Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 14:44

Tip van meer volume door toevoegen groente werkt voor mij ook erg goed, naast veel eiwit.

Radijs / komkommer / sla / paprika / tomaat / wortels etc kan vrijwel overal bij. Prei / spinazie / pompoen / champignons bij een omelet of pannenkoeken. Minimaal een deel van de koolhydraten van je avondmaaltijd vervangen door bv bloemkoolrijst, courgettini etc.

Ik gooi zelfs steeds vaker als ontbijt ook pompoen, spinazie, boerenkool etc door mijn smoothie.

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:49

Dames, hebben jullie nog tips voor lekker maar goed eten? Ik mag/moet nog 800 kacl eten vandaag maar ik heb gewoon nergens zin in. Net hard gelopen en heb gewoon geen honger. Ik kan nu wel iets ongezonds achterover drukken maar dat vind ik ook zo zonde :')

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:52

Mijkee_ schreef:
Dames, hebben jullie nog tips voor lekker maar goed eten? Ik mag/moet nog 800 kacl eten vandaag maar ik heb gewoon nergens zin in. Net hard gelopen en heb gewoon geen honger. Ik kan nu wel iets ongezonds achterover drukken maar dat vind ik ook zo zonde :')

Avocado met wat peper/zout/olijfolie? Gezond, maar qua caloriën wel aan de maat. Dan heb je min. De helfft van die 800 al binnen

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:54

Poe, dat is heel veel opties. Biefstuk met salade, wokgroenten met garnalen en saus, wrap met roomkaas, gerookte zalm en rucola, smoothie bowl met van allerlei toppings...

Niet super gezond maar ik zou denk ik voor sushi gaan :-)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:56

Stuk vettere vis zoals makreel is ook heel gezond maar wel veel calorieën. Lekkere salade erbij.

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 19:56

Vraagje :
Ik heb dagelijks rond 16.00 uur een partij HONGER!! |o De eerste 30 kg afvallen had ik nergens last van, maar nu ik mijn streefgewicht nader lijkt het wel of er iets in mijn metabolisme is veranderd o.i.d. :\
Ik eet niet te weinig en wat ik eet, is gezond.
Wie heeft een tip voor een calorie-arme, gezonde, vullende snack?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:00

Poe, schuiven met eetmomenten ook geen optie? Kippen / groentensoepje? Zelfgemaakt weinig calorieën.
Anders kwark, rijstwafel met cottage cheese, gekookt eitje met rookvlees, groenten met hoemoes dip?

JJ4

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:06

Oeh, gekookt eitje met rookvlees :)) :9 Thanx!!
Rijstwafels met hütenkase heb ik een tijdje geprobeerd, maar daar ben ik een beetje op uitgekeken.

Mijkee_

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-20 20:17

Komen lekkere dingen voorbij! Goed om te onthouden :D

Heb maar havermout gemaakt met halve banaan en kokos drink melk

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 06:23

Pff, maandelijkse ongemak komt er aan en de weegschaal gaat de verkeerde kant op. Even balen. Eten en bewegen gaat goed dus daar maar mee door.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:40

Bananenpannenkoek vult ook goed.
Of inderdaad kwark of havermout.
Gekookt ei is ook een goed idee.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 10:43

JJ4Photoz schreef:
Vraagje :
Ik heb dagelijks rond 16.00 uur een partij HONGER!! |o De eerste 30 kg afvallen had ik nergens last van, maar nu ik mijn streefgewicht nader lijkt het wel of er iets in mijn metabolisme is veranderd o.i.d. :
Ik eet niet te weinig en wat ik eet, is gezond.
Wie heeft een tip voor een calorie-arme, gezonde, vullende snack?

Snack groente zoals komkommer, cherry tomaten, paprika etc? Kan eventueel met een beetje houmous. :)

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:07

Zo, ik ben er weer. Tentamens achter de rug en er is weer een licht dalende lijn zichtbaar. Was jullie even uit het oog verloren. Ging zo hard hier en had het erg druk.
Heb niet alles terug gelezen.
Maar zie hier op deze pagina veel lekkere en gezonde tussendoortjes tegen. :9

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 11:17

Bedankt voor jullie tips en meedenken allemaal! :)

Ik heb een nieuw boodschappenlijstje gemaakt en een aantal dingen uit dit topic opgeschreven.
Zo ga ik nu rijstwafels met hüttenkäse proberen :)
Meer groente etc toevoegen aan lunch en avondeten is inderdaad een goede tip, dat ga ik ook proberen.
Ik raak alleen snel uitgekeken op komkommer en tomaat, dus ik ga daar ook wat meer mee variëren.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 09:22

Variatie is voor mij ook echt belangrijk, anders ben ik er snel op uitgekeken.

Ongeveer 2 keer per week 's ochtends een havermout - ei pannenkoek, en ik varieer dan met beleg :D

Afbeelding

Vorige week van die delicate crisp crackers gehaald, die zijn ook erg lekker als tussendoortje. Slankie smeerkaas, Philadelphia of zalmpate er op.

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 22:04

Mag ik ook meepraten? Ik ben sinds begin april begonnen op 64kg (ong 1.65groot), mijn streven is echt leefstijl verbeteren en combinatie van gezond/minder eten en sporten, ik probeer ongeveer 0.5kg per week af te vallen. Ik merkte sinds de lockdown inging dat ik echt verschrikkelijk veel meer en ongezond at (van fulltime kantoorbaan naar fulltime thuiswerken met wat minder structuur)..

