Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:03

Haar mening en jouwe
Als iemand een geluid laat horen wat wel met de regering eens is zet jij je hakken in het zand

Eerlijk gezegd ben ik je gehak op het beleid wel zat....

Bij de verkiezingen kun je je stem laten horen

Ik ben heel tevreden nu hoe het gaat
..
Hoef ook dat constante gehak niet te lezen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:06

Ik vind de overheid op het moment totaal niet onduidelijk. Maar ja, als je mazen wil blijven zoeken... Gewoon zoveel mogelijk thuis blijven. Hoe moeilijk kan het zijn. Straks komen we nog in een echte lockdown.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:08

We kunnen wel heel tevreden zijn met de tot nu toe genomen maatregelen, feit is wel dat we bij de top drie qua besmettingen per land horen en dus blijkbaar de burger er met de pet naar gooit .
In Maart was er collectieve angst en nu is er collectieve ongehoorzaamheid. En het zal me niet verbazen dat wanneer er over een week nog sprake is stijging ipv daling er een echte lockdown met avondklok er bij komt.

Astorga

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:15

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:21

Echwel schreef:
Haar mening en jouwe
Als iemand een geluid laat horen wat wel met de regering eens is zet jij je hakken in het zand

..

Tegen wie heb je het?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:23

purny schreef:
Echwel schreef:
Haar mening en jouwe

..

Tegen wie heb je het?

Tegen wie denk je :')

Ik ben het helemaal eens met Echwel. Als je het zelf beter kan, kan je ook solliciteren als corona-minister, dan kun je je eigen geweldige plan ten uitvoer brengen.

We hebben met z’n allen gekozen om die mensen ons land te laten vertegenwoordigen, laat ze dan gewoon hun werk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:27

Onze regering is heel duidelijk, maar zijn teveel uitgegaan van ons gezonde verstand.. En wij zijn met elkaar gewoon heel dom bezig door grenzen op te blijven zoeken. Net als mijn vriendin die kerst vanavond 'maar met 1 persoon teveel viert, anderen vieren het met veel meer' :roll:

Jullie kunnen de foei knop gebruiken he ;)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:28

Ook eens. Zoals mijn vader zegt; voor een intelligente lockdown heb je wel een intelligente bevolking nodig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:29

verootjoo schreef:
Ook eens. Zoals mijn vader zegt; voor een intelligente lockdown heb je wel een intelligente bevolking nodig :')

Jaaa :')

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:43

verootjoo schreef:
Tegen wie denk je :')

Ik vind het eigenlijk niet zo heel leuk om op deze manier besproken te worden? Inhoudelijke reacties zijn prima, maar dit niet.

Verder was het artikel dat ik plaatste gewoon ontopic. Ik zou niet weten waarom dat hier uit het topic zou moeten worden gelaten.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:50

Nou ik vind het beleid ook niet duidelijk hoor. Ik snap het wel, ook dat het elke keer aangepast moet maar het is niet te volgen hoor afentoe. Zelfs als je ze belt kan je met elk telefoontje ander advies krijgen.
Ik, mijn broertje en mijn moeder hebben vragen gesteld over onze specifieke situatie. Bij de een was het antwoord 10 dagen, een andere 7 dagen en de derde kreeg 5 te horen :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:56

Maar verootjoo. Toen deze mensen gekozen werden was er nog niet eens van corona sprake.
Zou jij in een volgende termijn Hugo weer aan het roer willen zien? Ik niet hoor

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 21:57

Weet niet hoe het in de grote steden is maar voor het eerst sinds weken heb ik de indruk dat mensen zich aan de regels houden, het is doodstil buiten.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:05

bigone schreef:
Weet niet hoe het in de grote steden is maar voor het eerst sinds weken heb ik de indruk dat mensen zich aan de regels houden, het is doodstil buiten.

