Het grote borstvoedingstopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:41

Cabelona schreef:
Wij hebben de dr. brown brede hals met een fase 1 speen. Af en toe de medela calma speen, als zijn andere fles nog in de was zit. Hij doet het met beide prima. Ook nog andere flessen geprobeerd, maar ik merkte dat hij dan daarna mijn borst niet lekker pakte als hij de smallere hals-flessen had gehad.

Dit herken ik idd. Smalle hals flessen zorgden hier dus sowieso voor veel lucht binnen krijgen, maar ook dat hij daarna de tepel zó zuinig pakte. Dat is echt niet grappig :=

Pantykous

Re: Het grote borstvoedingstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 09:49

Het zijn net mensen, die baby's. WIllen allemaal wat anders :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 10:18

Maar ik neem aan dat ze toen al wat ouder waren dan 2 maanden :)

En tsja ik herhaal ook alleen maar wat de zorgprofessional ons vertelde nadat ons kind was opgenomen omdat ze niet dronk en wij dus ook de brede hals fles hadden.
Nu dronk ze sowieso niet, maar met brede hals al helemaal niet.
Ik neem aan dat zij na 6 jaar opleiding weten wat te adviseren voor newborns

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 11:59

Mijn LK adviseerde wel de smalle hals, maar zei inderdaad ook; houdt er rekening mee dat ze nooit zo drinken zoals bij jou.. Goed, snap ik, maar altijd een huilend kind van de krampjes na een flesje is voor niemand fijn :+

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:06

Voor de ervaren borstvoeders (is dat een werkwoord? :') ) onder ons een vraag: Blijven je borsten steeds zo gevoelig of neemt dat in de loop van de tijd af? Zeker als ze wat voller zitten zijn ze zo pijnlijk dat ik nieteens m'n kindje lekker tegen me aan kan houden.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:28

_Nelleke_ schreef:
Voor de ervaren borstvoeders (is dat een werkwoord? :') ) onder ons een vraag: Blijven je borsten steeds zo gevoelig of neemt dat in de loop van de tijd af? Zeker als ze wat voller zitten zijn ze zo pijnlijk dat ik nieteens m'n kindje lekker tegen me aan kan houden.

Dat neemt gelukkig af, kan me alleen niet meer precies herinneren wanneer maar geloof wel ruim voordat ik weer ging weer werken. Het enige moment dat ze hier nog gevoelig zijn is na een hele nacht doorslapen, maar mevrouw zorgt er wel voor dat dit zelden het geval is :')

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:30

hé wat een leuk topic :wave: ik heb 2 kindjes tot ruim 1 gevoed en droom soms nog wel van een derde.
Nelleke dat wordt wel echt minder hoor maar reken er wel op dat je voorlopig staat te douchen met je handen op je tepels :)) dat had ik iig heel erg. ze deden met voeden na een paar weken niet meer pijn maar de douchestraal erop was niet fijn

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:33

Flink volle borsten bleef bij mij pijnlijk. Leegkolven was op dat soort momenten echt een verademing. Mij is trouwens altijd verteld dat af en toe leegkolven niet zorgt voor een hogere productie, daarvoor moet je dat echt dagelijks doen. Daarom wordt powerkolven ook geadviseerd als je je productie wilt verhogen.

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 12:57

Als ze echt goed vol zitten dan is dat voor mij niet echt pijnlijk maar wel onaangenaam. Maar goed, dat probleem heb ik zeer zelden :') mijn baby van 10 maanden heeft nog 2 nachtvoedingen en soms nog een slokje extra :+

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:25

zonnebloem18 schreef:
Flink volle borsten bleef bij mij pijnlijk. Leegkolven was op dat soort momenten echt een verademing. Mij is trouwens altijd verteld dat af en toe leegkolven niet zorgt voor een hogere productie, daarvoor moet je dat echt dagelijks doen. Daarom wordt powerkolven ook geadviseerd als je je productie wilt verhogen.

Je moet echt langere tijd dagelijks kolven om de productie te verhogen. Om af en toe eens af te kolven kan helemaal geen kwaad inderdaad :j
Ik doe het hier ook dus sochtends aan 1 kant en de andere kant voed ik..

