3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 21:56

Annenas schreef:
_KellyAV schreef:
Gelukkig! :)
Ik had tagliatelle met spinazie, gerookte zalm en boursin cuisine er doorheen. Om de een of andere reden smaakte het me gewoon echt niet. Ik vond de zalm te overheersend en te weinig van die boursin (maar daar zitten echt veel kcal in, dus wou er niet meer in doen). Ik vind gerookte zalm best lekker, maar niet als het zo overheerst. En het was zegmaar geen supermarkt kwaliteit zalm.

Je zou het ook met gewone gebakken zalm kunnen proberen, is niet zo overheersend en erg lekker :)

Ik hou dus helemaal niet van gewone zalm. Maar misschien wel het proberen waard! Thanks :)

_KellyAV

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 09:48

Ook al had ik met mezelf afgesproken vrijdag pas weer te wegen, ben ik er vandaag toch op gaan staan :')
Maar wel goed nieuws!! Ik zit onder mijn magische grens *\o/* super blij mee en geeft weer een flinke boost motivatie!
Zometeen een rondje wandelen en daarna paardlief trainen :D

Lijstje voor vandaag:
O: havermout pap met banaan
T: 2 mandarijntjes
L: meergranen triangel met een omelet (1 ei). 2 crackers biefstukworst en een beetje truffelmayo.
T: 3 rijstwafels filet american, glas sinaasappelsap
A: andijvie stamppot met 5 magere knakworstjes
T: bakje optimel Griekse stijl kers

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 10:09

Super Kelly!! *\o/* *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:02

Ik kijk even om het hoekje, lees nog wel mee en lees dat jullie allemaal best goed gaan!! Toppers <3

Hier helaas wat minder door stress (emotie eter) dus ik hou me nog even afzijdig

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:12

Lekker bezig meiden, mooie lijstjes! Ik heb nu sinds een maand bioresistantie therapie plus druppels voor bv schimmel in mijn darmen en ik merk nu al dat ik veel minder zin in zoetigheid heb nu het beter gaat!! Echt superfijn. Ik denk er nu gewoon niet meer aan, vergeet zelfs te eten.

Dus het is best handig je af en toe goed lichamelijk te laten checken omdat dat ook serieus invloed kan hebben op je eetgewoontes.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:29

Lekker bezig kelly! Lekker lijstje ook :)

Yonker: balen zeg, hopelijk lukt het over een tijdje weer!

StillAngel: fijn hoor!

Lijstje
O: cornflakes met melk
T: granenbiscuits
L: boterham met pindakaas, boterham met boterhamworst
T: crackers
A: weet ik nog niet
B: 4 km wandelen

Moet alles nog invoeren en berekenen, maar heb straks eerst een tentamen dus nog geen zin in := fijne dag allemaal!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:38

Wat goed Kelly! Gefeliciteerd!!

Sterkte Yonker, goed voor jezelf zorgen! :(:)

Succes met je tentamen Sharon!

Hier gaat het wel okee, gisteren veel te weinig gegeten, iets met laat wakker en vroeg op bed. Vandaag hopelijk wat beter. Zo even flink stuk met de honden wandelen. Vind dit regenachtige weer echt maar niks, verveel me zo. Druk aan het solliciteren en ook al wat reacties gehad, eentje nodigde me na een half uur al direct uit op gesprek maar had niet gezien dat die in Utrecht zat (dacht in Groningen) oeps. Maar ja, komt wel goed. Zit er nu ook over na te denken om te gaan studeren. Alleen ben ik dan pas op mijn 27ste klaar en dat zit me een beetje tegen... Twijfels twijfels..

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:44

Als je graag wilt studeren Sanne zou ik dat zeker doen..
Ik had ook twijfels en heb het uiteindelijk niet gedaan.
Heel veel spijt van gehad, heb geen mogelijkheid om weer volledig te gaan studeren.
Dus volg nu naast een werkweek van 40 uur nog een studie.
Blij dat ik toch de knoop doorgehakt heb :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:50

Dankjewel Sanne!

