[Centraal] Tattoo's

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angeliquee18

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:06

Oohw wauw dat aquarel is wel heel gaaf!

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:08

Haha nouhhh dan wordt het wel een heel duur grapje en het is al niet zo goedkoop :')
Laten we dat maar niet doen :')

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:13

Nee, kwam er al achter dat 't een foto van internet was.
En nee, in Nederland is (voor zover ik heb kunnen vinden, ik wil zelf nl. ook een aquareltattoo) niemand die dit écht goed kan. Degenen die een poging doen hebben nog altijd - naar mijn mening - te strak omlijnde vlekken en de kleuren niet zo mooi overlopend en gewoon niet die echte 'aquarel-look' zoals op deze foto.
In Tjechie zitten er een paar die dit kunnen, zoals Adam Kramer http://www.facebook.com/pages/Adam-Krem ... 72?fref=ts en Ondrash http://www.ondrash.com/ http://www.facebook.com/ondrashtattoo
Er zijn er wel die heel goed met kleur kunnen werken maar kennelijk is dat echte aquarelwerk toch meer dan alleen kleurtjes laten overlopen...

BarrieVabis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 21:45

vandaag bij de tattooshop geweest voor een afspraak, morgen om 12 uur word ik getattooëerd voor de 4de keer . spannend!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:21

Mijn tattoo is geïnspireerd op de aquarel foto die op de vorige pagina is gepost. Ik ben ontzettend tevreden over het aquarel effect maar dat is persoonlijke smaak.
NiKip als je behoefte hebt aan een foto moet je het maar even laten weten :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:35

Als ik me goed herinner (weet niet of ik het me goed voor de geest haal) vond ik de jouwe idd ook wel goed Micha, maar jij hebt em bij een artist laten zetten die daar verder nog niet veel mee gedaan had toch (correct me if I recall wrong ).
Als een artist geen aquarellen in z'n port-folio heeft ga ik er van uit dat hij er in ieder geval nog niet veel ervaring in heeft en da's voor mij dan toch een rede om (nog) niet naar die artiest te gaan. Daar wordt mijn tattoo te groot voor en is het aquarel een te groot element in mijn idee. De kans dat het dan niet wordt zoals ik in gedachten heb is me te groot. Zoals jij hebt, als achtergrond of puur als 'extratje' rond een tekst vind ik dan toch wat anders dan wanneer de hele tattoo een aquarel moet zijn en ook deel van de afbeelding zeg maar. Dan wil je gewoon iemand die dit bij wijze van spreken met z'n ogen dicht kan. Nou ja, ik wel in ieder geval... ;)
Vind het wel jammer dat deze stijl hier kennelijk nog niet zo gebruikelijk is want ik vind het echt Kunst met de grote K (mits goed gezet) en zou natuurlijk liever lekker makkelijk in Nederland m'n tattoo laten zetten dan dat ik extra lang moet door sparen om naar Adam te kunnen. Maar dan wil ik wel ook de kwaliteit van Adam.

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:46

@ micha: Ik zie graag een foto :j Ben benieuwd hoe het bij jou is uitgepakt!

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:49

Ik ben ook erg benieuwd micha!

Ik ben voor iemand een tattoo aan het ontwerpen
Zijn hond in maori style, phoe wat vind ik dat lastig zeg :+

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 22:51

Ik ben ook benieuwd micha!
Oeh wat een uitdaging angeliquee! Ik ben erg benieuwd wat je ervan maakt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:13

Ik denk dat een shop in een land als Tsjechië waarschijnlijk wel een veel leuker tarief rekent als een gemiddelde Nederlandse shop? Ik weet dat kennissen van mij vaak voor een concert naar Polen gaan en dan inclusief vlucht + nacht hotel minder kwijt zijn als een avondje zelfde concert hier in NL. Heel ander soort voorbeeld misschien, maar heb het idee dat Tsjechië qua inkomen van de plaatselijke bevolking en levensonderhoud beetje in die richting te zoeken is? Dus voor ons relatief een goedkoop land is? Of zou dat niet zo zijn?

