Gevaccineerden op bokt ?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:29

Polly schreef:
ravellie schreef:
Heftig Animal, zelf zie ik in mijn werk (vpk in opleiding) juist bij de tweede ronde veel gevallen van koorts en knallende hoofdpijn, bij de eerste enting vooral een zere arm.
Wat rot dat je flinke klachten hebt, dat je er maar snel van af mag zijn

Maar niet met AS toch, die is er nog niet voor de tweede ronde..

Nee klopt.op mijn werk idd Pfizer

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:34

Leo schreef:
Ik zou hem geprint mee nemen, ik moest hem bij iedere tussenstap laten zien.

Ik heb geen printer en ken ook niemand die een printer heeft. Mijn werk is een halfuur rijden en voor alleen een printje vind ik dat wat zonde van mijn tijd.

fjordjes

Re: Gevaccineerden op bokt ?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:43

Ik heb volgende week de 2e vaccinatie maar kan ik daarna gewoon naar de masseur of beter van niet? Iemand een idee?

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 09:45

Gisteren om twaalf uur de tweede Pfizer vaccinatie gehad. Er werd al gezegd dat er meer kans op koorts was. Maar gelukkig nergens last van, tot nu toe.

Kaygee

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:29

Kimbers schreef:
Leo schreef:

Ik heb geen printer en ken ook niemand die een printer heeft. Mijn werk is een halfuur rijden en voor alleen een printje vind ik dat wat zonde van mijn tijd.

In Den Haag hadden ze ze daar liggen en kon je ze ter plekke invullen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 10:50

Kan via je telefoon of daar liggen papieren die je nog kunt invullen.

Maar 1 grote grap is die gezondheidsverklaring beide keren nooit hoeven te laten zien. Ze vroegen alleen heb je overal nee op ingevuld en dat was het. En stress dat ik had de dag ervoor :')

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:29

Ze vroegen mij de tweede keer heb je hem opnieuw ingevuld of is dit dezelfde. Dus ik zei het is dezelfde, maar er is niks veranderd. Dat was ook prima :+
Vond het bij onze vaccins locatie (Leeuwarden) echt heel goed geregeld en georganiseerd +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 11:57

Ik zou niet gaan voor masseur in de 1e week na vaccinatie, maar dat is denk ik ook persoonlijk.

Ja die verklaring, ik ook helemaal in de stress, waar is dat ding, weer uitprinten (bij vriend, heb zelf geen printer :o ) gedoetje.

Merk wel aan mezelf dat ik erg blij ben dat ik hem heb, dat beide nu gezet zijn en dat je simpelweg flink beschermd ben (uitzonderingen daargelaten maar zo is het leven ...). :)

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:06

VanHuisUit schreef:
Ik zou niet gaan voor masseur in de 1e week na vaccinatie, maar dat is denk ik ook persoonlijk.

Ja die verklaring, ik ook helemaal in de stress, waar is dat ding, weer uitprinten (bij vriend, heb zelf geen printer :o ) gedoetje.

Merk wel aan mezelf dat ik erg blij ben dat ik hem heb, dat beide nu gezet zijn en dat je simpelweg flink beschermd ben (uitzonderingen daargelaten maar zo is het leven ...). :)

Je hoeft niet te printen op locatie liggen ook papieren :j

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:12

Leo schreef:

Ik heb dat hele ding geen 1 keer hoeven laten zien toen. Belachelijk toch?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:14

wat moet je eigenlijk allemaal verklaren in die gezondheidsverklaring?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:17

Morrie schreef:

Euhm oa of je positief getest bent in de afgelopen 4 weken, of je stollingsproblemen hebt, of je onder behadelinf van een arts bent, of je kanker hebt. En uiteraard of je corona gerelateerde klachten hebt.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:21

Dat van dat printen op locatie wist ik niet :+
Vind het op zich prima hoor zo'n gezondheidsverklaring. En wat eerder werd gezegd ik ben echt wel onder de indruk hoe alles is georganiseerd. Duizenden prikken op een dag mensen overal vandaan etc. Petje af.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:44

Maartje1990 schreef:
Morrie schreef:

Euhm oa of je positief getest bent in de afgelopen 4 weken, of je stollingsproblemen hebt, of je onder behadelinf van een arts bent, of je kanker hebt. En uiteraard of je corona gerelateerde klachten hebt.

tnx Maartje, dat wordt nog leuk, als ik ooit aan de beurt kom voor een prik, want ik heb copd en hooikoorts, hoest en nies me dus dagelijks suf..... -O-

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:48

Morrie schreef:
Maartje1990 schreef:
Morrie schreef:

tnx Maartje, dat wordt nog leuk, als ik ooit aan de beurt kom voor een prik, want ik heb copd en hooikoorts, hoest en nies me dus dagelijks suf..... -O-

Ik heb ook hooikoorts en gewoon nee ingevuld.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 12:49

Maartje1990 schreef:
Morrie schreef:

Hooikoorts telt niet mee hoor. Ik heb ook altijd een snotneus maar ik ben dan niet verkouden. Ik heb dan ook nee ingevuld anders blijf ik bezig. Dan zou je van te voren een coronatest moeten doen om het uit te sluiten. Maar als je aangeeft hooikoorts te hebben is dat anders dan corona klachten.

