Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NadineK

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:26

Hier idd ook bloedverdunner vanwege een mini eerste (p3) en toen hoge bloeddruk. Verder calcium voor opname, multivitamine en visolie. T is een aardige apotheek geworden.

Ik hoop dat deze bevalling een herhaling mag worden van de 2e. Ongecompliceerd, thuis en in bad. 4,5 uur van breken van de vliezen tot de geboorte.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 09:33

@Cynthier wat leuk volgende week de geslachtsecho! Gaat jullie vriendin het dan op een of andere wijze weer aan jullie bekend maken?

Visolie hier wel geprobeerd, maar komt er sneller uit dan dat het erin gaat :+ Heb het heel lang al geslikt omdat ik geen vis eet, maar sinds de zwangerschap einde verhaal. Nou ja, dan niet

@Lucifertje leuk dat jullie de geslachtsecho hebben gehad! En wauw Jordanië, gaaf zeg! Gecondoleerd met het verlies van je oma, wat verdrietig ;(

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 11:33

Bellex schreef:
@Cynthier wat leuk volgende week de geslachtsecho! Gaat jullie vriendin het dan op een of andere wijze weer aan jullie bekend maken?

We hebben dan zaterdag 26 augustus een kleine gender reveal, alleen onze ouders/oma's en degene die het regelt. We willen het niet met een groot feest erbij want dat vinden we een beetje overdreven. Maar het lijkt ons wel leuk om het dan zo met de dichtstbijzijnde familie bekend te maken.

Gezien zowel mijn vriend als ik geen broers/zussen hebben is het voor onze ouders het eerste kleinkind.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 12:34

Zo hee, jullie hebben veel gekletst! Ik heb wel zoveel mogelijk gelezen, maar reageren op iedereen word wat veel. :o

Lucifertje, gecondoleerd met het verlies van je oma! Prachtige leeftijd heeft ze behaald.

Ik zag dat jullie het hadden gehad over thuis of ZH bevalling. Ik wil sowieso naar het ZH. Hoef die hele rompslomp thuis niet en wil graag pijn stilling als ik daar om vraag. En als er wat gebeurt ben je direct op de juiste plek en hoef je niet eerst nog naar het ZH toe.
Ik ben wel erg zenuwachtig voor de bevalling.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:00

Hier vanochtend de eerste echo gehad!
Alles was goed en godzijdank 1 kloppend hartje.
Toch een beetje angst voor een meerling. _O-

Op naar de volgende echo!

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 13:15

Super pera!

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 15:39

Wat fijn Pera!

Hier was de opluchting ook groot toen het maar 1 kloppend hartje was. :o

CynThier

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 16:05

PeraManga schreef:

Wat een goed bericht, snap de opluchting helemaal. Even lekker genieten nu :D

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 18:53

Leuk om het zo te doen Cynthier!

Ah wat fijn Pera!!

ImkeTarek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:07

Gefeliciteerd PeraManga!

Ik was ook erg blij met maar 1 kloppend hartje!
Mijn zus heeft een tweeling (twee-eiig, nu 3 jaar oud) en haar schoonzusje kreeg een jaar later een een-eiige tweeling.
Beide tweelingen ook begin januari geboren..

En oke, haar schoonzusje is niet mijn bloedverwant, maar het is toch wel "akelig" dichtbij, ook allemaal begin januari, dat het bijna bij mij ook zo had moeten zijn :')

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:25

Zo… even bijgelegen weer…

Ik herken de vermoeidheid nu met bijna 18 weken ook nog steeds wel, Peramanga. Ben nu ook wel benieuwd naar waar je woont. Later maar bekendmaken dan, haha! Fijn dat de echo goed was!

Toch nog even spannend dus, Maartje. En hier ook calcium er extra bij.

Ohhhh wat een plottwist idd, Leeneliefje!! Wel vervelend dat je je zoveel zorgen maakt.

Eilinora, hier bij de eerste een kilo of 10-12 aangekomen in totaal. Kwam vooral in het 2e trimester. Nu zit er al 4kg bij, maar ben net terug van vakantie, waar we lekker Bourgondisch hebben genoten, haha! Mooi buikje al!

