Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Miska schreef:Ja, sorry klopt!
Ik bedoel ook magnetiet!
dasj_02 schreef:is er ook een steen voor meer zelfvertrouwen en minder zenuwen
dwaallicht schreef:Ik ben gisteren bij het mineralenwinkeltje geweest en heb een chrysocolla uitgezocht. Ik moest voor de verzameling stenen gaan staan en mijn ogen dichtdoen en proberen te voelen welke steen het was voor mij. En deze steen werd het dus..
chrysocolla staat voor: vriendschap, stabiliteit, persoonlijke ontwikkeling etc en zo'n steen wilde ik ook juist.
Verder heb ik samen met mn beste vriendin 2 hartjes van edelsteen uitgezocht, die zijn van howliet en knalblauw, beetje turkoois achtig.
Waar ik wel benieuwd naar ben..is er ook een wetenschappelijke onderbouwing voor het stenen gebeuren? Ik hoop natuurlijk dat mijne werken, vind ze sowiso mooi.
Maar ik heb gelezen dat dit dmv frequenties werkt en de steen negatieve energie weg haalt omdat het een andere frequentie bezit. Maar alles wat je om je heen draagt, denk aan riemen, kleding, kettingen heeft toch ook een andere frequentie dan jezelf? Of zie ik dat nou verkeerd?
Kan iemand me een wetenschappelijke uitleg geven of is het echt een kwestie van " geloof " in deze dingen?
Uiteraard niet sarcastisch bedoeld maar gewoon pure intresse...
Edit; miss leuk om erbij te vertellen, maar de chrysocolla wordt af en toe heel warm als ik hem draag..terwijl de andere hangertjes aan mijn kettinkje dan een " normale" temperatuur hebben voor als je ze tegen je lichaam draagt. Vraag me af wat dat inhoudt?
Cinnepin schreef:dwaallicht schreef:Ik ben gisteren bij het mineralenwinkeltje geweest en heb een chrysocolla uitgezocht. Ik moest voor de verzameling stenen gaan staan en mijn ogen dichtdoen en proberen te voelen welke steen het was voor mij. En deze steen werd het dus..
chrysocolla staat voor: vriendschap, stabiliteit, persoonlijke ontwikkeling etc en zo'n steen wilde ik ook juist.
Verder heb ik samen met mn beste vriendin 2 hartjes van edelsteen uitgezocht, die zijn van howliet en knalblauw, beetje turkoois achtig.
Waar ik wel benieuwd naar ben..is er ook een wetenschappelijke onderbouwing voor het stenen gebeuren? Ik hoop natuurlijk dat mijne werken, vind ze sowiso mooi.
Maar ik heb gelezen dat dit dmv frequenties werkt en de steen negatieve energie weg haalt omdat het een andere frequentie bezit. Maar alles wat je om je heen draagt, denk aan riemen, kleding, kettingen heeft toch ook een andere frequentie dan jezelf? Of zie ik dat nou verkeerd?
Kan iemand me een wetenschappelijke uitleg geven of is het echt een kwestie van " geloof " in deze dingen?
Uiteraard niet sarcastisch bedoeld maar gewoon pure intresse...
Edit; miss leuk om erbij te vertellen, maar de chrysocolla wordt af en toe heel warm als ik hem draag..terwijl de andere hangertjes aan mijn kettinkje dan een " normale" temperatuur hebben voor als je ze tegen je lichaam draagt. Vraag me af wat dat inhoudt?
op de patrimonium laan??
haha daar ben ik vaste klant, kom er elke week en koop ik zo onderhand de winkel leeg
rissa schreef:Dit topic ben ik nog niet eerder tegengekomen ondanks dat het al een tijdje loopt. Ik woon het grootste deel van mijn leven al in de edelstenenbuurt en vind edelstenen erg boeiend. Als ik kraampjes zie waar ze verkocht worden sta ik altijd even te kijken.
Toch weerhoud iets me ervan om er een te kopen en het voorgaande allemaal gelezen is dat niet onverklaarbaar. De juiste steen zat er gewoon niet tussen.
Daarom mijn vraag of iemand een goede winkel weet (in Noord Holland)?