Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bloem24

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 11:54

Heel veel sterkte Lau!

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:19

Ohh Lau heel veel sterkte! dikke knuffel van hier!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:22

Lau schreef:
Nou ik ga jullie verlaten alles lijkt op een miskraam. Er is een kleine mini kans dat het goed is maar daar ga ik niet vanuit.

Ik duim nog voor je door voor die kleine mini kans Y;(

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 12:46

Aah nee hé Lau, heel veel sterkte :knuffel:

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:00

Linsxdot en Lau heel veel sterkte.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:00

Linsxdot en Lau heel veel sterkte! :knuffel:

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:02

Oh nee, wat vervelend linsxdot en Lau, heel veel sterkte :(:).

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:05

Lisitano schreef:
Lau schreef:
Nou ik ga jullie verlaten alles lijkt op een miskraam. Er is een kleine mini kans dat het goed is maar daar ga ik niet vanuit.

Ik duim nog voor je door voor die kleine mini kans Y;(

De arts belde net, het lijkt heel erg op een miskraam dus ze gaan er vanuit dat dat het is. Maar het hcg was nog wel erg hoog, dus zondag weer prikken in de hoop dat hij gezakt is. En anders zit hij ws buiten de baarmoeder.

JustOneBite

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 15:12

Oh nee Lins en Lau, wat onwijs naar! Heel veel sterkte :(:)

Ook heel veel sterkte met het overlijden van de kat (sorry weet niet meer wie het stuurde :?

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 20:27

Nou meiden, wat een k-nieuws allemaal zeg! :(:)

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 05:11

Larisske schreef:
Daffie, begrijpelijk dat je het nog niet goed durft delen/geen behoefte hebt tot na de 20 weken. Ik zou het wel niet kunnen ook zo lang wachten om alles klaar te zetten/spullen te kopen. :Y

Wil het onze dochter echt nog niet vertellen, die heeft na Noah een aardige deuk opgelopen. Vervelendste is dat ik dus mijn zwangerschaps jurken nog niet aan kan, loop dus dagelijks met een elastiekje aan de knoop van mijn spijkerbroek en een rommeltrui om het nog te verbergen. En dat zit niet echt lekker. Als het echt niet meer gaat dan vertellen we het gewoon, tot nu toe nog goed te verstoppen onder de kleding, dus we zullen zien hoe lang het nog gaat. Donderdag de 16 weken echo en dan nog 4 weken en zitten we alweer op 20 weken dus we zijn er bijna.

Enige spullen die ik gelukkig nodig heb zijn een nieuwe autostoel voor onze jongste en een nieuw pakje. Dat is dan het voordeel van al een jongen en een meid te hebben. Ik heb voor onze dochter toen ook heel veel gekocht dat redelijk tender neutraal en praktisch was, alleen maar witte rompers die op 60° gewassen konden worden b.v. en toen heel veel meisjes kleding gekregen. Met onze zoon woonde we niet meer in NL dus toen zelf alle jongens kleding moeten kopen maar de basis had ik al.

Mijn dochter was 3553 gr En ingeleid met 42 weken. Onze zoon werd ingeleid met 41 weken en dat werdt door niet indalen en in het vruchtwater poepen als geluk bij een ongeluk een keizersnede. Hij woog 4510 gr. Het verschil? De oudste heb ik het minst bewogen (zelf 25 kg aangekomen, direct 10 kg kwijt na bevalling) en door verschil in smaak (vakantie NZ en AU) alleen maar vette hap of sla gegeten. Bij de 2de was ik super actief (maar 10 kg aangekomen En direct kwijt na bevalling) en had ik onwijs trek in zoetigheid(en gaf ik bijna elke dag toe op een zakje zure snoepjes). Bij de 3de was ik nog helemaal niet aangekomen en daar was ik super trots op, nu met de 4de hetzelfde. Door mijn eigen overgewicht wil ik echt proberen om niet meer dan 5-7 kg aan te komen.

Lau en Lins, sorry. Heel veel sterkte de komende tijd :(:) :knuffel:

Larisske

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:25

Lau, hee veel sterkte.. Y;( :(:) Ben benieuwd hoe de hcg verandert,hoe hoog was de waarde nu? Hopelijk zit er niets buiten de baarmoeder.

