Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Osteotomie: kaakoperatie icm Orthodontie wegens overbeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 19:22

Wanneer heb je hem nu?

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-09 22:58

Megan_ schreef:
BALEN!!!!!!!!!

Mijn operatie is 2dagen uitgesteld...

( in eerste instantie zelfs ruim anderhalve week, maar daar ging ik niet mee akkoord!)

ach die paar dagen maken ook niet meer uit joh.. anderhalve week is wel lang ja maar 2dagen is wel te overzien ;)

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 12:28

Balen Megan! Wanneer wordt je nu dan wel geopereerd?

@relaxed, jou beeld klinkt precies hetzelfde als bij mij! Alleen ben ik al iets verder (ben ondertussen al aan het beugelen). Maar dan staat er ook voor mij een operatie gepland voor het velengen van mijn onderkaak en het naar boven kantelen van mijn bovenkaak. En ook in 1 operatie! (hoewel ik ook meerdere malen heb nagevraagd of dat inderdaad wel echt mogelijk was!)

Ik zat zelf bij de cv en had / heb een overbeet van 1,4 cm. Krijg alles gewoon vergoed van de verzekering.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 13:02

Jaa dat is idd hetzelfde! Ik ben wel blij dat het in 1 x kan.. 2 x zo'n operatie waarbij de een paar weken uit de running bent zie ik niet zo zitten ;)
Ik hoop dat ik voor eind van de maand bericht heb van de verzekering.. Wil er flink druk op zetten want heb voor mezelf de planning dat ik eind dit jaar (dec) wel geopereerd wil worden... Ivm school zou dit ik perfect uitkomen! :j

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 14:28

dan mag je wel opschieten ja ik ben een dik jaar aant beugelen geweest voor de operatie. goed achteraan bellen dan bij de verzekering..

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 15:34

Ik heb maandag mijn operatie spannend! Dat wordt afvallen met alleen maar vloeibaar voedsel eten :o

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:12

succes janne :j hoop dat het allemaal voorspoedig verloopt bij je

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 21:13

cheyentic schreef:
dan mag je wel opschieten ja ik ben een dik jaar aant beugelen geweest voor de operatie. goed achteraan bellen dan bij de verzekering..

Ik zie het wel, anders maar later, dat is dan niet anders :) Maar ga het zeker proberen!

Succes Janne! Zie je er tegenop?

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:32

Nee ik zie er niet echt tegen op ik wil het zelf heel graag het is wel spannend en het doet even pijn maar zet die tijd die je pijn hebt tegen over je hele leven dat is dan niks toch :)

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-09 22:07

Janne,

ik heb gemist wat ze precies bij jou gaan doen?

In elk geval succes en alvast veel sterkte!!!

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:15

Ze gaan mijn bovenkaak naar voren zetten en mijn onderkaak naar achteren want ik heb een onderbeet

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-09 22:59

Sterkte!!! En hou ons op de hoogte :D

( Met foto's? :D :D ? )

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-09 10:15

Ik ga nu weg uit Zwolle richting Heerenveen voor de operatie jullie horen nog van me!

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-09 00:04

Inmiddels is het voor jou al achter de rug... Vraag me af hoe het met je gaat.. :(:)

Ik ben bij de ortho geweest vandaag, ze hebben speciale pinnetjes op mijn slotjes gezet zodat ze mijn mond kunnen vergrendelen tijdens de operatie. Wat een rotdingen zeg, en ik loop er mee tot donderdag :(

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 09:31

das wel lang ja megan.. bij mij zette ze die pas de dag vor de ok erop.. ook wel een spannende week voor jou..
@ janne hoop dat het redelijk gaat met je :(:)

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:03

Hallo iedereen,
ik ben pm 7uur vanaovnd uit het ziekenhis ontslagen ik ben heel duf en duizelig en veel hoofdpijn. Mijn mond zit ook helemaal dicht en het is echt heel erg vervelend ik kan haast niet praten.

Sammetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 22:56

Wow heftig! Heel veel beterschap en sterkte! :(:) Hoe/wat eet je nu de komende tijd?

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-09 23:11

De geopereerde mensen wens ik beterschap.

