[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 17:16

lifaya schreef:
ik ben nog steeds niet ongesteld geworden. Wel weer een test gedaan en die was negatief dus ik houd het voorlopig maar even op stress van de verhuizing etc :+

Kan heel goed door stress komen hoor!

mariekekroon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 17:07

ik heb een vraagje over doorslikken van de pil... kan dit gewoon, ik hoor van mensen dat dat niet goed is

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:09

Ja hoor zolang als jij je prettig voelt.
Het is wel aan te raden een stopweek in te lassen als je een doorbraakbloeding hebt maar anders mag je gewoon door blijven slikken.

mariekekroon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:10

ik zit der nu met alle stres van alles niet op te wachten dat ik ongesteld word....
dus vandaar, dankje wel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:45

Geen probleem hoor, doorslikken kan geen kwaad voor een keer :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 21:37

Nog steeds niet ongesteld. Ben veel meer vermoeid dan normaal. Slaap veel slechter als normaal en kom ook vaak pas tegen 12 uur uit me bed...Vanaf wanneer zou het een geschikt moment zijn om toch de Ha even te benaderen? Ben nu toch wel 2 maanden niet ongesteld geweest en zit me niet helemaal lekker :=

Mirjam1202

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 22:25

lifaya schreef:
Nog steeds niet ongesteld. Ben veel meer vermoeid dan normaal. Slaap veel slechter als normaal en kom ook vaak pas tegen 12 uur uit me bed...Vanaf wanneer zou het een geschikt moment zijn om toch de Ha even te benaderen? Ben nu toch wel 2 maanden niet ongesteld geweest en zit me niet helemaal lekker :=

Ik zou gwn eventjes naar de Ha gaan! Al is het maar om jezelf gerust te stellen!

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 20:21

Ik heb even een vraag, ik ben nog nooit aan de pil geweest en wil er toch aan beginnen en dan meteen 3 of 4 maanden achter elkaar doorslikken (dus geen stopweek), omdat ik het zat ben om elke maand bijna een week lang moe te zijn.
Alleen durf ik niet zo goed, omdat ik erg bang ben dat ik er misselijk van ga worden. Of valt dat wel mee?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 08:00

Misselijk van de pil? Dat is een bijwerking die ik iig nooit gehad heb, ook niet na 6 maanden doorslikken...

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 11:19

Gucci_ schreef:
Ik heb even een vraag, ik ben nog nooit aan de pil geweest en wil er toch aan beginnen en dan meteen 3 of 4 maanden achter elkaar doorslikken (dus geen stopweek), omdat ik het zat ben om elke maand bijna een week lang moe te zijn.
Alleen durf ik niet zo goed, omdat ik erg bang ben dat ik er misselijk van ga worden. Of valt dat wel mee?

Eh - als jij moe wordt van ongesteld zijn, zou je dan niet eens liever met je arts overleggen?
Heb je bloedarmoede oid...?
Of mogelijk heb je een vleesboompje, iets volkomen onschuldigs, maar wel iets, dat maakt, dat je meer bloed verliest dan normaal.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:19

Ach ik word er ook moeier van. Zelf slik ik als ik ongesteld ben ijzer van Solgar. :-) Scheelt flink qua moe zijn, anders heb ik ff een paar dagen nodig om weer de oude te zijn.

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:38

Hallo, lees hier al wat langer mee maar nooit gepost.
Nu heb ik een maand geleden n mirena laten plaatsen vanwege erge menstruatiepijnen altijd en het niet goed tegen pil en nuvarig kunnen.
Nu ben ik vandaag weer ongesteld geworden als je t zo nog noemen mag, heel wenig bloedverlies, maar wel echt mega buikpijn steken sinds gisteren, ik trek er gewoon wit van weg!
Nu ga ik niet gelijk de mirena eruit laten halen want ik weet dat het een tijdje kan duren voordat het stabiel is maar is deze erge weeïge buikpijn redelijk normaal? Of zal er iets niet helemaal goedzitten aan de mirena?

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:08

Janneke2 schreef:
Gucci_ schreef:

Eh - als jij moe wordt van ongesteld zijn, zou je dan niet eens liever met je arts overleggen?
Heb je bloedarmoede oid...?
Of mogelijk heb je een vleesboompje, iets volkomen onschuldigs, maar wel iets, dat maakt, dat je meer bloed verliest dan normaal.

