Edelstenen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miska

Re: Edelstenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 10:03

Ik reinig mijn stenen ook geregeld naar gevoel, maar je hoeft niet persé alle stenen in de volle maan op te laden hoor.
Je kunt ze ook in een amethist geode leggen, of op een bergkristal cluster`en op een schaaltje met hematiet.
Ook kun je ze magnetiserend opladen met je handen, mits je dat kunt uiteraard.
Ik gebruik een combinatie van opladen zoals hierboven beschreven, behalve met die hematiet op 1 of andere manier heb ik daar niks mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:04

Ik heb altijd begrepen dat hematiet juist ontlaadt? Ik leg ze meestal in de volle maan. Meestal pendel ik hoe vol ze nog zijn.

Miska

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 14:30

Ja, sorry klopt!
Ik bedoel ook magnetiet! Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-08 16:32

Miska schreef:
Ja, sorry klopt!
Ik bedoel ook magnetiet! Bloos

daar laad ik mn stenen ook mee op, of in de volle grond, kan ook Lachen
Ik heb een keer een mosagaat verloren aan de volle maan, de kraters stonden
dr in Verdrietig

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 13:35

heb hier veel gelezen maar hoe weet je nu wat voor en welke steen je moet hebben?

vind het leuk om allerlei dingen te lezen over stenen maar hoe weet je dat je de juiste hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:19

moet je naar een winkeltje gaan en kijken, dan vol je t vanzelf

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 15:51

Er is altijd wel een steen die je aandacht trekt,maar hou hem thuis wel even onder stromend water want iedereen zit er aan.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 17:33

is er ook een steen voor meer zelfvertrouwen en minder zenuwen

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:10

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:14

dank je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:22

dasj_02 schreef:
is er ook een steen voor meer zelfvertrouwen en minder zenuwen

Let op een steen past niet zomaar bij ieder persoon, een steen kan bij de een werken en bij de ander zelfs schade aanbrengen.....Dus laat dit liever door iemand doen die hier verstand van heeft,
veel succes!!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:24

ik kan het aan men nicht vragen , zij is zo een steentjes type Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:26

Dat is fantastisch Dasj_02! Ben benieuwd wat er uitkomt!
Je kan ook zelf een steen uitzoeken, maar dan neutraal naar een winkel gaan en gewoon stenen in je hand nemen en kijken wat er door je heengaat.
Althans...als je daar gevoelig voor bent.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:29

ik zou eigenlijk niet weten wat je voelt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:32

Jekan een soort van sferen en energien voelen, althans...dat heb ik zelf. Ik kan bv heel beroerd worden van bepaalde stenen en bepaalde stenen heb ik weer een heel goed gevoel. Bij sommige stenen voel ik helemaal niets.

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 19:32

ik heb wel zo een verzameling van soorten steentjes

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-08 20:33

vaak kan je heel goed zelf een goede steen voor jezelf kiezen.

vetrouw op je intuitie!

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-08 17:20

en er zit een robijn tussen, maar waar ze steken Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 11:35

Ik ben gisteren bij het mineralenwinkeltje geweest en heb een chrysocolla uitgezocht. Ik moest voor de verzameling stenen gaan staan en mijn ogen dichtdoen en proberen te voelen welke steen het was voor mij. En deze steen werd het dus..
chrysocolla staat voor: vriendschap, stabiliteit, persoonlijke ontwikkeling etc en zo'n steen wilde ik ook juist.

Verder heb ik samen met mn beste vriendin 2 hartjes van edelsteen uitgezocht, die zijn van howliet en knalblauw, beetje turkoois achtig.

Waar ik wel benieuwd naar ben..is er ook een wetenschappelijke onderbouwing voor het stenen gebeuren? Ik hoop natuurlijk dat mijne werken, vind ze sowiso mooi.

Maar ik heb gelezen dat dit dmv frequenties werkt en de steen negatieve energie weg haalt omdat het een andere frequentie bezit. Maar alles wat je om je heen draagt, denk aan riemen, kleding, kettingen heeft toch ook een andere frequentie dan jezelf? Of zie ik dat nou verkeerd?
Kan iemand me een wetenschappelijke uitleg geven of is het echt een kwestie van " geloof " in deze dingen?
Uiteraard niet sarcastisch bedoeld maar gewoon pure intresse...

