Wat vind jij van abortus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MamboBeach

Re: Wat vind jij van abortus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:09

tamorka schreef:
Er zijn zoveel redenen, waaroms zijn niet altijd uit de mouw te schudden, want ervaringen kun je tenslotte ook niet uit mouwen schudden. ER gebeuren dingen in het leven die je van te voren had nooit kunnen bedenken.

Nou, dan weet ik ook niet wat je ermee bedoeld.
Je zegt dat sommige mensen het niet kunnen houden maar je hebt geen argument?

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:09

daar zijn zoveel redenen voor te bedenken.

als ik kijk naar mezelf. mocht ik nu zwanger worden is het onmogelijk het kind te houden omdat ik andere mensen dan diep in de schulden steek . Ik zou heel graag een kindje willen, mijn vriend ook dus het zou welkom zijn voor ons. Maar ik kan andere mensen toch niet diep in de schulden laten zakken omdat ik (ongewenst) zwanger zou worden?
Daarom zeg ik voor iedereen zou het een andere reden hebben en daar kunnen mensen van buitenaf niet over oordelen

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:10

Waarom steek je dan andere mensen diep in de schulden?

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:11

MamboBeach schreef:
tamorka schreef:
Er zijn zoveel redenen, waaroms zijn niet altijd uit de mouw te schudden, want ervaringen kun je tenslotte ook niet uit mouwen schudden. ER gebeuren dingen in het leven die je van te voren had nooit kunnen bedenken.

Nou, dan weet ik ook niet wat je ermee bedoeld.
Je zegt dat sommige mensen het niet kunnen houden maar je hebt geen argument?

LEZEN. En nu vraagje alsnog van mij om een argument te bedenken?
MamboBeach schreef:
Waarom steek je dan andere mensen diep in de schulden?

Volgens mij weet jij overal een oplossing voor, voor elk probleem. Misschien moet je een website opzetten dat mensen met al hun problemen bij jou komen want jij weet immers wel een oplossing. Ook voor abortus.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:12

tamorka, ik vind het gewoon vaag en je toon mag ook wel wat vriendelijker.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:14

Ik ben niet vaag. Ik schrijf zoals het is. Meer is er niet te zeggen, heel simpel. En het irriteert me een beetje dat jij het niet begrijpt, vooral omdat ik vermoed dat je het niet WIL begrijpen, dat je totaal niet open staat voor abortus en de redenen die mensen ervoor hebben. Je veroordeelt al bij voorbaat. IN jouw ogen kan er geen goede reden bestaan.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:15

tamorka schreef:
Ik ben niet vaag. Ik schrijf zoals het is. Meer is er niet te zeggen, heel simpel. En het irriteert me een beetje dat jij het niet begrijpt, vooral omdat ik vermoed dat je het niet WIL begrijpen, dat je totaal niet open staat voor abortus en de redenen die mensen ervoor hebben. Je veroordeelt al bij voorbaat. IN jouw ogen kan er geen goede reden bestaan.

Ik probeer het juist te begrijpen, vervelend dat je het zo opvat!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:16

mijn vader heeft voor mij een zaak gekocht jan dit jaar. Ik werk 60 u per week. Mijn moeder werkt 2 dagen in de week.
personeel kunnen we nog niet betalen omdat we in de opstart zitten met heel veel kosten. We moeten het dus zelf allemaal doen. Als ik zwanger zou worden zal ik op den duur minder moeten gaan werken. Ik zou zelfs een tijd helemaal niet kunnen werken. mijn moeder kan onmogelijk alleen die zaak draaiende houden. Als de zaak failliet gaat zit mijn vader met ruim een ton schuld. Dat zou betekenden dat zijn eigen bedrijf failliet gaat want dat kan hij niet betalen. Dan zullen ze misschien zelfs hun huis moeten verkopen waar mijn vader al die jaren aan gewerkt heeft.
Dus hoe welkom het kind zou zijn het zou gewoon niet kunnen.

