Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

turtlelito

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:44

Sonja_vR: sterkte! :(:) Het laat zo'n leegte achter, wij hebben onze reu nu bijna een maand geleden moeten laten gaan en ik mis echt de gezelligheid. En de reden voor een loopje buiten, zelfs als het regent. :o

Eten is hier nog steeds wel onder controle, maar ik zou echt meer moeten bewegen. Heb helaas een slechte knie, dus door de sneeuw wandelen gaat hem echt niet worden. Nou ja, volgende week gaat het weer dooien toch? Tot die tijd vermaak ik me maar met de online-yoga.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 22:51

Na een heleboel tegenslagen en nu weer een hele domper op mijn carrière ben ik dan toch al 10kg afgevallen!

Ok, voor velen mss niet een toppunt omdat ik er 8maand over gedaan heb! Maar ondanks de vele kuilen en dalen en de meeste kgs daarvan die in de laatste maanden zaten.. :') ben ik wel dolblij dat de weegschaal in ieder geval al niet omhoog gaat!

Bij het proberen van het Keto dieet bleek ik alleen maar aan te komen ondanks gezonde vega(n) alternatieven. Shakes werd em ook niet want de grote dosis eiwit kon mijn lichaam niet aan.
Nu dus vooral gewoon koolhydraatbeperkt eten en proberen aan 2100kcal/dag te komen en dat vind ik soms echt moeilijk!
Maar eet ik minder kcal heb ik ongelooflijk veel trek en zin in ongezonde snacks. (Kcal berekent door voedingsdeskundige).
Ook door de tegenslagen minder gesport en vaker dus toch wel gezondigd := ... maar alsnog.

Ik wil even delen dat ik nu wel wat gevonden hebt dat werkt en waarmee ik aan de slag kan. :):) weer nieuwe moed voor dit jaar en toch iets waar ik me in sombere tijden aan omhoog trek!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-21 23:34

Ik vind het een super prestatie
Ik was er bijna 5 kwijt in de laatste poging
En helaas heb ik die er ook weer aangewerkt
Dus nu nieuwe ronde , en nu voor het echie ;)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 07:48

10 kilo is hardstikke knap Billy *\o/* ik zeg altijd maar, het is een marathon geen sprint.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-21 09:07

10 kilo is super! En het is echt niet erg om er langer over te doen, dan hou je het er ook makkelijker vanaf denk ik.

Mijn man en ik zitten momenteel in project intermittend fasting *D eens kijken of dat werkt voor ons. Voor hem sowieso, want hij vond ontbijten toch al onhandig _O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:36

Als je er eenmaal aan gewend bent is IF heel fijn, Butterfly!

Ik vind het knap Billy. Ik wil al jaren 10 kilo kwijt, laaaange marathon voor mij. :=

Ik heb gister mijn weegschaal binnengekregen. Gistermiddag stiekem al even op gaan staan en dat was interessant, maar vanochtend was ik helemaal blij verrast! In de maand dat ik hier nu woon bijna anderhalve kilo kwijt! Voornamelijk door te stoppen met frisdrank en amper nog vlees te eten. Ik eet wel meer kaas en drink meer wijn dan voor die tijd, maar blijkbaar is dat minder erg. *D Iets aanscherpen nog, mijn eetgewoonten, en dan eens kijken of het er af blijft gaan.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:44

Lekker Imre!

Mijn vriend doet ook IF, vindt ie heel fijn zegt ie

En 10 kilo is super joh! En ik vind het netjes in 8 maand :D!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 09:52

wow 10 kilo is al heel mooi Billy, zo zie je maar weer dat voor iedereen wat anders werkt.
Al lijkt me vegan keto idd erg moeilijk.
Heel knap hoe je het nu doet!!

yes lekker imre!!

gisteren een lekker slaapdagje gehouden na mijn werk. De hond was het er niet zo mee eens :') Ze probeerde me uit de slaperige staat te houden door me de hele tijd te vragen om te spelen :+

Gisteravond lekker wat eten uit de vriezer kunnen pakken en mezelf verplicht dat te eten. Tot nu toe is het me gelukt om niet in een vreetbui te vervallen *\o/*
Eten blijven en vooral niet toegeven aan de niet honger :+

