Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dormy

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:19

Ik wil me hier ook graag aanmelden :)

Voor een half jaar loop ik nu stage in het buitenland. Voorheen ging ik iedere avond naar mijn paard en intensief bezig met uitmesten/rijden/etc. Ik merk dat ik nu veel meer stil zit. Naast de rondjes hardlopen in het park en fietsen langs het strand wou ik iets anders proberen. Zo ben ik dit topic tegen gekomen.

Op dit moment ben ik bij dag 4 van de "shred". Tot nu toe bevalt het heel erg goed! De oefeningen zijn goed te doen en ik heb na een workout heel veel energie. Wel heb ik meer last van mijn knie gekregen, maar dit is een bekend probleem bij mij en weinig aan te doen.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 20:53

Ik hoor veel mensen met knieklachten, inclusief ikzelf. Terwijl ik dit van te voren wist, heel bewust op houding gelet, maar toch last gekregen. Heb overigens hiervoor ook wel last gehad, incidenteel (even sprintje trekken, snel de trap oplopen), maar ja ik heb cardio op een laag pitje gezet, terwijl ik daar juist wat mee wil doen.. Erg jammer

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:18

Jolien87 schreef:
Ah bah wat naar Muntdrop. Ik kan me voorstellen dat je hoofd er even niet meer naar stond om te gaan sporten.
Hoe gaat het nu met je? Kan je het al achter je laten?
Wel goed dat je het sporten nu weer oppakt en toppie dat het begin beter is dan de vorige keer. Dan komen die push-ups echt wel weer. :(:)

Ik geniet heerlijk van mijn rustdag en ga morgen weer flink aan de bak. Ik heb gisteren en eergisteren NMTZ gedaan dus morgen pak ik denk ik BFBM. Even speciaal aan de vetjes werken.

In het begin was ik best wel verdrietig, maar ook boos. Maar uiteindelijk wel achter me kunnen laten en was stiekem ook best opgelucht.

Over de 30 day shred hoor ik wel vaker dat mensen er knieklachten van krijgen. Je maakt nog best wel veel 'sprongen' en volgens mij is dat niet echt geweldig voor knieën :')

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:22

Ligt het er niet aan omdat we vrouwen zijn?
Tijdens onze puberteit krijgen we bredere heupen, waardoor onze knieën iets meer naar binnen komen te staan (x-benen).

Ik heb er last van bij hardlopen (ik sla mijn benen uit, maar dit heeft ook met verkeerd leren paardrijden te maken). Ik doe nu shred en voel/hoor het soms ook een beetje kraken terwijl ik er ook op let, maar ik betwijfel of er iets aan te doen is ...

Ik wou nog misschien, naast de shred, nmtz doen. Alleen dat is toch te veel matwerk en aangezien ik in de avond geen goed beeldscherm heb om steeds op te kunnen staan. Ik ga ze dus eens allemaal bekijken om te kijken waar nou weinig matwerk in zit _O-

Al die crunches lukken mij trouwens niet zo goed, daar moet ik ook nog een keer naar googelen want volgens mij doe ik het fout. Ik voel het heel erg in mijn nek namelijk als ik zo'n oefening doe en 'omhoog' probeer te komen.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:39

xEmily schreef:
Tijdens onze puberteit krijgen we bredere heupen, waardoor onze knieën iets meer naar binnen komen te staan (x-benen).

Ik heb er last van bij hardlopen (ik sla mijn benen uit, maar dit heeft ook met verkeerd leren paardrijden te maken). Ik doe nu shred en voel/hoor het soms ook een beetje kraken terwijl ik er ook op let, maar ik betwijfel of er iets aan te doen is ...

Ik wou nog misschien, naast de shred, nmtz doen. Alleen dat is toch te veel matwerk en aangezien ik in de avond geen goed beeldscherm heb om steeds op te kunnen staan. Ik ga ze dus eens allemaal bekijken om te kijken waar nou weinig matwerk in zit _O-

Al die crunches lukken mij trouwens niet zo goed, daar moet ik ook nog een keer naar googelen want volgens mij doe ik het fout. Ik voel het heel erg in mijn nek namelijk als ik zo'n oefening doe en 'omhoog' probeer te komen.

Ik heb sowieso gekke benen. Ik heb een klein beetje o-benen, want als ik mijn voeten naast elkaar zet raken mijn benen elkaar nergens, en als ik mijn handen met de palmen tegen elkaar aanleg pas ik overal makkelijk tussen (oh god dat klinkt verkeerd :') ). Maaaar tegelijkertijd staan mijn knieën wel een beetje naar binnen gedraaid :').

Rideltje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:45

Hoi,

Mag ik me hier ook melden?
Vanaf morgen wil ik er mee beginnen, maar werkt het wel zo goed als ze beweren?
Iemand die zijn ervaring wil delen?

