Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:28

Gnome schreef:
Aangezien ik laatst moest huilen van een lege pan macaroni... Ja denk wel dat ik snel emotioneel ben :')

Ik vind dit altijd een terechte reactie. :')

Gnome schreef:
Merken jullie ook dat je vaak ongemerkt je hand om je buik legt?

Ja! En de kat doet aan 'babysitten'. :D

Als jullie het niet erg vinden, zet ik mijn datum erin na 13 weken echo. Ik durf nog niet helemaal te geloven dat het goed gaat deze keer. :o

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 19:31

Poosje niet gereageerd hier. Inmiddels 10 weken en eerste goede echo gehad vorige week, volgende week de officiële termijn echo. Kreeg er Corona bij, best wel ziek van geweest. Voel me inmiddels langzaam ietsje beter, wel nog erg moe. Mijn andere kinderen weten het inmiddels ook en zijn super trots en zorgzaam, erg leuk om te zien. En ze kunnen hun mond uiteraard niet dichthouden :') maar dat hoeft ook niet meer :)
Gnome ik ben blij voor je dat het langzaam iets beter gaat, hopelijk houdt de stijgende lijn aan!

Gefeliciteerd voor iedereen die er onlangs bijgekomen is! :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 19:33

[***] schreef:
Gnome schreef:
Aangezien ik laatst moest huilen van een lege pan macaroni... Ja denk wel dat ik snel emotioneel ben :')

Ik vind dit altijd een terechte reactie. :')

Gnome schreef:
Merken jullie ook dat je vaak ongemerkt je hand om je buik legt?

Ja! En de kat doet aan 'babysitten'. :D

Als jullie het niet erg vinden, zet ik mijn datum erin na 13 weken echo. Ik durf nog niet helemaal te geloven dat het goed gaat deze keer. :o

Uiteraard aan jou om dat te doen wanneer het goed voelt :)

carika

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:11

LinsxDot schreef:
Gnome schreef:
En weer even een lijstje die aangevuld mag worden. Heb het topic even terug gelezen maar niet iedereen heeft een datum genoemd of is nog actief maar voeg uiteraard vooral toe als je denkt dat er iemand ontbreekt!!

Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 8 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Gnome - 19 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Peeltje - 25 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 14 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linsxdot - 24-juni-2023 - geslacht nog bekend

Hier ook vaak mijn hand op mijn buik maar ook omdat het jeukt. Ik smeer regelmatig met vette crème maar als ik het vergeet voel ik het meteen.
Mijn misselijkheid werd eind week 12 echt veel minder, nog niet weg maar voel mij stukken beter.
Ik durfde ook niet auto te rijden of de supermarkt in, was deels ziekgemeld en de rest vanuit huis gewerkt.
Buikje is al goed zichtbaar, vandaag kwamen de zwangerschaps panty’s binnen. Wat een opluchting! Die zitten zoveel fijner dan gewone.

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:16

Ik zal straks is even bijlezen.

Hier vanmiddag toch verloskundige gebeld ivm bloedverlies en kon net langs komen. Er is niks bijzonders te zien, hartje klopt goed ook. Dus geen miskraam.

Verloor natuurlijk wat rozigr afscheiding maar vandaag ook helder bloed, wat stolsels, rozig en bruin. Ook in inleg kruisje. Dus had helemaal het idee dat het een miskraam was en durfde eigenlijk niet te bellen en langs te gaan, had zoiets is toch fout wacht het wel af.

Maar nu dus soort van gerustgesteld. Maar bloedverlies is er nog.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:23

Marlis schreef:
Ik zal straks is even bijlezen.

Hier vanmiddag toch verloskundige gebeld ivm bloedverlies en kon net langs komen. Er is niks bijzonders te zien, hartje klopt goed ook. Dus geen miskraam.

Verloor natuurlijk wat rozigr afscheiding maar vandaag ook helder bloed, wat stolsels, rozig en bruin. Ook in inleg kruisje. Dus had helemaal het idee dat het een miskraam was en durfde eigenlijk niet te bellen en langs te gaan, had zoiets is toch fout wacht het wel af.

Maar nu dus soort van gerustgesteld. Maar bloedverlies is er nog.

