Dat buikje voor de bikinitijd weg! Hoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maris89

Re: Dat buikje voor de bikinitijd weg! Hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 11:31

Nathalie schreef:
Zegt dat vrouwtje dus gewoon ook wanneer je wat rustiger aan moet doen etc?
Hardlopen is bij mij echt een ramp, ik hou 't misschien 10 meter vol en dan heb ik al een knalrode kop. Clown Heel raar, want de crosstrainer en bijv skeeleren houd ik een heel stuk langer vol. Nagelbijten / Gniffelen

Ja Ja . Je hoort precies wanneer je moet rennen (ze zegt lopen) en wanneer je mag wandelen. Tussendoor hoor je ook nog wat hippe muziek.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:13

Ik heb net gezien dat het weldegelijk mogelijk is om een platte buik te krijgen zonder fitness oid (bespiering heb ik het niet over maar iig dat er niet overal vet uitpuilt).

Ik ben namelijk al sinds begin dit jaar op dieet, gaat dan wel niet zo snel, maar begin wel steeds meer te zien dat mijn buik bijna plat is. Nog ietsjes, denk 2 kilo en dan mag ik mezelf voor het eerst in mijn leven plat noemen.

(natuurlijk, de eerste 10 kilo gingen van mn kont af XD).

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:16

Bij mij is het niet dat ik lichter wil worden want dan zou ik te licht worden Knipoog
maar gewoon het moet strakker Lachen

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 12:19

gett schreef:
Bij mij is het niet dat ik lichter wil worden want dan zou ik te licht worden Knipoog
maar gewoon het moet strakker Lachen

ik was wel gewoon te dik Clown, dacht ook altijd dat ik er totaal geen aanleg voor had.
Omdat elke kilo die ik afviel helemaal niet van mijn buik afging, maar van mijn benen+kont. Clown

LittleKathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:50

_Tessaa schreef:
Van sporten krijg ik altijd energie, word er lekker wakker van. Lachen
Ik ga ook niet snoepen, alleen water drinken, extra sporten.
Dan komt het wel goed!

Heb ik idd ook! Soms heb ik geen zin dan ben ik moe maar dan doe ik het toch daarna even lauw/koud douchen en ik voel me weer helemaal fit!

lovelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 13:55

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:02

jeetje wat een goede site zeg Haha!
moet ik maar even onthouden die oefeningen want die moet ik echt doen Bloos

aam_mic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 15:31

die site is echt goed! Ik ben al elke avond bezig, kan ik gelijk deze oefeningen er aan toe voegen!

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:00

kheb die site even in mn profiel gezet zo kan ik em telkens weer vinden Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 16:05

Is fijne site ja Ja.

Ash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 17:06

Zeker een goede site. Heb hem gelijk opgeslagen

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 18:41

*slaat bovengenoemde site ook op*

tja, ik moet er nu ook echt aan gaan geloven Bloos
over 12 weken ga ik op vakantie, en dan moet die buik gewoon strak zijn! En en moeten ook echt wel wat kilootjes af... nu écht Haha!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 21:48

Die site is zeker handig! Ja

(Ik moest btw wel heel hard lachen om wat er bij oefening 8 staat; "De bilspieren aanspannen kan ook prima tijdens het koken of een lange treinreis." Goed, hier begon ik dus beelden bij te zien. Huilen van het lachen )

Bij mij gaat het trouwens heel erg goed! Ondanks dat ik op stage nu weer een tompouce kreeg aangesmeerd Vingers aflikken ben ik alweer bijna 3 kilo lichter! Haha! Helaas ben ik er nog niet strakker van geworden. Clown Eigenlijk moet ik gewoon zwaarder worden.. spieren wegen immers zwaarder dan vet! Haha!

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-08 22:35

hihi ik krijg morgen ook een oranjetompouce op mijn werk. Sterker nog, ik heb ze zelf besteld Huilen van het lachen
maar vandaag goed gesport. Sinds kort ben ik van de fitness en het helpt echt! Steps-les ben ik weer vanaf gestapt, ik kan de pasje niet onthouden. Had ik 10 jaar geleden ook al last van, maar dacht doe weer een poging. Stond daar onwijs om mezelf te lachen ROFL
Nog maar drie weekjes voor mijn vakantie! Als ik trouwens bruiner ben (nu zonnebank) lijk ik optisch ook slanker!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 07:33

Vraagje, heb ik uberhaubt kans dat er iets gaat veranderen binnen nu en 6 a 7 weken? Bloos Of kan ik dat maar beter vergeten.... Clown

Ik voel me wel al wat 'slanker' maar dat komt vooral omdat ik probeer mezelf aan te leren mijn buik wat in te houden. Clown
Ik had vroeger altijd een blokjes buik dus had mn buik altijd ontspannen, en dat deed ik nu nog steeds, terwijl ik dan dus 3 maanden zwanger lijk. Clown (ja serieus, die vragen kreeg ik geregelt... Clown )
Dus nu houd ik mn buik de hele dag wat aangespannen, en dan valt t al een hele hoop mee.
Maar in bikini zie je dat buideltje vet nog steeds. Clown

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:13

In 6 a 7 weken kan er veel gebeuren hoor! Alleen dan moet je er wel meer aandoen, vooral minder eten, veel cardio in combinatie met buikspieroefeningen, als je namelijk alleen buikspieroefeningen doet dan zet je het vet eventueel wel om in spieren, maar zal je buik niet dunner worden!
Je buik de hele dag aangespannen houden is ook erg goed!