Mijn vader heeft vorig jaar ook duidelijk gezegt voor hij de zaak kocht dat ik de eerst komende jaren nog niet aan kinderen hoef te denken omdat dat gewoon niet kan. Als ik over een aantal jaar de zaak afbetaald heb hou ik meer geld over en kan ik personeel nemen. Dan zou ik dus aan een kindje kunnen gaan denken.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:20

Breitling, ik kan het me voorstellen wat je bedoeld.
Weet je, ik ben altijd zo 'bang' dat mensen achteraf zo'n spijt krijgen, ik ken namelijk vrouwen die abortus hebben laten plegen.

En ik ben niet voor abortus maar wat andere mensen doen moeten ze zelf weten, daar kan ik niet over oordelen.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:21

tamorka schreef:

Jij schijnt mij nogal goed te kennen, denk je...
Jij wordt boos op mij omdat ik jou "niet wil" begrijpen.

Beetje rare reactie vind ik.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:24

De verklaring van Breitling is zo'n situatie die je niet kunt bedenken, totdat je er voor staat. En dat kan een onverwachte maar goede reden zijn om niet zwanger te willen worden. Dat is wat ik bedoeld: een situatie die je niet had kunnen voorzien of had kunnen bedenken. EN zo zijn er dus vele redenen om over te gaan tot abortus. Dat is toch niet vaag?

Ieder mens leidt een ander leven, heeft andere motieven etc. Als je iemand niet kent, ken je ook niet diens situatie. En kun je dus ook niet bepalen of die persoon een onvoldoende goede reden had voor een abortus.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:26

Er zullen beslist mensen zijn die spijt krijgen. Maar er zullen ook mensen zijn die er geen spijt van krijgen. mensen waarbij het kind echt ongewild is zullen er niet zo snel spijt van krijgen denk ik. Als het kind wel gewenst is maar het niet kan zal het een stukje moeilijker worden. Maar ook dat is voor iedereen anders. Je kunt zoiets niet van te voren zeggen. Daarom maak ik me er kwaad om dat mensen zeggen het is moord of het mag alleen bij een verkrachting. Dat zijn mensen die niet nadenken

odetteke

Breitling schreef:
mijn vader heeft voor mij een zaak gekocht jan dit jaar. Ik werk 60 u per week. Mijn moeder werkt 2 dagen in de week.
personeel kunnen we nog niet betalen omdat we in de opstart zitten met heel veel kosten. We moeten het dus zelf allemaal doen. Als ik zwanger zou worden zal ik op den duur minder moeten gaan werken. Ik zou zelfs een tijd helemaal niet kunnen werken. mijn moeder kan onmogelijk alleen die zaak draaiende houden. Als de zaak failliet gaat zit mijn vader met ruim een ton schuld. Dat zou betekenden dat zijn eigen bedrijf failliet gaat want dat kan hij niet betalen. Dan zullen ze misschien zelfs hun huis moeten verkopen waar mijn vader al die jaren aan gewerkt heeft.
Dus hoe welkom het kind zou zijn het zou gewoon niet kunnen.

Mijn vader heeft vorig jaar ook duidelijk gezegt voor hij de zaak kocht dat ik de eerst komende jaren nog niet aan kinderen hoef te denken omdat dat gewoon niet kan. Als ik over een aantal jaar de zaak afbetaald heb hou ik meer geld over en kan ik personeel nemen. Dan zou ik dus aan een kindje kunnen gaan denken.

Hele logische reden Ja
Verder kan ik me voorstellen dat als je psychische problemen hebt, je relatie niet goed zit, je gezondheid te wensen over laat, of gewoon echt geen kinderwens hebt etc. een kind gewoon (op dat moment) echt niet uitkomt.

__Nathalie__

tamorka schreef:
De verklaring van Breitling is zo'n situatie die je niet kunt bedenken, totdat je er voor staat. En dat kan een onverwachte maar goede reden zijn om niet zwanger te willen worden. Dat is wat ik bedoeld: een situatie die je niet had kunnen voorzien of had kunnen bedenken. EN zo zijn er dus vele redenen om over te gaan tot abortus. Dat is toch niet vaag?

