Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Angie1990

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:26

Ben vandaag begonnen met meer water drinken heb nu 3 van die dopler fles op. Merk wel dat ik veel vaker na de wc loop nu :')

Wegen jullie elke dag of 1 keer in de week?

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:28

Haha ja, dat krijg je als je veel drinkt.
Ik weeg alleen 1 keer in de maand samen met mijn pt.

Vandaag lekker wezen wandelen. 17.000 stappen verder :). En woensdag weer lekker sporten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:31

Restjes van de feestdagen hoeven niet perse ongezond te zijn als je er bijvoorbeeld een half bord groenten bij eet.

Desserten zijn natuurlijk een ander verhaal als je je net hebt voorgenomen suikers te laten.

Maar al het overige krijg je nog wel verwerkt denk ik :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:33

Ik noteer 1 weegmoment per maand :)

Verder ga ik op de weegschaal staan als ik er zin in heb, maar ik hecht dan niet zoveel waarde aan het resultaat. Er zijn te veel schommelingen binnen 1 cyclus voor mij.

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:36

@Renee thanks voor de tips! :) invriezen proberen we inderdaad vaak, maar we hebben helaas echt maar een mini vriesvakje wat snel vol is. Weggeven is ook nog een idee. :j

Voor nu hebben we onze avondmaaltijd er maar van gemaakt; pittige gehaktballetjes en preikoekjes. In ieder geval erg lekker. De rest gaat morgen mee naar de schoonouders.

Ik denk dat ik maandag begin met hardlopen. Ik heb een heel prettig hardloopschema gekregen van de vader van een vriendin van me die hardlooptrainer is, speciaal voor mensen die echt vanaf nul conditie beginnen en het nog nooit gedaan hebben. Mocht iemand daar geïnteresseerd in zijn, dan kan ik 'm even screenshotten en delen! :)

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:47

Renee1991 schreef:
DideH, veel water drinken heeft geholpen! :):)

Fijn!! :D
Hier net ook snaaitrek, afgedaan met halve liter gemberthee en 1 snack a jack :)

Had vandaag sushibowl op het programma, maar netjes de rijst afgewogen en daarbij wat gekort. En de rest van de dag wat geminderd zodat dat avondeten zou passen.

Ik liep net te mokken over het feit dat sportscholen en zalen dicht zijn en dat het sporten daar nu niet kan. Ik heb net lekker een impuls aankoop gedaan en een hometrainer besteld :+ Al moet ik zeggen dat ik er al wel vaker naar heb zitten te kijken met het idee dan serie te kijken terwijl ik aan het fietsen ben.
Die komt dus maandag _O-

@Soepblik: fijn zo'n kennis!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:50

Angie1990 schreef:
Ben vandaag begonnen met meer water drinken heb nu 3 van die dopler fles op. Merk wel dat ik veel vaker na de wc loop nu :')

Wegen jullie elke dag of 1 keer in de week?

Ik weeg 1 keer in de week. Heb vanmiddag toevallig gelezen dat je beter niet iedere dag kunt wegen, omdat je gewicht per dag kan fluctueren, dus dat geeft je dan niet een heel betrouwbaar cijfer.
Het beste bij wekelijks wegen is dan ook om iedere keer op dezelfde ochtend (na je toiletbezoek en voor je ontbijt) te wegen.

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 20:51

@Soepblik graag:)

Meld mij hier ook. Na stoppen met roken veel snaaien en eenpittig jaar met een revalidatietraject en weer happy proberen te zijn met mijn nieuwe situatie (sinds 2018 MS. Maar pas afgelopen jaar begonnen met ermee leren leven ipv er tegen te vechten) is 2022 het jaar dat ik ook weer blij kan zijn met mijn lijf. Minimaal 10 kilo wil ik eraf maximaal 15 kilo. 6pack zal het nooit worden. Maar er mag wel iets minder beweging in komen :)

Soepblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:07

Bij deze het schema! :)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 21:31

Oeh heel mooi schema! Ik ga hem gebruiken :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 22:53

Ik heb 'm ook opgeslagen. Maar eerst zorgen dat ik een ongeveer een uur stevig door kan wandelen. Volgens mijn revalidatie-fysio is dat toch wel een minimum om te moeten kunnen voor je echt met hardlopen begint. Of ten minste, dat zal het misschien wat minder zwaar maken.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-22 23:09

Ik heb de laatste nieuwjaarsrestjes opgegeten. Morgen begin ik

Firefly289

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:38

Voorzichtig meld ik mij ook.
Ik wil gaan afvallen met behulp van weight watchers als steuntje in de rug. Daarnaast wil ik mij ook gewoon focussen op het gezonder worden: meer bewegen, meer water drinken, meer groente en fruit, meer eiwitten, meer slapen.

Ik heb het al eens eerder gedaan en ben toen 15 kilo afgevallen, helaas is dit en meer er wel weer bij.. Ik weet dat ik het kan en ik mij ook gewoon veel beter voel als ik bewuster met voeding om ga.

