Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:46

Leuk, Florenc! Jammer dat hardlopen niet meer gaat, maar fijn dat je zo toch buiten kunt sporten!

Hebben je trainingsmaatjes je fiets al gezien, Time2Tri? Sterkte met de spierpijn. :D

MuSLi, kan me voorstellen dat je benieuwd bent. Misschien toch weer wat nieuwe aanwijzingen!

Cool Taartje! Veel plezier ermee :D

Ik ga volgende maand weer naar Women on Wheels, denk ik. Vorig jaar hadden ze leuke clinics, mooi toertochtje en ik vond de sfeer erg gezellig! :j

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:55

Zónnnn {:}

Vanmiddag weer regen met een hele week hemelwater in het vooruitzicht. Plan omgegooid dus. Ga zo éérst even fietsen. Niet lang, twee uurtjes of zo maar wel stevige hellingen opzoeken.

Even voor de techneuten, of de techneut partners. De rest slaat het maar over ;)

Ik heb járen motorfietsen geraced.
Mijn eigenmakelij special heb ik op het Eiland Man geraced en bewaard.
Grote 320 mm, zwvend opgehangen Brembo ORO en radiale remklauw, keiharde aeroquip leiding; perfecte modulatie en betrouwbaar stoppen van 250+ km/h. Was er de demon van de late brakers mee.

Radiaal gemonteerde remklauw houdt in dat bij hárd remmen de klauw minder tordeert op de vorkpoot = optimale modulatie = optimaal gevoel in de vingers.

Afbeelding

De remschijf zet kinetische energie om in warmte. Die wamte wordt aan de omgeving afgevoerd. De remschijf wordt dus gloeiend heet. Op mijn fietsen slaan ze prachtig blauw/paars uit.
Aan hoe en waar ze verkleuren kan je zien dat het hart wat op het wiel zit koeler blijft en het remoppervlak veel heter.
Dat geeft verschil in uitzetting dus spanningen en zelfs vervormingen.
Een ´zwevend´ opgehangen schijf heeft via losse bussen het remoppervlak losgekoppeld van het hart waarmee het aan het wiel gebout zit. Op deze manier is het remoppervlak geisoleerd van het hart en zijn er geen spanningen. Het stelt wel hogere eisen aan de geremde ring. Toch is er niet persé meer van nodig omdat het geen spanningen hoeft te verwerken.
Doordat het hart van ander, lichter materiaal gemaakt kan worden, kan de schijf lichter zijn.
Uitzetten van de rand heeft nu geen enkel nadelig effect meer.

Afbeelding

Omdat een schijf nooi helemáál perfect vlak loopt en een remklauw nooit helemáál perfect gecentreerd staat én er wel onvermijdelijk altijd wát vervorming tijdens hard remmen zal zijn is er nóg een optimaliserende voorziening mogelijk: de bussen kunnen ook axiaal, in de richting van de as´zwevend´ gemaakt worden.
De bussen zijn daartoe uit drie delen gemaakt en zitten met ruimte om heen er weer te schuiven tussen ring en hart. De ring kan zo iets verschuiven t.o.v. het hart maar niet verdraaien.
Ruimte betekent rammelen en dus dit er tussen de twee helten van de bus een verende ring geperst.

Afbeelding

Optimale remtechniek uit de motorracerij. Ik heb exáct hetzelfde op mijn mtb, zowel voor als achter. Radiaal gemonteerde klauwen en volledig zwevende schijven. Dat geeft zóveel vertrouwen *\%/*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 10:59

culaccino schreef:
Ik ga volgende maand weer naar Women on Wheels, denk ik.

_O- _O- _O- _O- _O- WoW ;)

Ok, ik ga op pad :wave:

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 11:15

Welkom Florenc!

Spierpijn is fijn Time2Tri, of het is in ieder geval een bevestiging dat je stevig gesport hebt :Y)

Culaccino, ik heb Women on Wheels even moeten googelen, maar het klinkt echt super leuk!! Het is helaas is Assen zag ik, dat is voor mij wel heel erg uit de richting helaas.

Het lijkt er op dat het morgen tijdens de training rond een graad of 12 zal zijn. Ik heb echt geen idee wat ik aan moet trekken.. Zou een thermoshirt met een winddicht jasje te warm zijn?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:22

Taartje schreef:
[ [url=m/laAt2f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb de fiets gekocht!
Moet alleen nog even een iets kortere stuurpen op, (die is al onderweg) dan zit ik net iets lekkerder. en dan maar even kijken of ik nog een ander zadel wil na wat test ritjes.

Moet wel nog even wennen aan het naar voren zitten, maar dat komt wel goed!

Dat ziet er goed uit. Gefeliciteerd! *\o/*

Net de eerste training met de nieuwe trainer en groep gehad. Flink aanpoten, maar wel weer erg leuk. Dus ben benieuwd wat het seizoen verder gaat brengen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:06

Veel plezier, HC! Ik ben niet zo'n techneut maar ik begrijp wel dat (ook het gevoel van) optimale controle erg fijn en belangrijk is, vooral in jouw omgeving :j

Lauraennala schreef:
ik heb Women on Wheels even moeten googelen, maar het klinkt echt super leuk!! Het is helaas is Assen zag ik, dat is voor mij wel heel erg uit de richting helaas.

