Al 10 dagen bloed plassen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:27

De volgende keer gewoon vragen of ze het geluid uit kan zetten hoor :j Sommige mensen hebben gewoon ècht niet in de gaten dat een ander daar last van heeft.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 13:32

Ik vind het eigenlijk wel heel raar dat er vanuit het ziekenhuis niet sowieso al gesteld wordt: TV-kijken of muziek luisteren doe je met een koptelefoon op. Ook als het je eigen telefoon of tablet is waar je op kijkt/naar luistert. Op ieder tijdstip van de dag of nacht: koptelefoon op/oortjes in.

BritHittepit
BatmanBrit

Re: Al 10 dagen bloed plassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 14:56

Bij ons in het ziekenhuis hangt het in elke kamer op dat je oortjes of hoofdtelefoon op moet, als ik op een 2 persoonkamer of zaal lig dan neem ik oortjes, lig ik in een 1 persoonkamer neem ik geen oortjes maar doe ik de deur ook dicht of op een kier zodat ik andere mensen niet stoor en ik zet het geluid net hard genoeg dat ik het hoor maar zeker niet luider…

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 15:27

Het zou idd netjes zijn als mensen gewoon standaard de koptelefoon opzetten/oortjes in doen. Gebeurd jammer genoeg niet |( In dit geval acht ik de kans ook groot dat de persoon in kwestie misschien niet meer zo goed kan horen ook? Dan word een tv sowieso al sneller wat te hard in volume gezet ook en hebben ze dat niet door dat dit heel vervelend is voor de omgeving - sowieso zijn oudere mensen vaak heel erg ‘blind’ voor hun omgeving mbt rekening houden met anderen of überhaupt opmerken/erkennen dat ze kabaal maken. Zou dit idd gewoon even aankaarten bij haar een volgende keer; of de tv misschien wat zachter mag en of ze weet dat er ook oordopjes beschikbaar zijn, of anders aan het ziekenhuis personeel vragen of ze het willen oppakken met de buurvrouw.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 16:54

Ik had er idd gewoon iets van moeten zeggen. Maarja om iemand die ik niet ken daar op aan te spreken, zeker als ik me al zo beroerd voel.. Dat is niet makkelijk.

Het is geen ouder iemand, denk hooguit 40. Dacht juist, jeej, een jonger iemand en ook nog een vrouw.. Lag steeds met oudere mannen, maar moet zeggen dat die oudere mannen veel stiller waren.
Heb vandaag wel nog met haar gesproken en ze is heel vriendelijk. Dus wss durf ik er vanavond wel wat van te zeggen, al hoop ik dat het niet nodig is :Y)

Volgens mij is het ook wel een regel dat je geen geluid hardop zet. Je krijgt ook een simpele koptelefoon als je opgenomen word.
Overdag maakt het me nog niet eens zoveel uit, dan doe ik m'n koptelefoon wel op, maar 's nachts is wel heel rot. Zelf let ik er ontzettend op dat ik anderen niet wakker maak met geluid of licht en dan vervolgens lig je wakker door de ander :')

Vanohtend weer bloed geprikt. Kalium is weer netjes, dus dat infuus is weer gestopt. Het leek er vanochtend dus toch even op dat ik naar huis zou gaan, omdat er gewoon niet veel meer is wat ze nog kunnen doen.. M'n Uroloog vind wel dat de termijn die eerst voor de operatie stond, 6 weken, veel te lang duurt en dat het ZSM moet. Zal niet met een paar dagen zijn, maar ze gingen ervoor zorgen dat het iig veel sneller zou zijn. Dat is iig heel fijn.

En ze hebben toch ook nog eens een Chirurg langs laten komen, om die nog eens mee te laten kijken. Die heeft mn buik onderzocht en heb geen pijn die wijst op evt iets bekneld in m'n darmen ofzo. Maar voor de zekerheid wou die toch nog een scan laten maken. Dat gebeurd dus morgen. Dus toch nog niet naar huis.

Vind het echt fijn hoe m'n eigen Uroloog en de andere artsen het nu aanpakken. Hoe serieus ze me nemen, maar ook hebben ze nu volgens mij wel door dat ik niet zo sterk in m'n schoenen sta... Maarja, hoe duidelijk wil je het hebben. Anders had ik niet zo lang doorgelopen met zo'n niersteen en stuwing :+

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 16:59

Zal een keer tijd worden ook zeg! fijn dat ze nou doorpakken en hopelijk knap je snel op.

Gewoon tegen die andere dame zeggen dat je het fijn zou vinden om vannacht eens goed te kunnen slapen en dat ze een beetje rekening met je wil houden.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:03

Fijn dat ze nu eindelijk doen wat ze moeten doen.

