Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kyno schreef:Interessant topic!
Ik heb het laatste jaar een aantal vage klachten;
- verschrikkelijk vermoeid (wordt zelfs moe wakker)
- zeer neerslachtige buien
- lusteloos
- geen eetlust
- veel ontlastig wat er de ene keer héél makkelijk & de andere keer juist héél moeilijk uitkomt. (mijn excuses voor deze onsmakelijke details)
- wanneer ik uit eten ben geweest kan ik soms 3 dagen niet naar de wc.
- ik ben 1.84 lang en weeg 65 kg. (dus beetje ondergewicht)
- ben vaak duizelig of kan me niet concentreren.
- voel me als een 'vaatdoek'.
- vreselijk jeukende ledematen waarvan op sommige plekken exceem.
Ik heb bloed laten testen op glucose, bloedarmoede, pfeiffer, schildklier, b12. Hier kwam niets noemenswaardig uit dus ik zit nog steeds lekker met de sh*t.
Begin zelfs te denken dat ik gewoon lui ben ofzo?!
Denk dat ik maar eens terug ga en vraag of ze mij ook op coeliaki willen testen... je weet maar nooit.
(natuurlijk kan het evengoed iets anders zijn, maar ben wel benieuwd.)
Kyno schreef:Horse_ : dankjewel voor je reactie!
Ik ben er nog vergeten bij te zetten dat ik het ook constant koud heb.
Het enige wat bij mij niet overeen komt is dat ik voornamelijk juist heel moeilijk naar de wc kan.
Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, en hij denkt wel aan een allergie, maar niet aan coeliaki omdat je volgens hem daarvoor beslist diarree moet hebben.
Had iedereen hier die coeliaki heeft en toen dit nog niet bekend was, inderdaad diarree?
Kyno schreef:Hij zei letterlijk: 'Ik dacht even aan glutenintolerantie maar daarvoor moet je diarree hebben... dus dat kan niet... hmm...'
Kyno schreef:Horse_ : dankjewel voor je reactie!
Ik ben er nog vergeten bij te zetten dat ik het ook constant koud heb.
Het enige wat bij mij niet overeen komt is dat ik voornamelijk juist heel moeilijk naar de wc kan.
Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, en hij denkt wel aan een allergie, maar niet aan coeliaki omdat je volgens hem daarvoor beslist diarree moet hebben.
Had iedereen hier die coeliaki heeft en toen dit nog niet bekend was, inderdaad diarree?
Kyno schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Ik begrijp hieruit dat dit dus heel verschillend kan zijn!
.
Silfre schreef:Dat herken ik! Net als jij merk ik een foutje snel aan mijn gewrichten.Helemaal! Terwijl ik van 2 reumatologen de diagnose RA heb gehad! Als ik eens per ongeluk tarwe eet dan heb ik nog wel eens een dagje last van mijn knie.
koeke schreef:Silfre schreef:Dat herken ik! Net als jij merk ik een foutje snel aan mijn gewrichten.Helemaal! Terwijl ik van 2 reumatologen de diagnose RA heb gehad! Als ik eens per ongeluk tarwe eet dan heb ik nog wel eens een dagje last van mijn knie.
Ik heb geen RA, maar wel ernstige gewrichtsontstekingen en artrose. Onstekingsremmers geslikt en gespoten, (vreselijke) orthopedische laarzen gedragen en het voorstel gekregen om gewrichten 'gewoon' vast te zetten. MDL-arts dacht vanwege mijn gewrichtsklachten meteen aan een glutenlink en dat klopte. Glutenvrij kan ik zelfs weer op blote voeten lopen.