Hier vooral weer zoetigheid als cravings… vorige keer had ik echt vanillevla met hagelslag, maar nu ga ik echt heel goed op winegums…

Bij ons zeiden de vorige keer dat je idd zo’n 250 kcal extra mag per dag, maar dat je daar bijvoorbeeld met een broodje kaas al aan zit.

Wat leuk een jongetje, yesterday!! Lastig met de cyste zeg. Iedereen heeft ook weer andere kwaaltjes, dus dat is ook weer lastig om eventuele pijntjes te vergelijken.

Dat is wel schrikken zo’n bloeding, Doubtless. Hier voorkeur voor het geboortehuis. Wilde ik vorige keer ook, maar was ook medisch door langdurig gebroken vliezen. Die bevalling in het zh was wel heel goed.

Op zich ook wel weer fijn dat je dan zo goed in de gaten wordt gehouden, Linoleum. Klinkt wel als een goede bevalling zeg!!

Tja, die bevalling… zal er toch uit moeten.

Gecondoleerd lucifertje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 08:37

lucifertje schreef:
Hi!!! Ben even weggeweest en heb de tijd niet gehad om bij te lezen. Zijn van de week terug gekomen van een waanzinnig mooie reis door Jordanië. Deze week
De geslachtsecho gehad <3 maar dat is nog even geheim tot we het iedereen verteld hebben. Al deze ervaringen hebben een zwart randje omdat mijn omaatje van 99 donderdag is overleden ;(

Ik voel mij verder goed maar merk dat mijn lijf aan het groeien is. Ik ben nu ruim 17 weken en ongeveer 1 kilootje zwaarder. Ik slik ook nog steeds Davitamon multivitamine en visolie. Verder neig ik ook nog steeds naar kunstvoeding ipv borst.

Gecondoleerd met jullie verlies. Wat heeft je oma wel een mooie leeftijd mogen bereiken. Niet dat je dat nu minder verdrietig maakt. Wist ze dat je zwanger was?

PeraManga schreef:

Fijn dat alles goed gaat! Hier ook blij met 1 hartje ook ivm alle extra risico's die je met een meerling hebt, naar liever 2 dan geen.

Ik heb een oom en tante die wilde een 3r kindje.. en dat waren er 3 :+ en toen hadden ze 5 kinderen onder de 2 of 3 geloof ik. :')

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:43

Bedankt allemaal voor de reacties. Ze wist idd dat ik zwanger was en ze zei nog: ‘oh dan mag ik voor die tijd niet doodgaan’. Ik had er alleen nog graag verteld wat ze voor achterkleinkind zou krijgen. Wilde ik vandaag doen maar dat is dus niet gelukt.

Ik ben nu ruim 4 maanden zwanger en had gisteren voor het eerst dat m’n eigen broek niet meer lekker zat :+ Waar kopen jullie je zwangerschapsbroeken? Heb nu bij de hm 2 broeken besteld maar die zijn voor nu te groot :Y)

Oh en heeft iemand ook een tip waar je snoezige newborn outfitjes kan kopen? Ben nog niet echt iets tegengekomen waar ik warm van word.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 08:50

lucifertje schreef:
Bedankt allemaal voor de reacties. Ze wist idd dat ik zwanger was en ze zei nog: ‘oh dan mag ik voor die tijd niet doodgaan’. Ik had er alleen nog graag verteld wat ze voor achterkleinkind zou krijgen. Wilde ik vandaag doen maar dat is dus niet gelukt.

Ik ben nu ruim 4 maanden zwanger en had gisteren voor het eerst dat m’n eigen broek niet meer lekker zat :+ Waar kopen jullie je zwangerschapsbroeken? Heb nu bij de hm 2 broeken besteld maar die zijn voor nu te groot :Y)

Oh en heeft iemand ook een tip waar je snoezige newborn outfitjes kan kopen? Ben nog niet echt iets tegengekomen waar ik warm van word.

Sorry ik moest lachen om je oma's opmerking. :')

Ik heb gewoon tweedehands een hele berg gekocht. 2 grote zakken in de buurt met heel veel broeken en t shirts. Zitten echt wel dingen in die ik minder vind maar die kan ik bijv gebruiken voor bij de paarden. Heb nog via vinted 2 korte broeken gekocht. Dus alles tweedehands. Is toch maar tijdelijk. Verkoop ik het tegen die tijd wel weer door. Misschien wil ik nog kijken naar enkele truien maar denk dat ik de meeste t shirts ga combineren met zo'n open vest.

