nog meer mensen met eczeem?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmm

Re: nog meer mensen met eczeem?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:35

bouwina schreef:
@ kimmm ik had nog even een vraagje over dat zemelen..... is dat nu echt voor in bad of kan je je daar ook gewoon mee wassen? groetjes, Bouwina

*Even op de verpakking spieken! De fles die mn moeder heeft meegenomen laatst staat echt badschuim, maar volgens mn mam was het er als het goed is ook in douchegel (weet het niet zeker Bloos) Het is heerlijk spul, maar zou niet weten waarom je je daar niet gewoon mee kan wassen Knipoog

Laar schreef:
Zeg jij me dat ook even als ik slaap Clown

Wil ik best wel doen Tong uitsteken Doe jij het dan ook bij mij? Vork

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 13:51

Oke dankje wel ga ik deze week even bij de kruidvat kijken.. het was bij de kruidvat toch?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 13:56

Klopt!

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 14:09

Ik heb ook eczeem, maar ik heb dit alleen op me gezicht en dat is juist de meest zichtbare plek. Ik heb heel veel verschillende zalfjes gehad, maar doordat ik zalfjes kreeg voor een droge huid, werd mijn huid weer erg vet van de zalf en kreeg ik zelfs acné door mijn eczeem heen. Het werd alleen maar erger en nu had ik zalfjes nodig voor een droge én vette huid
Ik heb aardig lang met lelijke plekken op mijn gezicht gelopen. Toen heb ik een hormonale zalf gehad, dit mag ik alleen nu niet meer gebruiken omdat het je huid heel erg dun maakt. Hiervoor kan je een recept krijgen bij de dokter. Deze zalf heeft ook veel geholpen, maar omdat je het niet mag blijven gebruiken ging ik naar wat anders op zoek.
Toen kreeg ik Endryal van Roc, ik kreeg ook een klein flesje Calmance van Roc mee. De Endryal is voor een droge huid, zorgt dat het meer vocht krijgt en dus soepeler wordt. Het maakt je huid niet vet. De Calmance zorgt dat de rode plekken verdwijnen, dit heb ik maar even gebruikt want na het gebruik hiervan was er geen rood plekje meer te zien!
Nu gebruik ik nog steeds Endryal van Roc. Dit gebruik ik elke morgen voordat ik make up op doe en het werkt super bij mij, geen eczeem meer te zien!
Je kan deze zalf gewoon bij de drogist halen, zeker het proberen waard *LOL*

Moirsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:16

een vriendin van mij heeft pillen gehad van de HA,,

En hij had ook gezegt dat het minder wou worden als ze aan de pil zou gaan, maar daar vond der moeder haar te jong voor Knipoog

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:25

nou ik ben aan de pil maar ik merk er echt niks van het is eerder erger Knipoog

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:25

Mijn dokter zei dat het door hormonen kwam. Ik was juist net 2 maandjes aan de pil ofzo. Ik dacht dat het misschien daardoor zou komen dan maar de dokter zei dat veel meisjes in de pubertijd ineens eczeem krijgen, puur door hormonen..

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 16:29

het zou kunnen ik heb nu een jaar of 3 eczeem dus er zit wel iets in miss,,

Lisett_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:00

Hoe lang ben je nu aan de pil dan?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 17:28

LovesMaarte schreef:
Mijn dokter zei dat het door hormonen kwam. Ik was juist net 2 maandjes aan de pil ofzo. Ik dacht dat het misschien daardoor zou komen dan maar de dokter zei dat veel meisjes in de pubertijd ineens eczeem krijgen, puur door hormonen..

De HA en de dermatoloog zeiden dit bij mij ook! En het klopt. Tijdens de pubertijd is het na een aantal jaren weggeweest te zijn weer terug gekomen - en nu nooit meer weggegaan. Ik ben daarvoor al aan de pil begonnen, maar die heeft niets gedaan bij mij aan mn eczeem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 17:33

*meldt zich*

Bij mij komt het door mijn darmen. Heb ook darmproblemen en huid en darmen staan met elkaar in verband. Ik heb op mijn 21ste na alles geprobeerd te hebben een afspraak gemaakt met een homeophaat. Heb daar 2x per week een half jaar lang accupunctuur ondergaan en homeophatische medicijnen gehad en emoe-olie (heel glibberig spul). Toen ik er heen ging zat ik echt van top tot teen onder en na dat half jaar was alles weg Hyper! Ben nog steeds erg blij dat ik dat heb gedaan. Ik weet dat ik bepaalde dingen niet kan eten nu, zet pannetjes water swinters in huis tegen de droogte en blij veel smeren. Zo kan ik de schade erg goed beperken. Alleen als ik stress heb gehad komt het soms weer even terug..

