Meer mensen met burn out/overspannen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eekhoornerik

Re: Meer mensen met burn out/overspannen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 14:58

@staroo: ik heb dezelfde afkick verschijnselen gehad toen ik stopte met seroxat. Misselijk, overgeven, duizelig, ziek echt heel ziek en beroerd.
Ik red het ook niet zonder medicijnen, slik nu antipsychotica en antidepressive en ook nog eens slaappillen...durf niet meer van de medicijnen af.

Ik heb echt het idee dat ik gek aan het worden ben, ik heb geen doel meer, geen uitzicht meer. Woon maar bij mijn moeder in dat kleine huisje en heb geen perspectief.

De muren komen op me af...ik trek het echt niet langer. Ik ben dus niet moe, maar verveel me dood. Echter heb nergens zin in. Lezen niet, rijden niet, niets interesseert me. Mijn uiterlijk verwaarloos ik ook. Ik ben gewoon apatisch. Weet me echt geen raad met mezelf, word echt gillend gek en wil opgenomen worden want ik trek het niet meer. Soms wil ik dood, weet niet meer wat ik met mijn leven aanmoet.

Gister op het werk geweest, gesmeekt of ik weer aan de slag kon voor een paar uur per week maar ze willen eerst dat ik helemaal weer beter ben. Echt de muren komen op mij af en ik word gillend gek...

@staroo: word jij ook zo vlak van die medicatie die je hebt?

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:25

Nee ik word juist helemaal niet vlak van de medicijnen, ik was vlak, apatisch en had last van angst- en paniekaanvallen zonder medicijnen, voor mij is het een vooruitgang geweest. Ik heb ook slaappillen maar die wil ik zo weinig mogelijk innemen en nu met medicatie kan ik er goed mee overweg en ken mijn lichaam zo goed dat ik slaapmiddelen kan nemen op "gevoel". Seroxat wil ik niet meer, daar groeide ik van dicht, ik heb wel het geluk dat ik mensen heb waar ik mijn verhaal bij kwijt kan. Heel vreemd dat je niet een paar uur op je werk kan zijn, dat is voor jou misschien wel een soort van medicijn, maar dan moet je contact opnemen met de bedrijfsarts en zeggen dat je dat graag wil, die kan dan wellicht wat voor je betekenen. Je moet ook niet denken dat een opname de ideale methode is, zelf heb ik er ook wel om gevraagd maar achteraf zeg ikdat het gewoon een vlucht uit de werkelijkheid is. Mijn week is bijzonder goed gevuld en dat is ook mijn redding. Tijdens mijn werk heb ikeen bewoonster begeleid die zwaar psychotisch werd een aantal malen per jaar en die kreeg regelmatig een depot antipsychotica toegediend, dat is werkelijk het allerlaatste wat ik zal nemen, want dan ben je alle oog voor de realiteit kwijt en leef je als een zombie. Dat heb ik van zo nabij kunnen meemaken zo'n leven gun ik niemand en de persoon in kwestie die was er ook diep ongelukkig door, meer down dan up en maar suffen de hele dag, nee zo wil ik niet worden. Wat dat betreft ben ik erg tevreden over mijn medicatie en rijd er ook mee auto, bereid me er wel op voor en spreek mezelf ahw toe van goed opletten, want ik rijd stukken van 230 km in één ruk, op zich gaat dat prima en toen ik niks slikte kwam ik er als een wrak uit, ik ben er zelfs letterlijk uitgesleept en ging meteen door mijn hoeven toen ik ernaast stond, volkomen onverantwoordelijk en nu met med. red ik het prima.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 15:48

vlak, apatisch en had last van angst- en paniekaanvallen..ff geqouted Tong uitsteken...heb ik ook. Veel dingen boeien me niet meer, dingen die ik normaal echt niet zou willen missen..maakt me nu niet uit.

Net de stad ingeweest, nou dat kostte me moeite..zweet op de rug en me zelf dwingen in de rij voor de kassa te blijven staan. Nu bekaf..

Mijn huisarts raadde antidepressieva aan..verslavende werking viel mee zei ie en bijwerkingen ook..ervaringen mee?