Woon je in Groningen?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:57

Jaa woon in Groningen. Aan de ene kant vind ik fulltime werken echt super fijn qua inkomen enzo. Aan de andere kant heb ik een HBO opleiding op het oog die me echt heel leuk lijkt. Ik heb nu een MBO 4 diploma en weet dat ik "meer" kan. Ik vind leren/studeren ook wel leuk, en deze opleiding biedt ook mogelijkheden voor studeren/stages in het buitenland + talen. Maar om 4 jaar ergens aan "vast" te zitten, zuinig aan moeten leven, en daarna een studieschuld staat me tegen. Ik vind het zo moeilijk allemaal.

Ik heb letterlijk een koffer met spullen, aantal jaar werk ervaring en twee diploma's. Kan alle kanten op en zit nergens aan vast, maar dat werkt me nu eigenlijk alleen maar tegen. Heb geen idee wat ik moet/wil doen...

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:05

__Sannne schreef:
Jaa woon in Groningen. Aan de ene kant vind ik fulltime werken echt super fijn qua inkomen enzo. Aan de andere kant heb ik een HBO opleiding op het oog die me echt heel leuk lijkt. Ik heb nu een MBO 4 diploma en weet dat ik "meer" kan. Ik vind leren/studeren ook wel leuk, en deze opleiding biedt ook mogelijkheden voor studeren/stages in het buitenland + talen. Maar om 4 jaar ergens aan "vast" te zitten, zuinig aan moeten leven, en daarna een studieschuld staat me tegen. Ik vind het zo moeilijk allemaal.

Ik heb letterlijk een koffer met spullen, aantal jaar werk ervaring en twee diploma's. Kan alle kanten op en zit nergens aan vast, maar dat werkt me nu eigenlijk alleen maar tegen. Heb geen idee wat ik moet/wil doen...

Ik 'voel' in je bericht dat je hart zegt dat je moet studeren. Dan maar even zuinig aan doen! Volg je hart of je krijgt spijt. Geld is ook niet alles en je hebt zeker meer aan een HBO. Ik ben door ziekte ook onder mijn niveau gaan studeren en dat is vrij frustrerend. Gun het jezelf om dat stapje hoger te zetten en schrijf je gewoon in! Buitenlandse stages, top. Leer jezelf kennen voordat je straks gesetteld bent, kids hebt en de enige mogelijkheden voor vakantie in de zomer tussen andere ouders te zitten op een standaard camping.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:07

Ik sluit me aan bij StillAngel!
Ik studeer zelf ook in Groningen en woon er vlakbij, je mag me wel een berichtje sturen als je wil :)

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:43

hier even wat slechte dagen, gister en vandaag geen sport, gister wel goed gegeten, vandaag gaat het wat minder. Maar heb even rust nodig en hoop daarna weer aan de slag te kunnen. Dit gezonder zijn, lichaam strakker krijgen enzo is voor de lange duur, dus even een paar dagen me-time kan geen kwaad.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:10

Me-time is heel belangrijk Aria! Ik heb ook regelmatig een me-time dagje. Heb altijd het idee dat ik daar enorm van opknap!

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:14

Daar hoop ik inderdaad op :j ik probeer nog voldoende te eten en gezond (wou daarstraks pizza kopen, toch voor een zelfgemaakte pasta gegaan) om zo geen 'schuld gevoel' te creeren. Maar voor de rest wel even volledig 'los'.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:52

Kelly, gefeliciteerd!!! Wat goed!

Sharon, heeel veel succes hoor!

Sanne, kan je er niet een paar nachtjes over slapen? Of afgaan op het gevoel na een sollicitatie gesprek: wil ik deze baan écht, of hoop ik stiekem ze niet te krijgen zodat ik kan gaan studeren?

