Gebroken bovenbeen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rocamor

Re: Gebroken bovenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 21:10

Jeetje wat een puzzel zeg. Geen wonder dat je daar flink kast van hebt.

Gelukkig geen ikea, dat er schroefjes over zijn...

En die nietjes, hoeveel heb je er, jeutje

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-22 22:07

pien_2010 schreef:
leintje_ schreef:
Mijn moeder zei toevallig precies hetzelfde :))

_O- waarschijnlijk van mijn generatie en mekano was toen hot en hip _O-

Heb even in je profiel gespiekt, mijn moeder is een paar jaar jonger dan jij, dus idd dezelfde generatie :D

Rocamor schreef:
Jeetje wat een puzzel zeg. Geen wonder dat je daar flink kast van hebt.

Gelukkig geen ikea, dat er schroefjes over zijn...

En die nietjes, hoeveel heb je er, jeutje

Zou wat zijn als hij ineens nog 2 schroefjes over had :)) maar vermoed dat alles er keurig in zit.
Ik heb de nietjes niet geteld, maar vorig jaar had ik er 54, dus het zullen er nu wel meer zijn, aangezien ik nu ook een wond op mijn bekken heb :=

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-22 23:16

Ik moest googlen voor Mekano _O-

Ziet er toch indrukwekkend uit dat been zo! Beterschap!

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 11:01

Sjeez, dat ziet er hevig uit. Ik heb al veel ijzerwerk gezien in m'n leven, maar dit komt in de top 10.
Beterschap meis :(:)

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 11:59

Merci :)

Gisteravond is mijn katheter verwijderd en toen ik vannacht moest plassen kwam het niet op gang. Stress natuurlijk, waardoor het alleen maar moeilijker ging. Uiteindelijk met de verpleegkundige overlegd om eenmalig te katheteriseren, want er zat toch wel vrij veel urine in de blaas.
Vanmorgen weer geprobeerd te plassen en toen lukte het na een aantal pogingen gelukkig wel :D. Man wat kan je blij zijn als je gewoon kan plassen.
Heb alleen wrs wel een aderontsteking aan mijn rechterarm door het infuus en de vancomycine (wat echt zooi is voor je aderen zei de physician assistant). Dus het infuus wordt straks verplaatst naar mijn andere arm

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:12

Allemensen, wat maak je allemaal mee. En wat een indrukwekkende foto's. Heel veel sterkte gewenst.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 12:16

Fijn hoe blij kun je zijn met normaal plassen.

Wouw wat balen, aderontsteking.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-22 15:49

Nou daar hangt mijn eerste packed cell, krijg er 2 vandaag. Heb mijn verpleger vandaag verscheidende keren horen klagen over het feit dat ze teveel naar het protocol kijken wat betreft het geven van een transfusie en niet genoeg naar de patiënt in kwestie, omdat ik toch wel echt klachten heb (duizelig, laag Hb en ik zie heel bleek) en als het aan de zaalarts had gelegen ik geen transfusie had gekregen.

Afbeelding

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-22 16:21

Ik wilde de boel niet opstoken, maar begreep absoluut niet waarom ze je geen kolfjes gaven. Je hebt het nu echt nodig om weerstand op te doen, je sterker te voelen etc. Goed van de verpleegster dat ze haar nek voor je heeft uitgestoken.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 08:06

leintje_ schreef:
Merci :)

Gisteravond is mijn katheter verwijderd en toen ik vannacht moest plassen kwam het niet op gang. Stress natuurlijk, waardoor het alleen maar moeilijker ging. Uiteindelijk met de verpleegkundige overlegd om eenmalig te katheteriseren, want er zat toch wel vrij veel urine in de blaas.
Vanmorgen weer geprobeerd te plassen en toen lukte het na een aantal pogingen gelukkig wel :D. Man wat kan je blij zijn als je gewoon kan plassen.
Heb alleen wrs wel een aderontsteking aan mijn rechterarm door het infuus en de vancomycine (wat echt zooi is voor je aderen zei de physician assistant). Dus het infuus wordt straks verplaatst naar mijn andere arm

Aderontsteking is niet fijn :(:) dat kan ook goed zeer doen.
Wat heerlijk dat je zelf weer kan plassen! Dat is weer een goede stap vooruit!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:14

Mag je morgen naar huis, dat zou wel fijn zijn. Het valt vaak wel tegen dat je dan geen hulp meer hebt zoals in het ziekenhuis.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 16:51

pien_2010 schreef:
Ik wilde de boel niet opstoken, maar begreep absoluut niet waarom ze je geen kolfjes gaven. Je hebt het nu echt nodig om weerstand op te doen, je sterker te voelen etc. Goed van de verpleegster dat ze haar nek voor je heeft uitgestoken.