Pfoe Daffie,nog 5 weken is toch nog lang! Zo'n verschil in geboortegewicht en bijkomen. Was je dochter je eerste waar je ook het meeste bijkwam?

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 07:37

Jeetje Lau en Lins, heel veel sterkte ;( :knuffel:

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 18:41

Daffie wat een lastig besluit om het nog niet te willen vertellen, maar ik kan het me wel goed voorstellen, zeker tegenover de kinderen.

Ik ben een weekendje weg, super leuke camping, heel goed geschikt ook al voor mijn kindje van 1,5. Alleen mijn misselijkheid is in volle glorie terug. Vanmorgen 3x overgegeven, 1x was er alleen een kindertoiletje beschikbaar, heb me nog niet zo vaak zo ongelukkig gevoeld :').

Pff, ik hoopte zo dat het beter zou gaan. Drie dagen knapte het wat op en nu is het weer helemaal drama, zelfs met medicatie. Ben vandaag 16 weken. Zo bang dat ik hier de hele zwangerschap last van blijf houden.

Enige voordeel, tot nu toe ben ik vooral 6 kilo afgevallen in plaats van iets bijgekomen :'). Vorige zwangerschap ben ik 15 kilo bijgekomen en 2 weken na de zwangerschap was alles er weer af. Scheelt dat ik nooit een afgetraind figuur heb gehad, dus dan is terug gaan naar je oude gewicht ook weer wat makkelijker..

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:18

Larisske schreef:
Lau, hee veel sterkte.. Y;( :(:) Ben benieuwd hoe de hcg verandert,hoe hoog was de waarde nu? Hopelijk zit er niets buiten de baarmoeder.

Pfoe Daffie,nog 5 weken is toch nog lang! Zo'n verschil in geboortegewicht en bijkomen. Was je dochter je eerste waar je ook het meeste bijkwam?

De hcg was vrijdag 1055 moet morgen weer prikken. En dan horen we ook definitief of het een miskraam is of niet.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 19:37

Hè bah wat naar van de misselijkheid, was dat vorige zwangerschap ook zo? (Sorry als ik er ergens overheen heb gelezen).
Wel super weer om op de camping te zitten, hopelijk kun je ondanks de wc bezoeken wel genieten en paashazen naar binnen werken :j .

Ik moet op dieet van de verloskundige… ik ben te zwaar, maar wel sportief en gezond, zwaarheid zit hem ook heel erg in de vrouwelijke delen. Maargoed, ik probeer groentes te snacken en minder suiker te eten, maar zo’n paasweekend maakt die voornemens moeilijk :') .

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 20:32

Ilse_123 schreef:
Hè bah wat naar van de misselijkheid, was dat vorige zwangerschap ook zo? (Sorry als ik er ergens overheen heb gelezen).
Wel super weer om op de camping te zitten, hopelijk kun je ondanks de wc bezoeken wel genieten en paashazen naar binnen werken :j .

Ik moet op dieet van de verloskundige… ik ben te zwaar, maar wel sportief en gezond, zwaarheid zit hem ook heel erg in de vrouwelijke delen. Maargoed, ik probeer groentes te snacken en minder suiker te eten, maar zo’n paasweekend maakt die voornemens moeilijk :') .

Dieet??? Ik ben ook te zwaar maar verloskundige en medici in het erasmus zeggen dat ik zeker niet mag diëten! Hoogstens gezond en bewust eten, maar zeker niet het doel hebben om te willen vermageren nu.
Sorry dat ik zo lijk te steigeren hoor, ik vind het heel heftig klinken zo. :')

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 21:17

Nee geen dieet om te vermageren, maar ik mag ook zeker niet zoveel aankomen als vorige keer :Y) . Wat volledig aan mezelf lag trouwens :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:46

Ai, dat is wel vervelend Rebecca. Hopelijk trekt het toch een beetje bij. Bij mijn zoontje ben ik ook lang misselijk gebleven maar uiteindelijk trok het toch weg.

Ilse, ik vond een dieet ook wel heftig klinken := Bewuster snacken klinkt al beter. Ik vind dat ook lastig hoor, ik heb nu gezorgd dat ik altijd een goede keuze in huis heb.

