Zwanger - begin en voorjaar 2026

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: Zwanger - begin en voorjaar 2026

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-25 06:02

Hier gaat het goed, morgen de 20 weken echo. Ik merk dat deze zwangerschap me ietsje makkelijker af gaat dan mijn eerste, ik heb meer energie. Moet wel oppassen om niet te veel te doen en te tillen, want wel veel last van mijn bekken.

Ik deel hier niet zoveel omdat ik ook meepraat in de appgroep.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:27

Snap ik, helaas wil ik niet dat mijn account wordt gekoppeld aan mij persoonlijk :)

Wat fijn dat je je goed voelt!
Ik ben weer eens aan het hoesten. Verder heb ik weinig klachten. Mijn bekken zijn nu wel wat minder dan bij de vorige zwangerschappen.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:36

De verkoudheden en griepjes hoor je momenteel nu wel veel ja. :( Hier gaat het ook wel goed. Werk al enige tijd geen hele dagen meer op kantoor en dat is qua energie wel heel fijn, maar merk wel dat ik weer meer rust moet pakken.

Mijn man en ik waren van het weekend ook uit eten en daar stond de verwarming gloeiend. Ik wist niet meer hoe ik het moest hebben. :') En dan merk je ook dat de batterij gewoon echt op is na een uurtje of half 9. Wat dat betreft snap ik nog steeds niet hoe er vrouwen zijn die hoogzwanger volle bak in de sportschool kunnen gaan. :=

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 10:51

Niniane hahaha energie haal ik soms uit mijn tenen, maar ik probeer ook 2 keer per week te sporten. Op maandagavond speel ik duikboot en dobber ik in het water. Op donderdag en/of zondag doe ik bootcamp voor zwangeren.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 11:59

Lovelys speel ik duikboot :+ Ik zie het voor mij :') Fanatiek nog bezig hoor!! Bedoel je bekken minder dat het juist erger is of minder last? Vervelend dat hoesten, ik vond het afgelopen dagen dan ook erg fris brrr. Lief dat je even vraagt hoe het met iedereen is. Ik heb inderdaad na die erge buikpijn een stap terug gedaan. Helaas ging ik een dag later ook nog eens door m’n rug :+ Daar heb ik nog wel wat last van. Hoe is het nu op het werk? Wat rustiger en minder pittig?

Niniane haha nee dat begrijp ik ook niet. Ik ben inderdaad rond half 9 ook kapot. En slaap tussen de middag vaak ook even een halfuurtje. Lekker dat je al kan minderen met werken. Energie is snel op. Haha ja een voorproefje, ik was het nog niet vergeten hoor :+

Maanlicht oh 20 weken al weer. Wat fijn dat het deze keer wat soepeler lijkt te gaan, ook wel fijn. Dat laatste herken ik wel :=

Gettymaan jeetje wat een pech allemaal… hoe is het met de bijrijder haar pols? Heb je al wat meer hulp? Vervelend! Ik vind dat vreselijk he, niks mogen doen := Wat eng zeg… hoe gaat het nu met de bloedingen? Ook al wat beweging gevoeld/gezien?

Hier gaat het goed. Echt 5 minuten nadat ik mijn laatste bericht hier had geplaatst was ik keihard door m’n rug gegaan en kon ik alleen nog maar liggen. Alles deed zo zeer. Het is even weggeweest maar voel de rugpijn sinds dit weekend wel weer. Buik gaat verder prima. Soms wat harde buiken maar tis prima te doen. De kleine man is echt een druk mannetje te trappen. Dat deed m’n dochter totaal niet. Ach wel gezellig haha, vraag mij alleen af wanneer die ooit slaapt _O-
Ik heb nog meegedaan aan de hondenshow vorig weekend, hele mooie resultaten behaald en heel veel respect gekregen dat ik dit nog deed met m’n dikke buik en een sterke (hele lieve) Rottweiler
Afbeelding
Afbeelding
Verder doe ik alle dagen het stalwerk en uitmesten nog wel samen met m’n moeder

Getty_Maan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 12:21

Wat zal ik zeggen, het gaat stabiel.
Zit nu volledig in de ziektewet, nadat ik weer met een bloeding naar het ziekenhuis mocht midden in mijn werk.

Ondertussen al 2 dagopnames verder, dat ik toch weer naar huis mocht.

Controles zijn telkens goed gelukkig.

Ik ben ook altijd bezig, maar nu dus verplicht rust. Rondje lopen mag wel, maar daarna weer op de bank...

Verder voel ik mij gelukkig wel goed, maar mentaal is het een flinke uitdaging.

Pas goed op jezelf maanlicht, stapje rustiger aan is niet verkeerd.

Lovelys, jij moet dus ook rustig aan doen met je bekken. Die heb je gauw overbelast. Een bekkenfysio is zeker niet verkeerd.

Nou qua energy zou ik nog prima kunnen sporten Niniane, maar verstandig een stapje terug te doen.

Zwemmen lijkt mij heerlijk, maar in mijn geval mag ik dat nu helaas ook niet.

Dat is ook schrikken kabayo, last van je rug terwijl je zwanger bent is geen goede combinatie.
We hebben een buurmeisje die ons helpt, zij heeft samen met haar moeder een paard en verdient nu een leuk zakcentje bij. Echt een topmeid, kan zichzelf helemaal redden, geen omkijken naar. En de dag(en), waarop er niet iemand beschikbaar is, helpen mijn vader en man.
En een bevriende dierenarts kijkt af en toe even om het hoekje of alles goed gaat.

Waarom zou je ook niet meedoen, als je hond goed opgevoed is zou het geen probleem moeten zijn. Ik loop elke dag ook nog een klein rondje met onze rottweiler.

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-25 18:34

Niniane wat lekker dat je niet meer hele dagen naar kantoor hoeft.
Griepje etc is wel heel veel op dit moment inderdaad.

Kabayo
Ja het is niet echt fanatiek zwemmen. We doen wat oefeningen, maar allemaal heel rustig aan. Laatste 10 minuten ook lekker chillen op een noodle
Wat ontzettend vervelend dat je pijn in je rug hebt! Hopelijk trekt het vanavond met wat rust weg.
Wel ontzettend leuk dat je nog met je hond naar de honden show kon.

Mijn dochter trapt ook veel meer dan de vorige 2 :+
Ze trapt ook naar de Doppler bij controles _O-

Werk is nog steeds pittig. Vorige week is mijn nieuwe collega gestart. Voor mij wordt nog hard gezocht voor een vervanger.

Getty
Ah nee wat heftig :knuffel:
Lijkt mij inderdaad erg pittig mentaal om heel veel rust te nemen. Heb je beetje afleiding?

Ik moet inderdaad eens op zoek naar een bekkenfysiotherapeut.