Zwanger, begin en voorjaar 2025

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 12:55

JitskeJeldau schreef:
Wat is zo'n shoot ongelooflijk duur! |o

Ook ongelofelijk duur: bevallingsfoto’s.
Ik snap het volledig want dat is ook echt 24 uurs dienst. Maar vaak geven ze aan dat ze pas komen als de “bevalling goed op gang is”. Als mijn vorige bevalling iets zegt over de komende, goed op gang is te laat. Dus ik heb het losgelaten. Vind die foto’s heel waardevol maar ook als ze met mijn telefoon zijn gemaakt.

Tip die mijn verloskundige gaf: zoek naar een fotograaf die portfolio aan het opbouwen is vaak heb je dan nog een gereduceerd tarief.

Jolliegirl

Re: Zwanger, begin en voorjaar 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 13:03

Bevallingsfotos zijn duur, dat snap ik heel goed.
Ik maak ook concrete afspraken met de vriendin die die foto's wil komen maken.
Het is een droom van haar dit ooit te mogen meemaken. En zij is de enige die ik er eventueel bij zou willen hebben.

Maar zij komt idd pas als er ontsluiting is en de verloskundige denkt dat het gaat doorzetten.

Te laat? Jammer dan.
Het is en blijft een gok.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 13:11

Ik heb er net als de vorige keer dezelfde vriendin bij gevraagd. Alleen woonde we de vorige keer 15 minuten van elkaar en nu 2,5 uur. Mijn vorige bevalling was met 3 uurtjes klaar, de verwachting vanuit gemiddelden is dat de tweede sneller is. Heb wel gezegd dat mijn man foto’s mag maken met mijn telefoon en als de Kraamzorg (thuisbevalling bij voorkeur) ruimte heeft om iets te doen mogen ze ook met mijn telefoon foto’s nemen. Ik heb het de vorige keer wel als helend ervaren om tastbare herinneringen te hebben.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 15:58

Jolliegirl schreef:
S_imonee schreef:
Jeetje, wat een geld :oo
Ik ken niemand in die regio.

Dit is nog de goedkoopste die ik tegenkwam...
Anderen lopen tegen de 700/1000 aan .. echt belachelijk vind ik het..

Ik weet dondersgoed dat het veel werk is..maar zo duur!

Ik heb gewoon zelf wat geprobeerd, is hartstikke leuk geworden! En dit is dezelfde regio als waar ik woon (dus we wonen ook vlakbij elkaar dan denk ik? Hahaha

MyLieve zit hier op het dorp, hoor ik goede dingen over, maarja ook duur.... (goedkoopste pakket €249,-)

Oh en mijn datum is weer bijgesteld :+. Blijkbaar matcht het conputersysteem niet met het echo systeem ofzo. Ik zit nu op 10 maart.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:01

Gelijk het lijstje even aangepast!

Citaat:
Iselda - 4 januari - geslacht nog onbekend
AvHdG - 29 januari - geslacht nog onbekend
Hagelslag - 5 februari - geslacht nog onbekend
Renee - 8 februari - geslacht nog onbekend
Naomi_Jortje - 8 februari - geslacht nog onbekend
JitkseJeldau - 9 februari - geslacht nog onbekend
Daphx93 - 24 februari - geslacht nog onbekend
Adamootje - 1 maart - geslacht nog onbekend
Mylittlejoy - 10 maart - geslacht nog onbekend
Jolliegirl - 10 maart - geslacht nog onbekend
Iirrssjjee - 10 maart - geslacht nog onbekend
Eske_B - 18 maart - geslacht nog onbekend
S_imonee - 30 maart - geslacht blijft (hopelijk) een verrassing
Nienketje17 - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Marlis - uitgerekende datum - geslacht nog onbekend
Floko - 17 april - geslacht nog onbekend

Daphx93

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 16:36

Goed dat je je even laat onderzoeken Renee!

Kraambezoek vind ik ook altijd een lastige. Bij mijn eerste was het midden in corona dus was de hele situatie al anders. Deze zwangerschap doe ik natuurlijk alleen dus even kijken hoe en wat nog :)

Ik heb ook al een paar dagen last van erge buikkrampen. Woensdag heb ik een echo dus dan gelijk even over hebben!

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 17:22

Ik kom uit Alblasserdam dus dezelfde regio idd :))
En ook nog eens dezelfde datum uitgerekend, grappig!

Als er hier nog mensen uit de regio zijn die een shoot willen, zoals ik zeg, ik maak zelf ook foto's, en zou best wat willen leren van newborn fotografie, dus wil best voor een gereduceerd tarief shoots doen. Zolang ik het nog red qua vermoeidheid en klachten.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 07:54

Jolliegirl schreef:
Zolang ik het nog red qua vermoeidheid en klachten.

Vervelend dat je dit van te voren niet kan inschatten hè?