Voor mij is het punt dat ik moet oppassen met triggers voor ongezond gedrag. Afval foto's zijn super om de vooruit gang bij te houden, maar als ik ze zie kan ik echt verloren raken in dat soort foto's en brengt dit erg ongezonde gedachten naar boven. En zo zijn er nog wel wat dingen. Dit heeft er bij mij voor gezorgd dat ik de boel de boel heb gelaten, maar dat is nu klaar. Ik hoop dat het meelezen hier mij wat blijft motiveren en ook wat inspiratie geeft misschien hier en daar.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 00:45

Ik heb voor morgen mijn voeding "uitgerekend" en klaargelegd. Ik maak altijd eerst een basisinschatting met wat ik heb liggen en na het invoeren doe ik nog wat finetuning. Daarnaast ben ik begonnen met het broednest-principe weer op te pakken, gecombineerd met het target-systeem dat ik via defensiefit heb geleerd.

Ik heb dus mijn eieren voor het komende jaar gelegd: [LZP] Eieren leggen voor 2021
en dat uitgesplitst tot deze week en daar dan dagdoelen aan gekoppeld. In principe komen dagdoelen niet terug. Normaal gesproken mik ik op 3 dagdoelen, maar toevallig heb ik er morgen veel. Deels omdat het voornamelijk hele kleine doelen zijn, deels omdat alles nu eenmaal gedaan moet worden. Ik heb nog geen startgewicht bijvoorbeeld.

2/1 doelen
- Wegen
- Bed opmaken
- Haar wassen
- Advies voor klant schrijven
- Kleding opruimen
- rekening 1 betalen
- rekening 2 betalen
- caviaverblijven binnen schoonmaken

Daarnaast heb ik een aantal targets, dit zijn dagdoelen die ik voor een maand kies. Deze komen dus een maand lang iedere dag terug.

In mijn geval:
- 750 woorden schrijven (dagboek)
- Kleding, eten en drinken voor de volgende dag klaarleggen
- 15 minuten opruimen in huis/tuin
- Eieren voor morgen leggen
- 1.5L water of thee drinken

Eigenlijk hoort op tijd naar bed er ook bij, maar die heb ik vandaag alvast niet gehaald. Toch geeft dat niet, want het is ook geen echte target. Op deze manier kan je per maand een aantal dingen nemen om op te focussen, terwijl het geen reuzetaken zijn (voor mij is 750words geen grote taak, wel één die heel goed voor mij is). Alleen de 1.5L water drinken is een niet-in-één-keer uitvoerbaar doel, de rest wel en dat is ook eigenlijk wel het doel van de targets. 4 things done before breakfast. Het is dus eigenlijk ook 1 doel te veel, maar ik heb hem toch maar daar onder geschaard, gewoon voor het overzicht.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:26

Dank voor het schema!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:38

Ok start vandaag
1,78 en 79.5 kilo, ik wil uiteindelijk naar 72 kilo.
Ik ga myfitnesspal weer gebruiken dat werkt voor mij vrij goed

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:44

Handig opbouwschema!

Mijn ontbijtje zit er weer in. Zo boodschappen doen daarna de kerstspullen opruimen. Vanmiddag nog even thuis wat sporten en even een rondje naar buiten.
Afbeelding

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 09:50

Ik ben opzoek naar aanraders voor waterflesjes. Ik drink veel te weinig en wil meer gaan drinken.
Nu zag ik van KimD al de Chilly's voorbij komen, dat is wel iets voor op mijn werk maar die vind ik te duur om bijv. in mijn sporttas te doen, in mijn handtas, in huis etc. Iemand aanraders?

Angie1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:07

Ik heb een dopper flesje 450 ml zijn €12,50 vindt deze super fijn. Ben ook geen water drinker maar met deze fles gaat het beter.
Laatst bijgewerkt door Angie1990 op 02-01-22 10:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-22 10:10

Ik ben ook tevreden met mijn Dopper, maar ik drink ook graag water. Als je dat al niet graag drinkt, gaat de Dopper ook niet helpen denk ik :')
Dan is thee natuurlijk super, of die airdrop flessen bijvoorbeeld. Dan drink je gewoon water, maar je ruikt tegelijkertijd boven aan de fles een te kiezen geur waardoor je brein een beetje gefopt wordt zeg maar.
Ik drink ook graag spa rood, dat gaat er bij mij ook makkelijker in.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:20

Wat maakt Dopper zo bijzonder zat in mijn kerstpakket maar ik vind het maar hard stuk plastic

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:40

Oke hier ook even gewogen.
178cm en 84 kilo. Minimaal 10 er vanaf.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:43

Dopper heb ik al maar vindt het een rotding haha.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 10:59

Ik heb gewoon een simpele glazen waterfles van de Hema met hondjes en katjes erop. Van Mepal vind ik ze ook fijn trouwens.

Wat betreft het niet willen weg gooien van (ongezond) eten wat over is van de feestdagen: prima natuurlijk, maar je bent zelf ook geen afvalbak. Imo kun je het beter weg gooien dan opeten omdat het op "moet". Daar wordt niemand beter van en heb je alleen jezelf mee.

Oskarrino

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-22 11:10

Iemand ervaring met "project gezond"? Op hun site staan wel lekkere gerechten.