Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:22

Marije_jiplover schreef:
Spannend traject, Kimberley!
Veel sterkte met alles.

Mocht je in het ziekenhuis nu nog gebruik maken van de sportruimte daar?

Niet gevraagd. Vond achteraf de dagen best vermoeiend hahah.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:23

Kimberley_ schreef:
Lieke schreef:
Pittig traject Kimberley, maar je hebt zo te lezen al een hoop bereikt, hopelijk wordt dat straks nog meer met de transplantatie. Geen idee hoe dat werkt, maar mag je dan (na revalidatie) alles weer of is dat niet te zeggen?

Deze revalidatie is alleen maar om zo fit mogelijk te worden en na de revalidatie moet ik dit vasthouden tot aan transplantatie. Na transplantatie zal ik dingen niet meer mogen maar kan dan iig weer gewoon de dagelijkse dingen doen net als een gezonde dertiger.. hoop ik.

Maar wat mag je dan niet meer wat je nu wel zou mogen dan? Want ik heb wel eens succesverhalen gelezen van mensen die echt weer een volledig fit persoon zijn, wel elke dag pillen slikken natuurlijk, maar wel alles weer kunnen. Dus zijn er dingen die je dan echt niet meer kunt of mag doen? Of is het vooral meer oppassen?[/quote]
Oh qua sporten geen idee wat echt niet mag. De dingen die ik graag wil doen (paardrijden,hardlopen,sportschool) zonder doodmoe te zijn kunnen allemaal na die tijd. Het is vooral oppassen qua zon enzo waar ik nu minder rekening mee hoef te houden.

germie

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 08:47

Dus feitelijk de gewone dingen mogen wel, misschien niet naar exotische oorden gaan waar hygiene en gezondheidszorg niet aanwezig is, maar daar is wel overheen te komen lijkt mij. Ik snap dat je gewoon simpele dingen wilt doen en daarna je voldaan wilt voelen zonder echt moe te zijn.
Ik ben ook heel benieuwd hoe snel zo'n traject na de operatie dan gaat.
Wat is de prognose hoe lang je nog moet wachten?

En dan moet je daarna natuurlijk ook sportief blijven ;) Hier zouden er ook best wat kilo's af mogen, maar mij lukt het niet, dus ik vind dat je al heel knap bezig bent.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-22 09:48

germie schreef:
Dus feitelijk de gewone dingen mogen wel, misschien niet naar exotische oorden gaan waar hygiene en gezondheidszorg niet aanwezig is, maar daar is wel overheen te komen lijkt mij. Ik snap dat je gewoon simpele dingen wilt doen en daarna je voldaan wilt voelen zonder echt moe te zijn.
Ik ben ook heel benieuwd hoe snel zo'n traject na de operatie dan gaat.
Wat is de prognose hoe lang je nog moet wachten?

En dan moet je daarna natuurlijk ook sportief blijven ;) Hier zouden er ook best wat kilo's af mogen, maar mij lukt het niet, dus ik vind dat je al heel knap bezig bent.

Haha dat sportief blijven moet lukken. Ik ben juist graag bezig maar wordt hierin nu gewoon beperkt.

Zodra het verantwoord is word je vanuit het ziekenhuis (waar ze je ook al zo snel mogelijk weer in beweging willen hebben) naar de revalidatiekliniek gebracht zodat je zo min mogelijk op bed ligt en zo min mogelijk conditie en kracht verliest.

Hoe lang wachten? Geen idee kan een halfjaar zijn..kan 5 jaar zijn.. ik ken mensen die al 2.5 jaar wachten maar ook mensen die een jaar gewacht hebben. Mijn geluk schijnt te zijn dat ik niet zo groot ben.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-22 20:24

Plutolover wat fijn dat je met je moeder aan de slag gaat.

Ik heb weer een goede week erop zitten.
Maandags een flow yogalesje gedaan en uitgebreid gewandeld met de hond.
Dinsdags hardgelopen, erg genoten van de witte natuur. Savonds nog een paaldansles gedaan.
Woensdag even kort op de schaatsbaan geweest zoals elke week, en daarna snel naar buiten om te wandelen met de hond en te genieten.
Donderdags hardlooptraining.
En daarna alle plannen laten vallen om vrijdags en zaterdags kilometers te schaatsen op natuurijs.
Vandaag moest ik daarvan bijkomen en heb ik niks ondernomen.