Ieder mens leidt een ander leven, heeft andere motieven etc. Als je iemand niet kent, ken je ook niet diens situatie. En kun je dus ook niet bepalen of die persoon een onvoldoende goede reden had voor een abortus.

ik had het niet beter kunnen verwoorden Haha!

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:27

Rock schreef:
Toen ik zwanger was van onze oudste was mijn moeder in het begin zó geschrokken dat ze ook riep dat ik 'het maar weg moest laten halen'.

Nu is mijn meisje bijna drie, en al zó wijs. Ze zit nu lekker d'r boterhammetje te eten en televisie te kijken. Tuurlijk, onze situatie was niet ideaal, ik was nog ontzettend jong, en financieel hadden we het niet breed.

Maar we redden het, en ik zou haar voor geen seconde willen missen.

Ik denk zelf dat mensen die het kind weghalen 'omdat ze het nu niks te bieden hebben' zichzelf gigantisch onderschatten. Want echt, ik ken niemand die het niet heeft kunnen redden.

Misschien in eerste instantie geen merk-kleding, geen nieuw wiegje, geen Mexx-kamertje of Bug-A-Boo... Maar onze twee meisjes zijn allebei ontzettend gelukkig, ze hebben te eten, en in het ergste geval eet ik zélf een boterham minder.

Ben ik het helemaal mee eens!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:27

tamorka schreef:

Maar zelf kom je er niet op en word je boos als ik ernaar vraag.
Misschien kun je voortaan even iets rustiger proberen te reageren.
Schreeuwen hoeft niet... Lachen

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:28

Breitling schreef:
Er zullen beslist mensen zijn die spijt krijgen. Maar er zullen ook mensen zijn die er geen spijt van krijgen. mensen waarbij het kind echt ongewild is zullen er niet zo snel spijt van krijgen denk ik.

Klopt. En dat maakt de beslissing nog moeilijker want je weet niet hoe het uit pakt. Je weet niet of je wel of niet spijt zult krijgen. Erger is als je spijt krijgt als je het kind gekregen hebt. Het klinkt onmogelijk maar het gebeurt.
Breitling schreef:
Als het kind wel gewenst is maar het niet kan zal het een stukje moeilijker worden. Maar ook dat is voor iedereen anders. Je kunt zoiets niet van te voren zeggen. Daarom maak ik me er kwaad om dat mensen zeggen het is moord of het mag alleen bij een verkrachting. Dat zijn mensen die niet nadenken

Precies!

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:30

MISTRAL94 schreef:
Rock schreef:
Toen ik zwanger was van onze oudste was mijn moeder in het begin zó geschrokken dat ze ook riep dat ik 'het maar weg moest laten halen'.

Nu is mijn meisje bijna drie, en al zó wijs. Ze zit nu lekker d'r boterhammetje te eten en televisie te kijken. Tuurlijk, onze situatie was niet ideaal, ik was nog ontzettend jong, en financieel hadden we het niet breed.

Maar we redden het, en ik zou haar voor geen seconde willen missen.

Ik denk zelf dat mensen die het kind weghalen 'omdat ze het nu niks te bieden hebben' zichzelf gigantisch onderschatten. Want echt, ik ken niemand die het niet heeft kunnen redden.

Misschien in eerste instantie geen merk-kleding, geen nieuw wiegje, geen Mexx-kamertje of Bug-A-Boo... Maar onze twee meisjes zijn allebei ontzettend gelukkig, ze hebben te eten, en in het ergste geval eet ik zélf een boterham minder.

Ben ik het helemaal mee eens!

maar dit is nog maar 1 van de vele redenen. Er zijn er nog zoveel meer en voor iedereen is de reden anders

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:30

MamboBeach schreef:
tamorka schreef:

Maar zelf kom je er niet op en word je boos als ik ernaar vraag.
Misschien kun je voortaan even iets rustiger proberen te reageren.
Schreeuwen hoeft niet... Lachen

Moet me even inhouden hier......

