[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Beauty_yana0

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:02

Oh Oh, is het erg als je 2 pillen hebt gehad Scheve mond
Want zat net te kijken na de strip en ik weet dat ik op een zondag weer begonnen ben met slikken, maar die zaterdag ervoor is ook weg dus die heb ik dan perongeluk gistere avond genomen.
Dus heb wel alle pillen gehad plus vandaag dan 2 Bloos

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 22:35

antitoilet jij hebt dan wel hele ouderwetse ouders want ik denk er net zo over als jij, s.e.x is er niet alleen om kinderen mee te maken want dan zou een vrouw die geen kinderen kan krijgen nooit aan s.e.x doen

BiBaMi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 09:09

ze zijn niet super ouderwets hoor Knipoog haha
maar ik weet niet of je beetje thuis bent in christelijke geloof, maar bij ons vinden ze gewoon dat s*e*x voor het huwelijk niet mag..
en inderdaad, ik vind dat s*e*x er niet alleen is om kinderen van te maken maar ook om gewoon om aan iemand te laten zien dat je van hem/haar houdt, en je helemaal aan diegene wilt geven...

Phrono

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:52

Beauty_yana0 schreef:
Oh Oh, is het erg als je 2 pillen hebt gehad Scheve mond
Want zat net te kijken na de strip en ik weet dat ik op een zondag weer begonnen ben met slikken, maar die zaterdag ervoor is ook weg dus die heb ik dan perongeluk gistere avond genomen.
Dus heb wel alle pillen gehad plus vandaag dan 2 Bloos

Dat had ik laatst ook, staat paar pagina's terug.
Als je een gewone eenfasepil hebt is dat niet erg. Je kan wel last krijgen van misselijkheid ed.
Ik heb voor de zekerheid toen een pil uit de reservestrip genomen, anders kwam ik 1 tekort en ik wilde graag op dezelfde dag als normaal eindigen.

wendyelst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 13:42

pff k ben nu 3jaar aan de pil van regivedon.. alleen nou heb ik de pil 2strips achter elkaar doorgeslikt normaal kan dat ook gewoon ! alleen nou begon ik vrijdag klein beetje bloed te verliezen zaterdag niks en zondag weer wel en maandag ook weer en dinsdag en nu niks! terwijl ik tot die zondag de laatste pil heb genomen en derna is de stopweek maar normaal word k dan pas morgen ongesteld maar nu was ik dus had nu al beetje las van bloedverlies tijdens dat ik nog aan de pil was! terwijl ik geen enkele pil ben vergeten om in te nemen!

Squawk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 18:47

Yessy schreef:
Stoppen met de diane en weer op een lichtere pil overgaan? Of is dat te simpel? Knipoog

Ik heb de diane pil juist genomen omdat mijn huid er een stuk beter door geworden is en als ik er mee stop en overga op een andere pil dan vrees ik dat ik weer hetzelfde 'probleem' krijg

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 15:27

Ik heb nog een vraagje..Ik ben tijdelijk een maand met de pil gestopt, omdat ik er even te emotioneel van werd. We zijn nu een maand verder en ik zou nu onderhand wel eens ongesteld moeten worden. Het probleem is dat ik overmorgen naar het buitenland ga..Kan ik nu wel weer de pil gaan slikken of moet ik eerst wachten tot ik ongesteld word?

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-07 17:14

Als je zeker weet dat je niet zwanger bent kun je volgens mij gewoon weer beginnen. Dan ben je alleen een week niet veilig tegen zwangerschap.
Maar ik durf dit niet helemaal met zekerheid te zeggen.. Misschien kun je je huisarts maandag even bellen?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:10

Even een correctie op wat iemand op de vorige blz riep:

De eisprong is NIET vlak voor je menstruatie. De eisprong vindt tussen 2 menstruaties plaats. Als je cyclus precies 4 weken is, is je eisprong 2 weken nadat je ongesteld bent geweest. En 2 weken na je eisprong is je volgende menstruatie weer. Dus het meisje wat onveilige sex heeft gehad vlak voor haar menstruatie kan er vrijwel zeker van uit gaan, dat ze niet zwanger wordt. Je slikt geen pil oid?

