verstandskiezen!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Denise1984

Re: verstandskiezen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 22:17

O en m'n verdoving was pas uitgewerkt om half 8 heeft dus 8 uur geduurt. Maar komt misschien door die hoge dosis.

edit: typfout

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 23:36

Zijn er hier nog mensen die ze er al uit hebben? ja pas, maar 3gelukkig
Hoe oud was je toen ze eruit gingen ? 19
Had/heb je er last van toen ze er nog in zaten: ja, mijn tanden gingen scheef groeien
En wat was jullie ervaring :

Mijn boma was pas overleden in het ziekenhuis, dus ik durfde niet in het ziekenhuis ze te laten trekken.
Kheb schrik in ziekenhuizen zoiezo, enjah.
en ik heb speciaal opnieuw blokjes gezet omdat men tanden helemaal schuin waren aan groeien.
en toen hebk ze dus moeten laten trekken.
ik heb het bij de tandarts gedaan (3 verschillende keren), 3spuitjes per kant.
eerst vanboven ene tand,(3spuitjes)
dan vanonder rechts ene(3spuitjes), en dan links onder ene.(3spuitjes)
enjah deed niet echt fel pijn,soms viel het mee en soms niet.

maar als ik het opnieuw zou doen, zou ik in het ziekenhuis gaan en alles in ene keer eruit doen.
dan lijdt je maar ene keer pijn Tong uitsteken

Crista

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 00:06

ik ben in het ziekehnhuis geweest maar hebben ze er ook maar 1 gedaan hoor, moet over een aantla weken dfie andere kant laten trekken.....

Shopaholic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 00:34

Shopaholic schreef:
Heel veel succes. Ik ben nu om kwart voor 2 snachts nog wakker, maar ik ben vanmiddag om 3 uur terug gekomen van de kaakchirurg.. Was de eerste keer dat ik ging. Heb er 2 uit laten halen. Pijn valt nog mee, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.. Mn kaak is wel erg dik.. Moet binnekort de andere 2 laten doen..

Van de ingreep zelf heb ik helemaal niks gevoeld trouwens. Ze waren nog niet door, ds bij mij moest er ook gesneden worden, maar ik heb helemaal gen pijn gehad dus gelukkig Lachen

wel benieuwd hoe het morgen zal gaan..

Gaat inmiddels nog prima Lachen
Wel dik en ik voel t op zich wel, maar geen echte pijn.
Ik moet over een maandje weer. Heb er nog geen zin in, maar ik ben blij dat het bij mij meevalt in ieder geval

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 10:47

Mooi dat het inderdaad meevalt shopaholic!
Ik heb nog steeds geen afspraak gemaakt voor de andere kant Lips are sealed

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 10:49

Zie je er nu meer tegenop dan de vorige keer, racheltjj?
Omdat je nu al weet wat er gaat komen zegmaar?
Want ik had juist dat nu ik wist hoe het ging, ik er minder tegenop zat. De eerste keer was ik onwijs zenuwachtig omdat ik absoluut niet wist wat ik moest verwachten.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-07 11:16

Ik was de eerste keer helemaal niet zenuwachtig.. al vond ik het natuurlijk wel eng omdat k niet wist wat er ging komen..
Ik weet eigenlijk geen reden waarom ik het niet wil, ik vind het gewoon niet prettig ( al is er niks gebeurt qua ontstekingen ofso..) maar ik heb het ook onwijs druk..en eigenlijk geen tijd om een dagje 'stil' te zitten ofso..

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 22:08

Nou morgen worden mijn verstandkiezen uitgesneden Huilen

Ben wel een beetje zenuwachtig maaaaaar het komt vast goed. Heb lekker het weekend vrij van werk (wat ik niet zo heel leuk vind maar oke..) dus kan elkker op mn gemakje blijven, maar hopelijk is het niet te pijnlijk.

Ik ga trouwens 'slapen' als ze het doen, ik wil er echt niet bij zijn

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 16:01

jij ga onder gehele narcose dan skitter ?
Hoe is het gegaan ?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 01:39

racheltjj schreef:
jij ga onder gehele narcose dan skitter ?
Hoe is het gegaan ?

Ja jep, gehele narcose.

Nou het was minder eng dan ik dacht, haha. Ik heb ze trouwens alle 4 uit laten snijden.