Verder moet me wel iets van het hart: 40 jaar geleden was de mode-operatie: amandelen knippen. Als ik nu op het internet kijk, en naar mijn omgeving, dan weet ik wat de nieuwe mode-operatie is geworden: Kaakoperatie wegens orthodontie. Jonge mensen zijn nogal onzeker over hun uiterlijk, en een kaakchirurg/orthodontist praat ze dan makkelijk een operatie aan.

Veel mensen laten zich ook opereren omdat ze is aangepraat dat ze anders "last krijgen van de kaakkopjes en scheve tanden". Nou, laat deze dame met overbeet cq te korte onderkaak jullie orthodontist uit de droom helpen: stierepoep is dat!

De feiten: niemand gaat dood aan een over of onderbeet! (Mensen kunnen wel dood gaan aan een narcose, of problemen krijgen door inademen van braaksel door overgeven tijdens een operatie en een vriendin van me kregen ze nog maar met de grootste moeite weer wakker omdat haar lichaam in een zware shock raakte bij een kaakoperatie).

Ik ken maar 1 persoon die last had van de kaakkopjes, en dat was niet iemand met een overbeet. Ik ken mensen met tanden die bijna recht naar voren steken (geen gezicht geef ik toe) die absoluut geen last hebben van de kaakkopjes of afwijkende slijtage.

Geen wonder dat de ziektekostenverzekeringen niet meer te betalen zijn, en dat ze de hand op de knip willen houden bij luxe-operaties.

Maar natuurlijk, om bokt-zeurpieten voor te zijn noem ik het maar even, zijn er als uitzondering, mensen die zo'n operatie wel goed kunnen gebruiken.

Maar naar mijn mening zijn die dus eerder een uitzondering dan de regel.

NoaSky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 00:14

Sja, ieder zijn mening natuurlijk.

Maar dan moet jij me toch eens vertellen waarom ik het vergoed krijg van de verzekering. Dan moet er toch wel degelijk baat bij zijn he, want cosmetisch wordt niets vergoed hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:09

Zoolgangster, hoe kom je erbij dat amandelen knippen een mode operatie was? Das pas stierenpoep! Bij mij zijn ze er op mijn 17e uitgegaan na een gigantische keelontsteking en zo ken ik er meer.. Logisch toch dat ze bij kinderen sneller zeggen eruit.. Bij kinderen is dat veel makkelijker dan bij volwassenen..

Verder snap ik je punt ook niet helemaal.. Laat ieder voor zich beslissen of en wat ie wil laten opereren? Alsof de operatie een pretje is.. De mensen die het doen zullen zich er dus echt wel in verdiept hebben en gaan zich niet laten opereren omdat het mode is lijkt me.. :Z

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:16

Hallo iedereen,
ik heb heerlijk geslapen ( eindelijk ) Ik kon zelfs op mn zij liggen en met mn kaak op het kussen ik praat ook al wat beter maar ik zie er nog steeds uit als een hamster haha hele dikke wangen en kin :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 10:22

Fijn Janne dat het beter gaat! :D

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-09 11:56

Fijn janne!! Nu ik nog :D Vandaag laatste dagje volop eten :D

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:33

De laatste dag voor mijn operatie ben ik flink gaan snacken bij de mac donalds nu leef ik op drinken en vla niet echt fijn als je het mij vraagt.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-09 12:47

fijn janne dat het zo goed gaat..

gedeeltelijk ben ik het wel met zoolgangster eens, maar in mijn geval werd er niet snel aangestuurd op een operatie, ik liep al jaren bij de kaakchirurg met pijnklachten aan mijn kaakgewrichten voor er uberhaubt werd gesproken over een operatie.
Alsnog heb ik behoorlijk spijt dat ik hem heb laten doen, heb er nog steeds dik een jaar na de operatie veel pijn van en mijn kaakklachten zijn erger dan voorheen.. er word te weinig gewezen op de gevaren van de operatie, ik zou hem ook zeker niet hebben laten uitvoeren als het cosmetisch was..
maar ik vind wel dat ieder voor zich moet weten of je wel of geen operatie wil..