Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
_Micha_ schreef:-_- lekker dan, maar had je verder geen darm klachten?
En wat nu
_Micha_ schreef:Ja, hij zei dat buscopan en duspatol ongeveer de enigste zijn die de pijn echt kunnen remmen.
Movicolon werkt ook laxerend en nog veel meer dingen ook maar ik hoef eignelijk niets laxerends.
Jibbel schreef:Pff..wat een verhalen weer!
Mijn klachten zijn eigenlijk niet verbeterd na mn laxeermiddel. Ja, heel even, maar ik heb nu weer net zoveel last als eerst. Toch denk ik nog steeds dat t niet mn darm is. Als ik last heb van mn typische spastische darm, voelt het heel anders en voel ik me compleet gevloerd. Nu blijft de pijn gewoon rechts op 1 plek en soms straalt t uit naar mn bovenbeen of de achterkant naar mn rug.
Ben bang dat ik toch maar weer de dokter ga bellen. Mss gaat hij dan toch een darmonderzoek doen. Zit daar niet echt op te wachten, maar dan kunnen ze iig dingen gaan uitsluiten en evt. verder zoeken.
T rare is ook dat ik niks geks voel als ik duw. T doet alleen maar pijn.
Dyonne schreef:Weten jullie of die verslappers (Buscopan, etc) alleen op recept te verkrijgen zijn, of ook gewoon zo?
Ik heb er 4 jaar geleden veel last van gehad dat ik zoveel pijn krijg dat ik zowat tegen de vlakte ga. Dat ging een tijd goed, en nu heb ik af en toe weer van die aanvallen. Alles wordt dan zwart voor mijn ogen van de pijn.
Missysop schreef:Juist (Darmocare) en dat soort suplementen gebruikt mijn vader ook(http://www.imtpraktijk.nl)
Ik heb een aantal jaar geleden mijn darmen "schoon gemaakt" dmv aangepast eten 5 weken lang en ik ben nooit meer ziek en heb nergens geen last meer van, je moet het wel onderhouden dus iedere dag fruit en groente eten, maar ben ZO BLIJ!
Heb nooit een spactische darm gehad maar een vriendin van mij wel, zij is er dankzij die methode vanaf.
Kytha schreef:Missysop schreef:Juist (Darmocare) en dat soort suplementen gebruikt mijn vader ook(http://www.imtpraktijk.nl)
Ik heb een aantal jaar geleden mijn darmen "schoon gemaakt" dmv aangepast eten 5 weken lang en ik ben nooit meer ziek en heb nergens geen last meer van, je moet het wel onderhouden dus iedere dag fruit en groente eten, maar ben ZO BLIJ!
Heb nooit een spactische darm gehad maar een vriendin van mij wel, zij is er dankzij die methode vanaf.
klinkt goed! En dat dieet/aangepast eten, heb je dat via een arts gedaan of via een dietiste?
Ik zou ook weleens m'n darmen schoon willen maken...