Bevallingsverhalen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mar77

Re: Bevallingsverhalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:30

hallo???? waar zijn jullie nou????

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-07 22:34

Ja het is de laatste tijd maar een beetje stilletjes hier, vond het juist zo leuk om alles te lezen.
En nu wordt er niks meer geschreven.
Ik heb eigenlijk ook niet zo veel te vertellen.
Ik ben aan het afbouwen met BV, was niks voor mij, en het doet nu na 7 weken nog steeds mega zeer als mylan eraan drinkt. Maar ik heb het iig geprobeert. Bloos
Zijn er meer mensen die al vrij snel zijn gestopt met BV, om een of andere reden, en hoe deden jullie dat??

Jasmijn76

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-07 07:42

vind het al dapper dat je het heb geprobeerd!!...(ik ben er niet eens aan begonnen!!)....een vriendin van me wel en die kreeg gelijk allemaal rare klachten...borstontstekingen en noem maar op...aan de ene kant vind ik het wel jammer dat ik het niet geprobeerd heb maar aan de andere kant ben ik dolblij er om!!!

9 maanden zwanger was nou niet echt een geweldige stimulans voor mn sexleven , dus toen de ukkies er uit waren vond ik het ook wel weer genoeg..geen kind aan mn tiet!...die zijn weer voor manlief Knipoog

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-07 08:15

Tears, ik ben ook vrij snel gestopt met de bv, na 4 weken.
In het ziekenhuis vond ik het al moeilijk, ik kon Fabio niet zelf aanleggen, dat lukt me gewoon niet. Thuis ging het iets beter, maar het begon me ook steeds meer pijn te doen. In het ziekenhuis heb ik een kloof gekregen rechts, en rechts is altijd mijn pijnlijke kant gebleven.
Ik begon steeds meer tegen het voeden op te zien, en Fabio legde steeds moeilijker aan. Iedere keer huilen en wegdraaien. En met zijn handjes naar mijn borst slaan, nou ik ging door de grond. Ik kreeg de neiging om hem echt hard van me af te duwen, en dat vond ik heel erg van mezelf.

Douchen ded me pijn, naar buiten in de kou gaan deed me pijn. Op een avond kon ik Fabio niet meer oppakken ondat mijn borsten zo pijnlijk waren. Ik heb toen in bed gelegen met koorst. Een dag of 2 daarna ben ik gestopt. Ik kon wel huilen van opluchting toen ik zijn papa een fles kv gaf en zelf even naar mijn paard ging.
Ik wel nog 5 weken gekolfd maar de laatste week kwam er nauwelijks nog wat uit. Ik heb gekolfd tot mijn lichaam niks meer aanmaakte, de keuze om daarmee te stoppen wilde ik zelf niet maken.

Ik heb me nog lang schuldig gevoeld, had ik geen hulp moeten vragen? Maar ik heb een paar keer gebeld met het cb, en daar kwamen niet echte oplossingen vandaan. Ik was eigenlijk zelf alleen mar bezig met voeden en me staande houden, dat ik niet verder heb gezocht.
Achteraf den ik dat Fabio niet genoeg binnenkreeg met de borst. Mijn tante is kv geweest en zei zij dat de manier waaroop Fabio zich gedroeg (stress voor het drinken, wegdraaien en huilen) typerend is voor kindjes ie niet genoeg binnenkrijgen. Met die gedachte ben ik blij dat ik ben overgestapt.

Ik vind het knap van je dat je al zo lang voedt! Je hebt je kindje een hele gezonde start gegeven en daar mag je trots op zijn!
Maar voeden moet wel voor allebei fijn zijn en moet geen pijn doen.

Mar77

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:13

Ik heb helemaal geen bv gegeven, voelde er niets voor.Heb in het ziekenhuis een hoop gedoe gezien met bv, eerst wegen, drinken, wegen.... zal voor iedereen anders zijn maar ik vnd fv ideaal, zo kan manlief ook wat bijdragen Clown

Ik heb lekker een weekje vakantie heeft de kleine al waterpokken, zo zielig 6 maandjes, en alleen maar huilen en jeuk, slapeloze nachten......... *zucht* ben blij dat we niets geboekt hebben.
Gelukkig beginnen ze nu in te drogen en is ze weer wat vrolijker...