Over mij ik moet 15 kg afvallen. Ben benieuwd of het hier mee gaat lukken.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:56

Ervaringen genoeg als je even de tijd neemt om het topic door te lezen.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 21:58

xEmily schreef:

Ja dat zou kunnen, ik loop ook heel raar met hardlopen. Heb wel eens gegrapt dat ik ook strijklappen om moet :P..
In de puberteit heb ik patellofemoraal pijnsyndroom gekregen en dat is helaas nooit over gegaan. Mijn knieën kraken inderdaad ook vaak, voel me dan net een oude tak hahaha.

Ik had vroeger ook altijd last van mijn nek bij de crunches, maar met veel oefenen is dit wel over gegaan. Ik probeer mij te concentreren op mijn buikspieren en naar boven te blijven kijken.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-14 22:36

Peesjes aandoen! Of meteen 3 in 1 beschermers hahaha

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:19

Ik heb ook nog steeds moeite met mn nek tijdens crunches, maar het gaat steeds beter en is minder erg. Oefening die ik echt killing vind: plat op je rug en schouders en benen omhoo, handen langs je lichaam en ook omhoog. Pfff dat is de enige die ik maar 5 sec volhoudt en dan moet ik t neerleggen. Ik trek mn rug dan overigens ook erg hol, iemand daar nog een tip voor? Hij zit in level 1 van ripped.
Vanavond met level 2 beginnen. Hopelijk motiveerd mij die beter dan level 1 :j

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:51

Ik heb het net aan mijn broertje gevraagd over die crunches, wat ik nou verkeerd deed. Hij werkt zelf in een sportschool.
Hij zegt dat je beter je armen gekruist kan houden (klik) of bij die bicyle crunches je armen als dit (klik).
Ik heb het nog niet uitgeprobeerd maar ik ga dat morgen dus wel doen, kijken of het helpt.

Ik weet trouwens niet of dit correct is, mijn broertje kan het ook fout hebben '-'

Vandaag had ik inderdaad geprobeerd enkel naar boven te kijken en op mijn buikspieren te concentreren, maar nope.
Laatst bijgewerkt door 420BlazeIt op 14-04-14 07:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 07:52

Emily, handig!! Ik ga dit uitproberen, bedankt voor de tips!

Voor nekpijn, op advies van de fysio. Goed je onderrug in de mat drukken, dan word ie alleen nog zwaarder. ;)
Met crunches niet aan de hoofd trekken, vingertoppen achter de oren en schuin omhoog naar het plafond kijken. En dan nog zul je wat last houden van je nek, maar het is wel de beste manier.

@rideltje1992: Waarschijnlijk ben ik niet helemaal de juiste persoon om antwoord te geven op je vraag. Zelf vind ik jillian een goede basis en ik denk als je bijv shred en 6w6p of NMTZ combineert je er ook zeker van af kunt vallen. Uiteraard in combinatie met de juiste voeding en wat cardio, al is het maar wandelen of fietsen. Zelf doe ik er nog veel lessen in de sportschool naast, ik weet dus niet in hoeverre ik door JM ben afgevallen.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:35

Goodmorning!

Ik ben er even een weekje tussenuit geweest, maar heb het afgelopen vrijdag weer opgepakt! Wat ging het toen slecht :O ben toen na een kwartier al gestopt!

Vanmorgen weer een nieuwe poging gedaan en het gelukkig wel volgehouden! Is iemand hier toevallig ook bezig met de 6w6p? Ik wil graag naar level 2, maar krijg het niet gedownload?

Lees dat sommige hier ook last van hun nek krijgen tijdens de crunches, heel vervelend! Laatst ontdekte ik dat wanneer ik mijn hoofd echt goed op mijn borst hou, dat ik ook veel minder last had. Misschien ook een tip voor sommige hier?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:45

Maar dat is juist wat je niet moet doen met je hoofd.
Zoals Jillian zegt: "Eyes to the sky"

Ik doe vandaag weer NMTZ en eind van de middag dag 2 van Evy.

MissBonny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:48

Klopt, dat zegt ze oook! Maar had ook gelezen over hoofd op je borst en dat werkte bij mij fijner :j

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 10:49

Mag ik me ook melden? Ik ben zaterdag begonnen met de 30day shred, en nu dus al twee sessies van level 1 erop zitten. Vorig jaar ook al eens gedaan, maar toen ben ik na 2,5 halve week ermee gestopt omdat ik het niet vol kon houden (7 dagen werken, studie, paard etc.). Ik ben sinds afgelopen zomer flink bijgekomen en ik wil de extra kilo's er graag weer af, plus mijn lichaam iets strakker maken.

Een paar weken geleden ook begonnen met hardlopen, maar nadat ik omgeklinkt ben heb ik last van mijn voet/onderbeen en staat het hardlopen even stil omdat ik niet wil overbelasten.

Gister ontzettende spierpijn gehad, vandaag is het al een stuk beter. Vanavond dus weer aan de slag!