NATUURLIJK KOM IK ER NIET OP!!!!!!!
tamorka schreef:
Dat is wat ik bedoelde: een situatie die je niet had kunnen voorzien of had kunnen bedenken.

Lees je wel wat ik schrijf?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:31

Toch denk ik, dat als je een abortus laat plegen omdat je anders een probleem bezorgt aan andere mensen, zoals in het geval van Breitling bijvoorbeeld, dat je dat ontzettend op gaat breken.

Sterker nog, ik denk dat in zo'n geval, de kans vrij reëel is dat je door de stress en het verwerken van het verlies van een kindje dat eigenlijk heel welkom was geweest, je binnen de kortste keren met een burn-out staat, en tja... Probeer dán maar is 60 uur te werken.

Hiermee wil ik niet zeggen dat ik je keuze zou veroordelen, of dat ik vind dat je onzin uitkraamt hoor, want dat is niet zo.

Maar wat ik eerder zei meen ik wel. Ik weet niet precies wat voor bedrijf je hebt (ik meende te lezen iets van een zonne-studio en zo?) als het goed is ben je verzekerd in het geval van eigen ziekte. Dat hoop ik althans, want met een gebroken been ben je ook uit de roulatie.

En tja, wat ik heb gemerkt om me heen, is dat dingen uiteindelijk bijna altijd op hun pootjes terecht zullen komen, óók een probleem als het jouwe.

In het geval van geld tekort heb ik om me heen gemerkt dat mensen vaak een héleboel dingen krijgen, of te leen krijgen van vrienden.

Euh, de reactie die ergens boven stond, op mijn vorige post (ben even kwijt wie dat schreef), die zei dat ze het misschien wel zou kúnnen, maar niet zou wíllen om op een houtje te bijten... Dat kan ik me voorstellen. Ik had het ook niet over de mensen die het niet zouden wíllen, maar wel over de mensen die denken dat ze dat nooit zouden redden, en daarom hun kindje laten weghalen.

If there's a will, there's a way.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:31

Breitling schreef:
Er zullen beslist mensen zijn die spijt krijgen. Maar er zullen ook mensen zijn die er geen spijt van krijgen. mensen waarbij het kind echt ongewild is zullen er niet zo snel spijt van krijgen denk ik. Als het kind wel gewenst is maar het niet kan zal het een stukje moeilijker worden. Maar ook dat is voor iedereen anders. Je kunt zoiets niet van te voren zeggen. Daarom maak ik me er kwaad om dat mensen zeggen het is moord of het mag alleen bij een verkrachting. Dat zijn mensen die niet nadenken

Of juist wel. Knipoog

Nogmaals, ik ben ZELF TEGEN abortus maar wat iemand anders doet moet diegene zelf weten.
Het is voor mijzelf dat ik ertegen ben maar ik geloof dat mensen zo hun redenen (kunnen) hebben.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 12:40

ik denk dat dat iets te makkelijk gedacht is rock. Maarja zulk soort dingen zijn van te voren niet te overzien.

brendalevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:15

@breitling

Idd er zijn tal van redenen te bedenken,en niet iedereen krijgt spijt,ikzelf heb 6 jaar terug abortus gehad en tot op de dag van vandaag geen spijt gehad sta er 100% achter.Ik heb ook geen moment getwijfelt ik denk dat dat wel belangrijk is.
Bij twijfel zou ik het nooit hebben gedaan.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 13:25

Breitling schreef:
zonder een verwijzing van de ha kun je niet eens een afspraak maken dus dat is een beetje vreemd

Ik heb gewoon gelijk een afspraak gemaakt bij de abo kliniek, gewoon via de mail. Kreeg toen een datum gemaild, en als het niet uitkwam moest ik bellen. Ben er toen heen geweest, dan gaan ze met je praten, ik wilde graag weten hoever ik was, dus kreeg ik een echo. Toen kreeg ik nog een week de tijd om te bedenken wat ik deed. En het antwoord weten jullie onderhand wel. Haha!

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-07 13:46

ja zo is het inderdaad ook bij mijn zus gegaan.

ene... je hebt echt een lekker ventje Haha!