Ja, het is een lekker informeel evenement over allerlei aspecten van wielersport. Voor een noob als ik was het ook een leuke dag om wat kennis te maken met de sport. Maar Assen ligt inderdaad niet erg centraal ;)

Oeh, 12 graden hangt er ook net zo tussenin! Best warm als je beweegt, maar je koelt zo snel af als je stilstaat. Met hardlopen zou ik het iets te warm vinden, maar hoe dat op de fiets is zou ik niet weten.

Klinkt uitdagend, MuSLi! Leuk. Hoe vaak ga je trainen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:19

culaccino schreef:
Veel plezier, HC! Ik ben niet zo'n techneut maar ik begrijp wel dat (ook het gevoel van) optimale controle erg fijn en belangrijk is, vooral in jouw omgeving :j

Lauraennala schreef:
ik heb Women on Wheels even moeten googelen, maar het klinkt echt super leuk!! Het is helaas is Assen zag ik, dat is voor mij wel heel erg uit de richting helaas.

Ja, het is een lekker informeel evenement over allerlei aspecten van wielersport. Voor een noob als ik was het ook een leuke dag om wat kennis te maken met de sport. Maar Assen ligt inderdaad niet erg centraal ;)

Oeh, 12 graden hangt er ook net zo tussenin! Best warm als je beweegt, maar je koelt zo snel af als je stilstaat. Met hardlopen zou ik het iets te warm vinden, maar hoe dat op de fiets is zou ik niet weten.

Klinkt uitdagend, MuSLi! Leuk. Hoe vaak ga je trainen?

Jammer inderdaad dat het in Assen is, dat is alles behalve in de buurt ;)

Ik heb afgelopen winter ook deze trainingen gedaan, 1xpw. Nu ook weer één keer per week. En één keer per week met een clubje dames met de racefiets op stap :)

_Juudith

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:23

nou ik meld me ook weer, wel meegelezen op de telefoon, maar niet gepost!
Dat women on wheels klinkt leuk! is het ook leuk als je alleen heen gaat? Voor mij is het niet heel ver, maar ik heb niet echt vriendinnen die ook fietsen haha

heb de spulletjes al klaar staan om vanmiddag een stukje te fietsen met mijn broer en vriendlief. Hopelijk blijft het droog haha!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:26

MuSli, zijn het nu ook andere trainingen dan van de winter? Of gaat het verder bij waar je gebleven was?

Veel plezier als je gaat Judith!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 13:58

Lauraennala schreef:
MuSli, zijn het nu ook andere trainingen dan van de winter? Of gaat het verder bij waar je gebleven was?

Gaat verder waar we gebleven waren. Gericht op techniek en uithoudingsvermogen. Dus controle over de fiets in klimmen/afdalen/bochten enzovoorts! En een stok achter de deur om telkens weer op te stappen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:30

_Juudith schreef:
Dat women on wheels klinkt leuk! is het ook leuk als je alleen heen gaat? Voor mij is het niet heel ver, maar ik heb niet echt vriendinnen die ook fietsen haha

Ik denk het wel. Vorig jaar ging ik met 2 meiden, maar ik ben wel in mijn eentje naar een paar clinics gegaan. Sfeer was goed, dus altijd wel iemand om mee te praten. Niemand leek het stom te vinden dat ik geen idee had hoe ik moest terugschakelen :o Ik weet nog niet zeker of ik ga, maar je mag altijd een pb'tje sturen - dan eten we samen een pannenkoek :9

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 14:52

MuSLi schreef:
Lauraennala schreef:

Gaat verder waar we gebleven waren. Gericht op techniek en uithoudingsvermogen. Dus controle over de fiets in klimmen/afdalen/bochten enzovoorts! En een stok achter de deur om telkens weer op te stappen ;)

Tof!

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 18:50

MuSLi schreef:
Taartje schreef:
[ [url=m/laAt2f.jpg]Afbeelding[/url] ]

Heb de fiets gekocht!
Moet alleen nog even een iets kortere stuurpen op, (die is al onderweg) dan zit ik net iets lekkerder. en dan maar even kijken of ik nog een ander zadel wil na wat test ritjes.

Moet wel nog even wennen aan het naar voren zitten, maar dat komt wel goed!

Dat ziet er goed uit. Gefeliciteerd! *\o/*

Net de eerste training met de nieuwe trainer en groep gehad. Flink aanpoten, maar wel weer erg leuk. Dus ben benieuwd wat het seizoen verder gaat brengen :)

Dankjewel!

Vanmiddag moest ik met spoed even gauw t kindje van m'n nicht op school halen (2 straten verder) dus gauw de racefiets gepakt, begin even wiebelig en ik vind bochten maken wel erg eng nog haha maar lekker even flink die 2 straten door getrapt, m'n fietsbroek is nog niet binnen dus veel verder durf ik nog niet, dus ter compensatie net maar 3 km geskeelert.