Ik ben alleen altijd erg moe, meestal na 3 tot 5 dagen is het weer normaal en kan ik weer de dagelijkse dingen doen. Ik verlies 2 dagen bloed, altijd weinig, daar zal het wel niet aan liggen...
Ben al bij de huisarts geweest en heb een bloedonderzoek gehad en had ook geen bloedarmoede.
Wat de oorzaak van mijn vermoeidheid is weet ik nog steeds niet.

Maar als je de pil 4 maanden achter elkaar doorslikt, dan verlies je geen bloed meer toch?

Yunomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 15:56

x
Laatst bijgewerkt door Yunomi op 18-02-22 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 16:31

.....er is een nare kwestie met de "generieke" versus de commerciële naam van een pil.

Na een aantal jaren mogen verschillende farmaceutische bedrijven de pillen van hun concurrenten namaken. Let wel: bedrijf x of y moet uiteindelijk raden hoe bedrijf nummer een het middel, bekend onder commerciële naam "zus en zo" precies heeft gemaakt.

Gevolg: pillen met dezelfde "generieke" naam blijken een werkingssterkte van 80% tot 125% te hebben.

Als je dit met zoveel woorden voorlegt aan de apotheker kan hij/zij dit percentage nazoeken - en wellicht zijn er zinnige opties. (Was variant '30' van het commerciële middel wellicht te zwaar, van deze fabriek is het mogelijk precies goed- dat is sommen maken. )

(Ik ben er wel des duivels over dat je deze informatie niet gewoon meteen krijgt. )

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:14

Kenyada schreef:
Hallo, lees hier al wat langer mee maar nooit gepost.
Nu heb ik een maand geleden n mirena laten plaatsen vanwege erge menstruatiepijnen altijd en het niet goed tegen pil en nuvarig kunnen.
Nu ben ik vandaag weer ongesteld geworden als je t zo nog noemen mag, heel wenig bloedverlies, maar wel echt mega buikpijn steken sinds gisteren, ik trek er gewoon wit van weg!
Nu ga ik niet gelijk de mirena eruit laten halen want ik weet dat het een tijdje kan duren voordat het stabiel is maar is deze erge weeïge buikpijn redelijk normaal? Of zal er iets niet helemaal goedzitten aan de mirena?

Had ik een maand na het plaatsen ook, inmiddels geen last meer van :) ook wat last van mijn ondertug meestal na een dagje weg. Als het aanhoudt gewoon even een check up laten doen door je arts :)

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 22:24

Ja sowieso staat er N nacontre gepland over twee weekjes.
Oke dus ik hoef me niet ernstig zorgen te maken iig.
Ergens hool je toch dat t n wondermiddel is he. Dat t gelijk werkt en je vijf jaar van die buikpijn af bent haha!

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:04

Ik had eigenlijk een vraag.
Nogmaalgesproken ben ik rond de 5 weken weer in m'n periode, maar ditkeer na 7.
En meestal is het na 4 dagen wel over, maar dit is nu de 5e dag en het is nogsteeds best 'erg'.
Moet ik me zorgen maken?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:06

Zorgen is niet direct nodig hoor, ik ben ook wel eens zomaar een paar weken later geweest. Het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben.... Tijdelijke hormonale schommelingen, stress, wellicht ben je afgevallen/aangekomen, ziek geweest of andersinds niet goed in je vel gezeten? Soms kan je lichaam besluiten om het even uit te stellen om de energie te sparen. Waarschijnlijk kom je vanzelf weer in je normale ritme :)

Yasmijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:08

Mars schreef:
Zorgen is niet direct nodig hoor, ik ben ook wel eens zomaar een paar weken later geweest. Het kan zo ontzettend veel oorzaken hebben.... Tijdelijke hormonale schommelingen, stress, wellicht ben je afgevallen/aangekomen, ziek geweest of andersinds niet goed in je vel gezeten? Soms kan je lichaam besluiten om het even uit te stellen om de energie te sparen. Waarschijnlijk kom je vanzelf weer in je normale ritme :)