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:05

Ik heb soms ook enorme last van vreetbuien/emotioneel eten en dan crave ik ook echt naar koolhydraten.. kriegel kan ik er van worden haha

Gelukkig idd ook 2 actieve honden die me dan wel bezig weten te houden :=

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:08

Ik mag van de diëtiste een maand niet op de weegschaal gaan staan en pas bij haar weer wegen. Tsjonge wat is dat lastig zeg :=

Ik was afgelopen weekend een weekendje weg waarbij ik meer heb gegeten dan normaal. Hoe snel je daar aan kan wennen zeg.. Ik heb nu de hele dag honger en trek en dan vooral in suikers. Wat is dat dan eigenlijk snel weer verslavend!

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:13

Negerzoen schreef:
Ik mag van de diëtiste een maand niet op de weegschaal gaan staan en pas bij haar weer wegen. Tsjonge wat is dat lastig zeg :=

Ik was afgelopen weekend een weekendje weg waarbij ik meer heb gegeten dan normaal. Hoe snel je daar aan kan wennen zeg.. Ik heb nu de hele dag honger en trek en dan vooral in suikers. Wat is dat dan eigenlijk snel weer verslavend!

Ik weeg mezelf zowieso max 1x per 2 weken of elke maand in 1 week zie ik hier vaak niet veel verschil en zo is de ontmoediging niet te groot haha want dat kan wel een domper geven .. maar tegen het eind van de maand of na 2 weken dan wel eens zo blij als er toch wat vanaf is!
Dus even de verleiding weerstaan!
Mentaal doet het heel veel goeds uiteindelijk!

Als ik hier 1 sneetje brood heb gehad wil ik liefst daarna ook gelijk een heel brood haha dus ik kan beter ook wegblijven van bepaalde verleidingen. Anders verval ik weer snel in oude eetpatronen.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 10:58

BillyJ schreef:
Negerzoen schreef:

Ik weeg mezelf zowieso max 1x per 2 weken of elke maand in 1 week zie ik hier vaak niet veel verschil en zo is de ontmoediging niet te groot haha want dat kan wel een domper geven .. maar tegen het eind van de maand of na 2 weken dan wel eens zo blij als er toch wat vanaf is!
Dus even de verleiding weerstaan!
Mentaal doet het heel veel goeds uiteindelijk!

Als ik hier 1 sneetje brood heb gehad wil ik liefst daarna ook gelijk een heel brood haha dus ik kan beter ook wegblijven van bepaalde verleidingen. Anders verval ik weer snel in oude eetpatronen.

Ja helemaal mee eens! Ik ben eerder 10 kilo afgevallen en heb mezelf toen zelden gewogen. Dat zorgde er voor dat ik ook echt kon genieten als ik een keer meer at dan 'volgens plan' want op de momenten dat ik mezelf dan woog (eens in de 1 a 2 maanden) was er altijd wat af en dat motiveerde enorm :j De weegschaal bij mijn diëtiste is zo'n professionele die een volledige meting toont en de vorige keer was er dan niks af, maar was ik wel een kilo vet en een behoorlijk aantal centimeters kwijt. Dat is natuurlijk veel belangrijker! Ik mag wel 'centimeteren' in de tussentijd :)

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 12:02

Wat ontzettend goed BillyJ! Ik vind het juist enorm knap dat je langzaam af valt en dus juist over een lange periode gezond bezig bent, dan verander je dus echt je eetpatroon en dat vind ik nou juist zo moeilijk; het op de lange termijn goed doen...
Ik heb gister ruim 13.000 sneeuwpassen gezet en heeel veel water gesjouwd op stal. Ik was daardoor letterlijk stuk gisteravond dus ben met 2 pijnstillers naar bed gegaan. Vandaag cursussen dus geen tijd om te lopen, dus neem een dagje rust. Vanavond even paardlief longeren. Vanmorgen op de weegschaal 73,3 kg, dus bijna 2 kg onder m’n einddoel en toch weer 0,5 cm heupomvang eraf. Dus in totaal 4 cm kwijt op de heupen, ik vind het prima zo. Als ik doordeweeks doe wat ik nu doe en in het weekend wat losser ga werkt dat dus. Als de sneeuw weg is ga ik weer aan m’n fietsconditie werken, dat is een mooi nieuw doel.

