Welshcobfan schreef:Het: stukje relatie onderhoud.
Wat bedoel je daar precies mee? Hoe zie jij dat?
Citaat:
Geen vooruitgang, omdat ze geen goede therapie meer hebben voor hem omdat alles gericht is op kinderen.
Ik bedoel niet waarom zij geen goede therapie kunnen bieden, ik bedoel: wat voor vooruitgang zou je nog verwachten, op welke gebieden, in welke richtingen?
Citaat:
Deze psychiater moet hem doorverwijzen omdat hij dan samenwerkt met de nieuwe psychiater als overgang zeg maar omdat mijn vriend en veranderingen niet samen gaat... Dus dat wil ook zeggen dat ik mijn vriend er niet toe kan bewegen om helemaal weg te gaan bij die psychiatrie en iets compleet nieuws te zoeken....
Wat vindt je vriend er zelf eigenlijk van? Waarom neemt hij de mening van de psychiater nog serieus?
Wat mij uiteindelijk belangrijk lijkt is dat, hoewel psychologen, therapeuten, familie en vrienden best kunnen aanmoedigen, richting helpen bepalen en uitvoeren, er maar 1 persoon ter wereld is die beslissingen kan nemen. En dat is hijzelf. Ik vind dat in jouw weergave van de situatie deze keuze wat ondergeschoven wordt. Ik snap dat wel, maar als je er echt mee zit denk ik dat je beter je eigen situatie aan kunt pakken dan hem te dwingen in een richting waar hij eigenlijk niet voor kiest. Ontwikkelen betekent ook: fouten maken, zelf de verantwoordelijkheid nemen en kiezen. En dus ook de mogelijkheid geven om niet te kiezen.
Dus je moet ook uitkijken dat jij daarin niet te sturend wordt, want juist daarmee ontneem je de ander de kans om dat zelf te doen.
Citaat:
En het voelt ook vreemd hoor om als volwassen in de wachtkamer tussen de kinderen te zitten, vooral als de receptioniste aan je vraagt naar je kind

Voor wie voelt het vreemd: voor hem of voor jou?