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:34

Bij mij ging het aanleggen in het begin ook voor geen meter, zodra die eraan lag, viel die in slaap.
Maar uiteindelijk is het wel gelukt, maar het doet nu nog steeds pijn als ie drinkt, en vind het gewoon echt niet leuk meer.
In het ziekenhuis hebben ze Mylan alleen gewogen bij de geboorte, en verder niet, zo stom, zeker omdat ie wat te vroeg geboren was. Want toen die thuis was hebben we een weegschaal gehaalt, want we wilde graag weten hoeveel die woog, was die toch ruim 500 gram afgevallen, maar dat is nu allemaal weer goed gekomen. Haha! Ik heb nu teminste een baby vast hihi Clown

Maar ik moet nog 3 weken ongeveer en dan ben ik van de BV af jippie!!!
Marloes: was jij in 1x gestopt of ben je ook af gaan bouwen?? Want ze hebben tegen mij gezegd dat je dan borstontsteking krijgt enzo, en daar zit ik niet op te wachten.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:39

Tears, je moet even kijken hoe het gaat met afbouwen. Want er staat voor elke voeding idd een week, maar meestal ben je wel al sneller van de druk af. En mocht je het echt niet meer trekken (zo klinkt het een beetje Ach gut ) dan kan je ook gaan kolven. Als je dan alleen de druk eraf kolft als het ongemakkelijk gaat voelen, kan je volgens mij met een week helemaal gestopt zijn.
Borstontsteking krijg je alleen als je te lang wacht met de melk eruit te halen. En dat kan je ook krijgen als je kind bijvoorbeeld ineens de nacht doorslaapt.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:36

Hallo allemaal!

Met ons gaat het ook goed, wat kleine dingetjes maar dat valt te overzien. Ik ben nu nog 7,5 week alleen thuis met de kleine, hubbie is op buitenlandse stage Huilen
Geef nog steeds BV en gaat super, pijnlijke borsten had ik ook in het begin. Kon niet eens normaal douchen nee en ik gilde het al uit als hubbie in de buurt kwam met zn handen hahaha! Maar het ging en gaat steeds makkelijker. Ik hoef alleen mijn ( . ) maar voor Robin zijn neus te houden en hij valt aan haha. In het begin moest ik hem wel een paar keer opnieuw aanleggen voor het goed ging.
Ook een borstontsteking gehad, gelukkig viel het wat mee. Na een AB kuurtje was het weg Lachen

Verder blijft het een licht gewichtje, met zijn 14 weken is hij nog maar 4825 gram. Maar hij volgt mooi zijn eigen lijn dus ik maak me geen zorgen, zelf was ik ook een erg slanke baby (en hubbie ook).

Ik denk dat het afbouwen ook voor het kindje is ofniet? Lijkt me niet goed voor een beeb als het in 1x volledige kv krijgt dus persoonlijk zou ik me wel houden aan voor elke voeding een week. Kun je tot die tijd niet een tepelhoedje gebruiken? Zijn de BV mensen niet altijd voor maar ik heb er ook een flinke tijd gebruik van gemaakt en het was vooral al een verlichting toen ik in het begin kloven had.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:22

Tepelhoedjes zijn ook een goed idee!
Ik vond het ondingen, maar mijn zusje zweerde erbij

Het is geen probleem hoor om van de ene op de andere dag over te gaan op KV. Ik heb een AB kuur gehad tijdens de BV periode waarbij ik geen BV mocht geven en toen heeft Renkse ook KV gehad en vervolgens zijn we net zo makkelijk weer teruggeswitched.

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 13:27

Hallo!

Hier alles op z'n rolletjes.

