__Sannne schreef:Jaa woon in Groningen. Aan de ene kant vind ik fulltime werken echt super fijn qua inkomen enzo. Aan de andere kant heb ik een HBO opleiding op het oog die me echt heel leuk lijkt. Ik heb nu een MBO 4 diploma en weet dat ik "meer" kan. Ik vind leren/studeren ook wel leuk, en deze opleiding biedt ook mogelijkheden voor studeren/stages in het buitenland + talen. Maar om 4 jaar ergens aan "vast" te zitten, zuinig aan moeten leven, en daarna een studieschuld staat me tegen. Ik vind het zo moeilijk allemaal.
Ik heb letterlijk een koffer met spullen, aantal jaar werk ervaring en twee diploma's. Kan alle kanten op en zit nergens aan vast, maar dat werkt me nu eigenlijk alleen maar tegen. Heb geen idee wat ik moet/wil doen...
Ik 'voel' in je bericht dat je hart zegt dat je moet studeren. Dan maar even zuinig aan doen! Volg je hart of je krijgt spijt. Geld is ook niet alles en je hebt zeker meer aan een HBO. Ik ben door ziekte ook onder mijn niveau gaan studeren en dat is vrij frustrerend. Gun het jezelf om dat stapje hoger te zetten en schrijf je gewoon in! Buitenlandse stages, top. Leer jezelf kennen voordat je straks gesetteld bent, kids hebt en de enige mogelijkheden voor vakantie in de zomer tussen andere ouders te zitten op een standaard camping.