Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 16:24

lovee schreef:
Barbabientje schreef:
Hier helaas ook afgelopen week in quarantaine gezeten. Even afkloppen, maar gelukkig met een verkoudheid er vanaf gekomen.

Sneltest was op dag 5 alweer negatief, toen was ik ook klachtenvrij, nu wel weer een klein beetje verkouden, maar sneltesten blijven gelukkig negatief.
Vriendlief en dochterlief (6 maanden) hebben de dans ontsprongen gelukkig!

Gekke is dat mijn dochter eigenlijk gewoon naar kdv zou mogen, hebben we niet gedaan want ze had ook wat koorts van haar tandjes, maar toch, gekke regels.

edit:
Ik baal vooral dat ik nu mn booster misloop, hoewel ik die natuurlijk nu ook wel een soort van heb gehad :=

Hoe heb je dat gedaan met je baby?

Ik heb 7 dagen op zolder "gewoond" en als ik beneden was dan op zeker 3 meter afstand -O-

@xxxmh; hier nog niet :n

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:10

Chita schreef:
Oh barbabientje ik dacht dat die testen nog voorlopig positief aangeven.

Dan ga ik bij mijn kids ook even kijken wat die testen aangeven.

Wij hebben eind juli een covid besmetting gehad. Mn vriend en zoontje waren niet tot nauwelijks ziek en die testten na 3 dagen ook weer negatief.

Ik was wat extremer verkouden en had vooral echt een ontzettend heftige brandende neus. (Allebei 2x ingeënt) Ik test nu nog steeds licht positief op de zelftest.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:25

Iris82 schreef:
Chita schreef:
Oh barbabientje ik dacht dat die testen nog voorlopig positief aangeven.

Dan ga ik bij mijn kids ook even kijken wat die testen aangeven.

Wij hebben eind juli een covid besmetting gehad. Mn vriend en zoontje waren niet tot nauwelijks ziek en die testten na 3 dagen ook weer negatief.

Ik was wat extremer verkouden en had vooral echt een ontzettend heftige brandende neus. (Allebei 2x ingeënt) Ik test nu nog steeds licht positief op de zelftest.

Ooh nou eindelijk iemand die dat gevoel herkent :=
Ik had dat ook, maar ook echt maar 2 dagen ofzo.

Cer

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-21 17:33

Ik had ook die extreem brandende neus, dat heeft denk ik 3 dagen geduurd denk ik :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 10:53

Oh joh, dan zijn jullie er nog genadig van af gekomen. Ik had dat voor 2 weken en ik was zo bang dat t chronisch ging worden. Is gelukkig grotendeels over. Wel echt nog steeds extreem gevoelig slijmvlies maar niet meer zo brandend.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:00

Even een vraagje, want ik kom er niet uit en van de GGD wordt ik ook niet veel wijzer...
Ik ben 24 oktober positief getest. Daarna ook klachten ontwikkeld en 10 dagen thuis gebleven (hele gezin positief, dus hele gezin 10 dagen thuis).
De GGD gaf toen aan dat ik niet opnieuw hoefde te testen voor een negatieve test, want na een besmetting kan je tot 8 weken nog positief testen. Nadat ik klachtenvrij was dus weer aan het werk gegaan. Ik heb alleen vermoeidheidsklachten en hoofdpijn overgehouden tot op de dag van vandaag.
Gusyeren kreeg ik last van mijn nek en keel, opgezette en pijnlijke klieren. Vanmorgen snipverkouden wakker geworden en slikken is pijnlijk. Ik gok op een keelontsteking en wilde daarvoor naar de HA. Die wil me niet hebben, ik moest eerst een negatieve GGD test hebben. Maar als ik nu ga testen is er een risico dat ik nog steeds positief ben en dan kan iedereen hier weeeeeer 10 dagen in quarantaine.
Wat zouden jullie doen? Wel of niet testen? Wel of niet werken?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:03

