Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 08:38

Wat een prachtige foto's allemaal!
Wij hebben gisteren de shoot in de studio gehad, ik ben zo benieuwd naar de resultaten :):)

Hier ook veel vocht, maar goed te doen met de benen omhoog zodra ik ga zitten. Het scheelt met dit weer ook enorm dat wij overal airco hebben, dus ik zit niet de hele dag te zweten.
Verder heb ik nu (32 + 6) eigenlijk nog steeds weinig te klagen! Begin wel steeds meer harde buiken te krijgen. Nog meer dames die daar last van hebben?

BabiiVeeraa

Re: Zwanger! Uitgerekend najaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 10:12

Hee wat leuk, iedereen weer aan het posten hier :)

Ik heb sinds deze week verlof (was maandag 34 weken) en zijn deze week nog even weg met de caravan voor het eerst. Laatste week van de schoolvakantie ook voor de oudste, dus vanaf komende maandag ga ik ook maar eens dingen regelen _O- Verf behang en vloer is klaar in de babykamer, commode staat ook al op zn plek en alles wat in de commode moet heb ik gewassen en ingericht. Voor de andere meubels moeten we eerst in de nieuwe kinderkamer van ons zoontje aan de slag :P

Hier gelukkig geen last van vocht. Wel is de misselijkheid en aversie tegen voedsel weer terug naar 4 weken niet overgeven en minder misselijk zijn.

En vandaag nog maar heel weinig de baby gevoeld, terwijl onze karatekid normaal nonstop actief is. Verloskundige al gebeld maar die vond het nog vroeg (belde om 9 uur, ben sinds half 7 wakker en in die 2,5 uur amper beweging, 3 of 4 maar). Dus advies 2 uur op mn linkerzij liggen, wat kouds drinken en wat zoets eten. Had ik allemaal al gedaan maar oké.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:34

Harde buiken.. ja heel vaak helaas!
Indalings weeën.. auw en ook al gewoon "oefen" weeën hier :')

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:52

Je kunt eigenlijk het beste voetenbadjes doen mét Keltisch zeezout (1 handje KZ + 2 handen magnesium vlokken). En je kunt het beste magnesiumbisglycinaat supplement nemen. Die is goed opneembaar.

Daarnaast is het heel belangrijk om voldoende kalium binnen te krijgen tegenover die magnesium. Als dat uit balans is kun je ook weer nare klachten (en kramp) krijgen.

Ik ben op zoek naar een leuk neutraal geboortepakje. Ik kan niks vinden dat ik leuk vind :')
Iemand nog tips?

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 12:58

Ik heb heel af en toe eens zo'n vervelende steek van 1 seconde (lightning crotch?) maar echt van oefenweeën indalingsweeën en harde buiken kan ik niet echt spreken nog. Ik ben ook iemand die eigenlijk ook nooit menstruatiekrampen heeft, zou dat met elkaar in verbinding staan? :+

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:06

Hier gelukkig geen last van harde buiken of, behalve mijn misselijkheid, andere lichamelijke ongemakken. Het klinkt niet heel lekker als ik het zo hoor!
Wel ineens weer super moe, maar dat kan ook door het weer komen. Morgen is mijn laatste werkdag! Ik hoop dat ik dan de focus krijg om in m’n bubbel te stappen want voor nu is het vooral veel ontkenning en angst voor de bevalling :+

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:11

Anouk_H schreef:
Ik heb heel af en toe eens zo'n vervelende steek van 1 seconde (lightning crotch?) maar echt van oefenweeën indalingsweeën en harde buiken kan ik niet echt spreken nog. Ik ben ook iemand die eigenlijk ook nooit menstruatiekrampen heeft, zou dat met elkaar in verbinding staan? :+

Ik heb ook nooit klachten met mijn menstruatie :o
Vind dit ook niet op die krampen lijken, deze stralen echt door mijn rug en benen :Y)

Ik ben vandaag ook precies 37 weken dus opzich is hij nu "veilig" om te komen :D

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 13:53

BabiVerraaa de baby inmiddels weer wat meer gevoeld?
Mijne is op dit soort warme dagen ook een stuk rustiger, sowieso verschilt het bij haar heel erg. Blijf iedere keer toch weer wat onzeker of alles wel goed gaat als ze zo'n rustige dag heeft. :=

Harde buiken heb ik al vanaf 14 weken ongeveer, heel irritant. Echte oefenweeën nog niet gehad.

Spannend Kimley! :):)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:04

Een praktische vraag; hoeveel kleding in welke maat hebben jullie?

Ik heb in maat 50 nu 7 setjes, maar ik twijfel of ik bijvoorbeeld ook in maatje 44 een aantal pakjes moet aanschaffen.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 16:49

Is er aanleiding voor om te denken dat je baby maat 44 nodig heeft?

