[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IvankBacardi

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:08

Ik heb van naturen as blond haar geverfd naar lichtblond en het is best wel licht hoor dus dat kan prima.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 19:51

IvankBacardi schreef:
Ik heb van naturen as blond haar geverfd naar lichtblond en het is best wel licht hoor dus dat kan prima.

Maar zover ik weet heeft degene die het vroeg van haarzelf brun haar dus dan gaat het moeilijk worden hoor x0x mischien dat het met blonde haarverf wat oplicht maar denk niet dat het geheel blond zal worden maar mischien een donker blond wel.. licht ook aan de kleur bruin o-o denk ik lol

IvankBacardi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:12

ittheclown schreef:
IvankBacardi schreef:

Maar zover ik weet heeft degene die het vroeg van haarzelf brun haar dus dan gaat het moeilijk worden hoor x0x mischien dat het met blonde haarverf wat oplicht maar denk niet dat het geheel blond zal worden maar mischien een donker blond wel.. licht ook aan de kleur bruin o-o denk ik lol

oow okee nee dan is het anders idd,

crystal1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 21:53

Als je gekleurd haar lichter wilt , kan dat alleen met een blondering.
Spoeling kan alleen donkerder kleuren... Dus zal wel wat doen op je natuurhaar maar niks op de geverfde punten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 08:59

Ik zie weer allerlei toffe korte kapsels op internet en ik krijg daar zoveel kriebels van.. := dan wil ik het ook kort :D

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 13:30

Hahaha ik wouw het vroeger ook altijd kort maar de laatste tijd.. no thanks heb het wel gehad met na 2 weken model wc borstel hebben, hahaha

Ik ga vanmiddag mn uitgroei weer bjwerken denk dat ik maar eens 20% ga proberen en kijken hoe het pakt, zo niet dan weet i dat ik volgende keer 30% moet probeeren, de laatste keer dat ik uitgroei deed had ik 40% en had het met water verdunt ( vrouw van kappers winkel raade 40% aan omdat mn haar zo giga dik is maar ik durvde het niet aan volle 40 lol) en toen werd het wit

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 18:32

Ik ga zo van donkerblond naar bruin met rode schijn, weer wat anders :P

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:14

Hoppa.. jeetje nou voor volgende keer weet ik wel wat ik moet gebruiken had de 20% met een schepje 30% gemengt ( 1;1 dus dan word het 25%) Ik ben begonnen met de voorkant omdat die de laatste keer door omstandigheden niet lang genoeg gebleekt was.. na dat al mijn haar ingezet was.. de uitgroei dus was de voorkant al wit, hahaha en het zat er toen pas zo een 10 minuutjes in.. dus volgende keer ga ik maar voor gewoon 20% en dan kijken of ik dan iets meer tijd heb na het aanbrengen lol ik wouw lunchen na het inzetten maar omdat mijn haar dus al zo giga licht was had ik daar geen tijd voor en moest het eerst spoelen lol.

Ik zie er alleen nu een beetje mismaakt uit... witte uitgroei... paars en blauw, hahah wil eigenlijk geen paars er meer over doen maar morgen als het droog is zal ik eventjes kijken.. mochte het er echt vaag uit zien lol dan moetik toch maar licht paars erbij doen zodat dat kan vervagen met de rest van mn haar

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 22:57

Jeetje gebruik je zo'n hoge percentage? :o Mijn haar zou er spontaan van uitvallen joh! Ik vind je verhaal alleen een beetje onduidelijk dus kan er verder niet zoveel over zeggen :+

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:03

Hoi!

Ik kom ook eens om het hoekje spieken..

Donderdag gaat bij mij voor de tweede keer (ivm met een net intensere kleur) de 2e lading Rijk Mahonie van Million Color over heen.
Ben benieuwd hoe hij uitpakt.

Enne owja, ik kwam van hoogblond af : :o

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:11

Unoo schreef:
Jeetje gebruik je zo'n hoge percentage? :o Mijn haar zou er spontaan van uitvallen joh! Ik vind je verhaal alleen een beetje onduidelijk dus kan er verder niet zoveel over zeggen :+

Haha percentage is juist erg laag lol de laagste die er is van peroxide is 3% dat is 10 vol, dat is niet gemaakt om je haar lichter te maken maar om bv haarkleuring mee te activeren.
Dan heb je nog 6% dat is 20 vol, 12% is 30 vol enzevoort is eigenlijk heel simpel maar als je nog nooit haar gebleekt heb snap ik dat het ingewikkelt is lol

Het percentage geeft aan hoeveel werkelijke peroxide er in de bleek zit, 20 hoort norrmal 1 tot 2 tinten haar op te lichten.. maar mijn doker assige blond word dus wit lol
Denk dat het voor elk haar ook anders is, kwestie van uitproberen ^-^

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:12

Kirsten schreef:
Hoi!

Ik kom ook eens om het hoekje spieken..

Donderdag gaat bij mij voor de tweede keer (ivm met een net intensere kleur) de 2e lading Rijk Mahonie van Million Color over heen.
Ben benieuwd hoe hij uitpakt.

