Afvallen voor een auto

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 08:33

Daihyo schreef:
Veel drinken helpt hier echt wel goed. Minder hongergevoel, maar ik val ook meer af als ik veel drink maar hetzelfde eet :j

Ja same! Mijn wederhelft is iemand die 's avonds laat nog flink kon eten, pap, een half brood etc. Hij heeft daar nu met het omgooien van ons ritme het meeste last van, dan komt ook weer de tip om bij een hongergevoel eerst een vol glas water te drinken. Als je 15 minuten later nog honger hebt, dan pas iets te eten.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 09:58

Ik heb na het eten vaak zin in wat lekkers. Dus dan drink ik een kopje vegan warme chocomelk. 118 kcal kan ik wel hebben. Beter dan snacks.

Volkorenbrood / brood / granen zijn trouwens echt niet ongezond en maken je niet dik. Het kan wel persoonlijk werken om dat te minderen. Maar je kan prima afvallen en gezond eten als je het wel eet. :P

Ik eet trouwens wel zuivel, ei en kaas. Alleen van melk en yoghurt krijg ik echt last. :+

EmptyWords

Re: Afvallen voor een auto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 10:01

Dat meer drinken heeft wel een flinke domper.

Ieder nacht moet ik nodig plassen, ik droom zelfs dat ik nodig moet plassen. Toiletgebouwen die kapot zijn, vieze toiletten die ik eerst schoon moet maken voor ik kan plassen... noem het maar. Ik droom al 3 nachten dat ik nodig moet plassen, om wakker te worden met blaaspijn omdat ie op springen staat....

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:13

EmptyWords schreef:

Ieder nacht moet ik nodig plassen, ik droom zelfs dat ik nodig moet plassen. Toiletgebouwen die kapot zijn, vieze toiletten die ik eerst schoon moet maken voor ik kan plassen... noem het maar. Ik droom al 3 nachten dat ik nodig moet plassen, om wakker te worden met blaaspijn omdat ie op springen staat....

Herkenbaar :') Ben ik bezig in de stal, kan ik weer naar de wc.

Ach loop ik daarentegen wel meer stappen _O-

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:14

Ik ga er elke nacht 2 a 3x keer uit om te plassen...ook op dagen dat ik te weinig drink.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:16

EmptyWords schreef:

Ja herkenbaar, vooral de eerste weken! _O-
Ik drink daarom bewust niet meer na ongeveer 17u, zeker de eerste weken niet. Anders kan ik er echt vier keer per nacht uit. Gelukkig is dat nu naar de eerste week al een heel stuk minder. :+ Gisteren met trainen zelfs om 21.15u gedronken en vannacht niet hoeven opstaan, overwinning!! :') _O-

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:18

EmptyWords schreef:

Ik drink op de dag meer en vanaf het avondeten nog maar minimaal. Dit om te verkomen dat ik er in de nacht uit moet en dat is dan meestal een half uurtje voordat de wekker afloopt. En dat is zo niet fijn. -:(-

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:23

Boyzone schreef:
EmptyWords schreef:

Ik drink op de dag meer en vanaf het avondeten nog maar minimaal. Dit om te verkomen dat ik er in de nacht uit moet en dat is dan meestal een half uurtje voordat de wekker afloopt. En dat is zo niet fijn. -:(-

Dit doe ik ook. Na 9 uur ‘s avonds drink ik niets meer. Maar overdag dan meer. Ik heb ook echt een hekel aan naar de wc moeten ‘s nachts. Dan wil ik gewoon slapen :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:28

Ik drink na 21.00 niet meer maar toch moet ik er meerdere keren uit.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:31

Ik dronk heel lang niks meer na het avondeten. Want m’n ex werd boos als ik vaak naar de wc moest.

Het bleek stress te zijn. Want nu drink ik rustig en hoef ik er soms 1x uit maar.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:33

MarlindeRooz schreef:
Ik dronk heel lang niks meer na het avondeten. Want m’n ex werd boos als ik vaak naar de wc moest.

Het bleek stress te zijn. Want nu drink ik rustig en hoef ik er soms 1x uit maar.