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-13 23:36

Had al even gezocht...
_Micha_ schreef:
Zo hij staat! Precies zoals ik wou, hij heeft er een geweldig ontwer van gemaakt.
[ Afbeelding ]

@idinn: Eerder hier is al geschreven dat Adam ongeveer 70 euro per uur kost. Niet duur voor de kwaliteit die hij levert. (en een citytrip Praag stond toch al op m'n wishlist dus kan ik 't mooi combineren)

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 00:04

Dat is 'm inderdaad, nog geen uur oud daar. Zal morgen eens even kijken of ik een geheelde foto kan maken, de bloeduitstortingen enzo zijn nu ook weggetrokken :j

Francis je hebt helemaal gelijk, hij is er verder niet heel erg ervaren mee (net zoals geen een Nederlandse artiest dat is). En ik snap ook dat wanneer je voor een hele aquarel tattoo gaat je dan het zekere voor het onzekere neemt en naar Adam gaat. Dat blijft natuurlijk echt een geweldige artiest.
Ik heb toen ook aan Martin gevraagd of hij mensen kende die in Nederland aquarel deden, en hij wist niemand op te noemen. Hij vertelde ook dat het bij de oostblok landen veel meer een hype is dan hier in Nederland (hij is zelf Pools). Van de ene kant natuurlijk fijn, maar wel 'jammer' dat er al snel een tripje Praag bij komt kijken :))

Voor het ontwerp van de vorige pagina, zou je gewoon naar mijn artiest kunnen stappen, dat zal hij fijnloos kunnen doen. Wat ik trouwens ook een goede artiest vind, deze man: http://www.facebook.com/getbambam?fref=ts werd mij aangeraden door Martin omdat hij dacht dat ik deze stijl ook wel gaaf zou vinden.

Angelique ik ben heel erg benieuwd naar jouw werk! Wanneer krijgen we wat te zien? :)

Het is dat ik echt niet kan tekenen, maar wat lijkt het me een geweldig beroep zeg.

Oh zijn er trouwens ook mensen die naar de Needleart conventie in Breda gaan? Ergens midden mei geloof ik.

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 02:16

Ik zit al een paar jaar met het idee van een tattoo in mijn hoofd en nu heb ik 2 weken vakantie dus ga zo eerst even naar Sydney om te kijken of ik mijn idee kan laten uitwerken :)) Weet nog niet of ik het in deze 2 weken ga doen maar zit niet zo ver van Sydney af dus we zullen zien :D Kijk er in ieder geval wel naar uit!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 08:22

Francis schreef:
Als ik me goed herinner (weet niet of ik het me goed voor de geest haal) vond ik de jouwe idd ook wel goed Micha, maar jij hebt em bij een artist laten zetten die daar verder nog niet veel mee gedaan had toch (correct me if I recall wrong ).
Als een artist geen aquarellen in z'n port-folio heeft ga ik er van uit dat hij er in ieder geval nog niet veel ervaring in heeft en da's voor mij dan toch een rede om (nog) niet naar die artiest te gaan. Daar wordt mijn tattoo te groot voor en is het aquarel een te groot element in mijn idee. De kans dat het dan niet wordt zoals ik in gedachten heb is me te groot. Zoals jij hebt, als achtergrond of puur als 'extratje' rond een tekst vind ik dan toch wat anders dan wanneer de hele tattoo een aquarel moet zijn en ook deel van de afbeelding zeg maar. Dan wil je gewoon iemand die dit bij wijze van spreken met z'n ogen dicht kan. Nou ja, ik wel in ieder geval... ;)
Vind het wel jammer dat deze stijl hier kennelijk nog niet zo gebruikelijk is want ik vind het echt Kunst met de grote K (mits goed gezet) en zou natuurlijk liever lekker makkelijk in Nederland m'n tattoo laten zetten dan dat ik extra lang moet door sparen om naar Adam te kunnen. Maar dan wil ik wel ook de kwaliteit van Adam.

