Op een stalen ros over wegen en door het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:46

Welkom Thami! Klinkt als een flinke uitdaging, gaaf hoor!

Gothico, wat een leuk overzicht en fijn dat het weer mee werkte. Jullie zullen onderweg heel wat bekijks hebben gehad.

Zebrastreep, het is echt wachten op de zomer. Vandaag ook echt nog veel wind zeg….bahh.. Ik wil terug naar Frankrijk :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 20:58

Het wordt hier morgen ook maar 12 graden en de hele dag regen, wat mij betreft noemen we dat herfst :brr:

Ik hoop toch echt wel na volgende week dat er wat verbetering in gaat komen.

Gothico

Re: Op een stalen ros over wegen en door het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 01:08

@T2T, Dank je wel. Het zijn ook echt 5 verschillende modellen waarvan de geel witte dezelfde is als ik heb.

@Padoertje, Het was leuk, mensen zijn vaak negatief als ze er eentje zien, maar juist in en groep zijn mensen heel vrolijk en positief. Vervelend maar ook leuk om dat contrast te zien.

En ik deel hier als eerst mijn poging om een blog te schrijven. Ik ben er ooit aan begonnen maar kost mij te veel energie. Maar voor zoiets speciaals toch mijn oude blog uit de kast gehaald om van mijn eerste toertocht een blog te maken.

https://thegreenthingvelo.blogspot.com/

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 07:08

@gothico leuk verslag, lijkt me ook best spannend om zo’n rit te organiseren maar zo te lezen was het helemaal geslaagd! Leuk gezicht ook zo’n groepje bij elkaar.

Vandaag rijdt een van de leukste en sterkste vrouwen uit de ultra scène door Nederland, Lael Wilcox. Ze doet een rond de wereld record poging, en vindt het leuk als mensen en stukje met haar meerijden. Ik kijk of ik vanuit Nijmegen een deel kan aanhaken
Sowieso is het erg leuk om te volgen.

Hier is de live tracker https://content.rapha.cc/de/en/story/la ... -the-world
En ze doet ook dagelijkse podcasts en updates op Instagram en Komoot. Echt een inspiratie hoe positief ze in het leven staat en op de fiets zit!

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:41

@Thami, bedankt voor het lezen. Ik vond het spannend omdat je toch de verantwoordelijk voelt voor de andere fietsers. En ondanks iedereen op eigen verantwoordelijkheid mee doet, is ook je route daar ook een beetje verantwoordelijk voor. Maar ik heb zoveel mogelijk verkeerslichten gemeden en lekker op brede wegen.

Wel heel leuk is dat iedereen mij nu nog bedankt voor de leuke dag. En dat ik het nog een keer mag organiseren. Dus dat ga ik zeker nog eens doen.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 11:56

Leuk verslag Gothico! En zeker als mensen nu nog reageren op de goede organisatie en goede zorgen. Mag je jezelf best een schouderklopje voor geven +:)+ Zeker met de onfortuinlijke voorbereiding die je had.

Gaaf Thami. Ik kon haar nog niet, maar ga haar bekijken op Insta. Ze komt hier redelijk bij mij in de buurt voorbij, maar ik denk morgen al en dan zit ik de hele dag op de zaak. En het is niet echt lekker fietsweer jammer genoeg :roll:

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:10

Lael is net voor Nijmegen gestopt, en morgen moet ik ook werken. Maar dotwatchen en podcast luisteren is ook al leuk!

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 10:21

Wow Maaike, Great gravel down lijkt mij ook erg gaaf om te doen.
Lekker Padoertje, hopelijk wel genoeg eten mee voor die onverwachte extra kilometers
Welkom Tahmi, - gave tocht maar die hoogtemeters -O- , Dat is echt heel pittig.

Leuk zo'n ligtocht Gothico, en dan je hele tuin vol met die fietsen, bijzonder gezicht.

Gisteren heb ik een stuk met Lael gereden, dat was echt super . Ik sta er nogal raar op , maar moet hem toch even delen.
Ik heb 2,5 uur gefietst en toen ik thuis kwam droop het water uit m'n kleren, zo bizar slecht weer. En zij blijft lachen en gezellig en positief. en heeft in dat weer 288 km gefietst.

En overal mensen die haar aanmoedigen; of langs de kant, of die een stukje meefietsen. Ik "volg" haar al lang, maar besefte niet hoe bekend ze is , ook buiten de gravelscene.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 12:32

Ik denk dat de bartje100 niks gaat worden :+ het weer is zo slecht, en 6 uur fietsen in de regen en modder heb ik eigenlijk ook geen zin in. Dan ga ik maar liever een weekenddienst draaien.

