De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:22

Shaggy09 schreef:
zonnebloem18 schreef:
Vandaag weer 56 nieuwe bevestigde besmettingen erbij.

Jeetje wat een hoop..

In Tilburg is t verdubbeld. Ben benieuwd of ze de mensen van t ETZ daar al bijgeteld hebben of dat ze nog op de 2e testresultaten wachten.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:22

Ik voel me wel enigszins beledigd dat ik volgens jullie me ziek voel van een mannengriepje hoor.
Ik ben geen watje haha.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:24

DubbelDun schreef:
Hier wordt je iig niet vrolijk van...
https://www.youtube.com/watch?v=Y7nZ4mw4mXw

Je kunt het programma betichten van een hoog doomdenkgehalte, maar de professor is toch niet de minste.

Maar jeetje, die markten! Servals, vosjes, aapjes, slangen.... wat triest....

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:25

Shaggy09 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Jeetje wat een hoop..

Vind ik juist wel meevallen aantal loopt minder snel op dan eerst. Dat ze niet weten waar mensen besmet zijn vind ik spannender.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:26

raket schreef:
Ik voel me wel enigszins beledigd dat ik volgens jullie me ziek voel van een mannengriepje hoor.
Ik ben geen watje haha.

Je valt nu door de mand he! Ik wil mijn liedje terug!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:27

ik had er ook meer verwacht.. maar goed, de dag is nog niet om.

Chiren, hoe gaat het met jou?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:27

Iris82 schreef:
In Tilburg is t verdubbeld. Ben benieuwd of ze de mensen van t ETZ daar al bijgeteld hebben of dat ze nog op de 2e testresultaten wachten.

Onderzoek in Brabant
De uitkomsten van het onderzoek dat dit weekend onder zorgmedewerkers in Brabant werd gehouden, zijn nog niet bekend. Hier volgt binnenkort meer informatie over.
rivm.nl

Saskia9

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:28

Die onderzoeken verwachten ze morgen geloof ik.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:29

Sjips sjips sjips %) -O- -:(- %) huisarts belde die heeft naar aanleiding van bericht van vrijdag van huisartsenpost. En zijn ontploft tegen de ggd vanmorgen kennelijk. En zijn nu een test aan het eisen. Omdat zij niet meer geloven dat ik niet besmet ben.

Mocht dan nu wel getest worden, en positief dan ja wat dan? Wat had ik meer kunnen doen? Heb vrijdag zaterdag en zondagochtend contact gehad met huisartsenpost en zij met ggd. En nee maakt u zich geen zorgen, u kunt naar uw vader want u bent absoluut niet besmet. Omdanks die woorden toch afstand gehouden van mijn paps. En de hele week ervoor ook.

Voor nu gv moet mijn kant op komen (was net klaar op zijn werk, heb zijn baas nu gesproken ook) en tot nader order mogen we van huisarts nergens heen. En zijn baas is ook van mening na wat gevloek op de ggd ook, hij gaat nergens heen tot er nu echt duidelijkheid is. Ook van die kant gaat er dus contact met ggd opgenomen worden. Zodat er nu echt duidelijkheid komt ben ik nu wel of niet besmet. -O-

En o ja de koorts is weer gezellig terug, zo ook het gehoest, weer even klachtenvrij geweest en nu golf nummer 3. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-03-20 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Chiren

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:30

Wat je had moeten doen is gewoon in je huis blijven als je er zelf zo zeker van was dat je besmet bent.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:31

Jij was toch al weer fitter Karuna? En nu weer zieker? En had je geen antibiotica gekregen? Of denkt men toch aan een virusinfectie?

Ik ken ook een paar mensen met een longontsteking, en dat is geen corona. Dus ook dat gaat een beetje rond als gevolg van de griep zeg maar.
Laatst bijgewerkt door germie op 09-03-20 15:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Pepperrr

Chiren schreef:
Wat je had moeten doen is gewoon in je huis blijven als je er zelf zo zeker van was dat je besmet bent.

Dit idd.

Voor nu thuis blijven en de test eerst maar eens afwachten :)

Tancreda4

Wat je meer had kunnen doen? Met klachten thuis blijven. Zoals RiVM op hun site ook aangeven. Dus niet zelf naar de apotheek gaan en niet naar je pa zijn gegaan.

Als ab aanslaat is dat gedeelte iig bacterieel waarschijnlijk.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:32

Shaggy09 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Jeetje wat een hoop..

Valt me nog mee hoor. Een virus verspreid zich exponentieel, dus het is logisch dat de lijn steeds steiler gaat worden

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:32

Ik heb 1,5 week thuis gezeten. Ondanks dat het niet nodig zou zijn. -O- En keer op keer vertelt de ggd nee niks aan de hand niks aan de hand. En ik mocht naar de apotheek zelf, eerst overleg gehad met huisartsenPost en apotheker voor ik ging uiteraard. :j

Ik kan moeilijk nog weken nergens heengaan omdat er een kleine kans is dat. Wie moet ik dan nog geloven?