Gister naar de kinderpoli geweest voor controle.
Mike gewogen en gemeten.2860 gram en 49,5 cm.
De vele vragen beantwoord die je elke keer weer opnieuw krijgt.
Toen ging ze toch maar even overleggen met de kinderarts zelf,
kinderarts was niet tevrede met hem.Hij krijgt te veel voeding voor ze gewicht en groeit er niet eens op.(8 x 100 cc)
Terwijl ik hem toch vind groeien,vind hem lekker dik nu worden etc.Maar goed ik ben geen arts natuurlijk.

Er is weer bloed afgenomen voor verschillende dingen,wat weet ik niet meer,igg bloedstolling hb en glucose etc.
hij moet volgende week terug,dan hebben ze ook uitslagen.Zijn ze nog niet tevrede weer veder onderzoeken..
Het houd nou nooit op met mn ventje,hij groeit nou eenmaal niet hard..

Ook vonden ze het raar dat hij nooit overgeeft,elk baby geeft wel eens over.
Maar Mike niet,altijd iets terug via zn 1e neusgat.Maar had geen opengehemelte.
Als dat ook weer aanhield gingen ze dat ook veder onderzoeken,ook is ze verkoudheid nog niet over.
Tja krijg je weer,veel zoutoplossing,en als je zegt dat je dat doet zeggen ze,niet langer als een week.
Maar wel elke week blijven zeggen vooral..pffff..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-07 14:07

Bloempje, wat sneu dat ze steeds je mannetje moeten prikken!

Tears, ik heb nog 5 weken gekolfd, maar meer voor Fabio dan voor de stuwing want die had ik niet vreemd genoeg. Ik heb ook alleen maar de eerste 2 weken af en toe eens een vol gevoel gehad, en dan vooral snachts. Overdag soms als Fabio wat langer sliep.
Met kolven kreeg ik in het begin 1 a 2 flesjes per dag, meer niet. Dat liep vrij snel terug.

Edit: Fabio heeft door de overgang van bv naar fv 2 weken lang last gehad van harde ontlasting. Echt heel zielig. Dus ik ben de gewone kv gaan mengen met kv voor babies met dit probleem, op aanraden van de ka. Dus Friso normaal met de Friso comfort. Dat schijnt vaker voor te komen vanwege de andere voeding.

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:07

Ik wil gewoon verder rustig afbouwen, omdat Mylan toch al snel last heeft van krampjes, ben ik bang dat het nog erger wordt al ik ineens overspring. Het gaat nu steeds beter, dus hoop dat het zo blijft. En ik ben al over de helft, dus kan het nog wel even volhouden.
Ikzelf heb wel nog steeds heel erg last van stuwing, dus dat wordt wat als ik vrijdag de 2 uur voeding ook weg laat hihi, dan heb ik alleen nog de ochtend en de avond borstvoeding.

Ik heb ook een tijdje tepelhoedjes gebruikt, maar ik vind het ook maar ondingen, dus doe het nog wel even zonder, nog even 3 weekjes doorbijten. Lachen

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:12

Is het niet wat om hem dan eerst even de druk eraf te laten drinken en dan verder met de fles??
Of kolven, dat stimuleert ook wat minder als een baby-mond.
Bleh stuwing is wel zo vervelend!

tamara_85

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 16:22

ik heb geen kolf, maar ik had van de KV geleerd hoe ik met de hand moet kolven, dus dat kan ik wel doen, dan ben ik idd die kruk kwijt, want dat is echt geen pretje.

watnou1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:21

ik heb wel lang bv gegeven. Hey ging meteen al zo makkelijk en ze groeiden er goed op. Trouwens Kyra was al een lichtgewicht met 2200 gram bij geboorte maar met 1 jaar ook maar net 8 kilo !
Ach zolang ze groeien was het wel goed.. was niet de uitleg van CB arts en KA maar mijn uitleg dus !
Nu is Kyra 1 1/2 jaar en krijgt nog steeds 2 flessen Friso 3. Dat is met name ook omdat ze nog steeds licht is ( en ook klein dus dat is wel zo praktisch voor het lijntje van cb!)
Verder gaat alles hier zijn gangetje, Kyra bijt alles als ze boos is en Thimo zit in een terug praat fase. Vermoeiend maar ja !

edit typo.