Oh jeetje Marlis, ik snap je zorgen. Die zou ik ook hebben.
Wat fijn dat je het hartje hebt horen kloppen.
Hopelijk stopt het bloedverlies snel.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:31

Fijn dat je vandaag een kloppend hartje hebt kunnen zien! Hopelijk stopt het bloeden snel!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:35

Fijn dat toch goed gaat Marlis maar wat gaan ze nu doen!m? In gaten houden extra of?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 20:36

Oh heftig en eng ook dat het meer is nu. Fijn dat het hartje nog goed klopt! Heb je nu op korte termijn weer een controle echo?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:37

Ik heb iets buikgriepigs te pakken, maar het is weer aan het zakken dus dat is mooi.

Heb volgende week de 13 weken echo, met 15 weken controle bij de VK en met 16 weken geslachtsbepaling dmv pretecho en dan met 19 weken weer medische echo.
Ben er maar druk mee, maar voel inmiddels echt wel dat er wat gebeurd in mijn buik dus ben best happy zwanger. Nouja, tenzij ik in de tranen schiet om niets en meestal daarna in de lachstuipen schiet om mezelf. _O-

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:38

Thanks lieve meiden.

Geen extra controles, kan uiteraard altijd bellen.

1 november intake, 16 november termijn echo. Dat is wat nu gepland staat vanaf vrijdag.

Net nog steeds bloed na toilet.

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:39

Bij mij ging ze bij de intake nog snel even naar het hartje luisteren, dat vond ik wel een geruststelling. Misschien kan je volgende week het hartje ook nog even horen. :)

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:41

Marlis schreef:
Thanks lieve meiden.

1 november intake, 16 november termijn echo. Dat is wat nu gepland staat vanaf vrijdag.

Bah, succes.
Ik heb voor een tientje een doppler gekocht, maar het is nog te vroeg om wat te horen met zon ding dus daar heb je ook nog niet aan. Balen hoor.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:45

Azmay schreef:
Marlis schreef:
Thanks lieve meiden.

Bah, succes.
Ik heb voor een tientje een doppler gekocht, maar het is nog te vroeg om wat te horen met zon ding dus daar heb je ook nog niet aan. Balen hoor.

Ja heb hem nu ook alleen nog maar Zorn kloppen hoor. Idd nog te vroeg voor horen.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:47

Azmay schreef:
Ik heb iets buikgriepigs te pakken, maar het is weer aan het zakken dus dat is mooi.

Heb volgende week de 13 weken echo, met 15 weken controle bij de VK en met 16 weken geslachtsbepaling dmv pretecho en dan met 19 weken weer medische echo.
Ben er maar druk mee, maar voel inmiddels echt wel dat er wat gebeurd in mijn buik dus ben best happy zwanger. Nouja, tenzij ik in de tranen schiet om niets en meestal daarna in de lachstuipen schiet om mezelf. _O-

Vervelend van de buikgriep, het heerst echt.
Fijn dat het verder goed gaat.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 20:55

@carika: welkom

@flowery: Herkenbaar haha. Maar hier ook mega geïrriteerd snel, voornamelijk op m'n vriend. Ben niet de gezelligste en hij begrijpt ons vrouwen dan totaal niet.

@gnome: fijn dat het beter gaat met je.

@linsxdot: hier voel ik me ook totaal niet zwanger hoor. Komt denk pas als het zichtbaar wordt en voelbaar

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-22 21:08

Marlis schreef:

@flowery: Herkenbaar haha. Maar hier ook mega geïrriteerd snel, voornamelijk op m'n vriend. Ben niet de gezelligste en hij begrijpt ons vrouwen dan totaal niet.

@linsxdot: hier voel ik me ook totaal niet zwanger hoor. Komt denk pas als het zichtbaar wordt en voelbaar

Hopelijk heb je in deze wel goed steun aan je vriend. Blijft toch spannend iedere keer dat je naar de wc gaat.

Verder wil ik even zeggen dat ik het een fijne groep vind zo :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-22 21:45

Gnome schreef:
Marlis schreef:

Hopelijk heb je in deze wel goed steun aan je vriend. Blijft toch spannend iedere keer dat je naar de wc gaat.

