Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:31

Thnx allemaal! En wat een leuke kamer!

Verbouwing is gelukkig niet in ons huidige huis, maar is enkel wachten tot ons koophuis gebouwd wordt. We hoeven daar gelukkig weinig voor te doen, behalve keuzes doorgeven.
Oh en ik had het er nog niet bij gezet, maar ik krijg weer een jongetje :D had stiekem wel gehoopt op een meisje nu, maar m'n zoontje zal het wel heel leuk vinden om een broertje te hebben denk ik. Ze zitten straks ook lekker dicht op elkaar, 1 jaar en 9 maanden, dus is wel heel leuk. En qua spullen ook handig :Y)

Wij hebben nu alles eigenlijk behalve nog wat meer kleren. Ik had bijna alles al weggedaan omdat het plan in eerste instantie was om langer te wachten met de tweede. Maar plannen veranderen :') maar ik vind alles nieuw kopen ook niet erg :P tweede krijgt nu helaas nog geen kamertje, is geen ruimte voor in dit huis. Hij komt gewoon bij ons te liggen tot we verhuizen en krijgt daar een mooie kamer

Edit: en wat leuke Marije, een meisje!

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:50

Welkom Jasz!
Mijn ervaring is soortgelijk, na 15 weken voelde ik me beter, terwijl ik me de eerste zwangerschap helemaal goed voelde.

@annert, jammer dat je niet meer meepraat.

@Tooske, wat een heerlijke roze kastinhoud en je muurschildering is prachtig op weg, heel knap! Doe je het zelf?

@marije, wat een leuke bekendmaking! Gefeliciteerd!

Afbeelding

Hier wordt goed met de baby geknuffeld!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 20:55

Leuk Lisan! Hier 4 katten en 3 honden maar, heb nog niet echt het idee dat er 1 erg in heeft wat er bij mij gebeurd.

Leuk Jasz een jongetje!

Nee mijn zus is zo handig en kan goed verven ik helaas niet!

jasz

Re: Zwanger, uitgerekend najaar/herfst 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-22 21:03

@lisan, wat lief dat ie zo bij je komt! Was jij ook zo moe? Heb ik de eerste keer echt geen/weinig last van gehad het eerste trimester.

Hier 1 kat, maar die heeft niks door. Vorige keer ook al niet en was in de kraamweek zwaar beledigd dat er een baby bij was. Ben benieuwd of dat nu weer zo gaat

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:19

@manon :
Fijn dat alles goed is, 13 weken is toch een mijlpaal. <3

Ik moet zo lachen om de bh verhalen stel ook al veelte lang uit om nieuwe te kopen.
Maar de helft hangt er meer uit dan in.
Weet iemand nog een fijn merk?

Welkom Rowi & Jasz :)

Tooske:
Wat gaaf die muurschildering!

Lisan:
Door onze kleine hond wisten wij dat ik zwanger was.
Hij lag al een aantal dagen bij mij.
En als ik dan lag te slapen lag hij op mij buik mij strak aan te kijken.
Ik was niet echt meer bezig met de gedachte dat ik zwanger kon zijn. Tot mijn vriend zei van doe is testen hem begon het op te vallen van ons hondje. En de volgende dag testen ik positief <3
Hij ligt elke dag bij mij en laat mij geen seconde met rust dus ik vermoed zeker dat hij het aanvoelt.
Laatst bijgewerkt door Riannex_ op 19-05-22 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Riannex_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:23

Hier gaat het helaas minder.
Heb enorm veel last mijn bekken en uitstraling naar mijn rechterbeen door ischias.
Ondanks heel veel therapie word het per week slechter.

Probeer mij te focussen op leuke dingen.
Al is dat soms wel lastig.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:52

Bedankt voor alle tips dames! Zo te horen is het dus best een aanrader om binnenkort een paar goede gewone bh's te kopen en daarmee de komende tijd in te gaan. Ik ga het een paar weken nog afwachten en dan even shoppen.

Vervelend dat het wat tegen zit Rianne! Wel leuke dingen blijven doen is denk ik heel belangrijk. Hopelijk lukt dat toch nog wel.

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 09:59

Wat vervelend dat je zo'n last hebt Rianne en dat therapie zo weinig doet. Is dit iets wat betere en slechtere periodes heeft, of wordt het alleen maar minder?

Hier afgelopen dinsdag 11 weken echo gehad, dus we hebben een datum: 2 december! Gisterochtend bloed laten prikken voor verschillende waarden en NIPT, dus als we daar nog voor onze vakantie een goede uitslag van zouden krijgen ben ik wel gerustgesteld. Echt helemaal waardeloos dat bloedprikken op een nuchtere maag trouwens. Dan ben je s ochtends al een wrak door de misselijkheid en dan tappen ze even zes buisjes. %) Ik ging bijna out, maar gelukkig duurde dat maar kort.

