Fibromyalgie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

taverno

Re: [Centraal] Fibromyalgie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:48

Zwemmen in warm water of in een warm bad zitten is juist goed.Als je lichaam warm is heb je minder pijn dan als het kouder is.
Ik merk het met dit weer ook heel goed.

Volgens mij krijg je bij FM geen vergroeiingen,al heb ik er wel een paar in mijn vingers maar volges arts is het geen reuma. Verward

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:50

Hoe denkt hij dan dat je eraan komt?

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:51

Hij is een zij maar we hebben het er eigenlijk niet meer over gehad. Bloos

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 13:55

Hmm, heb je er ook last van? kan het ook spontaan ontstaan? Mijn schoonmoeder heeft reuma en haar tenen en vingers zijn echt behoorlijk vergroeid. Ziet er ook best wel eng uit... maar ook lastig: ze kan alleen maar van die degelijke schoenen aan, want anders passen haar tenen er niet in.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 14:05

De vergroeiingen bij reuma(reumatoide arthritis)zijn het gevolg van een ontsteking in de gewrichten.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:51

Welshcobfan schreef:
Ik ga morgen heel dapper naar de shiatsu masseuse als alternatief Lachen Wil graag van alles proberen naast de reguliere geneeskunde Lachen
Al heeft de homeopaat totaal geen effect gehad, maar goed: dat weet ik dan ook weer!

Heeft iemand hier ervaring met speciale massage's oid? Lachen

Bronnenbad vind ik zelf wel heerlijk, weldaad voor de longen! Maar de sauna durf ik niet aan Nagelbijten / Gniffelen Durf het niet aan om in mijn nakie rond te lopen Tong uitsteken
(zul je net zien: kom je je baas tegen Nagelbijten / Gniffelen)

Je baas tegenkomen in de sauna.. Lijkt me niet verkeerd!! Haha!
Mare, voor een sauna hoef je toch niet helemaal naakt? Gewoon een grote handdoek om je heen wikkelen Lachen

taverno schreef:
Zwemmen in warm water of in een warm bad zitten is juist goed.Als je lichaam warm is heb je minder pijn dan als het kouder is.
Ik merk het met dit weer ook heel goed.

Volgens mij krijg je bij FM geen vergroeiingen,al heb ik er wel een paar in mijn vingers maar volges arts is het geen reuma. Verward

Nope. Maar kan best zijn dat je een andere ziekte / aandoening hebt natuurlijk! Ik heb 'er nog iets bij (geen idee wat de naam is) waardoor mn kraakbeen wat hobbelig is waardoor bewegen in mn gewrichten pijn doet door wrijving.

Ik ben trouwens benieuwd wat de revalidatie me gaat brengen, is nog 2 maanden wachten voordat ik de in-take heb.

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:17

Hoe gaat zo`n revalidatie wordt je dan in een kliniek opgenomen of is het dagbehandeling of wat anders?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 21:53

hahaha nou mijn baas wil ik dus niet tegenkomen in de sauna Tong uitsteken
Brad Pitt daarintegen... Knipoog
Maar ik voel mij ook erg ongemakkelijk in de buurt van andere naakte mensen (jaja, nasleep van een eeuwig toplesszonnende moeder en zus Nagelbijten / Gniffelen terwijl ik daar echt te preuts voor was/ben.)
Maar misschien ga ik een keer naar zo'n speciale verplichte badpak dag!

Wat gaan ze precies doen met je qua revalidatie? Lachen

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:05

Nou dat weet ik dus nog niet helemaal Huilen van het lachen Ik ga wel voor de dagbehandeling, mn werk, thuis en de paarden gaan ook gewoon door. Ik heb van Nijn gehoord dat ze goed is begeleid in je grenzen leren kennen en die voelen aankomen. Daar zie ik erg naar uit Lachen

Verder is van alles mogelijk aan revalidatie voor zo ver ik weet.

Hihi, ik zou het echt geen punt vinden om mn baas tegen te komen Haha! (mja die zit bij de mannen afdeling en ik bij de vrouwen Tong uitsteken ).

Idd eens op zo'n dag gaan en kijken of het je bevalt!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 22:12

Dat klinkt goed! Lachen Zal wel een vermoeiende tijd worden, maar als het resultaat er uiteindelijk naar is zou dat fantastisch zijn natuurlijk! Lachen

Ik zal gelijk even keken naar de badpakdagen hier in de buurt bij de sauna, want volgens mij is het ook een weldaad voor de luchtwegen!

Morgen ga ik voor het eerst naar de shiatsu massage, alleen ligt mijn fysio onderbroek in de was... dus ik moet nog snel even een degelijke onderbroek opzoeken Tong uitsteken

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:17

taverno schreef:
Ik lees wel eens dat mensen Glucosamine gebruiken,wie doet dat hier en van welk merk en helpt het ook echt?