Ik kwam vorige zwangerschap ruim 22 kg aan. Ik woog daarvoor 62 kg. Na de bevalling ging er vrijwel meteen 14 kg af. Ik heb nooit alles er helemaal af gekregen maar wel nog terug gegaan naar een voor mij prima sportief figuur. Ik moet bekennen dat ik daar wel heel veel waarde aan hecht en streng voor mezelf ben. Nu, met 10 weken zwangerschap, ben ik al flink in omvang toegenomen :D Ik weet niet of ik echt aangekomen ben want geen weegschaal. Ik zit een beetje in de awkward fase. Mensen hebben ook gezegd dat ik er echt al anders uit zie en dat vind ik nu nog een beetje stom :') Het is weer even wennen dat mijn lijf verandert merk ik.
Dus hier ook aan snacks als paprika, wortel met humus, salades, veel water en fruit. Het liefst pak ik de hele dag chips en ijs met chocoladesaus. En slagroom.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 22:52

Ilse_123 schreef:
Nee geen dieet om te vermageren, maar ik mag ook zeker niet zoveel aankomen als vorige keer :Y) . Wat volledig aan mezelf lag trouwens :')

Ik schrok al! Ik hoop idd ook niet zo veel aan te komen als vorige keer (zo’n 30 kg…. Ik had gewoon 3 cijfers op de weegschaal voor de komma met mijn 1,63m…..)
Was hier enerzijds wel eten maar grootste probleem was dat ik gigantisch vocht vast hield!

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 00:09

Wat zuur Rebecca, dat die misselijkheid zo blijft hangen. Hopelijk komt er binnenkort toch nog een eind aan. Lijkt me niet echt genieten op de camping zo -O-

Bij mij duurde de awkward fase ongeveer de hele zwangerschap :') En ik zit er nu weer volop in. Ik voel me vooral dikkig en totaal niet zwanger. Verder voel ik me wel fit, dus ik klaag maar niet :Y)

Ik ben van mezelf niet zwaar, maar ook zéééker niet afgetraind. Altijd wel een blubbuikje. Vorige keer kwam ik weg met een kleine tien kilo extra. Hoop dat het weer zoiets wordt. Moet ik natuurlijk niet teveel vreten :+ Wat mij enigszins redt, is dat ik gemiddeld 20.000 stappen per dag zet en dat vorige keer kon volhouden tot de bevalling. Eens kijken hoever we dit keer komen.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 08:28

Balen van je misselijkheid Rebecca, hopelijk wordt het toch nog beter.

Ik heb geloof ik verdrongen wat ik vorige keer ben aangekomen, volgens mij zo’n 20 a 22 kilo. Het meeste was er zo weer af na de bevalling maar er zijn wel een paar kilo blijven plakken. Ik ben van mezelf vrij slank en 1.83m dus ook met die paar kilo extra was mijn figuur nog prima maar ik voel me toch beter zonder. Dit keer wil ik echt m’n best gaan doen om helemaal terug naar m’n oude figuur te gaan, maar eerst maar eens zien hoe alles gaat na de bevalling en met 2 kids.

Ik krijg groente helaas bijna niet weg nu en dronk normaal 2 liter water per dag maar ook dat lukt me echt niet. Fruit kan ik gelukkig nog wel eten. Ik probeer enigszins voedzame producten te eten maar ben wel makkelijker met snacken. M’n avondeten komt er al weken elke avond weer uit. Maak me soms wel zorgen dat ik te weinig vitamine binnenkrijg maar ik had m’n vorige zwangerschap precies hetzelfde dus ik ga er maar vanuit dat het goed komt.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:40

Nou jongens ik zit in een insane rollarcoaster mijn uitslagen waren goed ik ben gewoon nog zwanger :x . Voor nu weet ik echt niet meer hoe ik mij moet voelen.

linn1502

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:46

O wauw dat is ff een wending zeg! Pff snap dat je ff niet weet hoe je je moet voelen maar alsnog, super!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-23 11:55

Huh, wat een bizarre wending! Is het dan buitenbaarmoederlijk? Of bestaat er wel nog een kans dat het toch is gaan groeien in de baarmoeder?