Vandaag heb ik onze zoon extra dag thuis. Hij heeft al een paar dagen luiers met poepsplosions. Ik dacht dat hij gisteren weer helemaal fris was maar toch niet. Dus hij mag zo mee naar de HA.

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:04

Hey meiden,

Wat is het ongelofelijk spannend om me hier aan te melden. Wellicht heeft iemand me al eens voorbij zien komen in het topic “kinderwens en zwanger worden” waar in de afgelopen 1,5 jaar helaas heb doorgebracht.

Na 2 missed abortions in die 1,5 jaar hebben we vorige week eindelijk een positieve echo gehad met een kloppend hartje. Zover zijn we nog nooit geweest!

Uitgerekende datum staat voor nu op 4 april maar de termijn echo moet nog plaatsvinden (ben nu 8,5 week) dus kan nog een beetje schuiven.

Vanmiddag heb ik weer een echo en kunnen hopelijk een gummybeertje zien!
Ondanks de goede echo vorige week is het wel weer spannend. De angst voor slecht nieuws zit diep helaas.

Komende weken heb ik elke week een echo gelukkig dus veel missen hoef ik niet! (Waarom elke week? Het geeft het voor mij een stukje meer rust gezien het eerdere verloop en gelukkig bied de gynaecoloog het hier zelf aan)

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:19

Dieseltje wat fantastisch dat je je bij ons mag melden!!
Gefeliciteerd!! *\o/*

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 09:39

Oh wat een spannende 1.5 jaar heb jij achter de rug zeg! Maar wat ontzettend leuk dat je je bij ons mag aansluiten <3

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:36

Welkom en wat fijn dat je elke weeg mag!!

En ook echt een spannende tijd wat jullie hebben gehad!!

Ik mag god zij dank vrijdag weer voor een echo...
Net nog op de weegschaal gestaan, maar echt aangekomen ben ik nog steeds niet _O- wel meer buik gekregen.
Maar ik ben sowieso veel spier kwijt....

En ik heb zo'n zin in zelf gemaakte pizza...
Maar ik wil wedden dat als ik die straks heb gemaakt.. dat ik er geen zin meer in heb _O-

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 10:43

hagelslag schreef:
En ik heb zo'n zin in zelf gemaakte pizza...
Maar ik wil wedden dat als ik die straks heb gemaakt.. dat ik er geen zin meer in heb _O-

Dit is zo herkenbaar!

Hier geen verklaring gevonden voor de krampen (oftewel geen blaasontsteking) en die spier spasmes zijn waarschijnlijk het gevolg van oververmoeidheid.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:51

Gefeliciteerd met de zwangerschap Dieseltje, klinkt als een heftige periode!

Ik vind zoete popcorn opeens het lekkerste wat er is, bijna een hele zak op gister :')
Vrijdag heb ik de termijnecho, heel veel zin in! Bij de vorige had ik vooral veel spanning, zat alles goed, was er een hartslag? Alles is ook voor het eerst.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:56

Ik barst momenteel van de energie. Ik word er gewoon gek van.
Oké als ik dan 2 dagen de vitamine pil vergeet is m'n energie ook weer weg _O-

Maar wel vervelend dat er niet een echt verklaarbaar probleem is behalve vermoeidheid.
Mijn vriend heeft nu al een paar filmpjes gestuurd om qua zwangerschap in beweging te blijven.
Simpele rek/strek dingen.
Nu volg ik voor mijn rug al een tijdje een Duitse instagram en die heeft ook een aantal qua zwangerschap erop staan.
Dus ik doe, als ik er zin in heb die wel _O- _O-

Popcorn heb ik laatst ook over nagedacht idd. Dan vers net uit de pan zelf gemaakt.
En ik heb normaal een hekel aan Popcorn ivm de stukjes harde schaal _O-

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 10:56

dieseltje09 schreef:
Hey meiden,

Wat is het ongelofelijk spannend om me hier aan te melden. Wellicht heeft iemand me al eens voorbij zien komen in het topic “kinderwens en zwanger worden” waar in de afgelopen 1,5 jaar helaas heb doorgebracht.

Na 2 missed abortions in die 1,5 jaar hebben we vorige week eindelijk een positieve echo gehad met een kloppend hartje. Zover zijn we nog nooit geweest!

Uitgerekende datum staat voor nu op 4 april maar de termijn echo moet nog plaatsvinden (ben nu 8,5 week) dus kan nog een beetje schuiven.

Vanmiddag heb ik weer een echo en kunnen hopelijk een gummybeertje zien!
Ondanks de goede echo vorige week is het wel weer spannend. De angst voor slecht nieuws zit diep helaas.

