Ibbel schreef:Ik begrijp ook niet hoe je niet kunt begrijpen dat iemand zich küt/klöte voelt als niet wordt erkend dat-ie anders dan 'normaal' in z'n vel steekt.
Als jij graag paardrijdt en een ander noemt jou steevast een dierenbeul omdat je op een paard gaat zitten dan steekt dat toch ook? Dat kan je toch ook niet langs je koude kleren laten afglijden? Dan ga je toch twijfelen aan jezelf? Dan ga je toch onwillekeurig, ook al weet je dat je niet te zwaar bent, geen gekke eisen stelt, netjes zit etc, denken dat je niet goed bezig bent?
Ja, dit wordt vast weer een idioot voorbeeld gevonden, maar ik snap echt NIET dat je niet kunt begrijpen/invoelen dat je iemand echt in de kern raakt als je zegt: je hebt je omgeving toch niet nodig om je goed te voelen, je kunt dat soort opmerkingen toch gewoon negeren.
Misschien is het dan eens een idee dat men zichzelf eerst 'normaal' gaat vinden?
En nee, ik snap dat wanneer je te maken krijgt met geweld etc het erg lastig is staande te blijven maar, een groot gedeelte van het pro- gender gedeelte krijgt gelukkig helemaal niet te maken met geweld en agressie. Zij propaganderen echter wel het meest fanatiek.
Dat zijn menselijke patronen, dat is van iedere tijd, soms in oorlogen en soms in cultuur/ humane zaken.
Vind ik dat eenieder met respect behandeld dient te worden? Absoluut en altijd.
Vind ik dat wanneer er een groep opstaat er vanalles in een land moet veranderen en ik daar als individu in mee moet gaan wil ik geaccepteerd worden? Absoluut niet.
Het genderneutraliteitsgebeuren heb ik als leidraad in dit topic gebruikt omdat me dit steeds vaker opvalt, maar het gaat veel verder dan dat. Ik word ook steeds vaker scheef aangekeken door de maatschappij als ik 5x pw vlees eet bijv.
Ga ik dit kunnen veranderen? Nee,nooit. Maar dat neemt niet weg dat er ook voor mijn gevoel en irritatie plek mag zijn.