ben jij DONOR of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

griebels

Re: ben jij DONOR of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:08

Houdt dan ook op uit met aanvallen...

o0oJamieo0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:16

ik ben nog geen donor(ben over paar maanden 18), maar mijn ouders weten dat ik wel wil doneren als er nu iets zou gebeuren
@griebels: Jij wilt dus niet verder leven als je ziek word en gered kan worden, maar dat zegt toch niet dat anderen niet verder willen leven.. Waarom zou je hen geen kans geven?

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-07 18:50

voor de laatste keer... Ik heb een mening, die staat een aantal pagina's terug. In het kort houdt het in dat ik liever voor het redden van de aarde kies dan voor 1 leven.
Ik wil dus zelf ook niet geholpen worden dmv een donororgaan. Dat anderen daar wel voor kiezen kan ik heel goed begrijpen. Maar waarom laten jullie mij niet gewoon mijn mening hebben???
Jamie, ik ben hier niet degene die jullie mening bekritiseerd, dat zijn juist een aantal die wel voor donor zijn kiezen.
Ieder zijn mening, ik het mijne... Ik probeer jullie toch ook niet over te halen om geen donor te zijn, ik val jullie daar ook niet voor aan. Doe dat dan ook bij mij niet Boos!

pearl_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 00:51

Nee ik ben geen donor! En waarom nog niet? Geen idee...

Heb er eigenlijk nog niet zo over nagedacht.. Wel geef ik af en toe bloed.. Daar help je ook al veel mensen mee!

In de toekomst zal ik er misschien wel over nagaan denken om donor te worden. Maar op dit moment heb ik nog geen goede reden om er een te worden... Vind dat er zelf nog net iets teveel domme dingen gebeuren. Zoals een gevangene die een donor nier krijgt ect ect ect.... Dat soort mensen gun ik mijn orgaan niet..

Maar stel er gebeurd nu iets met mij, dan beslist mijn vader over mijn lichaam... Dus aan hem de keuze.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 01:05

dankzij bloeddonoren is zowel het leven mijn dochtertje als dat van mijzelf gered(heb 5 liter weggespoten...eehhh...ja.... dat is bijna alles).Ik hoop ook iemand net zo blij te kunnen maken als ik overlijd Clown . Dus ja, ik heb donorcodicil.

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 01:08

Ik ben geen donor, eigenlijk gemakzucht, heb nog nooit zo'n formulier onder ogen gezien.
Mocht ik nu overlijden dan weet mijn hele familie wat te doen met mijn lijf (cf in de familie), dus waarschijnlijk word ik in reepjes gesneden om anderen te helpen Haha!

roest

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 01:31

@ griebels
Het zijn meestal diegene die bang zijn om dood te gaan die jou in de verdediging dwingen, het is JIJ die zich daartoe laat verleiden.

Mijn tante (de oudste cf patient ooit) is overleden door het feit dat ze 2 nieuwe longen nodig had ipv 1, dus menig ander mens op de lijst (waarin zij bovenaan stond) gingen haar voor. Wat is recht?
Niet te spreken over al die organen die in de container worden gegooit die op dat moment niet bruikbaar zijn (dagelijks). (daarbijkomend, een heleboel organen worden weggegooid omdat: er of mee gereisd moet worden (kost geld), of: de desbetreffende chirurg heeft vrij vandaag).
Er kunnen meer orgaantransplantaties gedaan worden als ons voorgeschoteld word.
Vandaar mijn reactie: mijn familie bekijkt het maar, zijn mijn organen op dat moment bruikbaar of niet?
conclusie: de maatschappij bekijkt het maar, ik voel er niks meer van.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 01:59

Ik ben het met Griebels eens.
Wat een ander denkt of doet; prima, maar iedereen recht op zijn mening en ik vind het dapper dat Griebels zo haar nek uit durft te steken terwijl ze ook wel weet dat een groot deel van bokt er niet mee kan omgaan.

Zelf ben ik overigens WEL donor, maar ik wil geen organen ontvangen. Ik vind dat als het straks voor mij klaar is dat het ook gewoon klaar moet zijn. Geen reanimaties, behandelingen etc. Lekker ego alleen maar dingen die het lijden beperken. Zo ga ik voor een oorontsteking zeker wel om antibiotica, maar leg ik symptomen die op ernstige zaken kunnen wijzen gewoon naast me neer.
Dat ik wel organen weg wil geven is vooral omdat ik dan wel kan vinden dat dingen soms wel gewoon zo moeten zijn, maar dat ik dat niet voor een ander wil beslissen. Ieder zijn keus en als mijn organen de keus van een ander mogelijk maken; prima. Graag zelfs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 08:52

Idd, als je al weet dat je een hoop mensen in je nek krijgt vindt ik het ook dapper dat ze gewoon haar mening geeft.
En liever iemand die eerlijk de mening zegt, dan die watjes draaiers voor de goede vrede.

Wat roest zegt heb ik ook al vaak gehoord.
Dat er een hoop bruikbaar materiaal weg gegooid wordt

Liesje_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:27

runningkawa schreef:
Wat roest zegt heb ik ook al vaak gehoord.
Dat er een hoop bruikbaar materiaal weg gegooid wordt

Nouwja laatst heeft een vriendin van mij die bovenop de lijst staat op de operatietafel gelegen, op het laatste moment bleken de longen toch teveel beschadigd. Heel jammer maar ik heb die arts (nu ook mijn arts) later gesproken en die zei ook dat ze echt niet blij zou zijn als ze die longen had gekregen. Liever dan nog heel even wachten dan 2 slechten longen, slechte longen heb je nu al.

