Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
meisje1 schreef:Ik heb het mijn moeder verteld.. Wat was dat moeilijk, ik durfde niet te beginnen.
Toen ik de eerste zin vertelde.. Ze was in een shock, ze wist niet wat haar overkwam.. ''Ik, het meisje dat eigenlijk nooit met jongens omging, was met iemand naar bed geweest, met iemand die veel ouder is, en ook nog eens misbruikt..'' Alles, in 1 klap.
In haar eerste reactie was ze behoorlijk kwaad, ik snap het, ik ben echt ontzettend dom geweest hoe ik zoiets heb kunnen laten gebeuren.
Toen ik het hele verhaa had verteld, in tranen, begreep ze het.
De eerste zinnen waren moeilijker dan ik had gedacht, maar toen ik eenmaal bezig was, floepte alles er gewoon uit..
M'n moeder is blij dat ik het verteld heb, ze is trots dat ik het lef had om het haar te vertellen. Ze snapt hoe ik me nu voel..
Ik ben erg opgelucht dat ik het verteld heb, het lucht zo op.
Eerst wou ze hem aangeven, maar daar was ik op tegen.. Dat heeft hij niet verdiend. Ik ben jarenlang bevriend met hem geweest, hij had dat echt niet verdiend. Ik heb nu met mijn moeder afgesproken, dat als hij mij nog 1 keer aanraakt tegen mijn zin, of mij lastigvalt oid, dat we dan wel aangifte doen.
Daar kan ik me wel in vinden..
Verder vond ze het goed dat ik morgen naar hem toeging, maar dat als er iets was, dat ik direct iets van me liet horen. Dat ik duidelijk liet merken dat ik het er niet mee eens was.
Eerst wou mijn moeder niet dat ik ging, ik ga wel, wel op eigen risico.
Mijn moeder zal me steunen zegt ze, maar als hij wat doet kan zij op dat moment niks doen.. Ze wist toch dat ik wel zou gaan, maar ik moest wel stoppen met de dingen waar ik nu mee bezig was.
Gelukkig heb ik het er met d'r over gehad, het lucht echt op.
Alleen mijn vader nu nog. Ik vertel het hem wel als ik eraan toe ben, met mij moeder erbij.
tienus63 schreef:Meisje1,
Ik heb net een bosrit van een uur achter de rug, je bent geen moment uit mijn gedachten geweest.
En ik weet dat jij weet dat je het vanavond tegen je moeder en/of vader zegt.
Ik heb het al eerder gezegd: jij hebt lef!!
En zonder dat je het zelf in de gaten hebt, je bent zoveel sterker dan je ooit van jezelf hebt verwacht.
Dikke knuffel voor jou en ook voor je ouders, ik heb zo'n gevoel dat zij dat zo dadelijk ook dik verdienen.
tienus63 schreef:Voor meisje1 en je ouders,
jullie hebben een hele stoere dochter, hopenlijk ziet ze dat zelf ook spoedig in.
Ik ben zo blij, ik zit te grienen.
En het idee van Sweetheart, super idee!
blensink schreef:Ook wil ik nog even zeggen dat je ons niet moet bedanken maar jezelf om dit topic te openen.
Tenslotte heb je alles zelf gedaan.
Je bent een fantastische meid.
Heel veel toegewenst geluk verder, en sterkte voor morgen.
Juultj schreef:blensink schreef:Ook wil ik nog even zeggen dat je ons niet moet bedanken maar jezelf om dit topic te openen.
Tenslotte heb je alles zelf gedaan.
Je bent een fantastische meid.
Heel veel toegewenst geluk verder, en sterkte voor morgen.
Je haalt me de woorden uit mn mond.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.