo zijn dat mensen die bewust niet vaccineren dan een bed innemen van de niet-corona zorg.

Eens!

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:07

Inderdaad! Hugo was ook wel zeer duidelijk in zijn mening over wel of niet vaccineren.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:12

Wellicht heeft hij ook gedoeld op dat er wellicht nog reisbeperkingen zijn naar het buitenland.
Ik kan me zo voorstellen dat hij heel voorzichtig wil zijn met beloven dat alles helemaal voorbij is deze zomer.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 21:46

secricible schreef:
Ik ben ook echt wel optimistisch nu. Ik denk echt dat we in de laatste hobbel zitten en deze zomer weer relatief normaal is.

Ik wil het heel graag geloven maar de laatste loodjes vallen wel zwaar vind ik.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:22

Ook in Frankrijk hoogoplopende cijfers en problemen met de aantallen vaccinaties en wie uiteindelijk gaat vaccineren. -O-

Voor het artikel voor die mensen die Frans kunnen lezen zie
https://actu.orange.fr/france/covid-19- ... c5e2f.html

Een vertaling→
Citaat:
Na een weekend van massale inentingen hebben artsen maandag een schandaal gesignaleerd en is de situatie opnieuw kritiek geworden in de regio Parijs, waar ziekenhuizen en klinieken opdracht hebben gekregen hun activiteiten te deprogrammeren in verband met een toevloed van patiënten.

Met 964 Covid-19 patiënten die maandag werden behandeld in de verschillende intensive care-afdelingen in de regio Ile-de-France, voor "minder dan 1.050 beschikbare bedden", "bevinden we ons in een zeer gespannen situatie," vertelde de directeur-generaal van het Regionaal Agentschap voor de Gezondheid (ARS), Aurélien Rousseau, aan AFP.

Als gevolg daarvan heeft de ARS ziekenhuizen en klinieken "harde orders" gegeven om 40% van hun minst dringende medische en chirurgische activiteiten te deprogrammeren om de capaciteit te vergroten, met een streefcijfer dat nu is vastgesteld op 1.577 bedden.

"De situatie is zeer zorgwekkend met een Engelse variant" van het coronavirus, besmettelijker, "die heeft overgenomen en verspreidt zich veel sneller", gealarmeerd op Frankrijk Inter de burgemeester van Parijs Anne Hidalgo, ongunstig vorige week, als de voorzitter van de regio Ile-de-France Valérie Pécresse, tot een opsluiting in het weekend op haar grondgebied.

De regering had deze maatregel beperkt tot het departement Pas-de-Calais, na de kust van de Alpes-Maritimes en de agglomeratie Duinkerken. "De lasten van de ziekenhuisgezondheidszorg zijn niet dezelfde in de regio Hauts-de-France en in Ile-de-France", rechtvaardigde Olivier Véran, minister van Volksgezondheid, vrijdag, waarbij hij ook wees op de noodzaak om maatregelen te nemen op de schaal van de regio Parijs, die 12 miljoen inwoners telt, en niet alleen voor een paar departementen.

"Er zal een heronderzoek van de situatie op het hele grondgebied, en in het bijzonder de Ile-de-France, op het moment van de Raad van gezondheid verdediging" gepland voor woensdag, aangegeven aan AFP het ministerie van Volksgezondheid.

- Overdrachten -

In Pas-de-Calais is de incidentie gedaald tot minder dan 400 nieuwe gevallen van Covid-19 per 100.000 inwoners gedurende zeven dagen, nog vóór het eerste beperkte weekend. Maar nu loopt het op tot 433 in Seine-Saint-Denis, en gemiddeld tot 346 voor heel Ile-de-France, ruim boven de alarmdrempel die door de regering op 250 is gesteld.

Op nationaal niveau blijft het aantal op de intensive care behandelde patiënten stijgen, tot 3.849 in heel Frankrijk op maandag, tegen 4.900 op het hoogtepunt van de tweede golf en 7.000 tijdens de eerste. Met een zeer hoge belasting in de regio's Hauts-de-France, Provence-Alpes-Côte d'Azur en Ile-de-France, waardoor nieuwe patiënten naar andere regio's moesten worden overgebracht.