Oei Aria, gaat het een beetje? Wat sta je er sterk en verantwoord in :(:)

Hier ook enorme stress gehad dit weekend, weinig slaap en geen ontspanning. Net een uur heerlijk met de hond in het park in het zonnetje gewandeld <3 Inmiddels staat er kervelsoep te pruttelen, en vrijdag trakteer ik mezelf op een rugmassage en sauna. Sporten pak ik morgen weer op, ik wil nu echt even lui zijn!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:19

Sanne: Ik ben op mijn 21e begonnen met studeren en op mijn 26e afgestudeerd. Ben op mijn 27e weer begonnen aan een deeltijd master en hoop daar op mijn 30e klaar mee te zijn. (ben nu 28) Laat je niet tegenhouden door geld en je leeftijd, je kunt er zoveel aan hebben! :) Is deeltijd misschien ook niet iets voor jou? Dan kun je wel lekker werken met een inkomen, maar ook studeren. Al hangt dat natuurlijk ook van de opleiding af die je voor ogen hebt.

Aria: rustig aan hoor! Me time is zeker belangrijk :j

ik was zo uitgeput de laatste dagen dat ik het helemaal niet meer doorhad. Gisteren om 20.20 in slaap gevallen en vanmorgen pas om 6.45 weer wakker geworden := Ik had het echt zo nodig. Binnenkort ook even wat me time inplannen.

Bhriseis: ook al stress.. Heerlijk wel zeg, even met de hond wandelen. Zou ik ook wel willen. Alleen heb ik geen hond en zit ik nu op kantoor :')
Wat is kervelsoep precies? Dat ken ik niet.
Rugmassage en sauna zou ik ook eens moeten doen. Ben daar vaak te gierig voor (geef niet graag geld uit aan mijzelf), maar het kan zeker geen kwaad.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:15

Thanks StillAngel. Ik zal geen saaie campingouder worden want heb sowieso geen kinderwens :)) maar ik begrijp je insteek. Vind het heel lastig allemaal, ben ook bang dat ik na een jaartje ofzo de opleiding misschien wel helemaal niet leuk vind. Geld is inderdaad niet alles, maar 4 jaar zuinig aan moeten leven terwijl ik ook fulltime zou kunnen gaan werken (en een paardje kopen) is wel een drempel. Ik weet het allemaal niet, moet er nog even flink over nadenken. Nou begint de opleiding sowieso pas in september en inschrijven kan tot mei dus ik heb nog even. Hoop in ieder geval snel een baantje te vinden en dan maar verder kijken.

Me-time kan je inderdaad erg van opknappen Aria! Goed voor jezelf zorgen, ook mentaal! :(:)

Klinkt lekker voor vrijdag Bhriseis! Hier vandaag ook lekker het park in geweest met de honden, echt fijn!

Haha Frummels dat is voor mij een normaal ritme. Ik slaap echt gerust 10 uur per dag. :=

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:44

Hopelijk gaat het weer een beetje Aria. Zorg goed voor jezelf hè!
Klinkt heerlijk Bhriseis! Veel plezier, en denk, net als Aria haha, goed aan jezelf :j
Klinkt alsof je het echt nodig had Frummels! Hopelijk ben je nu weer goed uitgerust (ook al weet ik uit ervaring dat dat veel langer kan duren haha

Mijn lijstje van vandaag:
O: twee boterhammen met bosbessen fruitspread en hagelslag en een kop thee. (265)
T: een halve appel. (29)
L: drie boterhammen met kaas en tomaatjes, bosbessen fruitspread en hagelslag en een bekertje thee. (404)
T: vier fruitella's en een zakje beertjes. (174)
T: een banaan. (124)
A: een halve aardappel, twee scheppen bloemkool en driekwart varkenskarbonade. (186)
T: denk kop thee, en eigenlijk moet er nog iets bij, maar ik heb echt geen honger, dus nog even kijken.
B: 13.000 stappen, 75 minuten fietsen, 40 minuten paardrijden en 75 minuten paarden verzorgen.
Totaal kcal: 1162, nog iets te weinig dus.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:59

Sanne dat lijkt me echt heeeerlijk! Alleen moet ik maandag tm vrijdag om 6.45,7.00 uur op voor werk, dus dan zou ik altijd voor 21.00 uur naar bed moeten. Dat red ik echt niet haha. :')