In bed kruipen? Met dit soort klachten gewoon niet werken.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:06

bigone schreef:

Ik blijf normaal gesproken niet thuis met een keelontsteking.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 14:09

Liezel1 schreef:
bigone schreef:

Nee dat snap ik, echter je hebt al klachten overgehouden van corona en nu dus weer in de lappenmand. Dan kun je over je grens gaan maar denk dat je daar heel goed mee uit moet kijken. Juist omdat je corona hebt gehad en over grenzen gaan het herstel zwaar tegen kan werken.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:14

Liezel1 schreef:
bigone schreef:

Zolang je nier zeker weet dat het geen Corona is, blijf thuis! Neem het risico gewoon niet… Werk thuis als dat kan en anders meld je je ziek. Ik snap niet waarom thuis blijven zo moeilijk is als je klachten hebt. Neem je verantwoordelijkheid en zorg dat je niemand kan besmetten, óók al is de kans klein of denk je zelf dat het geen Corona is.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 15:53

Liezel1 schreef:
bigone schreef:

Denk ook aan mensen in je omgeving, corona of niet, die zitten niet te wachten op jouw keelontsteking.

Ik zou ook opnieuw testen en verder rust nemen om uit te zieken. Ik ben er niet goed vanaf gekomen loop nu al 3 maanden met long covid klachten. Geloof me, dát wil je écht niet!

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-21 16:15

Liezel1 schreef:
Even een vraagje, want ik kom er niet uit en van de GGD wordt ik ook niet veel wijzer...
Ik ben 24 oktober positief getest. Daarna ook klachten ontwikkeld en 10 dagen thuis gebleven (hele gezin positief, dus hele gezin 10 dagen thuis).
De GGD gaf toen aan dat ik niet opnieuw hoefde te testen voor een negatieve test, want na een besmetting kan je tot 8 weken nog positief testen. Nadat ik klachtenvrij was dus weer aan het werk gegaan. Ik heb alleen vermoeidheidsklachten en hoofdpijn overgehouden tot op de dag van vandaag.
Gusyeren kreeg ik last van mijn nek en keel, opgezette en pijnlijke klieren. Vanmorgen snipverkouden wakker geworden en slikken is pijnlijk. Ik gok op een keelontsteking en wilde daarvoor naar de HA. Die wil me niet hebben, ik moest eerst een negatieve GGD test hebben. Maar als ik nu ga testen is er een risico dat ik nog steeds positief ben en dan kan iedereen hier weeeeeer 10 dagen in quarantaine.
Wat zouden jullie doen? Wel of niet testen? Wel of niet werken?

Simpel: thuis blijven, ziek melden en Goed uitzieken! En anders testen en naar de huisarts. Ik begrijp uit je verhaal dat je nog niet eens goed fit bent na je corona besmetting en nu keelontsteking, Opa zegt: wat denk je zelf, wat wil je bewijzen. Rust en uitzieken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-21 21:55

Afgelopen dinsdag ben ik positief getest. En op een zelftest en bij de teststraat.
Lichte verschijnselen dus daar heb ik geluk mee.
Vandaag deed ik een zelftest en die was alweer negatief. Ik dacht dat het meer tijd nodig zou hebben. Blijf natuurlijk wel nog binnen, maar vroeg mij af of anderen dit ook hebben gehad.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 10:01

Ik mag mij ook melden in dit topic. Manlief is negatief getest, we zijn echt geen uur meer dan 1,5 meter uit elkaar geweest ivm vakantie.