Enne owja, ik kwam van hoogblond af : :o

Ik heb en keer knalrood van million color gehad, super fijne verf mijn haar was ook supr zacht erna, helaas blijft rood alleen nooit zo lang zitten lol wel super fijne verf verder

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:22

Gelukkig loopt het bij mij niet zo heeeel erg terug. Ik was het ook met shampoo van de kapsalon. Werkt toch beter dan de shampoos van de drogist.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:38

Mazzel <3 ik heb echt alles geprobeerd vind rood haar super leuk maar vooral in de zomer is na een week het al lichter aan het worden en laat ik nou netvan het heftige knalrood houden x-x Mischien dat ik wel met semi perm dyes aan de gang ga die kan ik zelf gewoon bijwerken ( aangezien ik van drogistery verf vaak 2 of meer pakken nodig heb door mn dikke haar, dan ben je ook al snel 20 euro kwijt semi prm dye rond de 7 euro en dat kan ik dan nog verdunnen voor de gewenste kleur) maar voorlopig zit ik nog eventjes aan paars vast ( dacht dat het sneller uit zou wassen dus niet lol )

Kirsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 23:50

Hier ook minimaal 2 a 3 pakken. Ik was het met KMS shampoo voor gekleurd haar!
wel ruim 20 euro de fles. Maar werkt wel super!

Cubone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 08:41

Gebruiken jullie echt meerdere pakken? :oo Ik heb het nu tot mijn bh bandje en echt veel en heel erg dik haar, maar red het nog steeds met een pak.
Ik baal alleen een beetje. Iedere keer dat ik mijn haar verf word het weer een beetje donkerder. Ik begon met een soort van licht Ariel-roze-rood en inmiddels heb ik het hele donkere Ariel-rood :P Maar de verf gaat er bij mij ook gewoon echt niet uit, het vervaagd bijna niet. Ik verf alleen bij vanwege de uitgroei na zo'n 2 'a 3 maanden. Maar het zal wellicht helpen dat ik van nature veel rode tinten in mijn haar heb :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 11:30

Het is logisch dat het donkerder wordt :) Als je gewoon steeds opnieuw verf blijft aanbrengen zonder dat de vorige laag echt vervaagd is, dan gaat de verf ontzettend ophopen. Dat is ook de reden waarom mensen die lange tijd hun haar regelmatig verven donkerdere punten hebben dan het haar aan de kruin. De bovenkant van je haar groeit steeds nieuw aan en heeft dus nog niet veel verf gezien, terwijl het op andere plaatsen ophoopt. Als je weer lichter wil worden, ga je vrees ik moeten ontkleuren. Of je kan ook de color remover van Délor gebruiken, die werkt erg goed: http://www.haarcentrum.nl/delor-sos-col ... rwijderen/

Unoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 12:37

Morgen eens een pakje kleurverwijderaar van de Kruidvat over mijn haar gooien, m'n haar pakt de verf gewoon niet meer goed door enorme ophoping. Daarna gaat er weer rood over, zal wel feller uitpakken dan normaal gok ik!

Lotusje555

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:22

Yasmine schreef:
Het is logisch dat het donkerder wordt :) Als je gewoon steeds opnieuw verf blijft aanbrengen zonder dat de vorige laag echt vervaagd is, dan gaat de verf ontzettend ophopen. Dat is ook de reden waarom mensen die lange tijd hun haar regelmatig verven donkerdere punten hebben dan het haar aan de kruin. De bovenkant van je haar groeit steeds nieuw aan en heeft dus nog niet veel verf gezien, terwijl het op andere plaatsen ophoopt. Als je weer lichter wil worden, ga je vrees ik moeten ontkleuren. Of je kan ook de color remover van Délor gebruiken, die werkt erg goed: http://www.haarcentrum.nl/delor-sos-col ... rwijderen/

Oeh, die color remover ziet er wel heel spannend uit :D Ik ben bijna 2 jaar bezig geweest om m'n blonde haartjes terug te krijgen := Maar ik heb het net weer oranje geverft :D

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:06

Ik heb een vraagje ik wil mijn gaat verven van bruin naar donker goud blond van kruitvat eigen merk maar gaat dat er nog uit de verf

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:08

Dan zul je het eerst moeten blonderen (de kleur uit je haar bleken), dat moet er uit groeien.
Donker haar kun je nooit zomaar lichter verven.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:33

Ik heb de Color Remover van Delor gebruikt, van nature goud/as blond en had het heel donker bruin geverfd. Na een maand was ik het zat en de Color Remover er in gegooid.. Resultaat: ontzettend koper bovenop, bijna oranje. En onderaan grauw/grijs. Ben met highlights aan de slag gegaan, elke 4 weken iets meer plukjes erbij. En nu 3 maanden later lijkt het eindelijk weer ergens op. :+
Color remover werkt wel om het donkere uit je haar te halen, maar houd er rekening mee dat er een ontzettende koper kleur achter kan blijven..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 18:19

Het laat inderdaad wel een koperschijn na, maar ik ben zelf donker/asblond en had het een jaar bruin geverfd en bij mij was er met Délor toch aardig veel kleur uit en was het veel lichter :j

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:35

Ik heb ook Delor color remover gebruikt toen. Gelukkig heb ik van mezelf koperkleurig haar, dus geen problemen gehad haha :P

nardxash

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 21:10

Bedankt voor de tips ik heb van mezelf warm kastanje bruin