Spastische darm belemmert leven

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Micha_

Re: Spastische darm belemmert leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 21:41

-_- lekker dan, maar had je verder geen darm klachten?
En wat nu

_Charlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 21:48

Ik meld me hier ook even. Heb al een paar jaar PDS.
Het is een tijdje goed gegaan, door behandeling van de homeopaat, maar nu begint het weer.
Ben zoo beroerd.. Scheve mond

Anouk01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:14

_Micha_ schreef:
-_- lekker dan, maar had je verder geen darm klachten?
En wat nu

Mijn hele dikke darm zat/zit verstopt. Ben nu al bijna 3 weken aan de movicolon (Eerst 4 zakjes op 1 dag, nu 1)Ze kwamen daar achter na een foto van mn buik. Ik heb al zo lang als ik me kan herinneren een slechte stoelgang. Ging soms maar 1 a 2 x in de 2 weken... Ze hadden toen ook bloedgeprikt en daar is dus de uitslag van een trage schildklier uitgekomen... En als ik de symptonen hoor valt het puzzeltje ook wel in elkaar. Over 2 weken weer prikken kijken of de waardes nog steeds hetzelfde zijn en dan krijg ik pilletjes ofzo.

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:48

_Micha_ schreef:
Ja, hij zei dat buscopan en duspatol ongeveer de enigste zijn die de pijn echt kunnen remmen.
Movicolon werkt ook laxerend en nog veel meer dingen ook maar ik hoef eignelijk niets laxerends.

ja buscopan en duspatol zijn verslappers ofzo.... alleen bij mij hielp het niet.
en movicolon smaakt naar kranten haha Nagelbijten / Gniffelen

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:51

Weten jullie of die verslappers (Buscopan, etc) alleen op recept te verkrijgen zijn, of ook gewoon zo?

Ik heb er 4 jaar geleden veel last van gehad dat ik zoveel pijn krijg dat ik zowat tegen de vlakte ga. Dat ging een tijd goed, en nu heb ik af en toe weer van die aanvallen. Alles wordt dan zwart voor mijn ogen van de pijn.

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 22:57

Pff..wat een verhalen weer!
Mijn klachten zijn eigenlijk niet verbeterd na mn laxeermiddel. Ja, heel even, maar ik heb nu weer net zoveel last als eerst. Toch denk ik nog steeds dat t niet mn darm is. Als ik last heb van mn typische spastische darm, voelt het heel anders en voel ik me compleet gevloerd. Nu blijft de pijn gewoon rechts op 1 plek en soms straalt t uit naar mn bovenbeen of de achterkant naar mn rug.
Ben bang dat ik toch maar weer de dokter ga bellen. Mss gaat hij dan toch een darmonderzoek doen. Zit daar niet echt op te wachten, maar dan kunnen ze iig dingen gaan uitsluiten en evt. verder zoeken.
T rare is ook dat ik niks geks voel als ik duw. T doet alleen maar pijn.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 23:13

Jibbel schreef:
Pff..wat een verhalen weer!
Mijn klachten zijn eigenlijk niet verbeterd na mn laxeermiddel. Ja, heel even, maar ik heb nu weer net zoveel last als eerst. Toch denk ik nog steeds dat t niet mn darm is. Als ik last heb van mn typische spastische darm, voelt het heel anders en voel ik me compleet gevloerd. Nu blijft de pijn gewoon rechts op 1 plek en soms straalt t uit naar mn bovenbeen of de achterkant naar mn rug.
Ben bang dat ik toch maar weer de dokter ga bellen. Mss gaat hij dan toch een darmonderzoek doen. Zit daar niet echt op te wachten, maar dan kunnen ze iig dingen gaan uitsluiten en evt. verder zoeken.
T rare is ook dat ik niks geks voel als ik duw. T doet alleen maar pijn.

Ik heb precies hetzelfde hoor.
Heb ook een spastische darm. Uistraling naar bovenbeen en achterkant van mn rug vind ik echt irritant altijd. Heb ik ook altijd pas als het echt heel erg is in periodes.
Bij mij voelen dokters ook niets geks, doet inderdaad alleen zeer. Maar sinds ik langs de osteopaat ga, weet ik wel dat het toch zeker mn darmen zijn. De huisarts loopt altijd te drukken en te vragen doet dit zeer? Nou ja niet echt vreselijk en ook niet specifiek op die plek is dan altijd mijn antwoord.
Bij de osteopaat verging ik de eerste keer van de pijn, hij wist precies te drukken en masseren waar ik pijn had. Gaat veel dieper dan het drukken van de huisarts!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 11:27

Ik kreeg na een paar dagen Movicolon een dikke vette darmontsteking! Dat spul hoef ik niet meer

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 12:40

Ik werk in de ouderenzorg, en die mensen krijgen vaak elke dag, járenlang movicolon..
Kan toch niet goed zijn Scheve mond

iingee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:26

Dyonne schreef:
Weten jullie of die verslappers (Buscopan, etc) alleen op recept te verkrijgen zijn, of ook gewoon zo?