Ik was binnen no time in 'slaap' gedondert en werd in een andere kamer wakker met dikke watten in mn mond. Had ook plaatselijk verdoving en flinke pijnstillers gekregen dus momenteel heb ik niet zo heel veel last. De een wat het meest scheef lag (volgens mn x-ray) is het meest gevoelig nu. Boven voel ik eigenlijk helemaal niet. Ik had een harde bultje boven wat door mn tandvlees stak, en vroeg me altijd af of dat een van mn verstandkiezen was. Bult is nu weg Haha!, dus was inderdaad zo. Boven had ik geen last van mn verstandkiezen alleen onder aan de rechter kant. Aan de linker kant was die ook al heel iets door gekomen. Ook nu voel ik boven eigenlijk helemaal niet.

Dus maar goed om je vraag echt te beantwoorden, ik voel me redelijk goed, alles is alleen beetje gevoelig. Ik probeer pijnstillers in te nemen voor ze echt stoppen met werken en dit gaat goed. Het bloeden is eindelijk gestopt, wat natuurlijk heel belangrijk is. Ik heb zo'n 6-7 keer van watten moeten veranderen. Das best goor, maar ja.....

Dit grapje heeft me echter wel zo'n 1700 dollar gekost, dus mn portemonee doet ook flink pijn Lips are sealed

Eten gaat ook redelijk goed, echt kauwen kan ik niet zonder pijn, dus ben aan de soep en ijs Haha! Heb lekker het weekend vrij van werk en hopelijk kan ik maandag pijnloos naar mn werk Ja Mn kaak is verder niet echt dik oid, hopelijk komen er ook geen blauwe plekken straks. Ik ben echt benieuwd hoe ik me morgen voel, haha.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:23

Hier mag het niet geloof ik alle 4 tegelijk er uit halen omdat er een kans bestaat dat je je tong kan doorslikken. Ze zeggen dat de dag erna het ergst is he wens je veel sterkte. Mijn wang is ook nog steeds dik. Maar het wordt wel minder dus ik durf nu weer over straat. Lachen

PPPeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 19:38

Ik heb ze er wel alle vier tegelijk onder narcose laten uithalen. Ik mocht dat aangezien ik een verwijzing had van mijn tandarts ivm angst. Ik zou het zo nog een keer doen aangezien ik dat 100x minder erg vond dan gewoon naar de tandarts gaan.

Sterkte ermee Skitter. Ik vond koelen met een icepack erg prettig Lachen

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-07 23:03

Denise1984 schreef:
Hier mag het niet geloof ik alle 4 tegelijk er uit halen omdat er een kans bestaat dat je je tong kan doorslikken. Ze zeggen dat de dag erna het ergst is he wens je veel sterkte. Mijn wang is ook nog steeds dik. Maar het wordt wel minder dus ik durf nu weer over straat. Lachen

Je tong doorslikken? Hoe in godsnaam?! Nou ja, gelukkig dat het hier wel mocht zeg. Anders was ik waarschijnlijk duurder uit en zou nog meer dagen vrij moeten nemen van werk.. 2 of meer keer dit ellende? Nee dank je Lips are sealed

Nou ja, overdrijven is ook een vak Haha! hier verder eigenlijk geen probleemen hoor. Mn wangen/kaaklijn is heel iets dikker en stijver maar qua pijn valt het mee. Heb vanochtend want pijnstillers genomen die me meteen weer moe maakten dus ben ik ff paar uurtjes gaan slapen. Dus die zijn als het goed uitgewerkt maar qua pijn valt het gelukkig mee nu. De dokter belde vanochtend om te vragen hoe het ging (aardig he..) en die zei dat ik wel meer moest gaan kauwen vandaag, en met warm zoutwater en zo'n speciale mondwater spoelen. Hoe vaker je dit doet en het alles dus lekker schoon houdt (vooral na het eten) hoe sneller het allemaal geneest. Dus ja. Maar ik moet eerlijk bekennen ik nietveel gegeten heb vandaag. Gewoon geen zin, had vanochtend wat soep en kreeg meteen dikke buikpijn plus die pijnstillers werkten een beetje te goed, dus ja vanochtend was een beetje rot. Maar straks gaan we lekker pizza eten Vingers aflikken Morgen mn laatste vrije dag, maandag moet ik weer naar mn werk. Ik hoop dat het qua pijn en zwelling weer meevalt, anders durf ik echt niet naar mn werk Bloos (grapje)

Ik zal die zware pijnstillers maar niet innemen maandag, anders komt er helemaal niet van mij terecht Haha!. En in het ergste geval kan ik heus wel nog een dag vrijnemen, al doe ik dat liever niet....