Heel veel organen zijn gewoon niet bruikbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:28

Natuurlijk, dat zal ook vast een reden zijn.
Maar ik heb ook andere verhalen gehoord (van mijn nichtje, wiens vader een donor nier heeft gekregen)

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 11:54

@ Griebel: dat jij je mening geeft ,mag van mij. staat ook niet dat jij die mening niet mag hebben. Maar dit topic is toch om te discuseren? of meoten we gewoon onze mening geven en niet op anderen reageren. En ik vind het ook niet dapper dat jij je mening geeft. Wat zou er dapper aan moeten zijn? Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:06

Waarom blijf je nu toch steeds zeuren over mijn mening???
Is het zo moeilijk om gewoon te accepteren dat niet iedereen eenzelfde mening draagt???
Wat wil je hiermee bereiken???

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:07

Oh en als dit topic een discussie zou zijn geweest had het niet bij mensenwelzijn gestaan.

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:11

griebels schreef:
Oh en als dit topic een discussie zou zijn geweest had het niet bij mensenwelzijn gestaan.

kun je nu misschien ophouden Boos! als jij een reactie plaatst word er alleen maar vervelend op gereageerd!(is inmiddels enkele keren op jouw getemd)oke je hebt een mening iedereen heeft die dus laat het bij je eigen mening!ik heb dit topic gestart omdat mensen misschien ervaringen kunnen delen maar niet om een rel te ervaren,dat vind ik niet de bedoeling! Knipoog

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:17

Oh nou ben ik degene die bezig is?? Ik kan er toch niets aan doen dan mensen het nodig vinden om telkens op mij te reageren? Denk je dat ik het leuk vind dat mensen mijn mening niet met rust kunnen laten!?

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:21

pascale schreef:
griebels schreef:

kun je nu misschien ophouden Boos! als jij een reactie plaatst word er alleen maar vervelend op gereageerd!(is inmiddels enkele keren op jouw getemd)oke je hebt een mening iedereen heeft die dus laat het bij je eigen mening!ik heb dit topic gestart omdat mensen misschien ervaringen kunnen delen maar niet om een rel te ervaren,dat vind ik niet de bedoeling! Knipoog

Dat jij het topic gestart hebt maakt het niet jouw topic.
In mijn ogen ben jij nu degene die onnodig op Griebels zit te hakken, dit is kennelijk inmiddels meer een persoonlijke kwestie dan iets anders, anders had je nu ws tegen bokkiej gezegd dat ze niet op persoonlijke voet door moet mekkeren.

Give me a break, ga even een rondje rennen ofzo, maar staak je pogingen hier want het werkt nu averechts.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:22

Ik geloof dat we nu ook wel op jou bericht kunnen temmen pascale
Wat doet griebels hier nu verkeerd?
Ze antwoord jou vraag op een nee..wat andere bokkers niet kunnen begrijpen en door blijven zeuren?
laat griebels toch in haar waarde
Haar gevoel zo, daar mag een ander niet over zeiken, doet griebels andersom toch ook niet

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:28

runningkawa schreef:
Ik geloof dat we nu ook wel op jou bericht kunnen temmen pascale
Wat doet griebels hier nu verkeerd?
Ze antwoord jou vraag op een nee..wat andere bokkers niet kunnen begrijpen en door blijven zeuren?
laat griebels toch in haar waarde
Haar gevoel zo, daar mag een ander niet over zeiken, doet griebels andersom toch ook niet

ik bedoel het ook in het algemeen dit is toch niet leuk niet voor griebels maar ook niet voor de rest,toch?
het leek me gewoon wel ter informatie,maar het word een grote discussie!
vind ik gewoon niet leuk dat kom je gewoon al te vaak tegen op bokt...

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:33

net als griebels begrijp ik niet waarom je je zó moet verdedigen als je geen donor bent.
je ziet het nu hier in het topic, maar ook op het werk, in de vriendkring etc leveren dit soort dingen altijd een discussie op, wat niet erg is, maar wat ik strontirritant vind is dat het standaard uit loopt op de kwestie donoren die niet-donoren over gaan halen en vertellen hoe belachelijk het is dat je geen donor bent.
laat het!!!!
de één wilt het wel, de ander niet. persoonlijk vind ik het wel interessant om te lezen wat beweegredenen zijn het wel of niet te willen, maar kom op. ik probeer de 'donoren' toch ook niet over te halen het niet te doen, omdat ik het toevallig niet ben.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:34

Pascale, je bedoelt het in het algemeen maar reageert het nu af op griebels.
En RK te vaak tegenkomen op bokt? Persoonlijk vind ik het wel prettig haar vaak te lezen op bokt, van RK komen een hoop zinvolle dingen hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:35

Volgensmij bedoeld ze niet dat ze mij vaak tegen komt Lachen

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:39

Frusty
*ik zal eerst lezen voor ik domme dingen schrijf*

Frusty

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-07 12:39

haha
zo erg is het niet
en zinvolle dingen..owjee..ook een hoop onzin, dat weet ik zeker Tong uitsteken

pascale

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-07 12:44

delerium schreef:
Pascale, je bedoelt het in het algemeen maar reageert het nu af op griebels.
En RK te vaak tegenkomen op bokt? Persoonlijk vind ik het wel prettig haar vaak te lezen op bokt, van RK komen een hoop zinvolle dingen hoor!

ik bedoel die discussies dat die al zo vaak zijn op bokt laten we het gewoon gezellig houden toch?
en idd rk zegt over het algemeen altijd dingen die zinvol zijn en waar ik het vaak wel mee eens ben! Knipoog