Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 15:54

1 ding snap ik niet, als mensen zo bang voor het corona virus zijn. Waarom zijn ze dan wel van plan om deze zomer de hele wereld om te vliegen? Met een grote kans om gemuteerde soorten mee te nemen en of te verspreiden? Dan kun je wel gevaccineerd zijn, maar houd niet in dat het vaccin tegen alle soorten werkt. Als mensen echt zo bang zijn om het te krijgen, dan zou ik maar eens een zomer overslaan. Want door al dat gereis is het coronavirus ook verspreid.

En of niet getest of wel getest ergens toegang tot weigeren is wel discriminatie.

En het corona virus is weer een bewijs, dat we met teveel mensen op deze planeet leven. En er zullen vast en zeker meer en ernstigere virusen ontwikkelen.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:00

Vayo schreef:
Ik snap storrum wel. Ik laat me ook niet meer testen. Ik heb gevraagd om een kinderwattenstaafje, maar dat deden ze niet. Ik heb me toen dus ´gewoon´ laten testen en ik vond de test echt enorm naar. Ik vond dat ze echt heel ver naar binnen gingen en ik vond het een heel naar gevoel en ook gewoon pijn doen. Had ook direct een bloedneus.
Terwijl ik me zonder moeite laat prikken (vaccineren, bloed prikken, bloed geven) en normaal helemaal niet kleinzerig ben.

Ik ben gevaccineerd en dat maakt het makkelijker ivm niet hoeven testen. Maar in jouw geval is dat lastig storrum. Ik ken iemand die moest testen ivm vakantie. Alleen hadden die persoon 4 weken ervoor corona gehad en waarschijnlijk zou daardoor de PCR test positief zijn. Die persoon mocht toen een speekseltest doen. Wellicht kun je eens navragen of dit een mogelijkheid is?

Dank je wel voor je antwoord :) toevallig ben ik net teruggekomen van de teststraat (moest weer met iemand ernaar toe) en ik heb gevraagd of ze een speekseltest deden maar dat deden ze niet. Was niet betrouwbaar genoeg zeiden ze?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:02

OleJon schreef:
En of niet getest of wel getest ergens toegang tot weigeren is wel discriminatie.

Ja dat vind ik ook wel eigenlijk... voor de supermarkt en andere winkels hoef je toch ook niet te testen?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:04

Poekkie schreef:
Zijn er tegenwoordig ook geen sneltests? Die waren heel wat fijner dacht ik?

Maar kun je die ook op locatie laten doen? Hier bij ons in de teststraat hebben ze maar 1 soort test in ieder geval.
Ik heb ook al voorgesteld om een zelftest te doen maar dat accepteert de organisatie niet.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:05

OleJon schreef:
1 ding snap ik niet, als mensen zo bang voor het corona virus zijn. Waarom zijn ze dan wel van plan om deze zomer de hele wereld om te vliegen?

Maar is dat wel het gemiddelde maatschappelijke gevoel?
Toen het afgelopen winter zo koud was en er geschaatst kon worden, was het hier op het meer kneiterdruk. Mensen namen muziek mee, schaatsen aan, krat pils erbij. één groot feest. De parken moesten met lekker weer gesloten worden, omdat er teveel mensen bij elkaar kwamen.

Ook als ik in het weekend naar de stad toe ga zie ik dat niet terug. Afgelopen zondag wezen shoppen in een bomvol centrum waar mensen zonder mondkapje buiten in de meute lopen. Ik denk dat angst en bang zijn voor het corona niet het gemiddelde gevoel is. Ervaren andere mensen dat anders?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:11

Even gegoogled en ik heb dit gevonden.
https://coronatest123.nl/werking-corona-sneltesten/

Coronatest123.nl maakt gebruik van de sneltesten van het merk Joysbio en Fluorecare. Dit zijn allen gecertificeerde testen wat betekent dat veilig gebruik binnen heel Europa is gevalideerd en toegestaan.

Is toch vreemd dat ze dat niet accepteren dan?