Komende weken heb ik elke week een echo gelukkig dus veel missen hoef ik niet! (Waarom elke week? Het geeft het voor mij een stukje meer rust gezien het eerdere verloop en gelukkig bied de gynaecoloog het hier zelf aan)

Gefeliciteerd!!
Ondanks de angst, probeer te genieten!
Ik snap je helemaal!

Fijn ook al die echo's, dat stelt vaak gerust!

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 11:12

Gefeliciteerd Dieseltje! De angst voor slecht nieuws ken ik; hoewel ik het gelukkig nog niet mee heb hoeven maken, is dat eerste trimester gewoon vol onzekerheden en dat is om gek van te worden.

Trouwens, mochten er mensen in dit topic zijn die voor het eerst een zwangerschap doormaken en vragen hebben over bevalling en voorbereiding ofzo, stel ze! Niet dat ik nu expert ben, ik heb het ook pas één keer doorgemaakt en dat zegt niets voor een ander, maar ik weet dat ik het zelf prettig vond om te lezen hoe anderen zich hadden voorbereid of hoe het was verlopen. Dus mocht je iets willen weten, gooi de vraag hierin en dan kunnen degene die het al een keer gedaan hebben hun ervaring delen.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 12:34

Same mylittlejoy! Je mag bij mij ook alle vragen stellen. Sommige antwoorden zullen misschien per pb gaan maar stel vooral schaamteloos je vragen. Daar heb ik mijn vriendinnen ook altijd mee kunnen helpen.

AvHdG

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 12:50

Dieseltje09 wat super spannend. Heb altijd het topic gevolgd maar nooit meegekletst. Ik duim *\o/*

toen ik de eerste keer zwanger was werd ik echt bekogeld met andermans horror miskramen en bevallingsverhalen. Dat ik uiteindelijk dacht jeetje bestaan 'bevallingen uit het boekje' ook? Meestal kapte ik het daarom af. Na het zelf meegemaakt te hebben ben ik juist super nieuwschierig hoe het bij andere ging, elk verhaal is weer zo anders en bijzonder. Dus ben benieuwd haha :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:17

Ik maak er zeker graag gebruik van :D

Hebben jullie nog in de sportschool gesport en zo ja wat? Vooral qua kracht.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:39

Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik nog 2 paarden, waarvan één geblesseerd. Ik kon toen tot een week of 20 eigenlijk wel makkelijk doorrijden, dus heel veel sport had ik daarnaast niet nodig. Daarna reed ik niet meer, maar was ik wel nog vrijwel dagelijks op stal om te longeren, wandelen, etc. Dus ik was wel lekker in beweging en liep ook nog elke dag naar mijn werk. Nu is een van beide paarden weggevallen, dus heb ik zelf wat meer ruimte, al kom ik nog steeds tijd te kort om echt te gaan sporten.

Hier trouwens absoluut geen horrorbevalling de eerste keer. Ik was begonnen met gebroken water om 4u 's nachts, vervolgens netjes weeën en op anderhalf uur weeënstorm na vond ik het echt prima te doen. Uiteindelijk waren we iets na 12u in het ziekenhuis en is ze om 12.45u geboren, dus dat is echt supervlot gegaan. Ik had zelf twee kleine hechtingen nodig, maar herstelde heel snel en had echt weinig last. Wat ik van tevoren niet had verwacht is dat ik zelf de ontsluitingsweeën veel pijnlijker vond dan het persen. Dat laatste stukje vond ik echt goed te doen, terwijl ik daar vooraf het meest tegenop zag.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 13:44

Eske_B schreef:
Ik maak er zeker graag gebruik van :D

Hebben jullie nog in de sportschool gesport en zo ja wat? Vooral qua kracht.

Ik heb in de eerste zwangerschap nog krachttraining (met lichaamsgewicht), paaldansen en aerial hoop gedaan tot zo’n 17 weken. Daarna was bij mij de bekkenpijn zo heftig dat ik abrupt heb moeten stoppen. Had eerder moeten luisteren naar mijn lichaam want ik heb net op een gezonde manier kunnen afbouwen. Daarna wel nog zwangerschapsyoga gedaan.