Leuk zo'n training trouwens, we hebben hier bij de wielervereniging ook een damesafdeling dus ga is informeren hoe dat is en werkt als ik wat aan t fietsen gewend ben.

_Juudith

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 21:26

culaccino schreef:
_Juudith schreef:

Ik denk het wel. Vorig jaar ging ik met 2 meiden, maar ik ben wel in mijn eentje naar een paar clinics gegaan. Sfeer was goed, dus altijd wel iemand om mee te praten. Niemand leek het stom te vinden dat ik geen idee had hoe ik moest terugschakelen :o Ik weet nog niet zeker of ik ga, maar je mag altijd een pb'tje sturen - dan eten we samen een pannenkoek :9

Oh kijk leuk! Ik ga het seker even in gedachten houden! Thanks!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 10:52

Y;( Sorry ...gisteren niet echt tijd gehad te posten ....

Leuk dat je nieuwe trainingsgroep bevalt MuSLi ?

@Taartje : gefeliciteerd *\o/* ..met een korter stuurpen zal het al wat
lekkerder zitten .Het is idd effe wennen aan de houding .

@culaccino ; mijn team maatjes hebben mijn nieuwe aanwinst nog niet gezien .
Gisteren een beetje zware benen en armen gehad van de core oefeningen .
Vanochtend al ca 40 minuten nuchter gelopen , mooi in mijn groene zone .

En vanmiddag haal ik mijn nieuwe paardje nog maar eens van stal :))

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 11:43

Hoe is je rondje gisteren gegaan Judith?

Taartje dat vertrouwen komt met de kilometers wel hoor!

Mijn rondje van vanochtend;
Afbeelding
Ben nog erg traag ^)
Doel is ok straks 40km te rijden op degelijk tempo, maar dat vergt dus nog wel enige training.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 12:12

Komt vanzelf. Gewoon blijven trainen :)

Ik hoop dat de voorspellingen voor morgen nog een beetje bijtrekken.
Vandaag hardlopen, dus geen tijd om te fietsen, misschien morgen..

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 16:05

Goed bezig dames! Komt vanzelf Doubtless, lekker kilometers maken.

Hier vanmorgen 83km gefietst. Sprinten stond centraal en dat hebben mijn benen geweten hahaha. Maar het was weer erg leuk *\o/* Helaas straks nog avonddienst, dus ik zal vast lekker slapen vannacht :+

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:32

Mooie afstand Laura :j

Zelf ook met een team maatje onderweg geweest vanmiddag .
Ca 1,5 uur , want morgenvroeg hebben we natuurlijk ook nog teamtraining .
En spinning „wird kein zuckerschlecken „ worden denk ik met het oog op Mallorca .

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:35

Wow, 83 km én veel sprinten, dat klinkt pittig! :D Wat een temperatuur alweer, he. Zat je goed qua kleding?

Heerlijk, Time2Tri! Hoe rijdt 'ie, merk je veel verschil met je andere fiets? Zuckerschlecken, mooi woord :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 18:46

Fiets heerlijk *\o/* , alhoewel het geen fiets is om in een normale racefiets houding te zitten .
Beide fietsen met elkaar vergelijken is eigenlijk appels met peren vergelijken .
Ben benieuwd naar de fietstijden in wedstrijden , vooral daar waar ik vorig jaar al eens ben gestart .
Laatst bijgewerkt door Time2Tri op 10-03-18 19:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:03

Fijn! :D Kan me voorstellen dat het wel even wat anders is :j

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:15

Hoop dat ik nu idd nog sneller ben :D

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:19

Wanneer heb je weer wedstrijd Time2Tri?

Culaccino, het viel gelukkig mee, was iedere keer max 3 minuten sprinten. En het weer was echt perfect ja! Kleding had ik goed gegokt, was helemaal prima zo.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-18 19:32

@ Laura , als qua hardlopen alles goed verloopt start ik 19-4 in Mettmann in een duathlon .
5 hardlopen
Bijna 24 km fietsen
2,5 hardlopen

Dan vanaf 27-4 10 dagen trainingskamp Mallorca .
Juni 1/8 triathlon Bocholt
Juli 1/4 triathlon Beesd
Augustus 1/8 triathlon Sassenberg
September olympische triathlon Xanten
September 1/8 triathlon Norderney
Oktober Münsterland Giro 125 km

Dat staat op de planning voor dit jaar :D
Heb qua hardlopen wat problemen gehad in bil/ benen .
Heb een loopanalyse gedaan , draag nu zooltjes en doe gerichte krachtoefeningen ter stabilisatie van de heup .
Helaas ligt belasting en overbelasting heel erg dicht bij elkaar .
Had een paar weken geleden een geïrriteerde slijmbeurs , heupspieren of zo.
Maar deze week twee keer lekker gelopen zonder problemen . Maar nog niet voluit .