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 15:26

Wat bij mij helpt bij de crunches is ervoor zorgen dat je de verbinding tussen je hoofd en schouder recht blijft, alsof je rechtop staat. Je onderrug goed naar beneden drukken. Bij je borst bek en hoofd is dus nauwelijks 'buiging', alleen in je buik. Geen idee of die de allerbeste manier is, maar ik voel het wel goed in mijn buik en geen last van mijn nek :)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 17:46

Ik heb net level 1 dag 3 afgerond. Mijn benen zijn toch nog wel zeer van de eerste twee dagen :') Nu wel de push ups kunnen afmaken en enkele oefeningen de advanced versie. Alleen de laatste buikspier oefening blijf ik echt heel zwaar vinden. Heb hem ook niet tot het einde vol gehouden, maar net nog even een aantal minuten de beach babe workout van de eerste pagina in dit topic gedaan :)

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:16

MissBonny schreef:
Goodmorning!

Ik ben er even een weekje tussenuit geweest, maar heb het afgelopen vrijdag weer opgepakt! Wat ging het toen slecht :O ben toen na een kwartier al gestopt!

Vanmorgen weer een nieuwe poging gedaan en het gelukkig wel volgehouden! Is iemand hier toevallig ook bezig met de 6w6p? Ik wil graag naar level 2, maar krijg het niet gedownload?

Lees dat sommige hier ook last van hun nek krijgen tijdens de crunches, heel vervelend! Laatst ontdekte ik dat wanneer ik mijn hoofd echt goed op mijn borst hou, dat ik ook veel minder last had. Misschien ook een tip voor sommige hier?

Level 2 heb ik kunnen downloaden via torrents. Daar heb ik 6 programma's ban JM kunnen vinden. Weet niet of je dat kent?

Ik heb net level 2 van ripped gedaan. Korter en leuker dan level 1 gelukkig. Weer veel nieuwe oefeningen, blij mee, wederom niet echt vermoeiend zoals de shred. Maar ik begreep dat dat bij level 3 komt.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:32

Welke programma's heb jij van Jillian, Jotoma?

Ik heb de volgende video's van op mijn pc:
30 day shred - level 1, 2, 3
Ripped in 30 - level 1, 2, 3 en 4
Banish Fat, Boost Metabolism
No More Trouble Zones
6 week sixpack - level 1

Daarnaast heb ik zelf nog de volgende bewerkingen gemaakt via Movie Maker:
30 day shred - level 2 + eerste helft van 6w6p
30 day shred - level 3 + eerste helft van 6w6p
30 day shred - alle cardio + abs van level 1, 2 en 3

Vandaag kwam ik op het idee om van NMTZ een verkorte versie te maken, waarbij je per circuit alle oefeningen één keer doet, in plaats van dat je het rijtje nog een keer herhaalt zoals het van origine is.
En hetzelfde wil ik met BFBM doen. Op deze manier heb ik een ook een cardio- en krachtworkout die wat minder lang en zwaar zijn, als ik een dag wel wat wil doen maar op een lager pitje.

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:36

Nant schreef:
Geen idee of deze al heeft gestaan, maar vond het wel toepasselijk voor dit weekend.
[ Afbeelding ]

Die ga ik even uitprinten :Y)

De ripped vind ik inderdaad makkelijker vol te houden, gaat echt zo voorbij en vind het tot nu toe ook wel leukere oefeningen. :j

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:40

Wat ik mij trouwens afvroeg:
In de openingspost wordt gesproken over een workoutschema van Jillian waarin meerder workouts worden gecombineerd om "verveling" te voorkomen. De link naar dit schema werkt niet meer. Heeft iemand enig idee of dit nog ergens te vinden is?

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 18:44

Wow wat heb ik een spierpijn aan de voorkant van mn schouder. Wou mijn armen achter mijn hoofd doen voor die crunches, ging echt met pijn en moeite. Heb ook flink wat spierpijn in mijn bil.

Valt me wel op dat ik nu spierpijn heb op andere plekken dan de eerste keer dat ik de shred deed. Misschien is mijn 'techniek' nu beter/anders? Van de push ups ging het eerste setje echt lekker, maar het tweede setje ging super lastig door de spierpijn :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:11

Jolien87 schreef:

No More Trouble Zones
6 week sixpack - level 1

Vandaag kwam ik op het idee om van NMTZ een verkorte versie te maken, waarbij je per circuit alle oefeningen één keer doet, in plaats van dat je het rijtje nog een keer herhaalt zoals het van origine is.
En hetzelfde wil ik met BFBM doen. Op deze manier heb ik een ook een cardio- en krachtworkout die wat minder lang en zwaar zijn, als ik een dag wel wat wil doen maar op een lager pitje.

Combinatie van 30 days shred en 6w6p ga ik ook maar 's maken. Na 30 days shred heb ik echt het idee dat ik niks gedaan heb. En alleen 6w6p level 1 wordt een beetje saai :P
Zometeen maar 's level 2 van shred proberen, kijken of die een beetje bevalt.
Ik had het nooit van mezelf verwacht maar ik word echt fanatiek in die workouts. Moet er echt op letten een rustdag te nemen. Woensdag maar 's een rustdag inplannen.
Edit: Ik heb level 2 van 6w6p gevonden *\o/* Bij interesse maar even via pb.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-14 20:20

Jolien87 schreef:

No More Trouble Zones
6 week sixpack - level 1

Die jij noemt heb ik ook allemaal, maar dan 6w6p ook level 2 en nog killer buns&thighs.