Bevallingsverhaal:
Spoiler:
Mijn actieve bevalling was vrij “kort”. In de ochtend (2 maart) rond een uurtje of 5 werd ik wakker omdat ik moest plassen. Eenmaal op de wc stopte het plassen niet :') oftewel mijn vliezen waren gebroken. Dus ik een verbandje ertegenaan gelegd. Toen vond ik de kleur gelig en ik wist niet wat goed was (geel stond ook op het lijstje). VK gebeld die zei vang het even op in een potje en mail een foto. Nou niks aan de hand dus ik mocht de dag uit gaan zitten. Niemand verteld dat je blijft lekken als die vliezen eenmaal gebroken zijn, je lichaam vult het vruchtwater de hele tijd aan. Dus ik was een hele dag een soort van hengstige merrie. Pas rond 19 uur kwam er wat “gerommel” en ter gelijker tijd kwam de VK voor het eerst kijken hoe het ging. Ook wilde ze nogmaals het vruchtwater bekijken. Nou alles prima dus zij weer naar huis, ze had immers al een bevalling en een dag vol controles erop zitten. Rond 21 brak de hel open: weeënstorm incl weeën in buik, rug en benen. Daar gingen alle ademhalingsoefeningen. Niks gaat daar tegen op ademen. Verloskundige kwam terug en ik had 3 cm ontsluiting. Van de tijd daarna weet ik weinig, had zo’n 2 minuten lang een wee en 1 minuut adempauze. In die adempauze zakte ik elke keer weg, onaanspreekbaar. Met moeite uiteindelijk kunnen aangeven dat ik pijnstilling nodig had, dit voornamelijk voor de vermoeidheid. Als ik toen zo wijs was als nu haha. Zonder verdere controles met moeite in de auto gekropen en eenmaal onderweg voelde ik een ander soort wee. Maar dat kan toch niet? Zo snel gaat een bevalling niet, was zo’n 2,5-3 uur onderweg. Dus ik had me zelf ervan overtuigd dat ik geen perswee kon hebben. Eenmaal in het ziekenhuis en op het bed kon ik het niet meer tegenhouden, dit was de uitdrijving. Dus geen overdracht meer en hop dat kind halen. Na 5 persweën persen en 25 minuutjes schoot daar onze zoon eruit, ergens rond half 1 op 3 maart geboren. Uiteindelijk bleek ik dus een stortbevalling te hebben en als we vooraf de ontsluiting hadden gemeten had ik die rit van en naar het ziekenhuis kunnen overslaan. Werd ook zo’n 3 uur later het ziekenhuis al uitgebonjourd. Even dicht hechten, douchen en weg wezen.

Edit: even het bevallingsverhaal in spoiler gezet voor wie het niet wilt zien
Laatst bijgewerkt door Renee op 27-08-24 13:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 13:48

mylittlejoy schreef:
Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik nog 2 paarden, waarvan één geblesseerd. Ik kon toen tot een week of 20 eigenlijk wel makkelijk doorrijden, dus heel veel sport had ik daarnaast niet nodig. Daarna reed ik niet meer, maar was ik wel nog vrijwel dagelijks op stal om te longeren, wandelen, etc. Dus ik was wel lekker in beweging en liep ook nog elke dag naar mijn werk. Nu is een van beide paarden weggevallen, dus heb ik zelf wat meer ruimte, al kom ik nog steeds tijd te kort om echt te gaan sporten.

Hier trouwens absoluut geen horrorbevalling de eerste keer. Ik was begonnen met gebroken water om 4u 's nachts, vervolgens netjes weeën en op anderhalf uur weeënstorm na vond ik het echt prima te doen. Uiteindelijk waren we iets na 12u in het ziekenhuis en is ze om 12.45u geboren, dus dat is echt supervlot gegaan. Ik had zelf twee kleine hechtingen nodig, maar herstelde heel snel en had echt weinig last. Wat ik van tevoren niet had verwacht is dat ik zelf de ontsluitingsweeën veel pijnlijker vond dan het persen. Dat laatste stukje vond ik echt goed te doen, terwijl ik daar vooraf het meest tegenop zag.

Ik vond de persweeën niet zo heftig, eigenlijk wel relaxed zelfs. Maar misschien dat dit verband heeft met dat mijn bekken behoorlijk los zitten dus dat er veel ruimte is.
Wat ik van te voren niet verwacht had als je flink scheurt richting de anus dat ze ter controle van de scheur een vinger naar binnen stoppen.
Daar heb ik echt nog nooit iemand over gehoord.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 14:16

Er gaat hier helemaal geen vinger naar binnen zonder toestemming kan ik je vertellen...
En mijn verloskundige is het daar godzijdank volledig mee eens.

Vrouwen kunnen daar écht trauma's aan hebben of over houden!

Dat is mijn grootste angst.. uitscheuren.
Gelukkig is dit al bespreekbaar gemaakt met de verloskundige en weet zij wat ik wel en vooral ook niet wil.

Uiteraard op afspraak zolang het medisch verantwoord is.

Renee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-24 14:29

De twee verloskundigen die de scheur controleerden gaven het heel netjes aan wat ze gingen doen en wanneer. De gynaecoloog die de laatste controle deed die had geen nette bedmanieren en gooide gewoon zijn vinger in de anus ter controle. Dus ik wist wel wat er ging gebeuren. Volgens mij gebeurt dit ook alleen bij vermoede van totaal ruptuur. Ik snap je instelling helemaal maar als je lichamelijk zoveel energie kwijt bent dat je niet meer kan communiceren ben je echt afhankelijk van je zorgverlener.