Verder wil ik even zeggen dat ik het een fijne groep vind zo :)

Ja daarin wel gelukkig. Al heeft die momenteel een mannen griep dus heb hem thuis gelaten vanavond en ben alleen gegaan. Mannen zijn altijd zo vreselijk als zd ziek zijn haha.

Zeker leuke groep zo.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 06:23

Hier een onwijze slechte nacht gehad, was om 1:45 wakker en daarna niet meer geslapen |( Had dit van het weekend ook al, toen om 3:30 wakker geworden en niet meer geslapen… en ik word zó misselijk na dit soort nachten |o

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:15

Flowery schreef:
Hier een onwijze slechte nacht gehad, was om 1:45 wakker en daarna niet meer geslapen |( Had dit van het weekend ook al, toen om 3:30 wakker geworden en niet meer geslapen… en ik word zó misselijk na dit soort nachten |o

Vervelend he. Hier ook zo rot nacht. En nu moe de hele dag op het werk.

Hier vanmorgen meer bloedverlies als gister, ook in de wc na het plassen dus niet alleen bij afvegen en in inleg kruisje. Krijg er de zenuwen van.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 07:27

De groep is zeker leuk :) Vind het ook fijn om met jullie te kletsen.

Vervelend van de nachten Flowery en Marlis. Zal fijn zijn als de misselijkheid wat weg bleef vandaag.
Mijn duimen draaien voor je Marlis, :knuffel: Als je het niet vertrouw gewoon weer bellen, daar zijn ze ook voor.

Hier gelukkig wel een goede nacht gehad. Onze kat is alleen gisteravond thuis gekomen met een wond aan zijn poot. Niet dusdanig erg voor de dierenarts, maar meneer moet vandaag even binnen blijven voor de zekerheid.
Hoop niet dat hij de boel afbreekt vandaag := Hij is in elk geval nu al flink aan het klagen!

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 08:14

Vervelend dames de slechte nachten! Rustig aan doen

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 09:19

Inderdaad wat een nare berichten zeg op de vroege ochtend.

@Marlis, kan me je zorgen zo goed voorstellen. Had ze nog aangegeven hoe lang dit mocht duren of wat naar haar idee normaal of juist niet normaal was?

@Flowery, rot van de nacht. Word je wakker van iets of iemand? Ik heb een tijdje op de logeerkamer geslapen omdat ik zo licht sliep. Werd daar inderdaad ook beroerd van.

@Meiek, arme kat.. Helaas laten die zich inderdaad niet wijs maken wat verstandig voor ze is haha. Hopelijk geneest de wond snel!

Hier vannacht ook wakker geworden van de honger. Daarna kon ik niet slapen maar rond 7 toch weer in slaap gevallen. Merk dat ik dan toch uit m'n ritme ben en wat misselijk en zwak op bed zit. Ga er denk ik voortaan maar gewoon uit en dan in de middag weer even terug voor een kort dutje.

Lisewiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-22 14:16

Gnome schreef:
En weer even een lijstje die aangevuld mag worden. Heb het topic even terug gelezen maar niet iedereen heeft een datum genoemd of is nog actief maar voeg uiteraard vooral toe als je denkt dat er iemand ontbreekt!!

Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend

Na een goede echo met mooie hartslag durf ik mijn uitgerekende datum er ook bij te zetten.

Nogsteeds misselijk met vlagen, gigantische obstipatie en heel erg last van mijn bekken, doordat ik anders loop door de gebroken voet.

Zou acupunctuur daarvoor ook kunnen helpen? Onderrug/bekken klachten?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-22 14:27

Lisewiesje schreef:
Gnome schreef:

Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend

Na een goede echo met mooie hartslag durf ik mijn uitgerekende datum er ook bij te zetten.

Nogsteeds misselijk met vlagen, gigantische obstipatie en heel erg last van mijn bekken, doordat ik anders loop door de gebroken voet.

Zou acupunctuur daarvoor ook kunnen helpen? Onderrug/bekken klachten?

Denk het wel hoor. Vaak is het compensatie. Je kunt er altijd eentje bellen vragen of ze er iets mee kunnen.