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 17:29

Wij hebben zowel maat 50 als 56.
44 niet aangeschaft, aangezien dat voor een 'normale' baby toch wel klein is, maar zeg nooit nooit. Mijn neefje is met 3,2 kilo geboren, 5 dagen overtijd zelfs, maar dus toch maatje 44 nodig en dat hadden ze niet in huis. Daar moet ik wel bij zeggen, dat de hele zwangerschap van mijn schoonzus vooral een grote struggle was en dat schijnt ook mee te spelen.

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:39

Mocht je maat 44 nodig hebben is het zo bijgekocht toch?
Kans t nodig te hebben is meestal niet zo groot.

Bij onze dochter verwachtte ze een kleine baby. Zelfs toen niet gekocht. Ze hadden t wel echt over baby van maximaal 3 kilo
Zelfs kleiner.

Nou ze was gewoon 3630

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:52

Anouk_H schreef:

Ik heb ook nooit menstruatiekrampen. Bij mijn eerste bevalling zei iedereen ook steeds 'ja de eerste weeën voelen alsof je ongesteld gaat worden'. Ik dacht alleen maar :o? Heb bij m'n eerste weeën ook echt gegoogled of dit het dan was _O-

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 18:58

Ntlie_ schreef:
BabiVerraaa de baby inmiddels weer wat meer gevoeld?
Mijne is op dit soort warme dagen ook een stuk rustiger, sowieso verschilt het bij haar heel erg. Blijf iedere keer toch weer wat onzeker of alles wel goed gaat als ze zo'n rustige dag heeft. :=

Harde buiken heb ik al vanaf 14 weken ongeveer, heel irritant. Echte oefenweeën nog niet gehad.

Spannend Kimley! :):)

Ja wel wat, niet overtuigend. Maar de verlos (uiteraard net degene waar ik 0 klik mee voel, blij dat ik medisch bevalling en dus geen kans heb op haar haha) maakt zich geen zorgen. Ze zei 'oh ik vind 10x per dag even voelen netjes hoor', terwijl alle andere verloskundigen en de gyn mij als richtlijn 10x per 2 uur hebben meegegeven.

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-25 19:05

Oef, als ik dat lees, ben ik extra blij met mijn verloskundige!

Hier is inderdaad ook de richtlijn 10x per 2 uur. En als trucje bij twijfel: blikje cola of kopje koffie drinken en dan 2 uur op je linkerzij gaan liggen. Dan maak je je baby een soort van wakker met de cafeïne en zou je wel die bewegingen moeten voelen.

Dat minder leven onderzoek vorige week was ook omdat ik dus vanaf 's ochtends tot halverwege de middag maar 2x een kleine beweging had gevoeld, ook na cola drinken.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-25 21:59

Wat een aparte verloskundige!
Zou het misschien met de warmte te maken kunnen hebben? Mijne is wel echt rustiger dan :)

Imke95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 08:30

Dank voor jullie reacties! Er is geen enkele aanleiding nu om te denken dat we maatje 44 nodig zullen hebben; maar ik dacht wellicht in het geval van nood 1 setje. Dan ga ik vinted verder af speuren voor maat 56 en hoger 8-)

BabiiVeeraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:00

Delaja schreef:
Oef, als ik dat lees, ben ik extra blij met mijn verloskundige!

Hier is inderdaad ook de richtlijn 10x per 2 uur. En als trucje bij twijfel: blikje cola of kopje koffie drinken en dan 2 uur op je linkerzij gaan liggen. Dan maak je je baby een soort van wakker met de cafeïne en zou je wel die bewegingen moeten voelen.

Dat minder leven onderzoek vorige week was ook omdat ik dus vanaf 's ochtends tot halverwege de middag maar 2x een kleine beweging had gevoeld, ook na cola drinken.

Ja iets kouds drinken en iets zoets eten helpt vaak! Maar gisteren dus heel de dag echt beperkt qua beweging. Tegen de avond begon ze pas wat meer te bewegen, daarvoor zelfs met de 'trucjes' zo'n 6-7x per 2 uur. Normaal (ook met de andere warme dagen deze week) voel ik haar eerder 6x per minuut, ze ligt nooit stil :+
Deze ochtend zit ze gelukkig weer in haar normale ritme en vanaf komende maandag ben ik officieel overgedragen dus moet ik bij twijfel ziekenhuis bellen ipv verlos.

