ADD??

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Re: ADD??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 16:32

Nee zie het nou dus ook echt even niet zitten...

Wil eigenlijk nou wel weten of het fibro is of niet. Maar moet daarvoor eerst naar de HA en daarna doorverwezen worden naar de reumatoloog...

Dan met die gordelroos dat kan bij kinderen de waterpokken te weeg brengen dus als het dat ik kan ik dinsdag niet naar mn stage...

En dan morgen beginnen met de Concerta....

Voel me nu net zo een wandelt rampenplan

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 17:24

Dat is niet erg gezellig allemaal. Hopelijk komen ze er gauw achter wat het is.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-08 17:43

Ja ga denk ik morgen afspraak maken met HA maar begin morgen ook met mn medicijnen voor ADD dus...

En nou hoor ik net dat mijn vriend nog nooit de waterpokken heeft gehad dus dat ik die zou kunnen besmetten als het gordelroos is... pffff

llittlellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:00

sterkte laulau Lachen

trwns krijg je meteen concerta? .. of heb ik ergens overheen gelezen..
MEeestal beginnen ze toch eerst met ritalin omdat ze dan de dosis beter kunnen bepalen. Das wel appart, plus dat wanneer je er niet goed op reageert ritalin na 4 uur uitgewerkt is

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:23

Concerta word toch ook niet vergoed?

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:28

Bij sommigen van CZ wel Ja

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:30

Wij hebben een hogere verzekering oid (allemaal sporters) en bij ons word het gewoon vergoed. Moeten het wel "voorschieten" zegmaar, maar word gewoon weer teruggestord.

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 20:31

Maar ook als je een andere verzekering hebt, je kan heel makkelijk even heenbellen om het na te vragen Lachen

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:34

Ja ik kreeg concerta omdat ik daar mede zelf naar vroeg. Ik vergeet medicijnen namelijk altijd. Laat staan als ik het een paar keer op een dag moet. En bij concerta zijn de bijverschijnselen volgens die man ook een stuk minder.

Verder moet ik nog uitzoeken of het voor mij vergoed wordt maar het is nog 2 maanden dit jaar en dan heb ik weer de mogelijkheid om over te stappen dus als het niet zo is sluit ik ergens anders een verzekering af. Twee maanden betalen lukt nog wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 08:52

Heb je het al ingenomen Lau? Hoe voel je je?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 08:56

Ben net wakker rock haha... Ga nu eten en het dan innemen.. Maar er staat dat je er pas na 2 uur iets van merkt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:16

Idd Rock! Ik heb een hoop lijsten moeten invullen hoor.. Ik moet nu ook een lijst invullen zonder Ritalin, en met. Het is een goeie hoor, die psychiator van D&D. Ja Ik heb nu gelukkig ook een goede psycholoog! Ik heb er al veel gehad, en nooit wilden ze eraan dat ik misschien ADD of ADHD had, terwijl ik mezelf heel erg terug vond in dingen die ik erover las. Ik was depressief door thuis en school volgens hun. Maar waar die depressie vandaan kwam wisten ze niet. Waarschijnlijk dus omdat ik nooit begrepen werd en als lastig gezien werd.. Deze psych stelde een paar vragen, en vroeg door, lette op hoe ik bewoog etc, heeft een testje met afleiding gedaan. Daar ben ik wel blij mee! Heb wel vertrouwen in die man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:26

Grappig, wat een klein wereldje dan he? Ik heb inderdaad ook een lijst moeten bijhouden met een proef zeg maar Ja daar was wel heel duidelijk uit dat het zo goed werkte bij mij.

Mijn psycholoog is ook erg fijn. Ik heb een vrouw Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:29

Ik heb 3 vrouwen gehad.. maar dat werd niks... dus nu maar een man proberen. *LOL* En dit werkt wel meteen al.

Ik mocht kiezen: Of gewoon een week testen. Of een proef met een week fake, een week licht en een week echt. Denk dat jij dat laatste hebt?