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-07 12:27

Omdat alles in je mond verdoofd is. Ik had perongeluk op me wang gebeten bloedde als een rund maar ik voelde het niet omdat het helemaal verdoofd was. Ook de helft van me tong was verdoofd. Dus ik denk als je alle 4 er uit laat halen dat dan je geen gevoel meer heb in je tong en je hem dan kan doorslikken. Of in iedergeval kan stikken in je tong. Dat is wat ik heb gehoord hoor maar kan het ook verkeerd hebben.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 00:48

Denise1984 schreef:
Omdat alles in je mond verdoofd is. Ik had perongeluk op me wang gebeten bloedde als een rund maar ik voelde het niet omdat het helemaal verdoofd was. Ook de helft van me tong was verdoofd. Dus ik denk als je alle 4 er uit laat halen dat dan je geen gevoel meer heb in je tong en je hem dan kan doorslikken. Of in iedergeval kan stikken in je tong. Dat is wat ik heb gehoord hoor maar kan het ook verkeerd hebben.

Mijn hele mond was niet verdoofd. Er was alleen plaatselijk verdoving, plus gehele narcose tijdens de operatie zelf. Toen ik wakker werd kon ik gewoon drinken e.d hoor. Aan een kant was mn mond nog een beetje verdoofd aan de andere kant helemaal niet, alleen achter bij waar mn verstandkies was.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-07 14:16

Das wel een duur grapje dan skitter!
Wel beter dat het goed is gegaan!

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:58

racheltjj schreef:
Das wel een duur grapje dan skitter!
Wel beter dat het goed is gegaan!

Duur was die helaas wel ja.. Maar goed, in een keer vanaf, das wel fijn.

Alles is nu een beetje opgezwollen Bloos echt geen gezicht. Heb vandaag toch vrij genomen terwijl ik eigenlijk zou gaan werken maar morgen moet ik wel echt naar mn werk.. Hopelijk is het allemaal wat dunner geworden.. Voelt ook onwijs k*t Bloos Maar pijn heb ik niet echt als ik heel eerlijk ben...

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 21:43

Ik moet morgen.... Ben als de dood voor de tandarts en dus ook voor de kaakchirurg. Ik moet naar Dirksland, daar zit een kaakchirurg uit Dijkzigt geloof ik.

Wrs zal ie weggesneden moeten worden, hij is nog niet door (is rechtsonder).
De laatste x bij de TA zijn er 2 gaatjes geboord en gevuld. Zowel van de verdoving als het boren heb ik niets gevoeld. Maar voor mijn gevoel was toen ook de ene helft van mijn luchtpijp verdoofd (zat een prop in) waardoor ik nu (en toen) vreselijke paniek had omdat ik bang was dat ik niet meer zou kunnen ademen...

Maar men lijdt nog steeds het meest van het lijden dat men vreest en ik lees in dit topic toch meer positieve dan negatieve ervaringen...

Ik kreeg van iemand nog de tip om een MP3 mee te nemen omdat het geluid als ie er uit getrokken wordt nog al heftig is?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 01:52

Buitenzorg schreef:
Ik moet morgen.... Ben als de dood voor de tandarts en dus ook voor de kaakchirurg. Ik moet naar Dirksland, daar zit een kaakchirurg uit Dijkzigt geloof ik.

Wrs zal ie weggesneden moeten worden, hij is nog niet door (is rechtsonder).
De laatste x bij de TA zijn er 2 gaatjes geboord en gevuld. Zowel van de verdoving als het boren heb ik niets gevoeld. Maar voor mijn gevoel was toen ook de ene helft van mijn luchtpijp verdoofd (zat een prop in) waardoor ik nu (en toen) vreselijke paniek had omdat ik bang was dat ik niet meer zou kunnen ademen...

Maar men lijdt nog steeds het meest van het lijden dat men vreest en ik lees in dit topic toch meer positieve dan negatieve ervaringen...