Ik gebruik die van het Kruitvat en vind dat het goed helpt............... Haha!

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:20

Nijn schreef:
Overigens even een vraagje, ben ik nu echt de enige hier die dmv sporten fit/vrijwel pijnvrij blijft?
Ik heb onwijs hard op mn tanden moeten bijten maar nu is het heerlijk Lachen
Zelf ben ik nl. niet zo van de suplementen en hulpmiddelen dus vandaar mijn vraag.

Ik ben nog niet zo lang bezig met sporten onder begeleiding van een fysiotherapeute, nu 2x per week en het gaat steeds beter!!!
Vanavond zelfs voor de eerste keer sinds jaaaaaaaaaaaren paardgereden!!!! Haha!
Maar..............ik slik nu nog wel mijn pijnstillers hoor........... Bloos
Mag daar van hun niet te vlug mee ophouden.......... Knipoog
Maar als ze zien dat het resultaat blijvend is, kan ik langzaam afbouwen en kijken hoe mijn spieren zich dan houden................. Tong uitsteken

Trouwens ik slik ook Vit D3 want dat maakt mijn lichaam zelf niet aan........wisten ze niet, maar dat blijkt door medicatie te komen die ik vroeger ooit heb moeten slikken. Bloos
Dus jij kunt wel zeggen dat je niet van de supplementen bent, maar je weet nooit wat je lichaam tekort komt.............. Verdrietig

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 23:38

Welshcobfan schreef:
Morgen ga ik voor het eerst naar de shiatsu massage, alleen ligt mijn fysio onderbroek in de was... dus ik moet nog snel even een degelijke onderbroek opzoeken Tong uitsteken

Ik heb ook Shiatsu-massage, eerst bij Marchien Bos in Veendam en daarna bij haar leerling Marjan, maar die is nu even buiten dienst want ze voelt zich niet zo sterk, ze is zwanger............. Bloos
Moet niet te lang gaan duren, anders zoek ik iemand anders......... Tong uitsteken
Bij Shiatsu-massage maken ze ook de meridianen vrij, en dan kom je in balans en lekkerder in je vel te zitten............ Knipoog Gewone massage is ook lekker maar toch anders............. Bloos Bloos

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 08:58

Welshcobfan schreef:
alleen ligt mijn fysio onderbroek in de was..

Wat zijn dat voor onderbtoeken? Haha!

Doortje wat fijn dat je weer paardgereden hebt.
Het gekke is dat ik met paardrijden niet eens zo veel last heb,dus gelukkig kan ik dat nog blijven doen.

Ik heb ook Vit D3 tekort en krijg aanvulling via de huisarts.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 19:35

hahaha ik heb degelijke onderbroeken voor fysio dingen Tong uitsteken
In een string voelt dat toch niet zo heel erg lekker Nagelbijten / Gniffelen

Maar vandaag de shiatsu gehad (Bij Marchien Bos, super vrouw! Lachen en tevens buuf van mijn tante Tong uitsteken) maar mijn hemel: het voelde alsof ik onder een stoomwals lag.
Ik heb op 2 plaatsen vocht in mijn rug, die in mijn nek kende ik al. Zit er al ruim een jaar (huisarts zei dat het vanzelf weg zou gaan, maar het zit er nog steeds en doet zeer!) maar ik heb halverwege mijn rug ook een vochtplek. Dus een teken dat het daar niet goed is.
Ze zei dat ik rugproblemen had die ik op mijn leeftijd niet hoorde te hebben. Als zij het vocht niet weg krijgt moet ik toch naar een chiropractor of toch maar naar het ziekenhuis. Ze hebben destijds alleen een foto gemaakt van mijn rug (rontgen) maar ja: daar zie je geen zenuwen op of bloeddoorstroom.
Maar zij doet haar best Lachen
Voelde enorm fijn na die tijd!
Ze heeft ook diploma sporttapen, dus ik heb nu van die tape over mijn bochel heen om het vocht naar onderen te drukken zodat het hopelijk oplost Lachen

Maar het is zeker een aanrader die shiatsu! Zalig! Lachen (ondanks de pijn Tong uitsteken) Mijn moeder had veel minder pijn, maar voor haar was ook helemaal fijn want haar wervels staan niet meer zo goed door een aanrijding. Bovendien worden haar benen gemasseerd omdat ze spataderen heeft.

Dus wie weet doe ik over een jaar een salto Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 22:21

Klinkt goed dat shiatsu! Lachen

Idd naar de fysio heb ik ook altijd degelijke onderbroeken aan Haha! Zelfde geldt voor mn BH's!