Wat vervelend Laetitia..kun je ook niet een paar uur terecht ergens op vrijwillige basis ofzo?

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 19:58

Ach gut

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:31

Jeetje Laetittia, dat valt niet mee Boos!

Hier ggaat t ook al zo fijn:

Heerlijk dagje gehad eigenlijk, maar ik heb echt een suf vriendje:

Dit is al de 2e keer dat ie 's avonds laat wil komen aanzetten!

Morgen vroeg om 7 uur moet ik opstaan, wilde vroeg naar bed daarom.
Morgen is al druk genoeg, net als vandaag was.
Met veel moeite geregeld dat mn moeder het goed vond dat ie hier kwam slapen, zou hier om 9 uur zijn.
Om half 9 was ie nog in EHV, en hij zei ook niet dat t later werd. (dik een uur rijden).
En nu is ie er dus nog niet.
Ja, hij kon er om half 11 zijn

Godverkut zeg.

En dan zegt ie ook nog: "Heb ik dus voor niks gehaast.."

Dit helpt ook niet echt mee met het beeld wat mn moeder van hem krijgt, en voor mijn overspannen zijn.

Ik ga niet weer een jankbui krijgen alleen om dit heb ik besloten.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 10:12

Goed zo! Afspraken zijn er om aan gehouden te worden en tenminste in jouw-onze toestand eigenlijk.

Succes met je wedstrijd!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 13:58

Ik zit op internet eens te zoeken naar info over medicijnen en kom toch wel wat andere dingen tegen dan mijn huisarts zei.

Volgens hem was het niet verslavend, je moest het wel ff afbouwen..maar verslavend nee.

Bijwerkingen vielen wel mee..op internet lees ik andere verhalen.

Word je er niet te afhankelijk van? Dat als je stopt je weer terug bij af bent? Ik vond mijn huisarts er wel erg makkelijk over doen..ik vroeg of het geen rotzooi was..nou ja, zijn geen smarties maar half Amerika zit eraan..

Ik wil geen suf verslaafd iemand worden..maar zo gaat het ook niet..moeilijk.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 15:19

En dat las ik dus ook allemaal op internet, vlak, bijwerkingen etc.
Ik was echt zowat doodsbang geworden.

Toch besloten medicijnen te nemen, 3 dagen een beetje vreemd gevoeld maar meer niet.
Bij mij is de kans wanneer ik stop juist kleiner dat ik het ooit nog terug krijg.

Maarja ookal zou ik het voor altijd moeten slikken vind ik dat niet erg, maar als je zwanger wilt worden moet je wel stoppen en daar ben ik tegen die tijd wel bang voor om dan te stoppen. Toch 9 maanden zonder medicatie.

Ik heb ook geen vlak gevoel, dat had ik juist voorheen.
Ik slik maar 5mg dus tsja das bijna niks

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 16:03

Zal begin van de week eens terug naar de dokter..maar in ieder geval bedankt voor je berichtje!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:10

Hoi is 't goed dat ik me hier ook meld?

Ben al zo'n 5 jaar aan paroxentine(ook wel seroxat).
Slik sinds een paar maanden nu een halve.
Had nog niet echt last van afkickverschijnselen ofzo.
Maar nu had ik vorige week buikgriep en kwam die halve pil er natuurlijk ook weer uit(sorry niet zo smakelijk Bloos )
En nu voel ik me de laatste paar dagen zo vaag; afwezig,huilbuien om niks,nergens meer zin in hebben,moe zijn,niet kunnen slapen,hartkloppingen...
Het is net alsof ik me weer zo voel als toen 5 jaar geleden vóórdat ik aan die antidepr. ging..
Lijkt net of ik weer overspannen ben ofzo..
Of komt 't door die griep?
pff baal er zo van,zit deze week zowieso in de ziektewet,omdat ik me ook nog wat slap voel vanwege die buikgriep vorige week, ben ook wat afgevallen..
Meer mensen die nu griep hebben/net gehad, en zich ook zo voelen?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 15:13

En zit me dan ook nog druk te maken ivm m'n werk; werk bij de thuiszorg, en moeten zelf dan voor inval zorgen, wat niet altijd makkelijk is.. en denk aan m'n paardje waar ik al een week niet ben geweest(staat op pension,dus die word wel goed verzorgd,maar toch..)
Sorry moest 't gewoon ff kwijt Haha!