Lijkt me idd moeilijk negerzoen, dat je niet tussendoor mag wegen...maar de diëtiste weet wat ze doet lijkt me, en is een mooie test om te kijken of dat werkt. Laatste keer was je toch mooi veel vetweefsel kwijt! En gelukkig mag je je cm wel houden... :D

Wat supergoed Imre, 1,5 kg is veel in zo’n korte tijd in zo’n stressvolle tijd! Al die verhuisdozen Sjouwen hebben vruchten/gewicht afgeworpen.. :j Ik durfde al amper nieuwe batterijen in de weegschaal te doen uit angst dat ie dan opeens veel meer aan zou geven.. :+

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:26

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Dit wordt spierpijn.. :D :D

Weer een overwinning. Na een zware knieblessure en al die extra kilo's durfde ik niet op schaatsen. Nu wel :D

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 14:41

Super gaaf Roosch!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 15:42

Lekker Roosch! Leuke foto's!

Weet je wat mij nou fantastisch lijkt? Om iets van kauwgum te hebben met de smaak van je cravings. Zodat je wel even de smaak kan proeven, maar niet de calorieën binnenkrijgt. Dat zou mij echt zo helpen :=

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:13

Heerlijk Roosch *\o/* wat een gevoel van vrijheid als je dat dan ineens kan :j

Nieuwe pot pindakaas gekocht, smeer net wat op een Matze, proef en denk 'wat is dat enorm zoet'. Positief is dat ik dat eigenlijk geeneens lekker vind, negatief is dat ik niet goed op het etiket heb gekeken en er dus nogal veel suiker in zit. Eens kijken of ik iemand anders met die pot blij kan maken.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:31

Waaw wat gaaf roosch *\o/*

Jaloers ik durf niet niet op schaatsen te staan met mijn huidige gewicht :=

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:40

Gaaf Roosch :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:53

Ik durfde ook steeds niet. Knieblessure van 12 jaar geleden ofzo. Die extra kilo's. Nooit heel veel geschaatst. Maar het ging. En hoe :D :D

Over paar dagen kan ik niet meer lopen van de spierpijn. :))

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:54

Wat geweldig Roos!! <3 Súper herkenbaar trouwens, ook al weeg ik nu vast nog wat jij aan je begingewicht woog. Maar ik ben zo blij dat ik die 32kg niet extra heb, want dan ging ik echt niet op het ijs haha.

Even méga ego-post dan als reactie hier op. Maar wij hebben dus een weide die onder water staat thuis en na al die jaren dus dream come true en kunnen schaatsen op mijn eigen weiland <3
Jaren grappend gezegd, nu dus écht mogelijk.
Ik kan voor geen meter schaatsen, Belg hé, maar zo blij dat m’n buurmeisje schaatsen mee had en me het ijs op heeft getrokken.
Afbeelding
Afbeelding

Ik lees vanavond of morgen even goed bij.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 16:56

Jeeeeej jij ook!! Megatof!! *\o/*

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:13

gaucho schreef:
Heerlijk Roosch *\o/* wat een gevoel van vrijheid als je dat dan ineens kan :j

Nieuwe pot pindakaas gekocht, smeer net wat op een Matze, proef en denk 'wat is dat enorm zoet'. Positief is dat ik dat eigenlijk geeneens lekker vind, negatief is dat ik niet goed op het etiket heb gekeken en er dus nogal veel suiker in zit. Eens kijken of ik iemand anders met die pot blij kan maken.

Ik haal mijn pindakaas bij de biowinkel. Geen toegevoegde suikers!
Die van de winkel vond ik altijd al mierzoet :')
Enige nadeel, de bioversie is nogal hard en de olie scheid zich van de pinda dus is soms nogal gedoe hahaha

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 17:17

Ja dat heb ik normaal ook, draai de pot om de week om, dat helpt.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 20:08

Hoe werkt if precies? Ik zie leuke foto's voorbij komen. Kan het niet laten om de mijne te showen van vanmiddag..

Afbeelding

Nooit eerder in de sneeuw gereden. Echt geweldig. Braaf paardje