En misschien kun je het bij die mevrouw dadelijk al eens terloops laten vallen.
Dat je al weken slecht slaapt door de pijn en alles en dat het geluid van haar daar niet bij helpt.
Dan hoef je het niet te zeggen als het moment daar is

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:12

'Ik vind het een beetje lastig en banketstaaf, maar mag ik je wat vragen? Wil je vanavond alstjeblieft een koptelefoon of oortjes gebruiken als je videos of clips kijkt? Ik kon er niet van slapen maar wou ook niet banketstaaf doen?'

Héél dikke kans dat ze heel welgemeend sorry zegt, dat ze het ook niet doorhad. Spanning van in het ziekenhuis terecht komen en zo.

Als je iets zo brengt komt het eigenlijk altijd wel goed ;)

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-24 17:49

Daphne__ schreef:
Ik had er idd gewoon iets van moeten zeggen. Maarja om iemand die ik niet ken daar op aan te spreken, zeker als ik me al zo beroerd voel.. Dat is niet makkelijk.

Het is geen ouder iemand, denk hooguit 40. Dacht juist, jeej, een jonger iemand en ook nog een vrouw.. Lag steeds met oudere mannen, maar moet zeggen dat die oudere mannen veel stiller waren.
Heb vandaag wel nog met haar gesproken en ze is heel vriendelijk. Dus wss durf ik er vanavond wel wat van te zeggen, al hoop ik dat het niet nodig is :Y)

Volgens mij is het ook wel een regel dat je geen geluid hardop zet. Je krijgt ook een simpele koptelefoon als je opgenomen word.
Overdag maakt het me nog niet eens zoveel uit, dan doe ik m'n koptelefoon wel op, maar 's nachts is wel heel rot. Zelf let ik er ontzettend op dat ik anderen niet wakker maak met geluid of licht en dan vervolgens lig je wakker door de ander :')

Vanohtend weer bloed geprikt. Kalium is weer netjes, dus dat infuus is weer gestopt. Het leek er vanochtend dus toch even op dat ik naar huis zou gaan, omdat er gewoon niet veel meer is wat ze nog kunnen doen.. M'n Uroloog vind wel dat de termijn die eerst voor de operatie stond, 6 weken, veel te lang duurt en dat het ZSM moet. Zal niet met een paar dagen zijn, maar ze gingen ervoor zorgen dat het iig veel sneller zou zijn. Dat is iig heel fijn.

En ze hebben toch ook nog eens een Chirurg langs laten komen, om die nog eens mee te laten kijken. Die heeft mn buik onderzocht en heb geen pijn die wijst op evt iets bekneld in m'n darmen ofzo. Maar voor de zekerheid wou die toch nog een scan laten maken. Dat gebeurd dus morgen. Dus toch nog niet naar huis.

Vind het echt fijn hoe m'n eigen Uroloog en de andere artsen het nu aanpakken. Hoe serieus ze me nemen, maar ook hebben ze nu volgens mij wel door dat ik niet zo sterk in m'n schoenen sta... Maarja, hoe duidelijk wil je het hebben. Anders had ik niet zo lang doorgelopen met zo'n niersteen en stuwing :+

Kijk hèhè, nu klinkt je zeg maar veilig en verzorgd, heel fijn om te lezen dit +:)+

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 08:22

Ik heb geslapen! Niet heel lang, maar man wat was dat fijn haha. Heb zelfs gedroomd :')

Nu nuchter blijven en wachten op de CT scan. Dus nog even verder chillen..

Denk dat m'n buurvrouw trouwens helemaal niet door had dat ze het geluid hard aan had.. Misschien zat de koptelefoon er niet goed in ofzo. Ze is zo vriendelijk.. Gisteravond kwam ze ineens aan met een Linda, zodat ik wat te lezen had :Y) En afgelopen nacht dus ook helemaal niks van haar gehoord.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 08:32

Wat fijn! Succes met de CT scan.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 12:08

Femke_Tweety schreef:
'Ik vind het een beetje lastig en banketstaaf, maar mag ik je wat vragen? Wil je vanavond alstjeblieft een koptelefoon of oortjes gebruiken als je videos of clips kijkt? Ik kon er niet van slapen maar wou ook niet banketstaaf doen?'

Héél dikke kans dat ze heel welgemeend sorry zegt, dat ze het ook niet doorhad. Spanning van in het ziekenhuis terecht komen en zo.