Verder heb ik wel een klein beetje het idee dat ik iets meer energie heb dan voorgaande weken. Misselijkheid nog onveranderd helaas.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 10:25

Wat vervelend Rianne.. :(

mylittlejoy: Waarom moest het bij jou op een nuchtere maag? Ik mocht gelukkig gewoon eten die dag. Was ook pas aan het einde vd dag aan de beurt.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:27

Wat is er weer veel gekletst!
Welkom alle nieuwen :)
En oooh die kant! Kon een broertje of zusje van onze Freya zijn. Die overigens ook graag op m'n buik ligt
Hier de uitslag van de NIPT ook binnen, alles was goed en ook geen neven bevindingen!

Gisteren bij de prenatal en Babydump geweest. Alleen een babyfoon uitgezocht als verjaardagscadeau, verder nog niks

mylittlejoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 10:41

Omdat ze naast de NIPT ook bloedonderzoek deden naar hemoglobine, glucose en nog wat waardes. Ik denk dat dat vanwege m'n *slik* leeftijd is, ik ben 'al' 39 en het is mijn/ons eerste kind. Ik heb in ieder geval verder geen medische indicaties of iets.

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:06

Ik mocht 1,5 uur voor het prikken niet eten , maar hoefde niet nuchter

Hier ook trouwens 39 en 1e kindje

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 11:08

Hier moest prikken ook niet nuchter. Ondertussen wel al 2 maanden mijn suiker thuis aan het prikken, maar ziet er ok uit!

Hier ook oude ouders :D ... Lijkt toch meer voor te komen :D

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-22 11:15

mylittlejoy schreef:
Omdat ze naast de NIPT ook bloedonderzoek deden naar hemoglobine, glucose en nog wat waardes. Ik denk dat dat vanwege m'n *slik* leeftijd is, ik ben 'al' 39 en het is mijn/ons eerste kind. Ik heb in ieder geval verder geen medische indicaties of iets.

Ja was bij mij toen ook, ook geprikt voor glucose (want daar moet je soms nuchter voor zijn). Ik weet wel dat hoe ouder je bent, hoe meer kans je hebt op diabetes, dus misschien om die reden inderdaad.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:07

Welkom aan de nieuwe, gezellig :D

Grappig dat dieren zo reageren als je zwanger bent, hier ook een kat die aanhankelijker is.

Tooske, wat heb je al veel kleding hangen!
Ik had geloof ik niet eens de helft voor de eerste :') ben benieuwd naar t eind resultaat van de kamer!

Pf ik snap t niet, mijn tieten groeien dus bijna niet :') iig niet zo dat ik een nieuwe bh moet. Word na de bevalling bij mij pas weer mega geloof ik

Vervelend dat je nu al zo’n last hebt Rianne..

En ik lees allemaal goede nipt uitslagen, super!

Hier zondag een geslachts echo gepland. Denk zelf bij de 13 weken echo (was bij mij met 14 weken) gezien te hebben dat t een meisje is dus ben benieuwd!

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-22 08:19

Saaarr schreef:
Welkom aan de nieuwe, gezellig :D

Grappig dat dieren zo reageren als je zwanger bent, hier ook een kat die aanhankelijker is.

Tooske, wat heb je al veel kleding hangen!
Ik had geloof ik niet eens de helft voor de eerste :') ben benieuwd naar t eind resultaat van de kamer!

Pf ik snap t niet, mijn tieten groeien dus bijna niet :') iig niet zo dat ik een nieuwe bh moet. Word na de bevalling bij mij pas weer mega geloof ik

Vervelend dat je nu al zo’n last hebt Rianne..

En ik lees allemaal goede nipt uitslagen, super!

Hier zondag een geslachts echo gepland. Denk zelf bij de 13 weken echo (was bij mij met 14 weken) gezien te hebben dat t een meisje is dus ben benieuwd!

Oh jaloers hoor! Ik heb van de eerste zwangere weken zelfs als striae op m'n borsten.. En ik vond m'n borsten al vrij groot (was voor de zwangerschap 'maar' een cup c, maar vond het al wel vervelend met paardrijden ed...). :=

En spannend de geslachtsbepaling! Hier maandag de 20 weken echo. Het gaat echt zo snel ineens. De tijd vliegt voorbij..

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 08:49

Welkom aan de nieuwe!