Ik kreeg van iemand nog de tip om een MP3 mee te nemen omdat het geluid als ie er uit getrokken wordt nog al heftig is?

Als het mag zou ik dit zeker doen Ja

Bij de ene TA hier kreeg ik een ouderwetse Walkman om op te doen toen ze bezig waren, moet zeggen, helpt enorm!

EDIT: Toen waren ze bezig met iets anders met mn tand, niet het trekken van mn verstandskiezen.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:47

Ik ga waarschijnlijk een osteotomie behandeling aan mijn kaak doen en nr1 is in de rij is dan verstandskiezen eruit!!

ERRUGG! Vind het vreselijk als er dingen in mijn gebit moeten gebeuren.. Heb he tmeegemaakt met mijn vriend en die heeft er super veel last van gehad!

Buitenzorg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:23

De boel is achter de rug. Ben flink in paniek geraakt en heb daardoor mezelf helemaal gek lopen maken. Uiteindelijk is niet rechtsonder, maar rechtsboven eruit gegaan. Daar zat een flink gat in (niet meer te vullen en die lag bloot). De onderste lag volgens de kaakchirurg nog netjes en hoefde er niet uit.

De verdoving voel ik meestal niks van, nu dus ook niet, alleen die in mijn gehemelte was even vervelend, maar draaglijk. Verder heb ik de mazzel gehad dat de kies er in 1 ruk uitwas. Heb dan ook niets gevoeld. Thuis gelijk pijnstillers en koelen. Valt me alles mee moet ik zeggen.

MP3 speler vol Rammstein, en het duurde maar 2,5 minuut! Haha! Maar muziek op is idd errug lekker!

memerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:03

ik wacht al 3 jaar op mijn verstandskies...

hij moet bij mij een gat rechtsonderin mn kaak opvullen. Die kies die daar zat ik eruit getrokken omdat die kies hol was...

Maarja, laatst een foto laten maken, en het kwam er op neer dat hij in 2 jaar tijd wel 1 mm gegroeid was.
Maarja, toen stelde de ortho voor om hem op te halen zeg maar, maar dat zie ik nog niet zo zitten dus ik wacht nog even lekker af tot hij zelf komt... heb nog hoop....

maar ik ben als de dood voor het 'op-halen' want ik heb al zo vaak verdovingen gehad en kiezen getrokken... zo'n naar gevoel......

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 13:22

Mooi dat het wel ging Buitenzorg !
Hebben jullie trouwens ook jullie kiezen meegekregen?
Ik heb echt twee joekels van verstandskiezen in een doosje zitten nu, ga ik echt wel bewaren Haha! !

Dat 'ophalen' van kiezen lijkt me ook niet fijn, dan zou ik inderdaad ook er liever op wachten totdat je er 'last' van begint te krijgen.
Voorkomen is beter dan genezen gaat wat mij betreft hier dan niet op Clown

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 13:29

onegeveer een maandje geleden ging ik naar de tandarts, had al 1 week hele erge pijn in mijn linkeronderkantkaak (snappie?)

bleek mijn verstandskies te zijn gekanteld in mijn kaak, dus moest naar kaakchirug eruit te laten snijden....

(ik mezelf lekker op lopen fokken etc.)
vlak voordat ik heen ging ook nog lopen huilen etc. aangezien ik niet wou, doodsbang was.

eenmaal in het ziekenuis trillen als een rietje, nou toen ik eenmaal lag, prikken erin (vind ik niet zo erg)
begon ik een beetje te hyperventileren.. weer rustig gemaakt door assistente en muziek maar opgezet.

toen hij eenmaal bezig was, voelde ik alleen maar dat die man heel erg hard op mijn linkerkant aan het drukken was, en voordat ik het wist kreeg ik een watje in m'n mond waar ik op moest bijten en ik mocht alweer Haha!
eenmaal thuis meteen paracetemol genomen en heb maar 1 pijn dipje gehad, dat was toen de paracetemol uitgewerkt was en de verdoving (was dus niet grappig) maar ik zou het zo met mijn 3 andere kiezen ook zo laten doen Haha!

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-07 13:45

Ik heb vanochtend (eindelijk!!!) gebeld, maandag worden mijn andere twee verstandskiezen eruit gehaald, aaaah!!