Mijn knieblessure lijkt ook weer wat terug te komen :(

Ik kan natuurlijk ook nog doortrainen voor de veldslag om Norg en daar een nieuwe beste tijd neerzetten.

Ene kant wil ik super graag meedoen, en aan de andere kant heb ik helemaal geen zin :')

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 13:05

Oohhh moeilijk Zebrastreep. Maar het moet idd wel leuk blijven en realistisch zijn. Norg is dan misschien wel een mooi alternatief? Is niet alle training ‘voor niks’ geweest en kan je je knie nog wat rust geven.

@eleeke het was een legendarische rit zo met Lael geloof ik, ze was ook super enthousiast op de podcast Iig!

Ja de Taunus wordt pittig, ik ben benieuwd. Normaal is het daar altijd een hittegolf maar nu ook regen en onweer voorspeld.. ik voel me er wel klaar voor, in de zin dat ik niet meer had kunnen doen dan wat ik gedaan heb, maar de omstandigheden heb je niet in de hand natuurlijk.

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 16:02

@Padoertje, Bedankt voor de fijne woorden. Ik heb er inderdaad wel wat problemen mee gehad met het organiseren. Maar echt zo blij dat alles goed verliep en het weer ook nog mee zat. Alleen tussen de open weilanden waaide het best wel. Verder waren ze blij betreft de route en dat het velomobiel vriendelijk uitgezocht was.

@Eleeke, Ja om deze fietsen allemaal in de tuin te hebben was wel heel bijzonder. Ook voor mij was dat best wel speciaal.

Wat leuk dat je een stukje hebt mee kunnen fietsen. Met dit weer zo'n afstand rijden is ook niet niks zeg. Respect daarvoor heb ik zeker

@Zebrastreep, Ten eerste gefeliciteerd met de verjaardag. Lastig die keuze, maar houd rekening met je knie als ik het zo lees.

@Thami, Ik ken het niet wat je gaat doen, maar in ieder geval succes.

Ik krijg nog steeds complimenten van mensen, ook in de ligfiets groep die niet meegereden hebben maar nu de blog gelezen hebben. Ik ben er blij mee en een volgende keer komt zeker nog.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:27

Zebra, als het echt slecht is qua weer/modder dan schrijf je ook een setje tandwielen en een ketting af helaas. Dus niet alleen voor jezelf, maar ook voor je fiets een flinke belasting.

Als je nu weer last van je knie krijgt zou ik mijn verlies nemen en niet gaan. Pak rust en focus op Norg.
100km moet je wel full commitment doen en anders beter niet, dan wordt het een hele vervelende rit en daar is het niet voor bedoelt natuurlijk, het mag zwaar zijn maar wel leuk!

Gaaf Eleeke! Beste afstand ook, waren er meer aangehaakt?

Super Gothico, dat je ook nog nadien zoveel positieve reacties krijgt. Dat doet de mens goed he.
Heb je al weer met je velo gefietst?

Hier ff rustig, rug wordt langzaamaan beter gelukkig. Maar prive/werk ff erg druk, komende zaterdag gaan we op vakantie, dus daar nu focus op, opgeruimd prive en werk vertrekken haha.
Zaterdag nog wel naar het bikepark in Holten geweest om te helpen, in juli gaan de eigenaren op vakantie en neem ik het een dagje over.
Zaterdag terug over de Toeristenweg van Holten naar Nijverdal gefietst, voor de kenners onder ons, 1 van de mooiste asfaltstroken van ons land wat mij betreft ;-)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 10:33

MarliesV schreef:
Zebra, als het echt slecht is qua weer/modder dan schrijf je ook een setje tandwielen en een ketting af helaas. Dus niet alleen voor jezelf, maar ook voor je fiets een flinke belasting.

Als je nu weer last van je knie krijgt zou ik mijn verlies nemen en niet gaan. Pak rust en focus op Norg.
100km moet je wel full commitment doen en anders beter niet, dan wordt het een hele vervelende rit en daar is het niet voor bedoelt natuurlijk, het mag zwaar zijn maar wel leuk!

Super Gothico, dat je ook nog nadien zoveel positieve reacties krijgt. Dat doet de mens goed he.

Hier ff rustig, rug wordt langzaamaan beter gelukkig. Maar prive/werk ff erg druk, komende zaterdag gaan we op vakantie, dus daar nu focus op, opgeruimd prive en werk vertrekken haha.
Zaterdag nog wel naar het bikepark in Holten geweest om te helpen, in juli gaan de eigenaren op vakantie en neem ik het een dagje over.
Zaterdag terug over de Toeristenweg van Holten naar Nijverdal gefietst, voor de kenners onder ons, 1 van de mooiste asfaltstroken van ons land wat mij betreft ;-)

Daar dacht ik dus ook aan, en aangezien het niet mijn fiets is heb ik ook geen zin al veel extra kosten. Maar alles is nu al heel nat en dat gaat de komende dagen niet beter worden.