Ik gebruik de eetmeter app en zit nu op 57.6. Helaas ging het de afgelopen weken wat moeizaam en toen ook weer ietsjes aangekomen (7 juni was ik al 57.4..), maar nu weer back on track met goede hoop :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 10:12

Stoeltafel welkom.
Thuis kan je toch meer snaaien.
Dat is lastig.

Ik vind een bananenpannenkoek best lekker, maarwel heftig op een nuchtere maag.
Ik ontbijt het liefst met Alpro go on kwark en fruit. Slikt makkelijk weg.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 11:54

Welkom stoeltafel!

Alpro go on is inderdaad lekker en vult goed! Hier toenstraks ook weer een bakje op met wat muesli en frambozen uit de tuin :)

Ik ben weer lekker aan het jojo-en vandaag weer 600 gram lichter dan gister, maar wel een beetje hetzelfde gebleven met vorige week. Niet zo erg nu, heb mezelf deze 2 weken een beetje vrij spel gegeven i.v.m. studeren, maar na de studie ga ik het weer oppakken!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 21:58

Welkom stoeltafel & veel succes! *\o/*

Ik had vorige week al besloten dat het goed was zo. Maar toch weer 0,5kg afgevallen dus heb het hopelijk aangegeten met een 30cm broodje bbq chicken + triple chocolate cookie + een frikandelbroodje. :+

Nu op zoek naar een goede balans... Misschien dat ik dit wel blijf aanhouden zo. Doordeweeks gezond en clean eten (ik tel al twee weken niet meer) en in het weekend genieten van de iets ongezondere dingen. :)

Dus ik ga wat meer naar de achtergrond nu.

stoeltafel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:27

Klinkt goed Neverland! Wanneer en hoe heb je voor jezelf besloten dat je jezelf zo 'goed' vindt?

Ik was vandaag +1.4 kilo ten opzichte van gisteren, maar moet deze week ongesteld worden dus vermoed dat het daarmee te maken heeft. In ieder geval niet erg aanmoedigend...

Wat voor sporten doen jullie?

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:37

Je menstruatie periode is een gekke periode ja!

Ik boulder een paar keer per week. Dat is zeg maar klimmen zonder touw met dikke matten en niet heel hoog. Dus als je valt dan gaat het vrijwel altijd goed.
In Zwolle mocht die hal weer open sinds 1 juni, dus ik kan het weer rustig oppakken. Vind ik zelf wel fijn, weer wat extra beweging :).
Daarnaast wandel ik nog wat (soms met paard, soms zonder).

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-20 22:55

Toen ik mezelf mooi vond in de spiegel. :D En dan continu mooi. Had eerst de struggle dat ik mezelf mooi vond en de volgende 5 minuten niet meer. Maar zelfs nu mijn buikje een beetje opgezwollen was vanwege het slechte eten vandaag was ik er nog steeds hartstikke blij mee!

Ik doe elke dag iets aan sport. :) 3 a 4 keer in de week hardlopen. 1 a 2 keer in de week paardrijden. En de dagen dat ik niets heb doe ik zo'n YouTube workout met gewichten. Het geeft mij echt een gelukkig gevoel dus doe het absoluut niet voor alleen af te vallen. Alhoewel ik wel met die gedachte ben begonnen. :P

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:10

Mag ik ook meekleten?

Ik ben door een blessure waardoor ik niet meer kon hardlopen, 2 verhuizingen en een jaar ‘camperen’ in een tijdelijke woonunit bijna 10kg aangekomen in 1,5jr tijd.

Teveel gesnoept, te vaak even makkelijk pizza of patat besteld en te vaak alcohol gedronken :+ Ging 3 weken geleden op de weegschaal staan en schrok me een hoedje.

Ben 2 weken geleden begonnen met hardlopen en calorieën tellen. Resultaat na 2 weken is -1,5kg. *\o/*

Ik probeer nu op rustdagen 1638kcal te eten en op sportdagen 1722kcal. Sporten doe ik 3x per week en verder heb ik een redelijk actief leven met 2 paarden en 2 honden. Ik heb al eerder veel hardgelopen en getraind tot bijna halve marathon. In die periode kon ik ook onbeperkt eten zonder aan te komen. Ik hoop uiteindelijk om weer op mijn oude gewicht te komen, dat is 63kg.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:43

Moge! Qua sport: ik doe 1x per week krachttraining, hardloop 3x per week, heb een eigen paard waar ik 5 a 6x per week mee rijd of grondwerk. Verder wandel ik veel en vind ik mijn wekelijkse paddock / weiland mestbeurt ook wel een behoorlijke sport :-)

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 07:53

Welkom stoeltafel en Nelleke. Leuk dat jullie meekletsen!
Wat goed Neverland, dat je tevreden bent nu.

Ik heb vorige week met iets minder structuur geprobeerd te eten, geen eetwekkers meer gezet en niet elke dag op de weegschaal. Ik ga weer terug naar wel structuur, want ik ben niks afgevallen en werd makkelijker in ongezonde keuzes maken. Moet wel zeggen dat ik mega lekker train momenteel, ik word steeds een stukje sterker (krachttraining). Spieren zullen ook iets aan vocht vasthouden, maar zie die schaal toch liever minimaal 0,5 per week zakken. Qua centimeters viel het ook tegen namelijk.

Maaaarrrr, ik heb in maart rijlaarzen gekocht die ik toen alleen met blote kuit net aan dicht kreeg (voeten kregen dan geen bloed meer, maar da's bijzaak haha) en die gaat nu mét rijbroek wel gewoon dicht. Verder merk ik natuurlijk wel aan andere kleding dat er 12 kg af is. Maar ik ben er nog niet.