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 09:00

Bloempje, Fabio geeft ook nooit over. Ik snap niet wat daar raar aan is. Is toch alleen maar fijn voor je beebje? Doe kinderartsen doen wel moeilijk zeg, word je daar niet onzeker van?

Fabio is ook al bijna 2 weken verkouden, en ik gebruik ook af en roe de neusspray. Alleen als het echt niet meer gaat. Maar dat je die maar 1 week mocht gebruiken, wist ik niet.. Bloos
Ik ga denk ik toch maa weer terug naar de huisarts, want ik vind 2 weken verkouden wel erg lang voor zo'n kleintje!

bloempje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 09:08

Marloes,onzeker word ik er niet van,eerder gek!
Hij groeit toch,alleen niet zo snel als een ander baby..wat maakt dat dan weer uit..pfff...
Ach met mike ben ik al 4 keer naar de huisarts geweest voor zn neusje omdat hij inmiddels al 8 weken verkouden is,en elke keer zeggen ze..Neusspray.Maar dat mag je maar in totaal een week zeggen ze nog erachteraan.
Maar wel elke keer neusspray aansmeren...

Ook mijn huisarts zei dit..

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-07 09:29

O, dan zal het wenig uithalen als ik ga..
Jeetje zeg, al 8 weken verkouden. Dat kost natuurlijk ook veel energie.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 13:24

Dat is erg 8 weken verkouden voor zo'n klein ding

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 14:14

Ik ben zo blij dat mn borstvoeding zo goed gaat. En dat ik er sowieso aan begonnen ben, vind het zo mooi en echt een wonder dat zo'n baby zo kan groeien van jouw lichaam, heel bijzonder. Dan heeft het 9 maanden in jou gegroeid en nu groeit het gewoon door alsnog door jouw lichaam. Als ik stuwing heb kolf ik gewoon en de melk bewaar ik. Als ik zou stoppen met de BV heb ik zeker nog voor 2 weken in de vriezer liggen. Haha! En Sylvie groeit er super op, ze is 4 maanden en 7700 gram. Vork

Kraamtranen: ja die heb ik ook gehad, op dag 5 of 6 volgens mij. Huilen Haha!

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-07 21:37

Bloempje, wat akelig al die onderzoeken...
Renske heeft ook nooit gespuugd, die gebruikte gewoon alles wat ze binnen kreeg Haha!
Maar die neusspray maximaal een week gebruiken is toch alleen bij volwassene neusspray, toch niet bij gewone zoutoplossing?
Hier ook kids die het eerste jaar zo'n beetje vol continue verkouden zijn, pas nu met het mooiere weer zit er zo nu en dan eens een weekje verkoudheidloos tussen.

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 19:32

weten jullie zeker dat jullie mijn verhaal willen horen??? Tong uitsteken
oke, ik begin zelfs wat eerder. Toen ik 7 maanden zwanger was kreeg ik hevige buikpijn. Ik dacht dus aan weeen. Ik naar de dokter en die gaf me een drankje voor mijn maag. Hielp niks en werd steeds erger. Ik kreeg niks binnen. Ze konden niks bij mij vinden. Uiteindelijk naar de gynacoloog gestuurd en daar zagen ze teveel witte bloedlichamen in mijn bloed. Ik werd opgenomen. 2 dagen later werd mijn pijn zo hevig dat ik het alleen nog maar uit kon gillen. Ik kon niks meer behalve kermen. Ook werd ik misselijk enzo. De volgende ochtend werd ik dus geopereerd en toen bleek ik een geperforeerde blindedarmontsteking te hebben. Mijn buik werd open gehouden, zodat alle troep eruit kon. Kind in buik schopte steeds tegen mijn wond aan Boos! , wat een hel. Na 8 dagen ziekenhuis en weeremmers mocht ik 1 dag voor de kerst naar huis. Daarna ging het steeds beter.