In dit verband wordt de gezondheidsautoriteiten verzocht het tempo van de vaccinatiecampagne te handhaven, voorlopig met name gereserveerd voor het Ehpad, de 75-plussers, de kwetsbaarste 50-plussers en de gezondheidswerkers.
sluiten
volume_uit

"Er waren meer dan 250.000 injecties op vrijdag (en 200.000 op zaterdag, noot van de redacteur). Ons doel is dit niveau de komende dagen te handhaven, of zelfs te overschrijden. Er zijn meer doses, meer mensen om te vaccineren en een verduidelijking van het publiek," zegt het Ministerie van Volksgezondheid. In totaal hebben 3,98 miljoen Fransen ten minste één dosis van het vaccin gekregen (ongeveer 5,9% van de bevolking), waarvan bijna 2 miljoen met twee doses.

- Boze dokters -

Maar de uitvoerende macht is nog steeds niet overtuigend. De "voorraad doses" (12.000 in Parijs dit weekend), "is heel goed, maar het kan niet alleen voor een weekend", waarschuwde Anne Hidalgo, die "aankondigingen (...) deze week in Parijs (die) zeer, zeer ver teruggaan" betreurde, met "10.000 doses voor de week, het is zeer, zeer onvoldoende".

Een ander probleem is dat apothekers vanaf maandag bestellingen voor vaccinaties kunnen plaatsen, maar particuliere artsen deze week niet, "gezien het aantal doses dat AstraZeneca heeft geleverd", aldus een nota van het directoraat-generaal Gezondheid (DGS) die zondag is gepubliceerd.

Dit is genoeg om verschillende artsenvakbonden woedend te maken. "Om toe te geven aan de grillen van de apothekers heeft het Directoraat-generaal Volksgezondheid besloten dat de artsen volgende week niet meer kunnen vaccineren, terwijl alle afspraken al zijn gemaakt", betreurde de liberale artsenvakbond. Ook op Twitter dook een "onaanvaardbaar" bericht op, de Ordre des médecins. De vakbond MG France en de SML eisen onomwonden het aftreden van de directeur-generaal van volksgezondheid, Jérôme Salomon.

Ook de CSMF, de belangrijkste organisatie van de beroepsgroep, protesteert tegen "een afwijkend, onbegrijpelijk besluit" dat artsen "verplicht reeds gemaakte afspraken te annuleren".

Het DGS antwoordde dat voor de eerste drie wekelijkse bestellingen "meer dan 1,6 miljoen doses AstraZeneca-vaccin zullen zijn geleverd aan de artsen die de bestellingen hebben geplaatst". "Deze campagne vereist de mobilisatie van alle gezondheidswerkers, zowel in de stad als in het ziekenhuis," voegde de DGS eraan toe.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 08:25

Cer schreef:
loriene schreef:
droom maar lekker verder.

Oh, is er al een bingo?

OMG complottheorieën bingo: geniaal. Ik doe mee!
Wappie.
Schaap
Rutte.
Totalitair systeem.
Vaccin.
Bijwerking.
Internet.
Zelf zoeken.
Wacht maar.
Pedofiel.
Babybloed.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:23

Interessant ' experimentje ' in een rusthuis. Hoera voor de vaccins ! :D

Citaat:
In een Leuvens woon-zorgcentrum zijn 40 bewoners besmet geraakt met het coronavirus nadat ze gevaccineerd waren. Alleen: niemand wist het, want niemand is er ziek geworden. Goede punten voor het vaccin, maar tegelijk zijn experts ook beducht voor verborgen uitbraken. “Daar moeten we voor blijven opletten, zeker tot alle risicopatiënten gevaccineerd zijn.”

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 09:26

Super nieuws +:)+
Maar inderdaad, een goede aanwijzing dat een vaccinatie vrijheden nu echt nog niet een goed idee zijn.