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 10:19

Weet iemand misschien of je afvalt als je met de pil bent gestopt en een spiraaltje (mirena, 3 weken geleden) hebt laten zetten?

Ik zou nl. wel een paar kilootjes kwijt willen voor de vakantie, haha!

Luuz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:48

Mijn beste vriendin was een aantal kilo aangekomen door de pil, maar toen ze stopte ging dat er niet automatisch weer af.
Maar dat kan natuurlijk wel per persoon verschillend zijn. Ik weet niet of het altijd zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 13:50

Ik ben wel iets afgevallen, maar niet heel veel!

Annemarie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:03

Toen ik met de pil stopte ging er misschien 1 kilo van de 10 die er aan waren gekomen af.
Dus nee de rest moest ik zelf doen Clown

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-07 20:30

kwas er al bang voor.....

thnx voor de antwoorden!

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:46

ik heb donderdag avond me pil vergeten en had hem de volgende dag pas smiddags genomen, het was de 5de pil van de eerste week, de rest heb ik gewoon braaf s avonds geslikt, ist nu nog safe?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:51

Nope. Meer dan 36 uur tussen 2 pillen in week 1 niet.. tenminste bij MG30, weet niet welke je slikt natuurlijk.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 09:56

jaa die heb ik, is de werking alleen vermindert of is ie echt helemaal niet meer veilig?

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:03

Daar kan ik weinig over zeggen. Na je stopweek is de concentratie van de stoffen uit de pil in je lichaam zo goed als 0. Je gaat dan je pil slikken waardoor de concentratie hoger wordt en je lichaam breekt die stoffen af waardoor het halverwege de dag weer lager wordt, kortom de concentratie schommelt.
De eerste week wordt 'ie iedere dag wat hoger totdat 'ie rond een bepaald niveau blijft schommelen. Als je rond dat niveau zit kan je hem een dagje vergeten zonder dat hij te laag komt en het onveilig zou worden.

Maar gezien je nog in week 1 zit is er een kans dat je onder dat niveau uit bent gekomen, dat hangt ervanaf hoe snel je lichaam die stoffen weer afbreekt, is bij iedereen anders.

In de gebruiksaanwijzing staat als het goed is dat je de komende 7 dagen een extra voorbehoedsmiddel moet gebruiken, en dat afgelopen 7 (?) dagen automatisch ook onveilig waren, maar dat zou je voor de zekerheid even na moeten lezen of je even de HA bellen.

snoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 10:07

ik heb wel een korte stopweek gehad, 5 dagen in plaats van 7, loop ook altijd te kloten met de pil, ik zal me ha is bellen

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 17:03

De pil zorgt ervoor dat er geen eisprong plaatsvind, er is dus geen eitje wat bevrucht kan worden door een zaadcel.
Maar als je in de eerste week je pil vergeet, kan er wél een eisprong komen, en kan je vruchtbaar zijn.
Dus deze maand even met een condoom om vrijen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 19:43

Hij is niet meer veiling als je in de 3de week van de 2de strip(doorslikken) eentje ong. 14 uur telaat inneemt he? Ik slik de Yasmin.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 21:30

Als je dan gewoon stopt en niets meer inneemt direct en dan binnen 7 dagen (nu dus nog 6) aan je nieuwe pilstrip begint maakt het toch niet uit?

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:20

Nee, daar zat ik ook aan te denken, toen ik hem al ingeslikt had;) Maar ik zit eraan te denken dan morgen een stopweek in te lassen en hem vanavond nog gewoon 1 keer te nemen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:33

Njen,
als je een pil in de derde week vergeet, ben je wel beschermd omdat de eisprong al heeft plaats moeten vinden (en wat dus niet gebeurt is, omdat je de andere pillen wel op tijd hebt genomen) Het beste is om idd nu je stopweek in te lassen.

Njen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-07 23:42

Okee, daar begin ik dan morgen maar aan, heb net die van vandaag ingenomen.