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 00:13

Oké ik ben over mijn sauna angst heen!
Weekendje zandvoort gedaan en ik ben daar in de sauna geweest haha Haha!
Moest eerst wel even giebelen door al dat naaktheid ineens, maar raakte er wel aan gewend.
Al vond ik het absoluut niet prettig dat een man wijdbeens tegenover mij zat in een ienieminie voetenbadje poedelnaakt en gezellig begon te kletsen....
Nagelbijten / Gniffelen

Maar ik ga zeker vaker heen, want het is een weldaad voor mijn bijholtes! Zalig!
Zeelucht was ook fijn, continu een loopneus haha Haha!
Ik kom weer thuis en zit weer helemaal vol... dus moet nodig uit huis en weg bij de dieren. Ben er toch té allergisch voor...

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 14:21

Nou mij niet gezien in een sauna hoor.Ha,ha een naakte vent in een voetenbadje. ROFL ROFL ROFL

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 13:45

Haha geweldig ja dat soort saunamomenten ken ik ook Tong uitsteken

Nou vandaag dus voor het eerst naar de reumatoloog geweest.
Vond het super spannend en heb dus ook maar mijn moeder mee gesleept (hoefde ik ook niet met dit weer te fietsen..)
Daar aangekomen begon het al met "dan mag u hier even op de weegschaal gaan staan.." JOEPIE!
Daarna heleboel vragen moeten beantwoorden. En toen ging hij me effe onderzoeken. Dus ik in mn ondergoed daar (dat vind ik erger dan in mn blootje in de sauna haha)
En hij overal wrikken en voelen etc. maar niks deed pijn. Wel gevoelig maar niet echt pijn.
Het was natuurlijk ook net een dag waarop ik maar weinig last had... Heel handig dus. Maar mocht me weer aankleden en naar het gesprekskamertje komen.
Nou toen ik me aangekleed had en daar heen wilde lopen wilden mn benen amper meer door dat gewrik.. Toen moest ik nog naar andere ruimte voor bloedprikken en urine. Komt die zuster om bloed te prikken en nou ik kan je vertellen dat deed ze verre van subtiel..
Heb al vaker bloed laten prikken en dan had ik nergens last van. Maar zij duwde niet iedere keer een nieuw buisje erin maar echt met een ram. Dus iedere keer schoot die naald heen en weer. Dacht al dat moet zeer gaan doen en jahoor kan mn arm nou amper strekken.
6 januari mag ik terugkomen en dan krijg ik de uitslag te horen.

Verder heeft hij een ander probleem al opgelost. Het fijt dat mijn knieën kraken komt doordat het kraakbeen wat achter mijn knieschijf zit niet helemaal vloeiend loopt waardoor het knakt. Haha nu de rest van de knakkende en krakende gewrichten nog Tong uitsteken

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 14:31

Dat gekraak heb ik ook overal, op comando kan ik mn gewrichten knakken. Bij mij omdat het echt ruw is van binnen, de geknak lucht op maar doet me ook pijn.
Ik mag het dus ook zeker niet te vaak doen, een enkele keer is okee.

@ laulau85: hoe is zijn jou tenderpoints? Balen van die prikzuster zeg!

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 17:43

OoappeloO ik heb wel last op al die bepaalde punten maar bij druk deed het niet zeer.. Heel raar dus.
Ja die zuster kon ik wel lynchen doet nu nog zeer bij het strekken van mn arm...
Loop nu dus ook weer heerlijk mank want de arts heeft toch ergens iets te hard aan gewrikt volgens mij.. Mn knie doet echt goed zeer links.

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 18:44

taverno schreef:
Nou mij niet gezien in een sauna hoor.Ha,ha een naakte vent in een voetenbadje. ROFL ROFL ROFL

Nou sorry, maar volgens mij mag dat ook helemaal niet zo................. Verward
Je mag alleen naakt in de sauna, en in het zwembad, maar als je in het voetenbad zit, of op de rustbanken ligt, moet je een handdoek omslaan............. Bloos

Ik had er iets van gezegd hoor................. Tong uitsteken

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 20:00

Haha hij mag niet met zn kont op een bankje zitten. Maarja dan kan hij de handdoek omslaan of er op gaan zitten. Beide is dus toegestaan..

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:52

In die sauna waren geen regels... mensen zaten dus ook poedelnaakt in die stoelen te rusten (ja... zonder iets eronder brrr). Dus ik ga voortaan naar een échte sauna waar mensen wel wat beter omgaan met hygiene Tong uitsteken

Vraagje: waarom is het dragen van badkleding eigenlijk onhygienisch?

Laulau: hoe is het nu met je arm? Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 17:02

Omdat daar al het zweet in blijft zitten enzo. En daarnaast wordt badkleding snel te heet in een sauna waardoor het echt zeer kan gaan doen.

Mijn arm gaat nu weer goed. Mn gewrichten heb ik wel nog de hele dag gevoeld maar das nu gelukkig ook over...