IMANDRA

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:12

Sneltests zijn minder betrouwbaar. Als je een positieve sneltest hebt, moet je dus ook nog een PCR test laten doen :j

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:19

Doubtless schreef:
Ook als ik in het weekend naar de stad toe ga zie ik dat niet terug. Afgelopen zondag wezen shoppen in een bomvol centrum waar mensen zonder mondkapje buiten in de meute lopen. Ik denk dat angst en bang zijn voor het corona niet het gemiddelde gevoel is. Ervaren andere mensen dat anders?

Waar ik woon (Ardennen) houdt iedereen zich keurig aan de regels, ik zie echt niemand zonder mondkapje in het centrum of winkels. Het is gelukkig ook niet bomvol :)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:21

IMANDRA schreef:
Sneltests zijn minder betrouwbaar. Als je een positieve sneltest hebt, moet je dus ook nog een PCR test laten doen :j

Afbeelding

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:22

storrum schreef:
IMANDRA schreef:

[ [url=m/EIae5n.png]Afbeelding[/url] ]

Wat wil je daarmee zeggen?

'Gevalideerd en goedgekeurd' zegt op zichzelf niet zoveel als niet wordt aangegeven voor welke toepassing ze dan zijn goedgekeurd.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:24

storrum schreef:
Waar ik woon (Ardennen) houdt iedereen zich keurig aan de regels, ik zie echt niemand zonder mondkapje in het centrum of winkels. Het is gelukkig ook niet bomvol :)

Ah belangrijk om te weten is dan wel dat het in NL toegestaan is om buiten zonder mondkapje te lopen, ook als het druk is. In de winkels dragen mensen wel een mondkapje.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 16:40

OleJon schreef:

Nee hoor.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 17:57

Blussem schreef:
Hoe diep het wattenstaafje moet verschilt per persoon. Wanneer zeer begint te doen stop ik. Echter heeft de behandelaar niet altijd deze feedback en drukt zo door met als gevolg weefsel schade. Opleiding niveau van de testers is doorgaans niet erg hoog. Dit is echt een gemiste kans van de staat.

Zou het mogelijk zijn dat met die staafjes echt schade wordt aangericht? Zeg maar dat ze tot in je hersens doorstoten uit onhandigheid?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:01

Anjali, kom op nou, het zijn geen nietpistolen. Misschien een bloedneus en dan houd het ook wel op.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:10

Ik vraag me toch af of er geen incidenten zijn geweest bij dat testen. Niet bij iedereen immers is de neusholte even diep.En dat weet de tester niet.Ik heb wel 1 persoon,een jonge man,gesproken die 2 keer getest was en de eerste keer geen last had maar de tweede keer zeer onaangenaam vond.Ik heb zelf geen test gehad,krijg morgen wel mijn tweede Pfizerspuit.

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 18:19

anjali schreef:
Blussem schreef:
Hoe diep het wattenstaafje moet verschilt per persoon. Wanneer zeer begint te doen stop ik. Echter heeft de behandelaar niet altijd deze feedback en drukt zo door met als gevolg weefsel schade. Opleiding niveau van de testers is doorgaans niet erg hoog. Dit is echt een gemiste kans van de staat.

Zou het mogelijk zijn dat met die staafjes echt schade wordt aangericht? Zeg maar dat ze tot in je hersens doorstoten uit onhandigheid?

Nee dat niet, maar mijn mama had bvb wel een zware bloedneus en daar nog een tijdje last van gehad (als in gevoelig met neus snuiten).

Mijn vader had een sneltest en die had helemaal geen klachten daarover.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 19:20

anjali schreef:
Blussem schreef:

Dat vraag ik mij bij Blussem ook wel eens stilletjes af, maar ik vind het niet nodig om dat ook ronduit zo op te schrijven.
Echt niet sjiek van je dat je dat zo suggereert ~~}>

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:22

storrum schreef:
IMANDRA schreef:

[ [url=m/EIae5n.png]Afbeelding[/url] ]

Hmmm, ik herinner me een waarschuwing in een kwaliteitskrant dat iemand dit maar op eigen houtje had opgeschreven.

Van de site van het rivm :
Citaat:
Sinds november 2020 worden in Nederland twee soorten antigeentesten gebruikt bij het opsporen van het SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 virus, de RAT (Rapid Antigen Test) – in de volksmond ‘sneltest’ - en de High throughput antigeentest.