Ik heb er 4 jaar geleden veel last van gehad dat ik zoveel pijn krijg dat ik zowat tegen de vlakte ga. Dat ging een tijd goed, en nu heb ik af en toe weer van die aanvallen. Alles wordt dan zwart voor mijn ogen van de pijn.

alleen op recept volgens mij!!

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 17:52

Ik heb al 4jr. lang achtereen gesloten movicolon iedere dag... en ik leef nog Haha!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 20:58

Maar wennen je darmen daar op een gegeven moment niet aan?
Ik heb nl. geleerd (ben verzorgende) dat darmen zich na een tijdje aan gaan passen aan bepaalde medicijnen, en het dan geen zin meer heeft.

ik gebruik zelf geen medicijnen, mijn stoelgang verschilt echt per dag. De ene dag loop ik te rennen naar het toilet, en dan kan ik ineens weer dagen niet Scheve mond
Ik gebruik alleen een probiotica/voedingssupplement (darmocare)

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-08 23:17

Nou ja waarschijnlijk wel, want ik zit dus gelijk verstopt als ik het niet gebruik.
Dus ik heb zoiets van of verstopt zitten of waarschijnlijk levenslang movicolon gebruiken... dan weet ik de keuze wel Haha!

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 23:23

Ehm duspatal moet op recept en buscopan kan je gewoon zelf kopen Ja bij helpt buscopan wel soms, zo als je het al een beetje voelt aan komen dan neem ik er een. Of als ik een hele dag weg ga, of als ik ergens zenuwachtig voor ben.

Missysop

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:19

Juist (Darmocare) en dat soort suplementen gebruikt mijn vader ook Hyper! (http://www.imtpraktijk.nl)
Ik heb een aantal jaar geleden mijn darmen "schoon gemaakt" dmv aangepast eten 5 weken lang en ik ben nooit meer ziek en heb nergens geen last meer van, je moet het wel onderhouden dus iedere dag fruit en groente eten, maar ben ZO BLIJ!
Heb nooit een spactische darm gehad maar een vriendin van mij wel, zij is er dankzij die methode vanaf.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:45

ach ik kon 8 dagen niet naar de wc nu vlieg ik om de 15 min tis het 1 of het ander

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:44

Missysop schreef:
Juist (Darmocare) en dat soort suplementen gebruikt mijn vader ook Hyper! (http://www.imtpraktijk.nl)
Ik heb een aantal jaar geleden mijn darmen "schoon gemaakt" dmv aangepast eten 5 weken lang en ik ben nooit meer ziek en heb nergens geen last meer van, je moet het wel onderhouden dus iedere dag fruit en groente eten, maar ben ZO BLIJ!
Heb nooit een spactische darm gehad maar een vriendin van mij wel, zij is er dankzij die methode vanaf.

klinkt goed! En dat dieet/aangepast eten, heb je dat via een arts gedaan of via een dietiste?
Ik zou ook weleens m'n darmen schoon willen maken...

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-08 17:29

Kytha schreef:
Missysop schreef:

klinkt goed! En dat dieet/aangepast eten, heb je dat via een arts gedaan of via een dietiste?
Ik zou ook weleens m'n darmen schoon willen maken...

Haha hierbij moet ik denken aan mijn vriend die al wel eens heeft geroepen doe dan een keer met zo'n klysma Huilen van het lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 17:38

Heb niet alles door gelezen maar hebben jullie je ook laten testen,dus of je allergisch bent of over gevoelig voor iets?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 15:18

Vele wel, ik ben nergens op getest, maar ik heb ook niet echt dat ik bij een soort eten over gevoelig reageer.

M_EL_ISSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:29

Ik heb wel 1 test gehad, niks uitgekomen, moet nu naar internist voor verdere onderzoeken...

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 18:51

Ik ben getest op lactose en op gluten. Kwam niks uit

Heb 2 dagen behoorlijk wat vezels gegegen en nu hartstikke last Scheve mond ren heel de dag naar de wc Verdrietig
Eten jullie veel of weinig vezels? Ik hoor altijd dat je bij PDS veel vezels moet eten, maar dat lijkt juist averechts te werken?? Scheve mond

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:24

Is bij iedereen verschillend.
Wordt idd altijd gezegd veel vezels eten, maar dit is achterhaalt. Voor sommige mensen werkt dit totaal niet!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-08 19:31

Trouwens, in de krant stond dat de toiletten toch blijven in de Sprinters.

Maar ik eet niet specifiek veel vezels.
Wel gewoon bruin brood en normaal eten.
Ik heb een periode vezels ingenomen (Metamucil) en merkte geen verschil. Dus ik blijf lekker normaal eten.

Bij mij is op lactose getest. Gluten uhm, dat kan met gastroscopie toch? Dan wel, anders niet volgens mij.

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-08 19:06

bij mij gaat het ook weer niet lekker steeds buikpijn op gezette buik.ik ben vorige week bij een inval arts geweest die zei stop met die zakjes.kom ik van de week weer bij me eigen arts zegt hij weer nee door gaan.nu zit ik dus met hevige buik krampen en kan ik weer niet naar de wc zucht moe word je der van.volgende week moet ik toch weer naar me internist even vragen wat hij der van vind.