Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BigOne schreef:Elke oudere met een fikse infectie loopt kans op een delier. Hoeft niet aan codeine te liggen .
Popstra schreef:Als je niet meer aan je rust toe komt die je juist hard nodig hebt voor te genezen dan geven ze je dat wel. Je zit dan aan het infuus met AB dat zorgt dat de rommel weg gaat. Op hoesten gaat niet bij een long ontsteking. Dan zit het vocht te diep.
Bij een kriebel hoest helpt het mij wel
OleJon schreef:Vliegen jullie met een griep meteen naar de huisarts dan?
Griep moet tijd hebben om uit te zieken. Een paracetamol en op bed. Dat zou onze huisarts zeggen.
Geen wonder dat de zorg zo duur is
Griep moet tijd hebben om uit te zieken. Een paracetamol en op bed. Dat zou onze huisarts zeggen.
Popstra schreef:OleJon schreef:Vliegen jullie met een griep meteen naar de huisarts dan?
Precies dit!
Koortsremmer er in en naar bed. Griep is een virus, daar krijg je toch niks voor. Enkel advies dat je veel moet drinken en paracetamol of/en ibuprofen kan slikken
Apart ook dat sommigen zo makkelijk bij de spoed komen. Ik kreeg eerst een hele ondervraging en die vragen werden 2x herhaald toen mijn voet savonds gebroken was en kon paracetamol nemen, kijken hoe het de volgende dag ging en dan alsnog naar je huisarts gaan!
Zo ook toen ik achterover met mijn paard ging, mn neus brak en hevig bloedend de spoed op liep. Kreeg de wind van voren dat ik niet eerst naar mn huisarts was gegaan.
Nee zo makkelijk kom je daar niet meer
SansaS schreef:Niks aparts aan. Beleid ziekenhuis. Ik mag niet niet eens de huisarts bellen voor koorts. Dat is namelijk heel gevaarlijk als je kanker hebt en behandeld wordt.. Dat is beleid in elk ziekenhuis voor kankerpatiënten. Koorts overdag = de oncologie bellen,
koorts savonds en in weekend = naar de spoed. Zou graag ruilen hoor met mensen die geen kanker hebben.. het is niet dat het leuk is ofzo om opgenomen te worden met koorts wat kan leiden tot heel erg ziek zijn.
Popstra schreef:Ik heb het niet specifiek over jou he. Het gaat over het algemeen. De mensen die voor iedere scheet verkeerd gelijk naar de huisarts gaan.