Jaardoelen heb ik niet. Die periode voelt voor mij te groot/onoverzichtelijk. Ik werk wel met doelen voor een kwartaal of half jaar.

Welkom ccccc!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-22 21:48

Hier vandaag gedoken, 2 duiken gemaakt. Het was echt koud, -11 's morgens, toen we weggingen -6. Er lag sneeuw, mijn droogpak bevroor voordat ik hem uit had (en de 2e duik weer aantrekken was een uitdaging, want het was net een lijk en volledig stijf), 2 duiken gemaakt, en het was echt geweldig. Ijs op de plas lag er niet, dat ligt hier nooit.

Schaatsen zat hier er helaas niet in, geen ijsbaan open (iets met gemeente die de boel niet klaar heeft, zodat er nog geen water op staat).

Kimberley, het kan dus nog een hele tijd duren. Hopelijk kom je niet op het punt dat je echt niets meer kunt.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:25

Brrr, lijkt me heel koud om te duiken, wel gaaf.
Kimberley, hoop dat je dan snel transplantatie kan krijgen, geeft wel meer perspectief denk ik.

Hier ook niet geschaatst, mijn man was het weekend weg hardlopen, en met 2 kleine kinderen schaatsen is mij te risicovol.
Wel druk met nadenken wat mijn doelen gaan worden voor volgend jaar. Zijn ook niet perse doelen voor eind van het jaar, maar ik vind het fijn om naartoe te werken. Afgelopen jaar had ik ook een paar doelen gesteld, 5 km in 27 minuten, 10 km in 55 min en een 7a klimmen. Doelen gehaald en heel tevreden mee. Later kwam daar nog de trail van 22 km bij. En het mooiste hiervan is dat ik hardlopen vooral echt leuk ben gaan vinden.

Wil komend jaar 5 km in 25 minuten lopen, de halve marathon in 2 uur en kijken of ik steeds verder kan lopen, niet op de weg, maar lekker in de duinen/bossen. Qua klimmen vind ik het lastiger om een doel te stellen.

Afgelopen donderdag tijdens het klimmen wel een klein beetje geblesseerd geraakt, hopelijk valt het mee. Nu kleine 2 weken vrij, dus hoop lekker te gaan sporten.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 21:17

Mooie doelen Lieke

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 21:21

Ik heb ook niet geschaatst.
Ik durf het eigenlijk niet meer.

Nu sowieso nog niet met mijn kuitblessure, maar 2 jaar terug toen er nog ijs lag, zijn mijn schaatsen naar mijn neefje gegaan, omdat ik ze toch niet gebruikte.

Wel weer het paardrijden aan het oppakken, met kuit in de tape en laarzen aan is dat weer pijnvrij te doen.
Vandaag de trailer gepakt en naar de rijvereniging, tot nog toe alleen lekker rechtuit in het bos gereden, maar nu ook weer mezelf en dus ook de pony echt aan het werk gezet.
Had geen zin in natregenen, daarom maar naar de binnenbak van de rijvereniging gegaan.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 15:48

Ik was vermoeid afgelopen week. Eigenlijk nu nog steeds wel. Alleen een beetje rustig gesport. Niet te veel gedaan.

Maandags flow yoga lesje
Dinsdag wat yin yoga thuis en een rondje hardgelopen.
Woensdag geschaatst.
Donderdag wat yin yoga thuis gedaan en hardlooptraining.
Vrijdag rustdag
Zaterdag rondje hardgelopen.
Zondag rustdag.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 15:51

XxLMMxX schreef:
Ik was vermoeid afgelopen week. Eigenlijk nu nog steeds wel. Alleen een beetje rustig gesport. Niet te veel gedaan.

Maandags flow yoga lesje
Dinsdag wat yin yoga thuis en een rondje hardgelopen.
Woensdag geschaatst.
Donderdag wat yin yoga thuis gedaan en hardlooptraining.
Vrijdag rustdag
Zaterdag rondje hardgelopen.
Zondag rustdag.