Maar in 6 weken kan er heeeeeeel veeeel veranderen als je er een hoop voor doet Tong uitsteken!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 11:39

bij mij is het niet eens zozeer m'n buik, maar ik heb echt van die 'lovehandles' die boven m'n broek uitpiepen. Zijn daar ook oefeningen voor Nagelbijten / Gniffelen of is dat echt alleen met cardio weg te krijgen?
Vandaag is ook alweer zon slechte dag, toch wat alcohol drinken vanmiddag, slecht eten Bloos moet mezelf echt een schop onder m'n kont gaan geven Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:06

mazzel-meid: schuine buikspieren trainen, daarmee heb je ze het makkelijks weg. Lovehandles zijn heel lastig weg te krijgen maar het kan wel.

Ik doe nu elke ochtend 150 buikspieroefeningen en 's avonds ook nog. Dit verdeel ik in 50 recht, 50 rechts en 50 links; resultaat wordt al een beetje zichtbaar. Dit in combinatie met 1 uur steppen als cardiotraining en 13 minuten op de Leg Magic als krachttraining. Lachen En natuurlijk een goed dieet erbij (SB met eigen variatie erin).

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:50

Deze vraag heb ik vaker gehad en zet het antwoord hier weer even neer omdat er toch veel behoefte aan is.

Om vetten en de lovehandles kwijt te raken moet je veel aan cardio doen, dus hardlopen, fietsen, touwtje springen, flink dansen in de discotheek (haha helpt ook!), 100x de trap op en af lopen, roeien, enz en dat een paar keer per week. Je kan tal van buikspieroefeningen doen (moet je ook doen natuurlijk om die spieren beter te maken) maar het beetje vet wat daar zit moet eerst weg anders zal je nooit een strakke buik krijgen. Als je dat echt goed doet dan zal je zien dat het vet gaat verdwijnen!

Voor cardio is zeer veel energie om dit vol te houden en hiervoor worden allerlei stoffen in je lichaam gebruikt. Deze zijn snel op als je bijvoorbeeld twee uur na het middag of avondeten (lees bijna lege maag) cardio gaat doen. Je lichaam neemt op dat moment de vetten op omdat er verder geen voedingstoffen meer in het lichaam aanwezig zijn. De vetten zorgen dus voor de benodigde energie en hierdoor zullen je vet-reserves verdwijnen.

Het belangrijkste element van het kwijtraken van vet is het stoppen met eten van suiker.
Eén van de belangrijkste punten waar je wel op moet letten, is dat je iedere dag genoeg eet. Jezelf uithongeren is geen goede manier om het overtollige vet af te schudden. Je spieren hebben namelijk wel voedingstoffen nodig om te herstellen en groeien.

Dus dames flink aan de cardio en elke dag wat buikspieroefeningen en dit minimaal 3 maanden volhouden dan krijg je zeker een platte buik!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:53

dus ik kan beter een paar uur na het eten gaan hardlopen, dan dat ik 's ochtend gelijk uit bed op een lege maag ga joggen? (merk dat het 's ochtends op een lege maag ook wat minder gaat)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:58

Op lege maag heeft je lichaam helemaal geen directe voedingsstoffen.. je moet érgens de energie vandaan halen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:59

Nou ja, het joggen op een bijna lege maag is wel goed. Er zijn weinig voedingsstoffen aanwezig in je lichaam en daarom wordt er dus een beroep gedaan op je vetten! Maar je moet wel de energie hebben om te joggen! Wat ik dus idd doe is dus eten, twee uren wachten en dan hardlopen bijvoorbeeld. Zo heb ik het maandenlang gedaan en het is gelukt, een gespierde buik en geen vet!

shron_silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 13:04

Ik heb al 22 km gewielrend vandaag ROFL

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:06

Bedankt voor je tips missfitness! Erg handig! Haha!

Ik wil er ook absoluut iets aan doen. De tijd ontbreekt soms alleen door werken, paard etc.
Vanmiddag heb ik 30 minuten gerent. En ik wil toch wel proberen om dat elke dag te gaan doen..

Je kunt dus juist het beste rennen op een 'lege' maag als ik het goed begrijp? Dus dat je echt je vetreserves op gaat 'rennen' ipv het eten wat je net naar binnen gewerkt hebt. Clown

En heb je toevallig ook nog tips wbt eten? Clown Sorry ik ben er errug slecht in, maar ik wil echt een plat buikje als ik op vakantie ga! Zoals ik hem vroeger had, brrrr.. Huilen Bloos

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:42

Hallo allemaal!

Ik wil ook weer graag wat afvallen!! Bloos
Ik ben eigelijk altijd al aan de zwaardere kant geweest..
Ik zat hier op bokt eerst op een ander topic, maar hier werd iedereen zo chagarijnig.. en vatte bijna iedereen alles verkeerd op!
Is het goed dat ik hier mee praat?

Groetjes AprilSchat