Ik maak me vooral zorgen over dat ik nu misschien nóg een week de klos ben :'(

Noetje14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 16:39

Yunomi schreef:
Ik ben ongeveer 4 maanden van pil 'veranderd'. Van de apotheker een andere mee gekregen omdat ze nu een andere leverancier hadden maar verder dus dezelfde zwaarte.
Echter zijn mijn borsten sindsdien al een cupmaat gegroeid en mijn nieuwe bh's beginnen alweer te klein te worden. :\ :=
Iemand hier dezelfde ervaring met de pil van fabrikant PCH?

welke pil is dat, die wil ik wel :j

kraakte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 01:26

zo, na het posten van mijn Mirena buikpijn verhaal, vier dagen ziek thuis geweest van het werk waar mijn werkgever natuurlijk niet al te blij mee was....heb ik vandaag toch maar even een afspraak gemaakt bij de HA. ze heeft even gekeken of ie goed zat en zo te zien wel maar voor de zekerheid kreeg ik toch een verwijsbrief naar de gyn. misschien dat ie n beetje gezakt is ofzo.
en Tramadol als pijnstilling gekregen.
hopelijk was t gewoon de gewenningsperiode en blijft het niet zo erg want man man man, ik kan echt wel wat hebben maar deze pijn was echt niet te doen!

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 21:50

Ik kom hier even binnenvallen!
Ik slik nu ongeveer 1,5 jaar de yasmin. Van te voren heb ik de Diane geslikt, maar toen had ik altijd ontzettend veel last van. Moodswings, moe, vreetbuien etc (ook nog tussendoor kort de microgynon 30)
Over de yasmin ben ik verder qua die dingen wel heel tevreden! Ik heb daar geen last meer van gehad.
Maar nu zit ik met twee dingen
- Sinds dat ik de yasmin slik, heb ik wel ontzettende buikpijn/hoofdpijn als ik ongesteld ben. (ibuprofen werkt dan meestal ook niet) Nu is mijn oplossing daarvoor, de pil gewoon doorslikken (zo lang ik hem niet vergeet)
- En mijn tweede probleem is (ik denk het grootste) dat ik de pil (vooral de laatste tijd nu ik in het weekend bij mijn ouders ben en door de week op mijn kamer) te vaak vergeet in te nemen. Ik heb al een app op mijn telefoon geïnstalleerd die mij er aan helpt herinneren, in het begin hielp die erg goed, maar nu werkt dit ook niet meer voor mij. Nu heb ik op dit moment geen relatie dus is dit ook geen ramp, maar als ik over een tijd wel een relatie zou krijgen gaat dit natuurlijk wel een groot probleem zijn.

Nu lees ik ik hier in dit topic goede ervaringen (bovenstaande ervaring niet meegeteld) over het mirena spiraaltje.
Nu zit ik wel met een dingetje, de diane en yasmin slik(te) ik beide ook voor mijn acne. Ik heb vroeger behoorlijk erge acne gehad en ik wil dus ook zeker niet dat dit terug komt. Dus mijn vraag heeft iemand een idee hoe groot is de kans dat die acne zal terug komen?
(want ik heb ook een tijdje de microgynon 30 geslikt en toen kwam mijn hele rug onder de acne te zitten, terwijl ik dit eerder nooit heb gehad)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:21

Ik heb ook last van een onrustige huid. Met de Yasmin was dit een stuk beter geworden, toen ik een Mirena kreeg werd het helaas weer wat onrustiger :\ Maar het is gelukkig niet zo geworden als voor het pil gebruik.

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 22:46

Hmm oke dat is dan wel iets waar ik rekening mee moet houden. Nu gebruik ik mijn inderm en differin (spul tegen acne) wel nog maar een paar keer per week, dus dat zou ik ook nog altijd kunnen verhogen.
Zolang het maar niet meer zo wordt als het was (ben nu ook uit mijn pubertijd dus dat zal denk ik ook wel schelen) En als mijn hele rug maar niet onder komt te zitten (zoals bij de microgynon 30) want die soort littekentjes die ik daarvan heb gekregen, zijn net sinds een half jaar weg ofzo. Dus die wil ik liever niet nu weer opnieuw haha!
En ik neem aan dat ik deze dingen ook nog van te voren met de huisarts kan bespreken, voordat ik definitief beslis toch?