Snoezige newborn, als 1e outfit? Hema ? C&a of h&m?

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 08:54

Haha ik dacht even dat jouw reactie over tweedehands ging over snoezige newborn kleding, ik dacht huh, korte broeken? En bij de paarden? :+

Gecondoleerd met je oma lucifertje!
Mijn oma overleed toen ik in het begin van het jaar kort zwanger was en toen baalde ik dat ik het niet had kunnen vertellen. Nu is het ook alweer een half jaar later, maar ik overweeg haar wel te vereren via de tweede naam.

Ik ben tevreden over kleren via bonprix, of tweedehands mamalicious via vinted.

Wat is je smaak qua baby kleding lucifer?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-23 08:57

Set_Elkol schreef:
Haha ik dacht even dat jouw reactie over tweedehands ging over snoezige newborn kleding, ik dacht huh, korte broeken? En bij de paarden? :+

Gecondoleerd met je oma lucifertje!
Mijn oma overleed toen ik in het begin van het jaar kort zwanger was en toen baalde ik dat ik het niet had kunnen vertellen. Nu is het ook alweer een half jaar later, maar ik overweeg haar wel te vereren via de tweede naam.

Ik ben tevreden over kleren via bonprix, of tweedehands mamalicious via vinted.

Wat is je smaak qua baby kleding lucifer?

Tweedehands zwangerschapskleding haha. En we hebben 12 paarden staan, dus dan is een paar broeken die ik daar kan dragen ook wel fijn :D

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:15

@lucifertje, gecondoleerd met het verlies van je oma! Wel fijn dat je haar hebt kunnen vertellen dat ze een achterkleinkind mocht krijgen! Maar verdrietig is het wel. Wel gaaf een reis naar Jordanië!

@peramanga, fijn dat de eerste echo goed was!

Ik heb laatst in de aanbieding bij de h&m wat broeken gekocht, een lange zwarte, een korte en een chill broek… bij elkaar 26 euro ipv 100! Dus ideaal. Bij de prenatal nog een korte broek voor 18 euro, zat ook prima! Wilde voor de vakantie in elk geval wat hebben, en dat is maar goed ook want mijn broek zat van de week ook voor het eerst echt niet lekker meer haha!

Voor newborn kleertjes heb ik van de week wat leuks gekocht bij de prenatal, ik vond dat ze daar veel keuze hadden! Niet goed voor de portemonnee trouwens :')

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:42

Gecondoleerd Lucifertje. Altijd verdrietig, zo’n verlies Y;(
Ik heb mijn broeken bij prenatal gekocht. Heb er ook 2 van H&M, maar die lubberen bij mij teveel uit.

PeraManga

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-23 12:49

Gecondoleerd Lucifertje.

Ik kocht bij mijn vorige zwangerschap de kleding bij de H&M. Ook na de bevalling nog heel lang gedragen!

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 08:23

Wat doe je als je 17 weken zwanger bent? Jeweetwel gewoon je paard bekappen :') ik doe al zeker 10 jaar zelf eigen paarden bekappen (na meerdere cursussen een eerst onder begeleiding). Mijn vrouw kan het ook maar na meerdere hernia's en rugpperaties doe ik het meestal. Maar weet niet of het me nog 1x lukt maar heb de bakapper van onze stalklanten wel al gevraagd of die tijdelijk onze paarden wil gaan doen zodra ik het niet meer trek/kan.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 09:30

Haha you rock. Slim om voor de volgende keer iemand anders te vragen, denk dat je lichaam dan zegt nope. :')

Ik heb vandaag weer een late dienst na 3 week vakantie. Erg balen dat het vanaf nu mooi weer word na ons, zo goed als, verregende vakantie. Gelukkig gaan we over 4 weken nog een week naar mijn ouders in Portugal. Hopelijk kunnen we daar nog even wat genieten van het lekkere weer.