Rust is ook goed hé. Als ik soms zie wat jij allemaal doet!

Ik ben ziek geweest en nog niet fit dus doe eigenlijk net niets. Ja mijn revalidatiedagen en zaterdag rondje sportschool gedaan meer energie is er ook gewoon even niet.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-22 21:18

Sterkte Kimberly, hopelijk voel je je snel weer wat beter

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 21:25

XxLMMxX, Voor niet te veel vind ik het nog een vol lijstje. Zolang je er fijn bij voelt helemaal prima toch?

Sterkte Kimberley, hoop dat je snel weer fit bent!

Ik heb zelf niet veel gedaan afgelopen week. M'n been vind dat ik te veel gedaan heb de laatste tijd, pijn en stijfheid. Over 2 weken ga ik op vakantie, naar Lapland, dan wil ik weer heel zijn. Dus nu maar rustig aan. Alleen paardrijden en vandaag rondje sportschool. Loopband overgeslagen en met krachttraining lichte gewichten (30-40 herhalingen mogelijk).

Baal wel echt dat ik nu weer rustig aan moet doen. Net weer een paar wedstrijden met basketbal mee gedaan, heb dat zo gemist. Het hardloopevenement wat ik in maart heb, komt ook steeds dichter bij. Kan nog geen eens 5km aan een stuk rennen en sta voor de 12km ingeschreven..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-22 22:46

Maart is nog wel even weg hè, er is nog wel tijd om goed te trainen. We gaaf Lapland, ook sportieve plannen daar?
Kimberley, wel helemaal beter weer?
Prima rustweekje zo toch LMM

Hier lekker sportweekje gehad, geboulderd, geklommen, geschaatst en 2*hardgelopen. Waaronder gister een lange duurloop van 24km. Deze week start ik ook weer met een nieuw schema voor een PR op de 5km. Donderdag ga ik met een vriendin zitten om doelen te bedenken/schema op te stellen voor klimmen.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 13:25

Nou, mijn kuitblessure lijkt goed genezen.
Afgelopen week thuis 2x een workout met oa balans trainer van Bosu gedaan en wat krachttraining en ook alweer wat meer gewandeld, gaat allemaal goed gelukkig!
In het nieuwe jaar dus lekker mijn kickbokstraining ook weer oppakken.

Paardrijden ging al goed, ook daar in het nieuwe jaar de dressuurtraining verder oppakken.

Iedereen de kerst verder goed doorgekomen?

Fijne jaarwisseling en dat het maar een sportief 2023 mag worden!

serenta

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 16:52

Een fijne jaarwisseling allemaal. Was toen het topic startte even actief, daarna een terugval gehad. Was echt alle motivatie kwijt. Afgelopen 2,5 week de 10000 stappen per dag weer opgepakt, wilde graag een goede haalbare start nog in 2022, zodat het doorpakken in 2023 makkelijker is. Plan is nu dat ik per 1 januari de trainingen online (Sydney) weer ga volgen. Daarbij rij ik mijn lieve paardje ook 3-4x per week.

Plan voor komende week :
Maandag : 30 min full body
Dinsdag : 40 min upper body & paardrijden
Woensdag : 30 min lower body
Donderdag : paardrijden
Vrijdag : 30 min upper body & paardrijden (priveles)
Zaterdag : 45 min lowerbody
Zondag : rustdag

Daarbij probeer ik elke dag ook de 10000 stappen te halen.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:22

Gelukkig nieuwjaar allemaal!
Klinkt goed serenta!

Voor mij, maar voor vele anderen waarschijnlijk ook, is het nieuwe jaar altijd weer een motivatie om mijn best te doen. Ik vind het al heel knap van mezelf dat ik in de decembermaand niet ben aangekomen en gewoon 3x per week ben blijven trainen.
Dit blijf ik dus gewoon zo doen, voor deze week maandag, woensdag en vrijdag weer vastgelegd voor krachttraining. En inderdaad elke dag minimaal 10.000 stappen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 17:27

Ik ga proberen weer actiever mee te kletsen!