Edit; miss leuk om erbij te vertellen, maar de chrysocolla wordt af en toe heel warm als ik hem draag..terwijl de andere hangertjes aan mijn kettinkje dan een " normale" temperatuur hebben voor als je ze tegen je lichaam draagt. Vraag me af wat dat inhoudt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 12:41

dwaallicht schreef:
Ik ben gisteren bij het mineralenwinkeltje geweest en heb een chrysocolla uitgezocht. Ik moest voor de verzameling stenen gaan staan en mijn ogen dichtdoen en proberen te voelen welke steen het was voor mij. En deze steen werd het dus..
chrysocolla staat voor: vriendschap, stabiliteit, persoonlijke ontwikkeling etc en zo'n steen wilde ik ook juist.

Verder heb ik samen met mn beste vriendin 2 hartjes van edelsteen uitgezocht, die zijn van howliet en knalblauw, beetje turkoois achtig.

Waar ik wel benieuwd naar ben..is er ook een wetenschappelijke onderbouwing voor het stenen gebeuren? Ik hoop natuurlijk dat mijne werken, vind ze sowiso mooi.

Maar ik heb gelezen dat dit dmv frequenties werkt en de steen negatieve energie weg haalt omdat het een andere frequentie bezit. Maar alles wat je om je heen draagt, denk aan riemen, kleding, kettingen heeft toch ook een andere frequentie dan jezelf? Of zie ik dat nou verkeerd?
Kan iemand me een wetenschappelijke uitleg geven of is het echt een kwestie van " geloof " in deze dingen?

Edit; miss leuk om erbij te vertellen, maar de chrysocolla wordt af en toe heel warm als ik hem draag..terwijl de andere hangertjes aan mijn kettinkje dan een " normale" temperatuur hebben voor als je ze tegen je lichaam draagt. Vraag me af wat dat inhoudt?

op de patrimonium laan??
haha daar ben ik vaste klant, kom er elke week en koop ik zo onderhand de winkel leeg Haha!

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 16:51

Cinnepin schreef:
dwaallicht schreef:

op de patrimonium laan??
haha daar ben ik vaste klant, kom er elke week en koop ik zo onderhand de winkel leeg Haha!

Ja klopt, ik kom er ook wel vaker maar had hun nieuwe locatie nog niet gezien..eerder zaten ze in een kleiner winkeltje Lachen in de buurt van de wereldwinkel. Erg aardige mensen daar!

rissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:10

Dit topic ben ik nog niet eerder tegengekomen ondanks dat het al een tijdje loopt. Ik woon het grootste deel van mijn leven al in de edelstenenbuurt en vind edelstenen erg boeiend. Als ik kraampjes zie waar ze verkocht worden sta ik altijd even te kijken.
Toch weerhoud iets me ervan om er een te kopen en het voorgaande allemaal gelezen is dat niet onverklaarbaar. De juiste steen zat er gewoon niet tussen.
Daarom mijn vraag of iemand een goede winkel weet (in Noord Holland)?

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:14

kan een steen je meer zelf vertrouwen geven ????
welke is het dan ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:16

rissa schreef:
Dit topic ben ik nog niet eerder tegengekomen ondanks dat het al een tijdje loopt. Ik woon het grootste deel van mijn leven al in de edelstenenbuurt en vind edelstenen erg boeiend. Als ik kraampjes zie waar ze verkocht worden sta ik altijd even te kijken.
Toch weerhoud iets me ervan om er een te kopen en het voorgaande allemaal gelezen is dat niet onverklaarbaar. De juiste steen zat er gewoon niet tussen.
Daarom mijn vraag of iemand een goede winkel weet (in Noord Holland)?

Er zit er eentje in Krommenie, Wilhelminastraat 18 uit m'n hoofd. www.pendeltje.nl

En ook eentje in Schagen... Waar precies weet ik niet, en ben daar ook nog niet geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-08 17:19

@ Lilia kopt ja, hele aardige mensen