Alle andere verloskundigen waar ik zit zijn echt heel fijn, maar met deze ene klikt het gewoon niet :')

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:11

Oh ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nog geen enkel moment in mijn zwangerschap geteld heb hoeveel x per dag/uur ik de kleine voel :oo

Hij is sochtends eigenlijk altijd wel een keer actief en dan zet ik een denkbeeldig vinkje van oke vandaag zijn we er nog, en dan de rest van de dag voel ik hem gewoon regelmatig. Stel ik zou wakker worden en tot de lunch echt 0 beweging gevoeld hebben dan zou dat voor mij afwijkend zijn, maar waarschijlijk zou ik rond 10u (ben altijd vroeg wakker) al in mijn buik gaan duwen zo van hey uh halloo?? Maar eigenlijk is dat nog nooit nodig geweest. Ik heb dus geen getallen wat normaal is aan beweging maar gewoon een gevoel/ritme inmiddels denk ik? De koffie/cola truc zou ik niet kunnen doen, dan moet ik een ander zoet/cafeïne houdend drankje vinden haha. Cola/energydrank kan ik sowieso niet drinken want ik lust geen koolzuur, en koffie lust ik ook niet :+

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 09:52

Ik hou het ook niet zo bij, merk vooral de activiteit in de avond en rond de lunch. Maar daar mijn placenta voor ligt, merk ik het ook minder intensief dan met een ‘normaal’ liggende placenta.

Wilde zo eigenlijk nog even gaan paardrijden, maar het is alweer aardig opgewarmd buiten. Ik trek de warmte goed, maar paardrijden en fitness doe ik niet boven de 25 graden. Bij padel ligt dat nog iets hoger. Dan vind ik het toch wat vermoeiender dan normaal.

Maat 44 heb ik niet aangeschaft, dat is zo nog gekocht wanneer nodig. Mijn baby groeit heel gemiddeld, dus ik verwacht niet in die kleine maten uit te komen. Tenzij ik ineens eerder beval, maar dan heb ik nog een man/familie/vriendinnen welke me even kunnen helpen met winkelen.

jitskenienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:05

Wauw super mooie foto's zeg!

Ik hou het ook niet bij, maar ik kan wel merken dat ze soms rustiger is. Vooral als het zo warm is. Verder werk ik nog 8 uur per dag en dan heb ik het ook niet in de gaten..

Jullie zijn natuurlijk wel al wat verder dan dat ik ben, misschien heeft het daar ook mee te maken?

Slapen jullie ook zo ontzettend slecht? Ik lig hele nachten wakker, kan niet lekker liggen en moet ongeveer 20 keer plassen in de nacht. Heel vervelend. :(

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 10:19

Ik ben net voor je in november uitgerekend. Dus daarin kan ik alleen maar redelijk vergelijkbaar meepraten. Op werk heb ik een kantoorbaan, zo n en dan voel ik wel wat gerommel in mijn buik. Ik slaap nog heel fijn maar ik heb ook heel weinig buik wat wellicht helpt, het steekt nu net een cm of 4/5 uit t.o.v. mijn platte buik. Ik moet 1-2x plassen per nacht, maar slaap zo weer in.

Anouk_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:26

Ik moet 3-4x eruit snachts om te plassen maar mijn hele lijf is dan zo stijf, ik moet ook echt mijn buik vast houden tijdens het draaien omdat het anders echt zeer doet. De heenweg naar de wc strompel ik dan ook echt. Maar eenmaal in beweging zakt de stijfheid heel snel weg dus de terugweg gaat dan alweer beter.

Ik heb 1 rompertje maatje 44 maar die heb ik gekocht om mijn vriend te vertellen dat ik zwanger ben. Verder alles vanaf maat 50. Ik heb wel veeel setjes maatje 50, ik denk stiekem ook te veel inmiddels. Ik hoop dat ik er aan toe kom om alles in ieder geval 1x aan te trekken :+ . Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap geroepen dat ik denk dat hij niet tot 40 weken blijft zitten, omdat ik hem ook al best vroeg voelde bewegen heb ik die conclussie getrokken (en ik weet dat dat niks hoeft te betekenen maar het blijft gewoon het gevoel dat ik heb haha) maar de komende 2 weken blijft hij hopelijk echt even nog zitten want ik heb weer eens een koortslip |(

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:29

Hier bij de eerste volgens de verloskundige van de 20-wekenecho een ‘ondergemiddeld’ meisje met 3588 gram. (Volgens mij is dit prima), maar had geen 44 nodig. Dus ga dat nu ook niet halen. Eerste pakje in maat 50 en 56 mee in de vluchtkoffer.

Hier houd ik het ook niet echt bij. Nu 21 weken, placenta aan de voorkant. Zit echt nog geen regelmaat in.

@Anouk; sterkte met je koortslip. Heel vervelend.

waikiki_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-25 11:40

Wel herkenbaar dat het voelt als minder beweging, maar alsnog - zonder het echt bij te houden - heb ik voor m’n gevoel voldoende beweging dus nooit echt twijfel gehad.

Wat betreft kleding gok ik dat maat 44 niet nodig zal zijn. Ik heb veel gekregen, waaronder ook twee setjes maat 44. Ik neem het niet mee in de vluchttas, grotere setjes zijn makkelijker aan te doen en alles kan omgeslagen worden. Als ze erin verzuipt zal ik maat 44 aandoen denk ik.