Ben ook wel benieuwd hoe mijn collega’s gaan reageren. Heb het mijn eigen team voor de vakantie wel zelf verteld, maar het andere team niet. Daarvan hebben de meeste het wel op sociale media gelezen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 10:18

Doubtless, maar echt, zoveel informatie over zwangerschap en bevalling, zo weinig is er over het herstel en de eerste ongemakken na de bevalling.
En goed bezig met sporten *\o/* Ik moet ook weer gaan, maar ik ben steeds zo moe dat ik het niet red en dan al op bed lig :')

CynThier, dat klinkt als hele lading pillen elke dag :+ Maar allemaal voor over natuurlijk :D

Lucifertje, heel veel sterkte met het verlies van je oma, zo verdrietig dat ze haar kleinkind niet heeft mogen leren kennen :knuffel:

Enige zwangerschapsbroeken die ik draag zijn sportleggings thuis en met sporten. Verder alleen jurken en rokken, ik heb nog geen enkele fijne zwangerschapsbroek gevonden die en lekker zat en leuk is.
Ik kijk overal en nergens. Bijvoorbeeld Only, Vero Moda, Pieces, Next, Mamalicious. Maar echt leuke kleding vinden is wel uitdaging vind ik. Ik probeer dus maar vooral met een jasje, mouwloos vest en schoenen/sieraden de boel beetje leuker te maken.

PeraManga *\o/* Fijn dat de eerste echo goed was, toch super fijn altijd om dat boontje met hartslag te zien.

Hier trouwens vooral van mijn man grote wens voor een tweeling. Hij komt uit een gezin van 4 kinderen, maar is zelf de helft van een tweeling samen met zijn zusje. Hij vindt dat zo bijzonder. En ook ik zou een tweeling heel leuk vinden. Maar het zal wel wat meer uitdaging geven met spullen. Dus één kindje is wel praktischer _O-

Tips voor schattige newborn kleding, niet goedkoop, maar voor eerste pakje mag dat :D Ik koop voor speciale gelegenheden wel eens bij deze shops, of als ze goede sale hebben.
mi-toetie.nl
heppiejoe.nl
littlecloset.nl
yumibaby.nl

Maartje, wat fijn dat het zelf nog lukt! Wel slim om alvast iemand te vragen voor de komende keren.

Welmoed, leuk en spannend he, afwachten hoe mensen reageren? Maar vast leuke reacties!

Ik heb over week de echo pas, duurt echt lang. Ben echt heel benieuwd. De misselijkheid en vermoeidheid wordt steeds meer. En van weekend ook nog zieke dochter, dus was pittig weekendje.
Hoop wel dat vermoeidheid beetje handelbaar blijft, volgende week moet ik 3 van de 4 werkdagen naar klanten (ben accountmanager) en ook ver rijden.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:20

Goede bijleespost linoleum :D
Wat poedersuiker dat de misselijkheid en vermoeidheid alleen maar toenemen! Succes gewenst volgende week, klinkt als een uitdaging :=

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-23 12:43

welmoed__ schreef:
Haha you rock. Slim om voor de volgende keer iemand anders te vragen, denk dat je lichaam dan zegt nope. :')

Ik heb vandaag weer een late dienst na 3 week vakantie. Erg balen dat het vanaf nu mooi weer word na ons, zo goed als, verregende vakantie. Gelukkig gaan we over 4 weken nog een week naar mijn ouders in Portugal. Hopelijk kunnen we daar nog even wat genieten van het lekkere weer.

Ben ook wel benieuwd hoe mijn collega’s gaan reageren. Heb het mijn eigen team voor de vakantie wel zelf verteld, maar het andere team niet. Daarvan hebben de meeste het wel op sociale media gelezen.

Als het de volgende keer nog gaat wil ik het nog wel doen (hebben 3 eigen paarden) maar anders laten we het doen.

Werk je ook ik de zorg?

@linoleum: ik hoop voor je dat je nog in 1e trimester zit dan? Bij ons werd bij de 1e door verloskundige suprimal aangeraden tegen de misselijkheid.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-23 12:45

Ja nog maar 6+2 nu. Als erger gaat worden, toch maar wat medicijnen tegen misselijkheid vragen.
Heb wel idee dat als ik beetje aan niksen ben ik er bewuster van ben dan wanneer ik druk heb.

Hoop ook dat ik volgende week vol hou, vooral de vrijdag. Dan ben ik hele dag uitgenodigd in vip box bij Formule 1 Zandvoort, inclusief eten en drinken. Als Formule 1 fan wil ik daar wel heel graag bij zijn!