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 17:55

Ah..aangenaam, ik had ook buikgriep,,bah!

Voelde me daarna ook oliebol, maar medicijnen gaan er mee uit he?

Ik moet morgen naar dokter voor die AD..maar juist nu heb ik een opleving..zul je net zien.

Had jij ook rare bijwerkingen toen je begon? En erge klachten ervoor?

Dit weer helpt ook zeg, lekker zonnetje!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-08 18:10

Pinacolada schreef:
Ah..aangenaam, ik had ook buikgriep,,bah!

Voelde me daarna ook oliebol, maar medicijnen gaan er mee uit he?

Ik moet morgen naar dokter voor die AD..maar juist nu heb ik een opleving..zul je net zien.

Had jij ook rare bijwerkingen toen je begon? En erge klachten ervoor?

Dit weer helpt ook zeg, lekker zonnetje!

ja ik had hele vage bijwerkingen; net alsof ik in 'n droomwereldje leefde,beetje zweverig gevoel(heb ik nu ook trouwens) niet scherp kunnen zien.. moe..
tja nog wel meer eigelijk..

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:18

Ik moet straks weer naar de bedrijfsarts.
Om te vertellen hoe het met me gaat.
Tja dat is per dag heel verschillend.
Ik heb alleen oxacepam gehad maar die zijn op.
En nu moet ik het zonder doen.

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 09:40

Ik zal zo naar huisarts..beetje zenuwachtig..

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 10:12

Succes bij de artsen allebei!

Ik wilde me ziekmelden vanmorgen eigenlijk, maar toch niet gedaan want ik heb t geld wel hard nodig.
Vanmiddag een partij van 80 mensen op het werk, en ik ben waarschijnlijk de enige die bediening doet.
Mn baas zou helpen maar ik weet hoe dat gaat...die doet geen fluit en gaat msnen. Stoom uit je oren
Nou deze keer dus mooi niet.
Ik heb me voorgenomen dat ik me niet ga haasten of stressen als hij niks doet.
Tis zijn bedrijf en daar mag hij zelf ook energie in steken.
Moet van half 2 tot tien werken, en ik blijf ook geen seconde langer!

Gelukkig ben ik vanaf morgen weer 4 dagen vrij.

Nou, ik ga naar stal, met de pony tutten en wandelen Lachen
Het is echt gruwelijk lekker weer trouwens!

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:48

Pinacolada schreef:
Ik zal zo naar huisarts..beetje zenuwachtig..

succes bij de dokter,als je nog niet geweest bent Knipoog
laat je even horen hoe 't gegaan is?

Durante

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 11:54

BarbaLala schreef:
Succes bij de artsen allebei!

Ik wilde me ziekmelden vanmorgen eigenlijk, maar toch niet gedaan want ik heb t geld wel hard nodig.
Vanmiddag een partij van 80 mensen op het werk, en ik ben waarschijnlijk de enige die bediening doet.
Mn baas zou helpen maar ik weet hoe dat gaat...die doet geen fluit en gaat msnen. Stoom uit je oren
Nou deze keer dus mooi niet.
Ik heb me voorgenomen dat ik me niet ga haasten of stressen als hij niks doet.
Tis zijn bedrijf en daar mag hij zelf ook energie in steken.
Moet van half 2 tot tien werken, en ik blijf ook geen seconde langer!

Gelukkig ben ik vanaf morgen weer 4 dagen vrij.

Nou, ik ga naar stal, met de pony tutten en wandelen Lachen
Het is echt gruwelijk lekker weer trouwens!