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 13:44

Ik heb nog nooit pijnlijk volle borsten gehad, maar heb dan ook heel grote, slappe borsten (na ooit veel afgevallen te zijn). Ik heb ongeveer een cup K nu.

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:43

Ik had hele kleine borsten (B-cup) die in de zwangerschap ineens naar een E groeide en nu met een beetje stuwing richting de F gaan. De huid heeft het daar nog steeds moeilijk mee :')

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 17:47

_Nelleke_ schreef:
Ik had hele kleine borsten (B-cup) die in de zwangerschap ineens naar een E groeide en nu met een beetje stuwing richting de F gaan. De huid heeft het daar nog steeds moeilijk mee :')

Hier grote C en nu ruime E, maar ook veel last van striemen opeens :x Zeeeeeer dat het soms doet..

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:30

Ik had al een maand geen stuwing gehad of langer en nu besloot m'n zoon ineens door te slapen vannacht :))

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:38

Ik heb eergisteren melk gekolfd en in de koelkast gezet, kan ik dat nu nog invriezen?

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 18:44

Invriezen bij voorkeur zsm, maar iig binnen 24 uur. In principe kan het daarna ook wel (het is tot 8 dagen houdbaar in de koelkast, dus het is nog niet slecht ofzo), maar dat beperkt wel de houdbaarheid in de vriezer. Zo heb ik het iig geleerd.

Hier van ruime B/kleine C naar ruime D en later naar ruime C/kleine D, afhankelijk van de omvang. Dus dat valt gelukkig allemaal erg mee.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-21 19:15

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:48

Ik ben iets soepeler dan de meesten, maar als ik hygienisch gekolfd heb (dus met schone spullen, in schone flesjes, gewassen handen, enz) gooi ik het gerust na een dag of 4 nog in de vriezer. Daar blijft het dan geen maanden liggen, maar wel een paar weken soms. Baby's hebben het nog nooit geweigerd en het rook ook nooit zuur ofzo na ontdooien. Ik gaf het dan wel meteen na ontdooien, niet nog uuuuren later.

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 09:54

Tink89 schreef:
Ik ben iets soepeler dan de meesten, maar als ik hygienisch gekolfd heb (dus met schone spullen, in schone flesjes, gewassen handen, enz) gooi ik het gerust na een dag of 4 nog in de vriezer. Daar blijft het dan geen maanden liggen, maar wel een paar weken soms. Baby's hebben het nog nooit geweigerd en het rook ook nooit zuur ofzo na ontdooien. Ik gaf het dan wel meteen na ontdooien, niet nog uuuuren later.

Ik ben ook best soepel. Ik denk altijd als baby het drinkt best _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:04

_Nelleke_ schreef:

Nee komt helemaal goed! :) ik voel in elk geval niet aan mijn borsten dat ik een voedende moeder ben :o tenzij je kindje inderdaad plots 2 voedingen skipt door een tandje of doorslapen of wat dan ook, maar dat is gelukkig maar zelden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:06

Ik zou ook binnen de 24 uur invriezen :)
edit: ik heb dan ook een klein beetje last van smetvrees :') dus misschien niet het beste referentiepunt ;)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 10:15

Ik hou voor het bewaren, koelen en invriezen de richtlijnen in dit artikel aan:

https://www.medela.nl/borstvoeding/jouw ... -ontdooien

Het enige wat soms nog wel vervelend is, is dat ze soms de fles weigert en ik de hele voeding kan weggooien omdat 'ie dan al een keer is verwarmd. Melk op kamertemperatuur weigert ze sowieso dus ik moet wel verwarmen. Doet toch altijd een beetje pijn om een hele voeding in de gootsteen te gieten.

Welke kolf hebben jullie en bevalt ie goed?

Duc_je

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:22

Horigen chicture en een top ding

Escada

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:24

Ik heb de comfykolf, nieuw apparaat maar vind het top! Handsfree kolfen :D
Afbeelding

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-21 11:28

Nelleke je mag verwarmde melk terug in de koelkast zetten en binnen 24 uur opnieuw opwarmen. Daarna moet t wel weg.
Scheelt je weer een kostbare voeding!
Hier een avent kolf, met behoorlijk wat korting via zilveren kruis aangeschaft.