Ik heb ook niet het idee dat ik de eindstreep ga halen op deze manier en dat is ook niet goed voor het zelfvertrouwen maar ook lichamelijk zijn mijn knie daar denk ik een behoorlijke opdonder van krijgen.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:47

Zebrastreep schreef:
MarliesV schreef:

Daar dacht ik dus ook aan, en aangezien het niet mijn fiets is heb ik ook geen zin al veel extra kosten. Maar alles is nu al heel nat en dat gaat de komende dagen niet beter worden.

Ik heb ook niet het idee dat ik de eindstreep ga halen op deze manier en dat is ook niet goed voor het zelfvertrouwen maar ook lichamelijk zijn mijn knie daar denk ik een behoorlijke opdonder van krijgen.

Duidelijk toch, streep er door en focus verleggen. Geeft rust lichamelijk en geestelijk.

Wanneer is Norg?

Gothico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 11:54

MarliesV schreef:

Het doet zeker goed om zoveel positiviteit terug te krijgen na het werk wat je hebt gedaan.
En nee ik heb mijn velomobiel niet meer gebruikt. Op het moment ben ik er nog geen vrienden mee laten we maar zeggen.

Ik wil er zelf met mooi weer nog wel het een en ander aan doen en nakijken.
Hopelijk loopt hij dan minder zwaar en ziet hij er beter uit dan nu.
Ik wil wat stickers vervangen en hem een keer goed schoonmaken, hij zit nog onder het stof en troep van de reparatie.
Het stuur ga ik helaas niks aan kunnen doen. Daar hebben ze in Dronten een speciaal stukje gereedschap voor. En ze hadden hem recht gezet, maar met rijden is hij toch weer wat scheef komen te staan. (Tja hij heeft een beste optater gehad natuurlijk.)

Van de week heb ik daar weinig tijd voor en ben ik druk. Heb wel zin in het weekend.
Ik sta Zaterdag in Elst (Bij Arnhem) op het straatmuzikanten festival en Zondag sta ik in het Hosterpark in Duiven weer het geluid te doen van 14u to 16u voor een leuke groep. Die groep maakt muziek van alle tijden. En beide evenementen zijn gratis toegang.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 08:33

@Eleeke ; Leuke foto , en knap hoor 2,5 uur in de regen mee fietsen .
Ik fiets best graag , maar dan wel bij mooi weer . -O-

@Zebrastreep ; Ik zou zeggen , als je geen zin in Bartje 100 hebt dan houd
het op toch ?
Iets tegen je zin gaan doen , en vooral een blessure verder triggeren is niet verstandig .
Focus je dan liever op een ander doel .

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-24 09:12

@Zebrastreep: vanuit de meeleesmodus toch even reageren.. Laat die Bartje gaan. Je brengt jezelf mentaal en lichamelijk alleen maar schade toe. Beter focussen op een event waar je wel vol zelfvertrouwen en met een volledige gezondheid aan de start kunt staan :j

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-24 14:09

Jullie hebben gelijk.

Vannacht werd ik wakker van een enorme stortbui en was toen ook heel blij dat ik de keuze heb gemaakt om niet te gaan. Het waait nu ook ontzettend hard en regelmatig komt er een pittige bui over.

Gelukkig kan ik mijzelf wel nuttig maken vandaag en heb ik een extra dienst aangenomen op werk.

Mijn knie is ook nog wel een probleem die zeurt zo nu en dan nog even flink. Dus een week rust is ook wel nodig.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-24 19:21

Verstandig besluit Zebrastreep. Ik denk eerlijkheidshalve dat er maar weinig mensen met plezier zo’n afstand zouden rijden met dit weer. Als je er niet zeker van bent, dan niet doen. Je hoeft er niet je geld mee te verdienen, je moet er alleen lol aan beleven!

Ondertussen staat hier alles ingepakt om naar Italië af te reizen. Mogelijk dat we het veel te warm gaan hebben, maar we hebben besloten om in Toscane te gaan fietsen. Ik ben de regen, de wind en de kou echt zat. Het is uiteindelijk nog een heel gedoe geworden. Inmiddels ben ik al bijna 7 maanden verder met het gedoe rond mijn nieuwe gravelfiets. Nummer 1 kon niet rijklaar worden afgeleverd, nummer 2 had een foutje in de lak zitten waardoor die losliet, nummer 3 had al een beschadiging dat hij bij de winkel aankwam en bleek breuk te hebben en nummer 4 zou komen, maar kwam nooit. Zucht… en dus is nummer 3 opgestuurd voor reparatie en opnieuw spuiten. En die ging niet op tijd klaar zijn voor vakantie. En dus kreeg ik een demomodel van het nieuwe model. Hands down voor de winkel, want ze proberen het echt heel goed te regelen. Dat is super fijn. Maar een stukje rijden op het nieuwe model deed mij al snel beseffen dat ik een goede keuze had gemaakt om het oude model te laten repareren. Het nieuwe model is geen match met mijn wat kreupele lijf.