Het RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu en het Erasmus MC Erasmus University Medical Center hebben als referentielaboratoria van de WHO een onderzoek uitgevoerd naar de kwaliteit van de SARS-CoV-2 antigeendiagnostiek in Nederland. Dit is gebeurd in opdracht van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport.
Alleen openbare testlocaties hebben aan dit onderzoek meegedaan, deze kwaliteitscontrole heeft dus niet gekeken naar betaalde teststraten of aanbieders van antigeentesten die bedrijven zelf inhuren.

Er worden twee testen bij name genoemd : RAT (... wat een naam!) en high throughput antigeen.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:31

storrum schreef:
Poekkie schreef:
Zijn er tegenwoordig ook geen sneltests? Die waren heel wat fijner dacht ik?

Maar kun je die ook op locatie laten doen? Hier bij ons in de teststraat hebben ze maar 1 soort test in ieder geval.
Ik heb ook al voorgesteld om een zelftest te doen maar dat accepteert de organisatie niet.

Ik zag ook vreselijk op tegen een test na alle horrorverhalen. Krijg ook snel een bloedneus, dus heb het zo lang mogelijk proberen te vermijden.
Nu woon ik in Duitsland, waar ze dus een negatieve test vroegen om de grens over te gaan.

Met lood in mijn schoenen naar een teststraat gegaan, maar echt.. het stelde niets voor. Het kriebelde een beetje in mijn neus, en toen ik het gevoel kreeg dat ik moest niezen was het al voorbij.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 21:59

anjali schreef:

Heb je weleens gekeken naar de anatomie van een schedel? Nee, dat kan niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:02

Blue_Eyes schreef:
anjali schreef:

Heb je weleens gekeken naar de anatomie van een schedel? Nee, dat kan niet.

Het is recent 1x in het nieuws geweest dat iemand hersenvocht lekte na een test.
Echter was dat echt een zeer geisoleerd incident, dat risico is nog lager dan dan de al zeer kleine inentingsrisico‘s zeg maar. Iets in de groote van minder dan 1 in de 100 miljoen of zo.

Ik ben allang blij dat we niet de chinese kont stokjes hebben :+

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:07

Die moet toch een vreemde afwijking gehad hebben. Er zit een botwandje tussen de achterkant van de neusholte en de hersenen. Het valt niet mee om er een fatsoenlijke afbeelding van te vinden, deze zal het maar moeten doen:

Afbeelding

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:08

bigone schreef:
Anjali, kom op nou, het zijn geen nietpistolen. Misschien een bloedneus en dan houd het ook wel op.

Nou inderdaad.

Zelfs mijn gehandicapte broertje doet die test zonder enige moeite.
En die heeft ook nog eens meerdere malen zijn adertjes in zijn neus laten dicht branden vanwege bloedneuzen.

En nee geen toegang bij geen test of geen vaccinatie is geen discriminatie.

Dat is nog steeds een keuze.
Je kunt niet kiezen welke huidskleur je krijgt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 22:11

Blue_Eyes schreef:
Die moet toch een vreemde afwijking gehad hebben. Er zit een botwandje tussen de achterkant van de neusholte en de hersenen. Het valt niet mee om er een fatsoenlijke afbeelding van te vinden, deze zal het maar moeten doen:

[ [url=m/bHNuWs.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik weet inderdaad hoe het eruit ziet maar er zal best wat variatie zitten in dikte of een anatomisch slecht aangelegt stukje.
Uiteraard weet je dat niet van jezelf totdat het wattenstaafje een gat maakt :')
Maar het is geen reeele angst inderdaad. Het was ook niet levensbedreigend voor die persoon, maar het moest wel dichtgemaakt worden.

VuurVleugels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-21 23:24

daantjuhhh schreef:
En nee geen toegang bij geen test of geen vaccinatie is geen discriminatie.

Dat is nog steeds een keuze.
Je kunt niet kiezen welke huidskleur je krijgt.

DIT. Dank je wel! Een beetje deze situatie gaan lopen vergelijken met eeuwenlange achterstelling en (vroegere) uitbuitingen... Ongelooflijk.