chevax schreef:@ikke, nu ben ik wel benieuwd wat voor “andere kinderen” jij hebt?
Ik heb dus twee leasekinderen, ook wel bijrijdsters genoemd, waar een goed stel ouders bij horen die niet te bang zijn om hun mening te delen en te luisteren naar anderen.
Als ik iets goed vind van deze meiden, weet ik dat dat in de lijn van hun ouders ligt, zonder dat ik onderscheid tussen beide hoef te maken.
De iets andere versie zie ik ook gebeuren waarbij een dochter van stalgenoot door andere stalgenoot aan een stage en baan geholpen is. Die werkgever biedt allerlei opties en mogelijkheden om je kennis uit te breiden en te netwerken. Stalgenoot stimuleert dat bij die meid en dan staan de ouders erbij: kan dat allemaal zomaar

Ja dus en ik ben niet te bang om dat nog een beetje aan te porren: bij ons heb je ook nog cursus zus en netwerk zo (ik heb een andere werkgever maar vergelijkbare opties).
Urbanus schreef:ikke schreef:Ik heb iets andere "kinderen" dan jij je voorstelt maar ja, ik zie wel om me heen de resultaten van diverse opvoedstijlen.
En heel eerlijk; ik krijg jeuk van al dat "oei misschien wel gevaarlijk"
Je bedoelt, nee ik heb geen kinderen en ik weet niet hoe het voelt als je kinderen iets doen wat je bij andere kinderen helemaal prima vindt maar bij je eigen kinderen griezelig vindt omdat je je ineens bewust bent van het risico.
En heel eerlijk, ik krijg jeuk van mannen zonder kinderen die mij gaan vertellen hoe ik iets moet doen.
Dus alleen als je echte, eigen, kinderen hebt, weet je hoe dat voelt?
Ik krijg jeuk van zulke bekrompen opvattingen.[/quote]
Nou ik krijg jeuk van mensen zonder kinderen die denken te weten wat een ouder voelt want ze hebben bijrijders, dat is totáál niet te vergelijken! Je weet echt niet waar je over praat