De bevalling:
ik was bijna 2 weken te laat en ik was op controle. Daar bleek dat ik bijna geen vruchtwater meer had en moest de volgende dag terug komen om ingeleid te worden. Ik had daarvoor nog steeds geen weeen en de volgende dag had ik af en toe een paar lichte weeen gekregen. Pas 1 cm ontsluiting Boos! . Toen gingen ze weer naar het hartje luisteren en die was ineens heel erg laag (35 ipv 120/150) dus grote paniek en toen stonden er ineens 4 verloskundigen e.d. aan mijn bed en kreeg ik gelijk infuus. Toen kwam het hartje ineens weer op gang. De volgende dag weer ingeleid en paar lichte weeen. Om 14.00 uur kwamen ze weer voelen en toen had ik eindelijk bijna 2cm ontsluiting, dus mocht ik naar de verloskamers. daar prikten ze mijn vliezen door en toen kwam er een weeenstorm die niet meer weg is gegaan. Ik hield het echt niet meer uit en de centimeters gingen ineens heel hard. Weer ging het hartje omlaag en kreeg ik weeremmers terwijl je bezig bent met bevallen Verward Daar kreeg ik heel veel pijn in mijn buik van, dus dat was nog steeds geen verbetering voor mij. Toen mocht ik eindelijk persen. buiten de wee om hebben ze mij een knip gegeven en met de vacuumpomp is mijn zoontje gehaald. Mijn placenta wilde niet loskomen en ze hebben 3 kwartier taan trekken en duwen. ik had best wat bloed verloren daardoor. Ze wilden net de OK bellen toen hij eindelijk los kwam. daarna gingen ze hechten en ik voelde zowat elke steek, echt niet leuk.
gelukkig was de baby in orde. De volgende dag mocht ik naar huis, maar ik kon amper staan, zo duizelig was ik. Ik heb ook veel op bed gelegen de 1e week.
Over de babytijd zal ik maar niet beginnen, want mijn zoontje is nu 4 jaar en pas sinds maart dit jaar is alles eindelijk in orde. Wie dat verhaal wil weten, zegt het maar. Dan kan ik kijken hoe ik dat zo kort mogelijk kan vertellen.

Maar het heeft mij er niet van weerhouden een 2e te willen. Ik ben momenteel ong. 6 weken zwanger. 1 ding, een blinde darmontsteking gaat niet meer gebeuren Clown
Oeh, mijn verhaal is wel erg lang geworden. Bloos

Marloes_R

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-07 21:16

Wat leuk, weer een nieuw verhaal!
allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!
Jeetje zeg, jij heb het ook niet makkelijk gehad. Lijkt me heel eng om geopereerd te worden terwijl je zwanger bent. En dan met zo'n pijnlijke wond..

Het verhaal van je zoontje wil ik wel horen. Maar alleen als je het zelf wilt opschrijven natuurlijk Lachen

blackpegasus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-07 22:47

Dank je wel. Haha!

Zo'n operatie is idd heel erg eng. De risico dat er wat met je kind gebeurd kan groot zijn. Toen ik ook bijkwam kon ik alleen maar horen. Ik kon niets zien, niets bewegen en niet praten. Ik hoorde dokters praten die zeiden: Wel jammer dat de baby het niet heeft gehaald. Ik was zo in paniek. Ik dacht echt dat het over ons ging. Ze hadden het dus over iemand anders Boos! . Toen ik dat aan een verpleegster vertelde heeft ze dit wel gemeld, want dit mogen ze natuurlijk nooit bij patienten bespreken.

Het verhaal over Terence zal ik donderdag wel plaatsten. Ik ga nu slapen Tong uitsteken en morgen ben ik niet online.

kebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 09:46

Allemachtig Blackpegasus!
Dat is eng een geperforeerde blindedarm tijdens je zwangerschap. En die bevalling is dus ook geen pretje geweest. Je wordt zo ontiegelijk slap he van zoveel bloedverlies.
Ik hoop voor je dat deze zwangerschap&bevalling beter gaat!