Het scheelt weer dat adam maar 70 euro pu kost :P

NiKip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:13

Wow die stijl van die laatste artiest die je noemt vind ik echt helemaal gaaf Micha!
Daar ga ik even wat onderzoek naar doen :)

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 12:40

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:09

:o Hallo iedereen!

Sorry dat ik zo kom binnenvallen :o !

Ik wil al langere tijd een tattoo laten zetten en ben mijn plannen ondertussen dan ook aan het uitwerken.
Ik wil "Joy" op de binnenkant van mijn enkel, om het veugde en mijn pony heet ook Pride and Joy.
Daarbij wilde ik een bloem erbij (vind ik altijd erg mooi) en heb ik gekozen voor een geranium (vriendschap).
Ik wil trouwens enkel zwart/wit/grijs tinten. Kleur trekt mij persoonlijk niet.

Het moet nog veeel beter worden uitgewerkt en meer samenhang krijgen maar dit is het grove idee:
http://i49.tinypic.com/35012jc.jpg

Nu kom ik zelf uit de bollenstreek. Voor een mooie tattoo reis ik graag een stukje maar ik heb geen flauw idee waar ik goed zit.
Stiekem hoopte ik dus ook dat jullie mij daarin advies konden geven? O:)
Het wordt mijn eerste tattoo, en niemand in mijn omgeving heeft echt ervaring met verschillende shops oid..

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 13:56

Niet echt persoonlijke ervaring maar mijn oud-collega is voor zijn sleeve van Apeldoorn naar Beverwijk gegaan, Veni Vidi Vici en van wat ik van hun gezien heb is wel allemaal super gezet (mijn collega is dácht ik door Paul getattoeerd). Veel japans maar ook realistisch werk en letters, denk dat je voor jouw ontwerp daar zéker goed terecht kunt en da's niet ver bij jou vandaan dan.
Hier in de buurt zou ik naar Kynst gaan.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:22

Bedankt voor je berichtje!
Foto's op de site zien er inderdaad mooi uit (al moet ik zeggen dat ik dat volgens mij al snel vindt door mijn weinige ervaring)
Beverwijk is goed te rijden ja :j ongeveer 35 minuutjes is goed te doen :j
Ik ben nu bezig met meerdere ideeen te krijgen van verschillende mensen en dan ga ik eens afwegen waar ik heenga :j

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:41

Killyenn schreef:
What ever happened is geen goed engels, het moet echt whatever zijn :j

Jawel hoor, what ever happened kan ook juist zijn, maar zoals iemand hiervoor zei zit er een groot verschil in de betekenis. :) What ever happened = wat er ooit gebeurd is, whatever happened = wat er ook gebeurd is.

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 14:57

Ik heb al eerder meegelezen en gereageerd, maar ben dit topic kwijt geraakt.

Ik heb al twee tattoo's en begin nu een jaar na de laatste toch weer te twijfelen ... :j
Afbeelding
Afbeelding

De onderste is bijgewerkt, maar heb geen recentere foto

Zat te twijfelen over een nieuwe, maar zie hier zoveel moois voorbij komen, dat het toch weer begint te kriebelen <3

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 16:56

lonneke ik vind jouw eerste tat zo gaaf! Ik was 'm alweer bijna vergeten.
Echt zo mooi :+: waar heb je 'm laten zetten?

lonneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:02

Thanks! Ik heb hem bij tattoo dex in rotterdam laten zetten. De tweede trouwens ook! Ben er nog steeds zo blij mee. Die eerste helemaal, zit erover te denken om de tweede een beetje op te laten pimpen, weet alleen nog niet hoe :P

mel86

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 17:20

Vandaag voor het laatst geweest om de puntjes op de i te zetten, op een of andere manier trok ik het vandaag helemaal niet. Was er niet helemaal bij met mn hoofd en vond alles super zeer doen :')

Smurffie, je zit vlak bij Inked By Beer in Hillegom. Grote aanrader :j

arizonagreen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-13 21:48