Ik ga vanmiddag beginnen.. durf het niet zo aan de eerste keer als ik naar school moet.. Ik heb een tijdje Oxazepam geslikt tegen angstaanvallen en daar werd ik in het begin ook helemaal niet goed van.. Dus maar ff veilig thuis starten ermee. Ja

De mensen die Ritalin slikken: Moeten jullie het je hele leven elke dag? Of alleen als je voelt dat je het echt nodig hebt? Hoe werkt dat..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:40

Ik heb inderdaad een proef gehad met 10, 15, 20 en placebo. Alleen was ik na 2 weken zwanger, dus ik heb alleen maar 15 en placebo gehad Nagelbijten / Gniffelen

Maar goed, toen was het ook al duidelijk.

Ik zit nu op 4x20, maar de bedoeling is dat ik het ga slikken als ik het nodig heb.

Ik wil alleen komende dinsdag (dan mag ik weer naar de psycholoog) even in conclaaf of ik toch niet beter over kan gaan op concerta omdat ik toch wel last heb van rebounds.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:48

Ja dat vind ik eng idd, dat het slecht is voor ongeboren kindjes. Want dan zal het voor mensen zelf ook wel slecht zijn.. Nagelbijten / Gniffelen

Voel je je raar als je dat spul voor het eerst gebruikt of niet? Je krijgt er toch geen hallucinaties van ofzo hè. Nagelbijten / Gniffelen Dat had ik van die Oxazepam de eerste keer.. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:52

Ik kreeg een geen hallucinaties van, maar dat zal voor iedereen anders zijn.

Voor ongeboren kindjes is trouwens heel veel slecht hoor. Zo'n beetje het enige dat je mag hebben als je zwanger bent is paracetamol. Ibuprofen is al uit den boze, en da's nou niet echt slecht voor je in normale doseringen. Knipoog

Dus maak je daar maar niet al te druk om.

Ik voelde me wel raar ja, maar voornamelijk omdat ik me zo normáál voelde! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:56

Haha okee! Ja dat is ook zo idd.. Pff toch heb ik het niet zo op medicijnen. Nagelbijten / Gniffelen Maar dat komt ook vooral door die hallucinaties van die Oxazepam toen. Maar dat schijnt in Amerika ook gewoon drugs te zijn. Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:03

Ritalin valt ook onder de opiumwet Knipoog je mag het ook niet zomaar meenemen op vakantie, altijd even bij de apotheek een medicijnenpaspoort vragen. Ritalin, vooral gecombineerd met drank, schijnt bij 'normale mensen' het effect van speed te hebben..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 10:05

Okee. Nagelbijten / Gniffelen Ja je mag geen alcohol erbij idd! Dat werd me heel duidelijk gezegt. Dat was ook met die Oxazepam zo idd.

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:05

Nou ik heb de eerste dag concerta gebruikt.
Ging eigenlijk heel goed. Ben wel iets rustiger voor mijn gevoel maar scheelt niet heel veel .

Wel had ik tegen het eind van de middag een uur dat ik helemaal zat te trillen alsof ik zon zenuwkriebel heb zeg maar. Maar dan in mn armen en mn benen.
Had een blaadje op mn schoot liggen en die trilde alle kanten op.

Ben lang HA geweest en heb gelukkig geen gordelroos.. Hij denkt een allergische reactie op een insect ook al geloof ik dat niet echt maar het was in ieder geval zeker geen gordelroos want dat blijft aan een kant van je lichaam en ik heb het aan beide... Mag dus gewoon gaan stagelopen.

Ook maar meteen een doorverwijzing aangevraagd voor de reumatoloog om op fibromyalgie te testen dus ben heel erg benieuwd! Maandag maar bellen voor een afspraak.

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:36

Fijn dat je eerste dag goed verliep!
Dat trillen had ik in het begin ook best erg, maar dat is nu helemaal over.
Mijn dosis is al wel verdubbeld (slik nu 36 mg) en heb helemaal geen bijwerkingen meer. Maar de echte rust is er ook nog niet...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:39

Ok ja dat trillen stond helemaal niet bij de bijverschijnselen dus vond het al vreemd maar dat is dan dus niet...

Yoshimi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:55

Concerta heeft invloed op je hart en bloeddruk enzo. Ik denk dat het daarvan komt. Ik had de eerste week ook wat hardkloppingen bij. Heb je daar geen last van?

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-08 19:58

Nee mn hart heb ik eigenlijk nog niks aan gevoeld.
Heb alleen het gevoel alsof mn maag leeg is maar dit wordt gelukkig langzaam al minder.