Ik had gisteren en eergisteren echt de energie niet om er tegenin te gaan, maar ik begrijp het ergens ook niet. Het was op zo'n manier echt niet verantwoord om mij naar huis te studen en dan kan je wel blijven afwachten, maar ik ging me alleen maar rotter voelen. Die twee packed cells hebben me wel echt goed gedaan. Mijn Hb is nu 5,7 mmol/L (gisteren was het 4,3), dus het is nog niet op niveau, maar al wel een stuk beter en ik kan nu gewoon dingen.
In principe mag ik zelfstandig over de afdeling wandelen, in de stoel gaan zitten, naar het toilet, maar ik zit nog met de infuuspaal, dus heb nog altijd wel iemand nodig. Vanmorgen heb ik met de fysio geoefend en zij was heel tevreden, we zijn alleen niet de trap op gegaan, dat was echt nog een stapje te ver, maar misschien dat het morgen lukt. We shall see.

BloemBloem schreef:
Aderontsteking is niet fijn :(:) dat kan ook goed zeer doen.
Wat heerlijk dat je zelf weer kan plassen! Dat is weer een goede stap vooruit!

Nee dat is echt waardeloos. Denk dat ik precies op tijd aan de bel heb getrokken, want het is nu al een flink stuk beter. Het rode is weggetrokken en het doet eigenlijk ook geen zeer meer, maar ik zag het haast roder worden. Toen dacht ik; dit is niet goed hoor :')

marleen_usar schreef:
Mag je morgen naar huis, dat zou wel fijn zijn. Het valt vaak wel tegen dat je dan geen hulp meer hebt zoals in het ziekenhuis.

Het hangt allemaal een beetje af van de kweken en wat daaruit komt. De microbioloog is op dit moment leidend. Zit natuurlijk nog vast aan een antibioticainfuus met ceftazidim en vancomycine. Die ceftazidim zou misschien vandaag worden afgekoppeld, maar ik heb daar niks meer over gehoord, dus ik vrees dat het morgen wordt en vancomycine moet normaal dan nog 24h doorlopen zei de verpleegkundige net tegen mij, dus dat zou betekenen dat het zelfs pas zaterdag zou worden. Dus ik ga het wel meemaken. Ben hier in goede handen en er zijn hier gelukkig alleen maar vriendelijke mensen, maar zou het ook wel leuk vinden om te weten wanneer ik naar huis mag. Hoewel ik er ergens ook een beetje tegenop zie om 24/7 bij mijn ouders te zitten :')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 17:59

Maar hadden ze nou iets gevonden van binnen wat de botoplossing veroorzaakte?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 18:10

Toch een bacterie die (laaggradig) het bot heeft geïnfecteerd, waar ik dus niet ziek door ben geworden

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:15

Hoe is het nu met de pijn? En zou je het zelf zien zitten om morgen of overmorgen naar huis te gaan? Of denk je 'na het weekend is vroeg genoeg'?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 18:49

De pijn is af en aan. Als ik weinig doe dan is het eigenlijk afwezig. Als ik naar het toilet ben gegaan dan zeurt het wat in m'n been en dat trekt na een tijdje wel weer weg. Hetzelfde geldt een beetje voor m'n bekken, dat komt en gaat en is opzich wel te doen, bij bepaalde bewegingen en houdingen doet het meer zeer. Pijnstillers zal ik voorlopig nog wel nodig hebben, maar heb ook nog niet gevraagd om de oxycodon die ik zonodig mag hebben.
Zie het wel zitten om naar huis te gaan. Zal denk ik wel weer even beneden slapen, want denk dat de trap de eerste weken een beetje te zwaar is, maar dat kan gelukkig.