Het is echt lekker weer!
Ik zit nu ff in de ziektewet dus mag nu ff niet van huis weg..
Zat in de ziektewet wegens die buikgriep,maar daar heb ik op dit moment geen last meer van,nu alleen nog beetje draaierig,wazig zien(tja beetje vaag maarja) maar dat komt vast omdat ik die antiderpr. had uitgespuugt vorige week...
Misschien dat ik a.s vrijdagmorgen weer ff ga werken,hoef maar 3 uurtjes..
(zie er gewoon tegenop om de deur uit te gaan,maar als ik zo door blijf gaan krijg ik nog euhh straatvrees ben ik bang Bloos )

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 12:49

Nou..ik ben weer thuis.

Gesprek gehad, kan met hem 10x beter praten als met de psych. Medicijnen voorgeschreven gekregen en moet er nu elke 2 weken heen voor controle..krijg die dingen morgen. Ja en qua bijwerkingen kon hij weinig zeggen omdat die per persoon erg verschillen..maar vind het moeilijk wanneer te beginnen..komt me nooit uit als ik die bijwerkingen lees Tong uitsteken.

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:16

Ik ben gisteren bij de arbeidsdeskundige van de UWV geweest. Die waar de uitnodiging te laat voor binnen kwam. Overigens een heel aardige meneer, nou mooie boel is dat, ik moest mijn inkomensgegevens meenemen en dat had ik dus ook braaf, maar zoals ik ben tijdens mijn ziektebeeld ik lees alles half: er stond van 2006 in de brief en ik presteer het om van 2007 mee te nemen! Schaamde me dood, hij vond het geen probleem want ik sta al jaren stil met mijn salaris en het is nog gelijk aan 2003. Maar ik nam aan van 2007 omdat ik in 2007 ziek ben geworden en in 2006 ook wel maar ik heb daartussen wel weer officieel gewerkt. Voor de keuringsarts heb ik een hele parij invulwerk gedaan en ben in sept. 2007 door har beoordeeld en daar weet ik achteraf bijna zeker van dat het over 2007 ging en dan zit ik nu ook nog met die pols die nooit meer 100 % zal worden dus ik word weer opnieuw opgeroepen, om mijn verdiencapaciteit te beoordelen. Daar snap ik ook niks van. Huidige salaris - salaris van wat ik nog zou kunnen doen = omgerekend een aantal procenten en dat is bij mij 25/35%, maar betekent dit nu dat ik voor zoveel procent arbeidsongeschikt word of is dat wat ik nog zou kunnen werken. Wie weet er iets van?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:22

Ik kan je er niet bij helpen..klinkt behoorlijk ingewikkeld..

Die medicijnen..is toch maar 1 soort en vrij standaard? Kon het niet meteen meenemen want moest nog gemaakt worden en toen zei vrouwtje apotheek dat ene soort wel klaar was en anderee niet...nou ga morgen maar eens goed op doosje kijken of ik niet voor een ander word aangezien Vork

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:35

Je hebt heel veel verschillende soorten AD.
Ik verwacht dat je Seroxat krijgt. Hoeveel moet je nemen? Waarschijnlijk de eerste week 5

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:36

20 mg per dag..= 1 tablet geloof ik..en dan na 2 weken terugkomen.

Maar dat spul is toch allemaal kant en klaar?

Ik dacht iets met een P..per..aa...?? zoiets..

staroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:51

Hoe bedoel je één soort medicijnen? De medicijn die ik krijg kan bestaan uit div. procenten werkzame stoffen. Vanaf 37.5 mg. t/m 150 mg. of handiger gezegd een lichtere soort en een zwaardere soort, maar medicijnen klaarmaken: het is toch geen medicijnvrouw waar je komt? Eéntje die nog werkt met vijzels, potten, toverdrankjes en weet ik wat nog meer. Raar hoor, misschien bedoelt ze dat jouw medicatie niet in voorraad was want het zijn gefabriceerde medicijnen afkomstig uit de farmaceutische industrie.

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-08 16:55

Paroxetine?
Mijn tabletten waren 10mg per stuk. Ben sowieso over gegaan op een drankje aangezien ik geen pillen kan slikken en dus elke keer die pillen in stukken moest knippen.

Mijn drankjes zijn nooit op voorraad, duurt een dag