Ik ben 2023 in ieder geval begonnen met een rondje hardlopen. Ik had 2 weken niet gelopen ivm griep, maar ik liep eigenlijk moeiteloos 5km weg :D
Goed begin dus.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 18:39

Hier ook een goed begin van het jaar. Heerlijk uurtje sportschool gehad.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 22:17

Goof schreef:
Ik ga proberen weer actiever mee te kletsen!

Ik ben 2023 in ieder geval begonnen met een rondje hardlopen. Ik had 2 weken niet gelopen ivm griep, maar ik liep eigenlijk moeiteloos 5km weg :D
Goed begin dus.

Goed bezig! :j fijn dat die twee weken niet al te veel invloed hebben gehad :)

Hier ook het jaar begonnen met een rondje hardlopen. 10km vanmiddag. Was lekker.

Mijn plan is dinsdagavond en donderdagavond kickboksen en vrijdag en zondag hardlopen, zoals mijn normale schema. Maar ik start morgen met mijn nieuwe baan, dus even kijken hoe dat allemaal loopt en of het past binnen mijn nieuwe werkweek :Y)

robinxfellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:15

Hoii,
ik meld me hier ook graag na wat te hebben meegelezen.
Ik wil wat meer bezig gaan zijn met sporten/conditie opbouwen. Al maanden had ik last van m'n onderrug dus ging ik pas naar de fysio. Hij gaf me oefeningen om m'n rug te versterken. Nou, kwam er al snel achter hoe slecht het gesteld is met mijn conditie/spierkracht. Voor 1 oefening moest ik steunen op tenen en ellebogen/onderarmen (soortvan planken) en ik kon mezelf niet eens een paar seconden omhoog houden. Reality check gehad, nu er eens iets aan gaan doen. :Y)

Momenteel doe ik 1x per week paardrijden en 1 of meerdere keren per week wandelen (ligt aan het weer) dus qua wandel/loopconditie is er niks mis. Maar zodra ik moet hardlopen of krachtoefeningen dan kan ik dat amper aan. Die oefeningen moet ik nog minstens 3 weken doen dus hopelijk zal het steeds wat gemakkelijker gaan want anders worden het lange weken.. :+

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:20

Welkom Robin! Daar is vast wat verbetering in te behalen :+ Heb je al een idee wat je wilt gaan doen aan sport?

Even in het algemeen, iemand van jullie ervaring met spit? Weet niet of ik dat heb hoor, maar na het sporten trad er geleidelijk een soort kramp op thv m’n SI gewricht. Op de dag zelf kon ik bijna niet lopen of staan, nu is het langzaam aan het wegtrekken.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 23:39

Allemaal een goed en sportief jaar gewenst!

Hier wel een sportief weekje achter de rug, alleen heb ik het idee dat m’n knieën wat overbelast zijn, dus heb m’n hardloopschema wat aangepast voor de komende twee weken. Het jaar dus zonder loopje gestart, maar wel wat yoga en stabilisatie oefeningen voor m’n enkels gedaan .

Robin, welkom, leuke van weinig getrained zijn is ook dat je snel vorderingen kan maken, hopelijk kan de fysio je goed op weg helpen.
Müsli, succes met je nieuwe baan.
Marije, wat fijn dat je weer lekker blessurevrij kan trainen!

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-23 00:11

Leuk om jullie gemotiveerde berichten te lezen!!

Ik heb een hele relaxte week erop zitten. Beetje hardlopen en verder niks.

Maandags rust
Dinsdag hardloopwedstrijd
Woensdag rust
Donderdag hardlooptraining
Vrijdag rust
Zaterdag hardloopwedstrijd.
Zondag rust

Voor aankomende week weer wat nieuwe sportplannen gemaakt en ik zie wel wat de week me brengt

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-23 07:41

Renee1991 schreef:
Even in het algemeen, iemand van jullie ervaring met spit? Weet niet of ik dat heb hoor, maar na het sporten trad er geleidelijk een soort kramp op thv m’n SI gewricht. Op de dag zelf kon ik bijna niet lopen of staan, nu is het langzaam aan het wegtrekken.

Volgens mij heb ik geen spit gehad, maar wel ook pijn thv SI.
Echt afschuwelijk.. zo veel pijn vooral met liggen en opstaan vanuit lig/zit.
Gaat bij mij vanzelf over, al duurt het wel een week :(