Kim, ik hoop het ook! Maar denk dat het nog even duurt ja haha

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:00

Ik moest er ook altijd rond die tijd uit, lag regelmatig om 8u al in bed. Oeps. :o

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:18

__Sannne schreef:
Thanks StillAngel. Ik zal geen saaie campingouder worden want heb sowieso geen kinderwens :)) maar ik begrijp je insteek. Vind het heel lastig allemaal, ben ook bang dat ik na een jaartje ofzo de opleiding misschien wel helemaal niet leuk vind. Geld is inderdaad niet alles, maar 4 jaar zuinig aan moeten leven terwijl ik ook fulltime zou kunnen gaan werken (en een paardje kopen) is wel een drempel. Ik weet het allemaal niet, moet er nog even flink over nadenken. Nou begint de opleiding sowieso pas in september en inschrijven kan tot mei dus ik heb nog even. Hoop in ieder geval snel een baantje te vinden en dan maar verder kijken.

Me-time kan je inderdaad erg van opknappen Aria! Goed voor jezelf zorgen, ook mentaal! :(:)

Klinkt lekker voor vrijdag Bhriseis! Hier vandaag ook lekker het park in geweest met de honden, echt fijn!

Haha Frummels dat is voor mij een normaal ritme. Ik slaap echt gerust 10 uur per dag. :=

Naja weet je.. als ik jou was zou ik veel liever met de gedachte leven van: hey ik heb die opleiding geprobeerd maar het was niks..
Dan met: wat als.. ik voel me niet uitgedaagd.. oliebol.

Je wordt wél ouder en het wordt alleen maar moeilijker als je een vaste baan hebt ipv makkelijker. Soms moet je het gewoon proberen en dan zie je het wel. Zekerheid heb je nergens maar beter onderzoek je waar je hart echt ligt.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:19

Ik kan ook zo vroeg naar bed gaan en lang slapen hoor :') heeeerlijk vind ik dat!

Heerlijk Bhriseis dat je naar de sauna gaat! Ik zou dat ook weer een keer moeten doen. Ga je dan alleen of samen met iemand? :)

Kim, eet je altijd zo karig in de avond? Ik vind het namelijk ècht heel erg weinig.. Ik zou als je het lastig vindt om in de avond nog een tussendoortje te nemen, overdag een extra tussendoortje nemen of iets waar meer kcal inzitten/wat goed vult. Ik moet er ook aan denken soms dat ik wel eet, ook al heb ik op dat moment geen trek. Ik weet dat het goed voor me is dus doe ik het, met te weinig eten val je niet af en bovendien is het heel slecht voor je lijf. Ik wil je echt niet aanvallen, maar pas op jezelf! :)

Hier een "slechte" dag.. Ongesteld, vanmiddag een beetje een slechte bui en ik kon in de supermarkt de paaseieren niet weerstaan |o dus rondom mijn bui zijn die gesneuveld :+ wel wat dingen weggelaten dus qua kcal kom ik eigenlijk gewoon uit. Maar niet echt op een hele gezonde manier, soms moet het gewoon even. Morgen maar weer goed best doen :)
Vandaag wel een stukje gewandeld en lekker getraind met 't peerd!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:31

__Sannne schreef:
Ik moest er ook altijd rond die tijd uit, lag regelmatig om 8u al in bed. Oeps. :o

haha lekker toch! Ik kom nu pas thuis van de paarden en moet nog eten en leren :+

Misschien heb ik er overheen gelezen, maar is de opleiding die je wilt gaan doen niet in deeltijd beschikbaar? Ik werk ook fulltime met een deeltijd studie erbij en dat bevalt echt heel goed. Wel hele lange en drukke dagen (paarden, sport, sociaal leven etc) maar t is tijdelijk :) en je hebt geen studieschuld aan t eind van de rit en je kunt gewoon lekker geld verdienen door te werken. :j

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:34

Jaa dat is zeker waar StillAngel, ik heb gelukkig nog even om erover na te denken.

Zou ik inderdaad ook nog naar kunnen kijken Frummels. Wie weet is dat ook een optie, zou wel fijn zijn. :)