Als je iets zo brengt komt het eigenlijk altijd wel goed ;)

Het leest heel makkelijk wat je typt maar weet je hoe moeilijk het is om iemand aan te spreken. (Ik ben altijd erg direct en wind nergens geen doekjes om,maar voor veel mensen is het toch een hele opgave)

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:16

Scan was goed. Zit klaar om naar huis te gaan :j

Het is een beetje dubbel, want ik voel me natuurlijk nogsteeds zwaar kl*te. Maar er is momenteel gewoon niet veel te doen voor me in het ziekenhuis. En eerlijk gezegd, verlang ik ook echt wel naar m'n eigen bed, naar m'n dieren... Dus ik sta er wel achter om naar huis te gaan. En bij problemen kan ik bellen natuurlijk. Dat gaat nu een stuk makkelijker dan via de HAP etc.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:37

Hopelijk kan je thuis wat slaap pakken. En knap je daar ook wat van op..

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:47

Sterkte en goed herstel thuis gewenst.
Je hebt nu tenminste wel weer een ingang als het mis gaat!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 18:51

Ik duim heel hard voor je dat je slaapt als een blok en er een dag aan je voorbij gaat thuis :(:)

Hopelijk weinig pijn en misselijkheid en een véél snellere datum waarop ze die stomme kei te grazen gaan nemen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 20:47

Als het enigszins kan, lekker naar huis. Dat is de plek om even bij te trekken. Je eigen plek met je dieren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:00

Hopelijk kun je thuis wat beter slapen en uitrusten. Wat naar dat je nog steeds misselijk bent. Hebben de artsen daar een verklaring voor?
Sterkte en beterschap. :knuffel:

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 23:33

Bedankt! Lig heerlijk op bed.. Wat een rust, hoor alleen afentoe een auto langsrijden en het zachte gesnurk van mijn hondje die naast me ligt <3

Naar m'n bed toekomen was wel even een ding. Ik slaap op zolder, dus moest twee trappen op.. Dat viel even tegen, benen zijn zo slap. Maargoed, heb de hele nacht om er van bij te komen :+

Verklaring voor het nogsteeds zo misselijk zijn hebben ze niet echt. Op de CT scan was te zien dat de dubbel J katheter goed zit, m'n nier weer slank is, verder ook geen hele gekke dingen.. Misschien toch de antibiotica oid. Nou was ik voor de antibiotica natuurlijk ook al misselijk, maargoed opzich zou het natuurlijk kunnen dat het nu een andere oorzaak heeft dan toen. Moet nog 2 dagen en dan ben ik klaar met de antibiotica, dus ik hooooop dat ik me dan toch weer beter ga voelen.

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:09

Stille meelezer, maar super fijn dat je weer thuis bent! Nog veel beterschap en goed herstel gewenst.:)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 10:33

Kan best van de antibiotica komen. Tip probeer toch iedere 2 uur iets te eten wat echt heel licht valt. Zoals zoute crackers, biscuitje, beetje vla. Dingen waar je normaal goed tegen kan.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-24 18:32

Ik probeer idd toch zo goed mogelijk te eten. Half beschuitje met jam, vanavond een lepel doperwten.. En heb nog flesjes nutridink gekregen. Is natuurlijk helemaal niks, maargoed het moet wel lukken. Valt me mee dat dit er in gebleven is.

Vanavond maar een cracker proberen.

Vandaag gebeld voor het pre operatief onderzoek, dat is Maandag en Dinsdag al, telefonisch. Dus dat schiet iig al op :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:25

Het lijkt toch heel stilletjes wat beter te gaan en dat is fijn.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 08:10

Ja, toen ik opgenomen werd moest ik zeker 25x per dag overgeven.. Dat is tijdens de opname wel steeds minder geworden, tot me gewoon constant beroerd voelen, maar overgeven valt mee nu. Gebruik nu metoclopramide en granisetron samen en voel me nogsteeds misselijk en kan weinig eten of drinken, maar het blijft er tot nu toe wel in.

Gisteravond ging het wel even minder.. Was even in bad geweest, maar toen ik er in zat eigenlijk al spijt := Voelde me helemaal niet lekker. Maar rustig aan gedaan en zo ging het wel.

Tot ik er uit moest. Toen kon ik m'n moeder nog snel "duizelig" sturen en kon ze me van de grond halen %)

Ben gewoon zo slap. Alles kost me zoveel moeite.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 08:12

In bad gaan en zo zou ik echt begeleiding bij vragen van je moeder. Je eet al weken te weinig. Doe je de bouillon nog en kun je stukjes kip eten? Ik zou nu zeker voor wat licht vlees gaan dat versterkend werkt. Heb je nog iets aan die diëtiste gehad? En kan er een bed wellicht beneden gezet worden? Is toch gezelliger.