Ik heb gister de termijn echo gehad en die was helemaal goed. De datum staat officieel op 7 december nu, dus bijna die magische 12 weken grens voorbij. Ik was de hele dag vrolijk en blij en heb het echo filmpje echt steeds opnieuw afgespeeld.

Dat groeien van borsten herken ik enorm. Ik had al een grote cup (G) bij een smalle omtrek en dit past allemaal niet meer. Ik had bh’s van toen ik 5kg zwaarder was, die allemaal te groot waren, maar ook die passen nu niet meer goed. Ik doe ze het liefste uit.
Ik ben bang dat als ik een maatje groter koop ik echt enorm veel geld weggooi als die daarna ook weer te klein is. Bh’s in mijn maat zijn sowieso moeilijk te vinden, laat staan te betalen. Dus als iemand tips heeft, dan heel graag.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 19:19

Wat rot dat je zoveel last hebt Rianne!

@mylittlejoy, fijn dat de termijn echo goed was! Oeh bloed prikken nuchter lijkt me niet prettig nee. Hoop dat je snel een gedoe nipt uitslag hoort.

@sannens wat fijn dat jouw echo ook goed was!

Pff ik herken het groeien van m'n borsten ook heel erg. Scheelt dat ik nu sinds de eerste zwangerschap echt nog beha's in alle maten heb. Ben van c naar d/e tijdens de zwangerschap, naar f tijdens borstvoeding en weer terug gegaan. had toch gehoopt dat er wat bleef, maar helaas :Y)

Ik kocht vorige keer veel van die zachtere beha's zonder beugel. Bij de HEMA hebben ze fijne en niet zo duur. Ik kreeg al snel pijnlijke ribben en dan was een beugel niet lekker. Nu begint dat ook weer, draag nu ook niet meer met beugel.

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-22 21:38

Sannens schreef:
Welkom aan de nieuwe!

Ik heb gister de termijn echo gehad en die was helemaal goed. De datum staat officieel op 7 december nu, dus bijna die magische 12 weken grens voorbij. Ik was de hele dag vrolijk en blij en heb het echo filmpje echt steeds opnieuw afgespeeld.

Dat groeien van borsten herken ik enorm. Ik had al een grote cup (G) bij een smalle omtrek en dit past allemaal niet meer. Ik had bh’s van toen ik 5kg zwaarder was, die allemaal te groot waren, maar ook die passen nu niet meer goed. Ik doe ze het liefste uit.
Ik ben bang dat als ik een maatje groter koop ik echt enorm veel geld weggooi als die daarna ook weer te klein is. Bh’s in mijn maat zijn sowieso moeilijk te vinden, laat staan te betalen. Dus als iemand tips heeft, dan heel graag.

Ik draag normaal ook cup G van PrimaDonna. Nu tijdens de zwangerschap draag ik beugeloze BH's van Anita Miss Lovely (wel 2 cupmaten gegroeid inmiddels bij 31 weken). Geven genoeg steun en zitten heerlijk met de groeiende buik eronder. Zijn ook nog eens meteen geschikt voor voeding geven dus win win.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:21

Haha jasz dat hoopte ik ook, helaas bleef er echt niks over :')

Hier vandaag de geslachtsbepaling gehad en wij verwachten een jongen *\o/*

Sannens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 17:58

Dank jullie wel voor de tips! Ik ga ze zeker gebruiken! Ik ben de striemen in mn borsten al wel zat namelijk haha.

Gefeliciteerd Saar! Super leuk, een jongetje!

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 18:20

Saaarr schreef:
Haha jasz dat hoopte ik ook, helaas bleef er echt niks over :')

Hier vandaag de geslachtsbepaling gehad en wij verwachten een jongen *\o/*

Gefeliciteerd!

Hier vandaag 24 weken toch een echte mijlpaal vind ik!

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-22 23:33

Gefeliciteerd Saar! Super leuk!
Haha hoop er deze keer maar niet meer op :')

Ik krijg helaas sinds een week weer echt last van maagzuur en sinds een paar dagen steeds erger. Was de vorige keer ook zo, maar was vergeten dat het al zo snel was. Ik heb toen vanaf 24/25 weken maagbeschermers genomen om het vol te houden. Had gehoopt dat het deze keer niet zo erg zou zijn, maar begint er weer op te lijken helaas.

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:07

Herkenbaar hoor, ik slik nu ook al maagzuurremmers met 18 weken...

Vannacht moest ik maarliefst 4 keer plassen Hopen dat t vannacht beter is...

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-22 00:08

Hebben jullie de namen ook al bedacht?