Hier ook, iedereen zit in de kerk :roll:

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:12

purny schreef:
Maar verootjoo. Toen deze mensen gekozen werden was er nog niet eens van corona sprake.
Zou jij in een volgende termijn Hugo weer aan het roer willen zien? Ik niet hoor

Aan het Corona roer? Zeker wel. Zij hebben nu de ervaring en ze doen het meer dan prima. Niet perfect nee. Hadden jij en ik ook niet gedaan.
Je moet het maar doen, ik denk dat het aantal uren wat wij werken amper in de buurt komt van wat zij draaien.

Wat doet Hugo verkeerd dan?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:13

Hugo belooft veel maar als het erop aankomt kan het allemaal niet in die gestelde termijn.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:18

Zoals?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:23

verootjoo schreef:
Zoals?

Het beloven van sneltesten die er niet op termijn waren, het achter de feiten aanlopen.
Kortom ik ben geen fan van hem. En ook niet van Rutte meer

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:24

purny schreef:
verootjoo schreef:
Zoals?

Het beloven van sneltesten die er niet op termijn waren, het achter de feiten aanlopen.
Kortom ik ben geen fan van hem. En ook niet van Rutte meer

Ach kom, dat is zijn schuld toch niet :')

Maar je hoeft ook geen fan van hem te zijn :) ben ik ook niet.
Maar niemand had deze crisis perfect gemanaged, dus ook zij niet.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:25

Noem eens iemand die het beter gekund had, purny?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:28

Ik snap het gezeur ook niet zo. Je hebt toch geen minister nodig om je te vertellen dat het niet slim is om deze kerst allemaal bij elkaar te gaan zitten? Zonder lockdown waren we ook echt niet met de hele familie tijdens kerst bij elkaar gaan zitten. Het rare idee dat een overheid je eerst moet vertellen dat je verstandig moet gedragen, omdat je dat anders zelf niet kan verzinnen.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:28

Grootste probleem is dat leveranties gewoon niet op tijd komen
Daar kunnen de leiders niks aan doen
Wereldwijd teveel vraag...fabrieken kunnen niet leveren

Gommers zei het van de week nog, afgelopen maanden hebben ze allen meer geleerd dan ze ooit gedacht hadden..

Positieve, ziekenhuizen werken optimaal samen en dat blijft na Corona ook zeggen ze..

Dus uit deze donkere tijden komen ook mooie dingen..

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:37

Echwel schreef:
Grootste probleem is dat leveranties gewoon niet op tijd komen
Daar kunnen de leiders niks aan doen
Wereldwijd teveel vraag...fabrieken kunnen niet leveren

Gommers zei het van de week nog, afgelopen maanden hebben ze allen meer geleerd dan ze ooit gedacht hadden..

Positieve, ziekenhuizen werken optimaal samen en dat blijft na Corona ook zeggen ze..

Dus uit deze donkere tijden komen ook mooie dingen..

Dat denk ik ook.
Ik hoor ook om me heen, dat thuiswerken voor een deel zal blijven, in de toekomst.
Goed voor het verminderen van de files en goed voor het milieu!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:39

Tiggs schreef:
Noem eens iemand die het beter gekund had, purny?

Ik zou het niet weten maar je mag toch wel kritiek op het kabinet hebben?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-20 22:40

Wanneer de hele wereld om hetzelfde materiaal zit te springen Purny is het niet makkelijk om alles te krijgen. Maar de Jonge is inderdaad vaak snel met zaken zeggen die achteraf toch anders lopen, maar hij moet ook af gaan op zijn medewerkers. Want hij zit niet zelf aan de telefoon om staafjes of maskers te regelen.
Ministers zijn managers die hun personeel aansturen en meteen de kop van jut zijn wanneer het fout loopt. Hebben ze verkeerde inschattingen/fouten gemaakt? Absoluut maar of het anders had gekund? Vast wel maar dat is achteraf want ik hoor nog steeds de woorden van Rutte, beslissingen nemen voor 100 % op basis van 50 % kennis.
En de grootste misser is wel vertrouwen op het gezonde verstand van de 17 miljoen virologen / dokters/ beterweters waar ze hun werk voor doen.