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 17:39

En trouwens welkom alle nieuwe mensen! Lachen

Het valt me op dat er veel mensen zijn die eczeem hebben Nagelbijten / Gniffelen Dat heb ik niet voor mogelijk gehouden toen ik dit topic startte een tijdje geleden... Én we zijn al bij bladzijde 20 aangekomen Vork

Ik wilde jullie bedanken voor jullie aanwezigheid in dit topic, zodat ik én ook anderen alles kwijt kunnen over hun eczeem en alles wat erom heen draait!

[edit] Én natuurlijk voor jullie steun aan mij én aan anderen! Lachen

bouwina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:03

@ LovesMaarte nu bijna 1 jaar.. Knipoog
@ kimmm graag gedaan hoor Haha! ik vind het wel lekker met iemand te kletsen die het zelfde probleem heeft Ach gut toch.... Cool

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-07 20:30

Zeker weten, bouwina! Lachen

Sam_Elena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-07 20:31

Kimmm schreef:
Hoorde ik het woord 'meeting' vallen? Vingers aflikken

Nee je hoorde het niet, je zag het Knipoog

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 12:42

vampiregirl schreef:
Kimmm schreef:
Hoorde ik het woord 'meeting' vallen? Vingers aflikken

Nee je hoorde het niet, je zag het Knipoog

Dat zal het zijn Vork

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 12:47

Ik heb een vraagje, word zo langzamerhand gek van het niet slapen door de jeuk op mn hoofd!
Als ik het insmeer moet ik vervolgens de volgende dag mn haar wassen, omdat het dan baggervet wordt...
En door het wassen wordt de eczeem erger...
Wat gebruiken jullie op je hoofd tegen de eczeem?

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 13:03

Waar smeer je je hoofd dan mee in op dit moment? Waardoor je haar zo vet wordt?
Ik heb ook regelmatig last van jeuk op mn hoofd, maar ik doe er eigenlijk niets tegen Bloos Proberen zo weinig mogelijk eraan te zitten, hoe moeilijk dat ook is.

nienke1208

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:26

Heb geprobeerd het vet te houden, heb er hydrocortison opgesmeerd, maar daar wordt mn haar zo vet van!
Smeer er nu niets meer op, slaap nu met mn raam open zodat er véél frisse lucht binnenkomt en met mn koude hand tegen mn hoofd aan

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 13:28

Ik heb een hele tijd berkenwater gebruikt, voor mijn hoofdhuid, maar het is beter om een shampoo via de HA te regelen.

Ik doe er niet zoveel aan, alleen veel krabben en korstjes pulken Bloos Bloos

Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-07 13:29

Het kan misschien ook zo zijn dat je je deken over je hoofd trekt of dat je kussen goed over je hoofd ligt, waardoor het gaat broeien. Hierdoor kan ook veel jeuk ontstaan!
Ik trek vaak de deken over mn hoofd heen als ik slaap, waardoor mn hoofd te warm word en het gaan broeien. Of kan dit niet het geval zijn?

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 14:33

De nieuwkomers: Welkom Lachen

Ik heb geen last van eczeem op mijn hoofdhuid. maar heb wel het idee dat ik een gevoelige heb, aangezien ik erg kleinzerig ben daar en ik snel wondjes etc. heb..

@Moirsa.. ik geloof niet dat het zo goed is dat je vriendin pillen voor de eczeem heeft. Door de eczeem op een dergelijke manier te onderdrukken gaat het zich op een andere manier uiten.
en daardoor hebben veel mensen die pillen tegen de eczeem gebruiken, last van Bronchitis.

Ik zit er aan te denken om van die visolie-capsules van de drogisterij (hebben ze bij de kruidvat en etos zag ik al) te gaan proberen Lachen

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:39

Visolie werkt erg goed, dat gaat van binnen uit, ik heb ze ook en als ik ze gebruik ziet het er een stuk beter uit, maar ik moet ze elke dag nemen en dat vergeet ik dan weer heel vaak Bloos

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 15:45

En als je ze nou tegelijkertijd met de pil neemt ( of ben je niet meer aan de pil?).

Hopen dat het ook nuttig zal zijn voor mij dan, nog meer mensen met ervaring met visolie?

uffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-07 17:09

nee niet aan de pil Knipoog

Maar nam ze meestal op nuchtere maag, maar dan ga je na een uur, boeren en die geur en smaak wordt je niet vrolijk van hoor Clown