En zo komt het dat Paulus, mijn oude gravelbike, mee gaat naar Italië. Vriendin aan wie ik hem verkocht heb die heeft hem aan mij uitgeleend. En zij kan het nieuwe model testen als ze wil :')

Nu nog pakken! :evaw:

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-24 22:44

Oh heerlijk naar Italië, ik hoop dat het weer daar wel even een stuk beter is. Wat een gedoe met al die fietsen! Je zou verwachten als je een nieuwe fiets koopt, dat model 1 gelijk goed is. Wel fijn dat je Paulus mag lenen dan kun je in ieder geval onbezorgd op vakantie!

Hebben er meer mensen nog wat gedaan afgelopen weekend? ( al was het weer er totaal niet naar)

--
Na een week rust ben ik vandaag weer begonnen met een ronde over de weg. 77 km gedaan en de knie voelde weer goed. In het begin in mijn lijf her en der wat kramp blijkbaar hou ik ergens ook spanning vast? Nog naar een bikepark geweest , maar dat was enorm technisch! was al snel kapot en vond het tricky dus al snel gestopt en weer naar huis gegaan.

Wel eindelijk weer met een korte broek en kort shirt kunnen fietsen, al was die wind zo nu en dan wel fris. Maar in de zon was het toch wel weer genieten.

Dit keer even geen bos gezien , wordt nu ook wederom weer afgeraden na de vele regen van afgelopen week. Dat zijn berichten die je verwacht in de winter, niet nu het bijna zomer is :(

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 21:08

Nope, hier niet meer gefietst sinds we terug zijn uit Frankrijk. Hopelijk morgenavond weer eens een rondje. Het is echt janken met dit weer zeg…..

Zebrastreep, 77km is een mooie afstand hoor! Jaloers ;-)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-24 22:45

Netjes Zebra, ook fijn dat je knie het goed hield!

Hier vandaag gefietst van de camping in Lillehammer naar de Olympische bobsleebaan, daar langs de baan omhoog, super heftig klimwerk, en toen via een andere route, met gave spoorbrug, retour, 38 km met ruim 500 hoogte meters, helaas wel klachten qua pijn dus niet te ver nog steeds.

Hier in Noorwegen is het beter qua weer, af en toe een bui maar tot nu toe valt het echt reuze mee en zijn we nog niet nat geregend.
Afbeelding

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-24 20:28

Ik moest mijn vakantiedagen van vorig jaar opmaken, pas de problem! 8-)

En dus hebben we de fietsen weer ingeladen en zijn we weer naar Italië gereden. Deze keer naar Toscane want ik had ook weer een plan (die arme man van mij die moet serieus al mijn plannen in goede banen leiden. Het zijn er vaak teveel en soms wat ambitieus _O- ). Want hoe tof zou het zijn wanneer ik 1 jaar na het ongeval de L’Eroica zou kunnen fietsen. Een ‘heroïsche’ fietstocht van 205 km, 3800 hoogtemeters over de Strade Bianche. In twee dagen verdeeld, dat dan weer wel. Het kost genoeg moeite. Maar wat is het hier fantastisch mooi!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:09

Marlies en Maaike wat een heerlijke plaatjes!

Hier vandaag eindelijk de zon, dus begin van de avond samen een rondje van 40km gereden. Mijn Garmin was niet opgeladen, dus kon hartslag en snelheid niet zien.. Die kerel van me dacht waarschijnlijk zolang ik d’r niet hoor piepen, trap ik lekker door :P Ik had al het idee dat we best lekker gingen en dat bleek ook met een gemiddelde van 29,1. Nieuw pr *\o/*

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-24 19:21

Prachtige foto's! Wat moet dat genieten zijn.

Ik begin voorzichtig optimistisch te worden over de zomer, het lijkt erop dat het mooie fietsweer er eindelijk aan gaat komen *\o/*

Begin deze week nog berichten over trail respect en volgende week gaan we richting de 30 graden.

Morgen ga ik met een vriendin een rondje doen. Wel over de weg want zij heeft een wielrenfiets. Even alvast de TT sfeer proeven.

Daarna gaat het toch een week niet fietsen zijn. Werken , concert, TT festival en nog wat leuke uitjes gepland. Maar ook wat anders tussendoor is wel goed om te doen :D