Het is maar goed dat hier 'ex' staat.... :oo

Boyzone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:33

Ik eet mijn avondeten ergens tussen 17 en 18u en dus vanaf dat tijdstip drink ik bijna niets meer. Maar lig ook tussen 21u en 22u op bed. Dat tijdstip om naar bed te gaan ligt voor jullie waarschijnlijk later.
Om 18u heb ik vaak al meer dan 2 liter water/thee op.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:41

KimD schreef:
MarlindeRooz schreef:

Het is maar goed dat hier 'ex' staat.... :oo

Ja want hij sliep dan ook slecht. :+

Dat ik al niks dronk en weigerde in bed te plassen was niet relevant. :=

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 10:42

Ik lig tussen 22 en 23 in bed.

Mijn dochter is vaak in de nacht nog een keer wakker, dan kan ik ook meteen naar de wc. Slaapt ze eindelijk een keer door, moet ik er nog uit

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-25 10:43

Nou ja, hij is niet cvoor niks je ex

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:50

EmptyWords schreef:
Nou ja, hij is niet cvoor niks je ex

Klopt! :D

Verder een aardige kerel hoor en hij heeft me niks ergs aangedaan. Het werkte gewoon niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:54

Ik moet er (als ik genoeg drink) 1 x ‘s nachts uit om te plassen. Ik weet het dus meteen als ik te weinig heb gedronken want dan slaap ik door.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 10:54

Door dat geklets over plassen moet ik nu ook alweer plassen. :+

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:03

Ik ga hier op het werk elk uur. :+
Drink gemiddeld 3 dopper flessen leeg.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:11

Ja dat is het nadeel van veel drinken, je hebt een abonnement op de wc :')

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:12

MarlindeRooz schreef:
Bellatrix schreef:
Ik eet alleen witbrood als de bruine versie van 'mijn brood' er niet meer is. De rest vind ik namelijk niet lekker van wat er ligt. :+ Op dit moment ligt er vloerbrood bruin met sesam in de vriezer.

Bruin brood is inhoudelijk niks anders dan wit. Het is gewoon wit met kleurstoffen. :o

Volkoren is wel vullender en heeft betere voedingswaarden.

Nee dat klopt niet ( helemaal) .

Echt bruin brood is een mix van volkoren met wit. De warenwet zegt daarover :

De aanduiding bruinbrood mag uitsluitend en moet worden gebezigd voor brood waarvan (volkoren)meel, al dan niet gemengd met gebroken graankorrels en graanvlokken, het voornaamste meelbestanddeel is en waarin zemelen met het blote oog waarneembaar zijn.

Bruingekleurd brood zegt helemaal niets dat kan wit zijn met een kleurtje.
Volkoren is een beschermde naam.

Celebi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:13

Dat abonnement op de wc had ik sowieso al en dat is dus niet beter geworden met die liter waterflessen die ik er doorheen jaag om aan het quotum te komen. :+

Moet zeggen dat histamine arm eten en dus antihistaminica voor mij hebben gezorgd dat ik minder vaak hoef te plassen. Scheelt echt zó veel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:15

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:29

MarlindeRooz schreef:
Maar bruin brood is geen beschermde term dus alles kan bruin genoemd worden. Dat gebeurt ook.

https://kro-ncrv.nl/keuringsdienst-van- ... ruin-brood

Nee dat is bruingekleurd brood. Dat heet dan meergranen, of authentiek, rustiek of weet ik veel wat voor namen ze krijgen.

Zelfs in dit artikel dat jij linkt staat dat bruinbrood een mix. van volkoren en wit moet zijn

Citaat:
Volkorenmeel ontstaat als alle onderdelen van de graankorrel – en dus niet alleen het binnenste deel zoals bij wit brood – worden gebruikt. Door de mix van bloem en volkorenmeel bevat bruinbrood meer voedingstoffen dan witbrood, maar minder dan volkorenbrood, waarvoor alleen volkorenmeel wordt gebruikt.

Maar een bruin gekleurd brood met al die "bijzondere" namen, ja daar zit geen volkorenmeel in.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-25 11:35

Dan kan er alsnog vooral tarwebloem inzitten. Wat het vergelijkbaar maakt met wit brood.

Als je wit brood dan lekkerder vindt zou ik dat gewoon eten.