Ik heb thuis gezeten en was klachtenvrij gisterochtend en twee dagen koortsvrij geweest.

En nu de koorts is weer gezellig terug sinds vanmiddag.

Maar ja soap aflevering drie. :+ Grrrr.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:35

bigone schreef:
Nee dus volgens de geleerden, vochtige lucht maakt uitgestoten virusdeeltjes zwaarder waardoor het eerder neerslaat , juist in koude droge lucht verspreid het zich verder door de lucht.

Ik had ook begrepen dat het juist over warme droge lucht ging waardoor virus snel onschadelijk wordt.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:38

Kuruna, waar zou jij besmet kunnen zijn? En wanneer?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:39

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Nee dus volgens de geleerden, vochtige lucht maakt uitgestoten virusdeeltjes zwaarder waardoor het eerder neerslaat , juist in koude droge lucht verspreid het zich verder door de lucht.

Ik had ook begrepen dat het juist over warme droge lucht ging waardoor virus snel onschadelijk wordt.

Het zal er alle twee op van invloed zijn, vochtig minder verre verspreiding, droog en warmte uitdroging van virus.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:40

karuna schreef:
Ik heb 1,5 week thuis gezeten. Ondanks dat het niet nodig zou zijn. -O- En keer op keer vertelt de ggd nee niks aan de hand niks aan de hand. En ik mocht naar de apotheek zelf, eerst overleg gehad met huisartsenPost en apotheker voor ik ging uiteraard. :j

Ik kan moeilijk nog weken nergens heengaan omdat er een kleine kans is dat. Wie moet ik dan nog geloven?

Ik heb thuis gezeten en was klachtenvrij gisterochtend en twee dagen koortsvrij geweest.

En nu de koorts is weer gezellig terug sinds vanmiddag.

Maar ja soap aflevering drie. :+ Grrrr.

En die kleine kans had je serieus moeten nemen, punt, je kunt er nu toch niets meer aan veranderen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:42

Shaggy09 schreef:
zonnebloem18 schreef:

Jeetje wat een hoop..

Vind ik juist wel meevallen aantal loopt minder snel op dan eerst. Dat ze niet weten waar mensen besmet zijn vind ik spannender.[/quote]
Inderdaad want dat wijst toch op het vermoeden dat je als drager zonder veel of helemaal geen klachten het virus kunt verspreiden, zal mij benieuwen hoelang ze dat nog volhouden dat je niet besmettelijk bent bij geen klachten.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:43

Karuna, ik snap niet helemaal waarom je tegen eigen beter weten in dan toch de deur uit gegaan bent? Alleen omdat de HAP zei; "Maak je niet druk"?. Als Bokt je advies geeft om je niet druk te maken over dingen is het vaak moeilijk, moeilijk, en nu geeft de HAP iets aan terwijl je je zelf niet goed voelt en dan ga je wel naar buiten? >;)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:43

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:44

Mijn operatie voor morgen is afgezegd omdat ze geen risico willen nemen w.b.t. corona.
Ik ben alleen wat neusverkouden nu,wat trouwens chronisch is. Over 3 weken operatie,dan weten ze zeker dat ik niet besmet zou zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:47

Net gehoord dat van de besmette mensen 80% symptomatisch worden 1 tot 7 dagen na de infectie en dat 20% asymptomisch is (maar dus wel besmet). Van die 80% zal 15% lichte tot gemiddelde medische zorg nodig hebben (thuismedicatie) en 5% komt in het zkh terecht en heeft luchtondersteuning nodig of ic.

Ik weet niet hoe het op Schiphol is maar in Londen landen nog steeds tientallen vliegtuigen uit Milan !! En er is daar geen kontrole op mensen met koorts (of het zweet moet over je gezicht lopen) en kunnen dus in een ander toestel richting NL stappen.

Hoe zo proactief !!

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-20 15:49

elnienjo schreef:
bigone schreef:
Het is te hopen dat we snel een warm en vochtig voorjaar krijgen want dan gaat de verspreiding veel minder snel.

Niet vochtig juist! Daarmee verplaats je het virus nog makkelijker. Hoe droger hoe beter. Droog en warm, zoals in 2018 zou volgens mij perfect zijn!

wat ik gehoord heb is dat in droge lucht het sneller verspreidt

Daarnaast is de relatieve luchtvochtigheid van belang. Als die laag is, blijven de microscopische druppeltjes waarin de virusdeeltjes rondzweven langer in de lucht en kunnen ze zich over grotere afstanden verspreiden. In gebouwen die in de wintermaanden worden verwarmd is droge lucht een factor.

https://www.nu.nl/klimaat/6032793/gaan- ... virus.html