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:09

Ik meld me hier ook. Ik kreeg gisteravond last van niesbuien en koorts met keelpijn. Vannacht om 5.00 uur vreselijk verkouden, snotneus en ben toen de corona zelftest gaan doen. Ik begreep het niet helemaal want er zat zo een rood dopje bij maar geen idee wat daarvan de bedoeling was. De zelftest was negatief. Nu heb ik vanmiddag een afspraak bij een corona teststraat. Ergens hoop ik dat het corona is, dan is dit niet voor 'niks' en hoef ik mogelijk de booster niet te halen. Als het tenminste bij milde klachten blijft. Ik ben namelijk na de tweede Pfizer ontzettend ziek geworden en dit heeft gezorgd dat mijn lyme die onder controle was weer opgevlamd is. Ook heb ik 12 uur overgegeven en ben vreselijk misselijk geweest een dag na de tweede vaccin. Door de lyme die nu weer verergerd is voel ik me nu dagelijks extreem moe en krijg weer verhoging en koorts bij lichte inspanning. Zie dus vreselijk op tegen nog zo een derde vaccin..Zijn de klachten na vaccinatie vaak echt mild of kan het ook nog erg worden? Weet iemand dit?

Esther_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-21 12:54

Ik ben inmiddels ook flink verkouden, maar ondanks negatieve zelftest, maar omdat ik longcovid heb, toch laten testen bij de GGD, gelukkig negatief.
Ook al had ik misschien liever positief gehad, had ik geen extra vaccinatie meer nodig :-).

@Annemiek: zelftesten zijn sneller negatief dan een pcr test. Zolang je nog klachten hebt gewoon thuisblijven.

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 09:51

Zijn hier mensen die Corona hebben gehad die last hadden van het gevoel dat ze hun mond/tong hebben verbrand?

Hier heb ik zonder aanleiding last van, maar de zelftest was negatief. Verder geen geur of smaakverlies.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 11:57

zonnebloem18 schreef:
Zijn hier mensen die Corona hebben gehad die last hadden van het gevoel dat ze hun mond/tong hebben verbrand?

Hier heb ik zonder aanleiding last van, maar de zelftest was negatief. Verder geen geur of smaakverlies.

Ja, zelf niet gehad, maar wel al meer om me heen gehoord.

Chita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 12:30

Ik heb best lang last gehad dat mijn mond zoooo droog was steeds.

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 14:42

Ik had dat gevoel in m’n neus :+

Janneke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 16:55

Ik had niet perse t gevoel alsof het verbrand was, maar wel dat ik letterlijk vuur in mijn keel voelde. Niet te vergelijken met alcohol of pittig eten.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 17:26

Sabri schreef:
Ik meld me hier ook. Ik kreeg gisteravond last van niesbuien en koorts met keelpijn. Vannacht om 5.00 uur vreselijk verkouden, snotneus en ben toen de corona zelftest gaan doen. Ik begreep het niet helemaal want er zat zo een rood dopje bij maar geen idee wat daarvan de bedoeling was. De zelftest was negatief. Nu heb ik vanmiddag een afspraak bij een corona teststraat. Ergens hoop ik dat het corona is, dan is dit niet voor 'niks' en hoef ik mogelijk de booster niet te halen. Als het tenminste bij milde klachten blijft. Ik ben namelijk na de tweede Pfizer ontzettend ziek geworden en dit heeft gezorgd dat mijn lyme die onder controle was weer opgevlamd is. Ook heb ik 12 uur overgegeven en ben vreselijk misselijk geweest een dag na de tweede vaccin. Door de lyme die nu weer verergerd is voel ik me nu dagelijks extreem moe en krijg weer verhoging en koorts bij lichte inspanning. Zie dus vreselijk op tegen nog zo een derde vaccin..Zijn de klachten na vaccinatie vaak echt mild of kan het ook nog erg worden? Weet iemand dit?

De booster moderna is maar een halve dosis

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 20:17

zonnebloem18 schreef:

Regelmatig gehoord en gelezen

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 23:22

zonnebloem18 schreef:

Ik heb dit ook gehad, testte alleen steeds negatief ondanks klachten (partner wel positief)

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-21 20:13

Arabesk schreef:
Sabri schreef:

De booster moderna is maar een halve dosis

Wat fijn om te weten! Dat scheelt denk ik wel, bedankt!