Dit is de vragenlijst trouwens heb wel het idee dat het iets is aangepast maar die ik kreeg toegestuurd kan ik niet meer bij omdat ik al geweest ben.

https://www.nhg.org/sites/default/files ... _print.pdf

De tweede vragenlijst is een stuk korter daarin wordt gevraagd of je de afgelopen 4 weken corona hebt gehad , nu koorts hebt en of er iets is veranderd qua medicatie.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:06

tnx voor het voorbeeld!
Copd wordt helemaal nooit ergens genoemd valt me op.
Ik heb een buurman met enorm veel kwalen (stoma, hersenbloeding gehad, hij kan niet meer praten en amper lopen, pas geleden hartaanval enz.), hij wordt regelmatig met gillende sirenes afgevoerd, hij is ver in de 70, maar krijgt op basis van zijn ziektes geen voorrang op een vaccinatie, bizar, de man zit al een jaar thuis. Als hij er corona bovenop krijgt, is het zeker einde oefening.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:34

Gek dat het zo verschillend is, hier in Den Haag werd het bij de eerste "stop" helemaal bekeken. Bij het tweede loket werd ook voor en achterkant bekeken en uiteindelijk bij het "prik hokje" keek ze er ook nog even naar.
Qua invullen is het natuurlijk wel een makkelijke scam. Heel simpel om ergens nee op in te vullen, want de inhoud is verder niet gecheckt ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 13:43

Leo schreef:
Gek dat het zo verschillend is, hier in Den Haag werd het bij de eerste "stop" helemaal bekeken. Bij het tweede loket werd ook voor en achterkant bekeken en uiteindelijk bij het "prik hokje" keek ze er ook nog even naar.
Qua invullen is het natuurlijk wel een makkelijke scam. Heel simpel om ergens nee op in te vullen, want de inhoud is verder niet gecheckt ;)

Lakse limburgers :+ zojuist hebben ze mijn gezondheidsverklaring wel goed bekeken, mijn medewerkersbrief helemaal niet. En na de eerste keer enkel mijn ID nog. Nummer 2 zit er iig in, van de prik zelf had ik minder last dan van de eerste.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-21 14:29

Hier ook alleen mondeling hoeven aangeven of ik ergens in mijn gezondheidsverklaring ´ja´ had ingevuld. Ik heb hem niet hoeven laten zien. Maar ook mijn afspraakbevestiging én brief van de werkgever heb ik niet hoeven laten zien. De eerste keer niet en de tweede keer weer niet. Ik heb alleen mijn ID hoeven laten zien.

Vanhuisuit, ik herken je gevoel! Ik zit nu precies 10 dagen na mijn tweede prik dus gewoon echt maximaal beschermd nu. Ik vind het echt een fijn gevoel. Mijn moeder wordt maandag gevaccineerd en dat is helemaal fijn. Ze is 62 en nog enorm fit en gezond. Als wij beide gevaccineerd zijn dan lijkt mij dat er echt amper nog risico is dat wij elkaar zouden kunnen besmetten.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 14:58

Iemand ervaring met de astrazeneca vaccin? Ik krijg die 2maart :=

Zijn er mensen die borstvoeding geven. En gevaccineerd zijn?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:22

Ik heb AZ gehad. En heb ruim een jaar bv gegeven, wel jaren terug. Ik zou zelf geen vaccin nemen als ik nu bv zou geven.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:27

Ik zou even met je huisarts overleggen over het geven van BV icm de vaccinatie (ongeacht welke vaccinatie).

Ik heb vorige week AZ gekregen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:47

CandyArmando schreef:

Ja ik, met Pfizer gevaccineerd.

Gezondheidsraad heeft positief advies gegeven over Pfizer met borstvoeding.
Weet niet van AstraZeneca. Maar kan je misschien wel op zoeken. Of aan je huisarts vragen.

HHorseA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-21 15:58

verootjoo schreef:
CandyArmando schreef:

Ja ik, met Pfizer gevaccineerd.

Gezondheidsraad heeft positief advies gegeven over Pfizer met borstvoeding.
Weet niet van AstraZeneca. Maar kan je misschien wel op zoeken. Of aan je huisarts vragen.

Ja ze zeggen dat van AZ ook.. mja wil eerst horen van mensen die zelf ook bv geven en vaccineren. :D ben nog al wantrouwig daarin.