[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

FlEuRXBoNnY

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 22:47

FlEuRXBoNnY schreef:
maar wat betekend het precies dan eiglijk als die pil te licht is?

Caritas

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 23:27

Skipper schreef:
Heb nog niet alles gelezen, is vrij veel, maar ik ben van de pil overgestapt op de nuvaring, heb er nu net 2 'achter de rug'

Alleen sinds ik dit gebruik is volgens mij mijn huid slechter geworden met oa meer pukkeltjes. Kan dit kloppen? Hebben er er meer last van?

Ja ikke. Inmiddels ben ik een paar maanden verder en trekt het langzaam aan weer weg.

Skipper

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 10:24

Hmmm dan moet ik nog ff wachten

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 11:48

Ben ook gestopt met de pil was het gewoon zat en had weinig zin in sex, en ik kon ook zo depri zijn, nu zijn we drie weken gestopt en ik denk niet dat ik er nog mee begin!

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-05 17:33

FlEuRXBoNnY schreef:
FlEuRXBoNnY schreef:
maar wat betekend het precies dan eiglijk als die pil te licht is?

De hormonen in de pil voorkomen dat je een eisprong krijgt. Maar het kan zijn dan jouw eigen hormoon cyclus zo sterk is dat de pil er niet in slaagt die volledig over te nemen. Dus dan is de pil te licht. Voor zover ik weet

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 13:58

Ik ben nu een tijdje gestopt met de pil, ik voel me goed.
We zijn er nog niet uit, welke ander soort van AC we willen.

Tessebes

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:12

Ik heb gekozen voor een hormonen spiraaltje, nu nog laten plaatsen.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:36

Lang niet iedereen heeft veel last van het laten plaatsen hoor!
Zoek in ieder geval een arts die het regelmatig doet

Morris

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:40

HA zei dat ik kon kiezen voor een koperspiraal of steriliseren. Nou dat laatste, dat doe ik echt niet.
Dus blijft er maar 1 ding over.
Of condooms.

Marije_jiplover

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:51

Tessebes schreef:
Ik heb gekozen voor een hormonen spiraaltje, nu nog laten plaatsen.

Dat valt enigsinds wel mee hoor. Ok, lekker is anders, maar echt heel erg veel problemen heb ik er niet mee gehad. Bij mij isie er wel door een gynaecoloog ingezet, dat vond ik zelf wel prettig.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:52

@morris: Dan is die HA van jullie ook niet helemaal bij de tijd zeg!

Natuurlijk snap ik dat je van de hormonen af wilt, maar bijvoorbeeld de nuvaring of de mirena bevatten al veel minder hormonen dan de pil omdat ze op de juiste plaats in het lichaam worden afgegeven.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:53

ff vraagje ik ben ook gestopt, maar wordt maar niet ongesteld????

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 15:57

Het kan zijn dat je cyclus nog niet goed op gang komt, je hebt in de tijd met de pil namelijk je cyclus volledig stilgelegd. Het kan even duren voordat het allemaal weer normaal verloopt.

Als je het idee hebt dat het niet goed gaat, moet je wel even langs de HA gaan lijkt me zo.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:00

Hmm dan wacht ik nog maar ff voor dat ik begon was ik ook al nie regelmatig, al werd ik t toen juist errug vaak, op zich is t nie erg maar hoop eigenlijk niet dat ik een '" ongelukje" heb, al geloof ik daar zelf niet in.

Eliane

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:02

wendytjeG schreef:

Nee hoor! Die HA heeft helemaal gelijk! Als je géén hormonen wilt zijn er gewoon maar heel weinig opties!

Ik zit met precies hetzelfde probleem, maar steriliseren is sowieso geen optie (ben pas 19) dus ik wil eigenlijk een koperspiraaltje proberen maar zit er nu een beetje tegenaan te hikken om echt die afspraak te maken om het te laten plaatsen Het voelt zo rigoreus...

Overigens hoor ik van veel mensen dat ze niet direct weer 'uit zichzelf' ongesteld worden na het gebruik van pil/nuvaring/etc. Zelf heb ik ruim 2,5 jaar nuvaring gebruikt maar werd nu ik gestopt ben heel netjes na precies een maand weer ongesteld. Gewoon geluk hebben denk ik?

Achterom

Re:

In geval van twijfel gewoon even langs de drogist voor een zwangerschaptest

Achterom

Re:

Eliane schreef:
wendytjeG schreef:

Nee hoor! Die HA heeft helemaal gelijk! Als je géén hormonen wilt zijn er gewoon maar heel weinig opties!

Klopt, maar ik heb nergens gelezen dat dat het geval was.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:04

Ja kan ook maar dat geloof ik nie hoor! Ik wacht t gewoon een poosje af een test halen kan altijd nog, t is geen ramp als t zo is maar liever nog een jaar wachten haha.

mayday

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:05

Dat gedoe met spiraaltjes en zo lijkt me ook niks, je hoort wel is van die verhalen dat ze vastzitten en t zeer doet om ze te verwijderen brrrrr.

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:10

Ik heb nu een spiraal, maar of die deze keer wel goed zit is een tweede. Mijn lichaam kan op de een of andere manier niet tegen de pil i.v.m. de loskomende hormonen. Vandaar dat ik ook voor een gewoon koperhoudende spiraal hebt gekozen en niet voor de mirena. De eerste keer dat de spiraal bij me geplaatst was zat deze dus fout ( dit kunnen ze zien door een inwendige echo te laten maken bij de gyneacholoog ) Nu ben ik dus vorige week weer bij de HA geweest om deze eruit te laten halen en een nieuwe te laten plaatsen ( ik vond het overigens best gevoelig ) Iig het is een heel vreemd gevoel. Nu moet ik dus wéér een afspraak bij de gyneacholoog maken voor een inwendige echo en dan maar hopen dat deze wel goed zit.

Jeetje wat een verhaal

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:11

mayday schreef:
Dat gedoe met spiraaltjes en zo lijkt me ook niks, je hoort wel is van die verhalen dat ze vastzitten en t zeer doet om ze te verwijderen brrrrr.

Die van mij zat er nog geen maand in dus die ging er met gemak uit. Het eruit halen is overigens minder gevoelig als het plaatsen, tenminste zo heb ik het ervaren.

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:13

Laten we het hopen dat het minder gevoelig is, het plaatsen was niet echt een fijne ervaring

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:15

wendytjeG schreef:
Laten we het hopen dat het minder gevoelig is, het plaatsen was niet echt een fijne ervaring

Ik weet zoals je in mijn stukje kunt zien precies wat je bedoelt, het lijkt op hele erge ongesteldheidskramp, maar dan heftiger

Maar die van jou moet er dus ook uit ?

Cer

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:15

Idd, dat plaatsen is geen feestje, maar ja, voor die 30 seconden is het wel te overleven... Een beetje bevalling duurt langer.. En wie weet ben je t over vijf jaar vergeten

BloemBloem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-05 16:18

Cer schreef:
Idd, dat plaatsen is geen feestje, maar ja, voor die 30 seconden is het wel te overleven... Een beetje bevalling duurt langer.. En wie weet ben je t over vijf jaar vergeten

En dan kan die er weer uit