De arts-assistent is overigens een uurtje geleden nog geweest, hij denkt dat ontslag morgen eind vd dag zou moeten lukken, maar het hangt dus een beetje af van wat de microbioloog beslist. De kweken zijn tot nu toe negatief, dus dat is iig goed nieuws

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:51

Klinkt wel als een goed plan. Fingers crossed dus dat de microbioloog het er mee eens is!

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 19:10

Even letterlijk nemen;

Loop niet te hard van stapel :P

Sorry, deze woordkeuze moest gewoon ff. Hopelijk bezorgt het je wel een glimlach.

Fijn dat het beter gaat. Je loopt nu met krukken?

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 20:00

Oh please, kom maar door met de woordgrappen :D. Ik ga daar heel goed op.
Ik loop idd met krukken. Heb gisteren voor de zekerheid even met een looprek gelopen, maar dat ging eigenlijk zo goed dat ik meteen m'n krukken mocht gebruiken

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:50

Respect voor de manier waarop je erin staat Leintje! _/-\o_

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:58

Ga naar huis en breek een been? Net als bij toneel, ipv toitoitoi? O:) (maar als je dat doet, adviseer ik je om hetzelfde been te breken, anders wordt het wel heel onhandig :j)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:03

leintje_ schreef:
Toch een bacterie die (laaggradig) het bot heeft geïnfecteerd, waar ik dus niet ziek door ben geworden

Jeetje, wat een pech. Komt dat vaak voor, een bacterie?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 21:18

Je HB is nog erg laag en daar ben je waarschijnlijk dood moe van terwijl je ook nog deze operatie hebt gehad. TEnminste als de waardes gemeten worden als vroeger in mijn tijd (8 -9 was geweldig, 7 normaal , 6 licht laag onder de 6 was je moe en hoorde niet).
Krijg je dan tabletten mee om je ijzergehalte te verhogen? Want is volgens mij nog niet zo gemakkelijk erbij te eten.
Tuurlijk ben je graag thuis, maar laat je pas ontslaan als je echt in orde bent en ik vind met die infectie in je aderen bv dat je dat niet bent. Als er nu iets mis gaat ben je gelijk op je plek.

Ik ben dus een beetje bezorgd, Leintje. :* Sorry.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 22:00

Afbeelding
Een dikke knuffel van Winston, hij zegt doe maar rustig aan.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 22:07

Suzanne F. schreef:
leintje_ schreef:

Jeetje, wat een pech. Komt dat vaak voor, een bacterie?

Bij een gesloten fractuur niet en zeker zo'n laaggradige niet. Het is gewoon een geval van botte (:D) pech.

pien_2010 schreef:
Je HB is nog erg laag en daar ben je waarschijnlijk dood moe van terwijl je ook nog deze operatie hebt gehad. TEnminste als de waardes gemeten worden als vroeger in mijn tijd (8 -9 was geweldig, 7 normaal , 6 licht laag onder de 6 was je moe en hoorde niet).
Krijg je dan tabletten mee om je ijzergehalte te verhogen? Want is volgens mij nog niet zo gemakkelijk erbij te eten.
Tuurlijk ben je graag thuis, maar laat je pas ontslaan als je echt in orde bent en ik vind met die infectie in je aderen bv dat je dat niet bent. Als er nu iets mis gaat ben je gelijk op je plek.

Ik ben dus een beetje bezorgd, Leintje. :* Sorry.

Lief, maar ik voel me echt oke genoeg om naar huis te gaan. Ik heb nog geen ijzerkuur gekregen, maar ik ga de huisarts daarvoor bellen als ik die niet krijg. Die aderontsteking wordt niet veroorzaakt door een bacterie. Vancomycine is nogal aggressief voor de weefsels, waardoor die geïrriteerd raken en dus een ontstekingsreactie veroorzaken. Ik was er op tijd bij, het trekt al mooi weg, heb dit ook overlegd met de PA en co-assistent vd afdeling. Niks om je zorgen om te maken, dat komt helemaal goed.